2) Kreatin? Når man nu er i byen i weekenden, og ikke lige får indtaget sit daglige behov, er det lige meget? - eller er det rigtig dumt? Og findes der kreatin i noget som helst mad?
mvh Rune.

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Moqensen skrev:1. Det er svært at svare på om du gør det forkertSørger du for at tage armene lige ud til siden for kroppen? Ser mange der nærmest lader vægtene falde tilbage på linie med hovedet, når de lader armene falde ud. Mine skuldre er ikke ret glade for dumbell flyes, derfor bruger jeg bent over cable flyes, hvilket der intet brok er med
![]()
2. Du skal have kreatin hver dag for at bevare vedligeholdelses fasen. Så hvis du springer over et par dage, har du faktisk mistet det arbejde du har gjort med loading fasen, og den vedligeholdelses fase du er inde i. Så er der ikke noget at gøre end at holde pause, og så starte loading forfra.
Ja der findes kreatin i noget mad. Men ingen nævneværdige doser.

Moqensen skrev:1. Det er svært at svare på om du gør det forkertSørger du for at tage armene lige ud til siden for kroppen? Ser mange der nærmest lader vægtene falde tilbage på linie med hovedet, når de lader armene falde ud. Mine skuldre er ikke ret glade for dumbell flyes, derfor bruger jeg bent over cable flyes, hvilket der intet brok er med
![]()
2. Du skal have kreatin hver dag for at bevare vedligeholdelses fasen. Så hvis du springer over et par dage, har du faktisk mistet det arbejde du har gjort med loading fasen, og den vedligeholdelses fase du er inde i. Så er der ikke noget at gøre end at holde pause, og så starte loading forfra.
Ja der findes kreatin i noget mad. Men ingen nævneværdige doser.

Birkkjaer skrev:Mht dit spørgsmål omkring kreatin så findes det i meget med fx kød.
IMO tror jeg ikke du skal hænge dig så meget i detaljerne omkring indtagelse. En elkelt gang er vel ikke verdens undergang

Moqensen skrev:Rune: Som Bork skriver, så skal du da bare tage det et andet tidspunkt om dagen. Kreatin behøves ikke tages på et bestemt tidspunkt.
Birkkjaer: Sådan husker jeg det.

Moqensen skrev:Rune: Som Bork skriver, så skal du da bare tage det et andet tidspunkt om dagen. Kreatin behøves ikke tages på et bestemt tidspunkt.
Birkkjaer: Sådan husker jeg det.

Moqensen skrev:MR: Hvis du stadig har fået vedligeholdelses doser, burde det ikke være noget problem
BK: Jeg mener at man udtømmer sine loadede depoter, når at man går off. Men hvor hurtigt det så går er et godt spørgsmål? Måske andre kan svare på om en enkelt dag i forglemmelse er lig med loading forny? Jeg er bare altid blevet opdraget med at bare et enkelt miss er lig med failure.

Lithium skrev:MesterRune skrev:2) Satans til lort. Men så må jeg tage kreatin med i byen fra nu af.
ja prøv at tage 10 gram kreatin med på diskotek næste gang og se hvad der sker

Lithium skrev:MesterRune skrev:2) Satans til lort. Men så må jeg tage kreatin med i byen fra nu af.
ja prøv at tage 10 gram kreatin med på diskotek næste gang og se hvad der sker

Fighter skrev:Det virker mystisk, at en enkelt dosering, som bliver glemt fører til at "alt er ødelagt". Hvorfor skulle det det? Det kan være, at musklerne taber noget kreatinphosphat grundet ligevægten mellem ADP + kreatinphosphat og ATP + kreatin, men jeg vil umiddelbart ikke tro, at det er det store problem at man glemmer den en gang i mellem.
Der kan være flere faktorer i spillet såsom osmotiske tryk, renal cleareance, Ccr mv., men jeg tror umiddelbart ikke, at der er en grund til at stoppe med indtagelse af kreatin, hvis man glemmer den en enkelt gang.
Husk dog at tage en pause fra kreatin en gang i mellem.

Moqensen skrev:Så du er sikker på at det ikke gør noget misser en enkelt dag. Hvad så hvis man misser hver anden dag i en periode, fx over en uge?

TheNextArnold skrev:du skal ikke bekymre dig om at misse en dag med kreatin. mener at have set i en bog om anatomi og fysiologi fra uni, at mængden af kreatin lagret i musklerne begynder at falde når du ikke tager det mere, men at der går lang tid før niveauerne er tilbage på det normale. mindst en uge så vidst jeg husker. men kan måske tjekke op på det i løbet af ugen

Moqensen skrev:TheNextArnold skrev:du skal ikke bekymre dig om at misse en dag med kreatin. mener at have set i en bog om anatomi og fysiologi fra uni, at mængden af kreatin lagret i musklerne begynder at falde når du ikke tager det mere, men at der går lang tid før niveauerne er tilbage på det normale. mindst en uge så vidst jeg husker. men kan måske tjekke op på det i løbet af ugen
Please do that, and return with THE answer

MesterRune skrev:Moqensen skrev:TheNextArnold skrev:du skal ikke bekymre dig om at misse en dag med kreatin. mener at have set i en bog om anatomi og fysiologi fra uni, at mængden af kreatin lagret i musklerne begynder at falde når du ikke tager det mere, men at der går lang tid før niveauerne er tilbage på det normale. mindst en uge så vidst jeg husker. men kan måske tjekke op på det i løbet af ugen
Please do that, and return with THE answer
Ja det kunne være lækkert.Men så tyder det da vist lidt på at jeg ikke er på helt så dybt vand, som jeg frygtede. ;)
Hmm.. og så lige et bonusspørgsmål, nu er jeg færdig med loadingfasen. - hvor slemt er det hvis jeg bare tager mine 5 gram af én portion om dagen, i stedet for at dele det ud over 2 gange? (så tænker jeg at jeg tager de 5 gram efter endt træning), og dage hvor jeg ikke træner enten om morgenen eller til aftensmad.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster