Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 836
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 834

Følg bodybuilding.dk på

Dumbel fliers samt kreatin spørgsmål?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

1) Jeg begyndte lige at træne lidt dumbel fliers igen, efter noget tids pause, eller vil sige et par års pause, og jeg mindes ikke rigtig om den skal være SÅ hård for arme og skuldre, synes næsten at alt belastningen lå i arme og skuldre. Gør jeg det forkert? - eller er den bare ret hård for arme samt skuldre?

2) Kreatin? Når man nu er i byen i weekenden, og ikke lige får indtaget sit daglige behov, er det lige meget? - eller er det rigtig dumt? Og findes der kreatin i noget som helst mad?

mvh Rune. :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Prøv og kør incline flyers, de rammer bedre imo.
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Træner her: Anger Mangement

Kostplan: Vis kostplan

1. Det er svært at svare på om du gør det forkert :) Sørger du for at tage armene lige ud til siden for kroppen? Ser mange der nærmest lader vægtene falde tilbage på linie med hovedet, når de lader armene falde ud. Mine skuldre er ikke ret glade for dumbell flyes, derfor bruger jeg bent over cable flyes, hvilket der intet brok er med :)

2. Du skal have kreatin hver dag for at bevare vedligeholdelses fasen. Så hvis du springer over et par dage, har du faktisk mistet det arbejde du har gjort med loading fasen, og den vedligeholdelses fase du er inde i. Så er der ikke noget at gøre end at holde pause, og så starte loading forfra.

Ja der findes kreatin i noget mad. Men ingen nævneværdige doser.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Mht dit spørgsmål omkring kreatin så findes det i meget med fx kød.

IMO tror jeg ikke du skal hænge dig så meget i detaljerne omkring indtagelse. En elkelt gang er vel ikke verdens undergang :wink:
IN BODYBUILDING THE SIZE OF THE WEIGHTS YOU LIFT DOESN'T MATTER... BUT THE SIZE OF YOR BODY DOES!!!

Min log - Birkkjær will find a way, kun 19 år

Birkkjærs hardcore billedelog
Brugeravatar

Geografisk sted: Tisvildeleje

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 220.00

Moqensen skrev:1. Det er svært at svare på om du gør det forkert :) Sørger du for at tage armene lige ud til siden for kroppen? Ser mange der nærmest lader vægtene falde tilbage på linie med hovedet, når de lader armene falde ud. Mine skuldre er ikke ret glade for dumbell flyes, derfor bruger jeg bent over cable flyes, hvilket der intet brok er med :)

2. Du skal have kreatin hver dag for at bevare vedligeholdelses fasen. Så hvis du springer over et par dage, har du faktisk mistet det arbejde du har gjort med loading fasen, og den vedligeholdelses fase du er inde i. Så er der ikke noget at gøre end at holde pause, og så starte loading forfra.

Jeg vil prøve med incline.

1)Cable fungerer også bedre for mig, men bare for at prøve noget nyt. :)

2) Satans til lort. Men så må jeg tage kreatin med i byen fra nu af.

Styrkeliste

Der er skuda ingen grund til at tage det med i byen. Bare du får det ned, så tag mere om morgenen.

Du hænger du i bagateller :wink:
Sidst rettet af Bork 21. apr 2009, 13:30, rettet i alt 1 gang.
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Træner her: Anger Mangement

Moqensen skrev:1. Det er svært at svare på om du gør det forkert :) Sørger du for at tage armene lige ud til siden for kroppen? Ser mange der nærmest lader vægtene falde tilbage på linie med hovedet, når de lader armene falde ud. Mine skuldre er ikke ret glade for dumbell flyes, derfor bruger jeg bent over cable flyes, hvilket der intet brok er med :)

Det kan da ikke skade så meget, hvis du glemmer det en enkelt gang. Eller er jeg helt forkert på den?
IN BODYBUILDING THE SIZE OF THE WEIGHTS YOU LIFT DOESN'T MATTER... BUT THE SIZE OF YOR BODY DOES!!!

Brugeravatar

Styrkeliste

Birkkjaer skrev:Mht dit spørgsmål omkring kreatin så findes det i meget med fx kød.

IMO tror jeg ikke du skal hænge dig så meget i detaljerne omkring indtagelse. En elkelt gang er vel ikke verdens undergang :wink:

Håber du har ret og at Mogensen ikke har :D

Styrkeliste

Rune: Som Bork skriver, så skal du da bare tage det et andet tidspunkt om dagen. Kreatin behøves ikke tages på et bestemt tidspunkt.

Birkkjaer: Sådan husker jeg det.
Brugeravatar

Moqensen skrev:Rune: Som Bork skriver, så skal du da bare tage det et andet tidspunkt om dagen. Kreatin behøves ikke tages på et bestemt tidspunkt.

Jamen det er mere det at det har lidt smadret min loadingfase. - Hvor jeg tager 5 gram 4 gange om dagen. Så den var lidt lakrids lørdag/fredag. Tror jeg fik 10 gram i alt fredag og 5 lørdag.

Styrkeliste

Moqensen skrev:Rune: Som Bork skriver, så skal du da bare tage det et andet tidspunkt om dagen. Kreatin behøves ikke tages på et bestemt tidspunkt.

Ved godt at man skal tage det meget præcist. Men en enkelt gang kan vel ikke skade det storre.
Jeg mener bestemt ikke at man skal starte helt forfra

Brugeravatar

Styrkeliste

MR: Hvis du stadig har fået vedligeholdelses doser, burde det ikke være noget problem :)

BK: Jeg mener at man udtømmer sine loadede depoter, når at man går off. Men hvor hurtigt det så går er et godt spørgsmål? Måske andre kan svare på om en enkelt dag i forglemmelse er lig med loading forny? Jeg er bare altid blevet opdraget med at bare et enkelt miss er lig med failure.
Brugeravatar

Moqensen skrev:MR: Hvis du stadig har fået vedligeholdelses doser, burde det ikke være noget problem :)

BK: Jeg mener at man udtømmer sine loadede depoter, når at man går off. Men hvor hurtigt det så går er et godt spørgsmål? Måske andre kan svare på om en enkelt dag i forglemmelse er lig med loading forny? Jeg er bare altid blevet opdraget med at bare et enkelt miss er lig med failure.

Det er en rigtig god ting at blive opdraget med. Så ved man jo at der ikke et noget der går galt :wink:
-glæder mig til at hører at svar fra en af de kloge hovder så

Brugeravatar

Styrkeliste

Det virker mystisk, at en enkelt dosering, som bliver glemt fører til at "alt er ødelagt". Hvorfor skulle det det? Det kan være, at musklerne taber noget kreatinphosphat grundet ligevægten mellem ADP + kreatinphosphat og ATP + kreatin, men jeg vil umiddelbart ikke tro, at det er det store problem at man glemmer den en gang i mellem.

Der kan være flere faktorer i spillet såsom osmotiske tryk, renal cleareance, Ccr mv., men jeg tror umiddelbart ikke, at der er en grund til at stoppe med indtagelse af kreatin, hvis man glemmer den en enkelt gang.

Husk dog at tage en pause fra kreatin en gang i mellem.

Lithium skrev:
MesterRune skrev:2) Satans til lort. Men så må jeg tage kreatin med i byen fra nu af.

ja prøv at tage 10 gram kreatin med på diskotek næste gang og se hvad der sker :lol:

LOL!!!

Kunne fandme være awesome hvis man sniffede 10 gram kreatin midt inde på en bar eller et diskotek :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Lithium skrev:
MesterRune skrev:2) Satans til lort. Men så må jeg tage kreatin med i byen fra nu af.

ja prøv at tage 10 gram kreatin med på diskotek næste gang og se hvad der sker :lol:

Haha, tror det bliver en kort tur på diskoteket. Men får da sikkert gratis overnatning på hotel gitterly. :)

Styrkeliste

Fighter skrev:Det virker mystisk, at en enkelt dosering, som bliver glemt fører til at "alt er ødelagt". Hvorfor skulle det det? Det kan være, at musklerne taber noget kreatinphosphat grundet ligevægten mellem ADP + kreatinphosphat og ATP + kreatin, men jeg vil umiddelbart ikke tro, at det er det store problem at man glemmer den en gang i mellem.

Der kan være flere faktorer i spillet såsom osmotiske tryk, renal cleareance, Ccr mv., men jeg tror umiddelbart ikke, at der er en grund til at stoppe med indtagelse af kreatin, hvis man glemmer den en enkelt gang.

Husk dog at tage en pause fra kreatin en gang i mellem.

Så du er sikker på at det ikke gør noget misser en enkelt dag. Hvad så hvis man misser hver anden dag i en periode, fx over en uge?
Brugeravatar

Moqensen skrev:Så du er sikker på at det ikke gør noget misser en enkelt dag. Hvad så hvis man misser hver anden dag i en periode, fx over en uge?

En misser hver anden dag over en uge vil være noget helt andet. Kreatinphosphat-koncentrationen i musklerne vil da formentlig falde en del.

En misser på én dosis er ikke et stort problem.

du skal ikke bekymre dig om at misse en dag med kreatin. mener at have set i en bog om anatomi og fysiologi fra uni, at mængden af kreatin lagret i musklerne begynder at falde når du ikke tager det mere, men at der går lang tid før niveauerne er tilbage på det normale. mindst en uge så vidst jeg husker. men kan måske tjekke op på det i løbet af ugen :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

TheNextArnold skrev:du skal ikke bekymre dig om at misse en dag med kreatin. mener at have set i en bog om anatomi og fysiologi fra uni, at mængden af kreatin lagret i musklerne begynder at falde når du ikke tager det mere, men at der går lang tid før niveauerne er tilbage på det normale. mindst en uge så vidst jeg husker. men kan måske tjekke op på det i løbet af ugen :)

Please do that, and return with THE answer :mrgreen:
Brugeravatar

Moqensen skrev:
TheNextArnold skrev:du skal ikke bekymre dig om at misse en dag med kreatin. mener at have set i en bog om anatomi og fysiologi fra uni, at mængden af kreatin lagret i musklerne begynder at falde når du ikke tager det mere, men at der går lang tid før niveauerne er tilbage på det normale. mindst en uge så vidst jeg husker. men kan måske tjekke op på det i løbet af ugen :)

Ja det kunne være lækkert. :) Men så tyder det da vist lidt på at jeg ikke er på helt så dybt vand, som jeg frygtede. ;)

Hmm.. og så lige et bonusspørgsmål, nu er jeg færdig med loadingfasen. - hvor slemt er det hvis jeg bare tager mine 5 gram af én portion om dagen, i stedet for at dele det ud over 2 gange? (så tænker jeg at jeg tager de 5 gram efter endt træning), og dage hvor jeg ikke træner enten om morgenen eller til aftensmad.

Styrkeliste

MesterRune skrev:
Moqensen skrev:

Ja det kunne være lækkert. :) Men så tyder det da vist lidt på at jeg ikke er på helt så dybt vand, som jeg frygtede. ;)

Hmm.. og så lige et bonusspørgsmål, nu er jeg færdig med loadingfasen. - hvor slemt er det hvis jeg bare tager mine 5 gram af én portion om dagen, i stedet for at dele det ud over 2 gange? (så tænker jeg at jeg tager de 5 gram efter endt træning), og dage hvor jeg ikke træner enten om morgenen eller til aftensmad.

Det er lige meget om du tager det hele samtidig eller deler det om. Der skulle kun være en lille smule fordel være at hente ved at tage det efter træning (ifølge artiklen på denne side)
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster