Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bomberton skrev:
Korte facts: Det er bevidst med statistisk signifikans, at man kan forvente omtrent 1% yderligere vægttab ved en i forvejen lav-kcal diæt, end hvis man bare havde benyttet en lav-kcal diæt.

WannaBeBig skrev:Bomberton skrev:
Korte facts: Det er bevidst med statistisk signifikans, at man kan forvente omtrent 1% yderligere vægttab ved en i forvejen lav-kcal diæt, end hvis man bare havde benyttet en lav-kcal diæt.
Hvor får du 1 % fra? De fleste af undersøgelserne viser et betydeligt ekstra vægttab.
Glucomannan is commonly touted in the United States as an effective over-the-counter weight-loss supplement (25, 26). In studies lasting a mean of 5.2 wk, our meta-analysis found that there was a statistically significant but small reduction in weight of 0.79 kg (≈1%) with glucomannan.

Bomberton skrev:WannaBeBig skrev:Bomberton skrev:
Hvor får du 1 % fra? De fleste af undersøgelserne viser et betydeligt ekstra vægttab.
I http://www.ajcn.org/content/88/4/1167.fullGlucomannan is commonly touted in the United States as an effective over-the-counter weight-loss supplement (25, 26). In studies lasting a mean of 5.2 wk, our meta-analysis found that there was a statistically significant but small reduction in weight of 0.79 kg (≈1%) with glucomannan.
Hvilke undersøgelser har du fundet, som viser et betydeligt ekstra vægttab? Chancen for at de er indregnet i metaanalysen er ret store; "The initial search yielded 3109 potential literature citations. Of these, only 24 were clinical trials in humans"

Bomberton skrev:Korte facts: Det er bevidst med statistisk signifikans, at man kan forvente omtrent 1% yderligere vægttab ved en i forvejen lav-kcal diæt, end hvis man bare havde benyttet en lav-kcal diæt.

WannaBeBig skrev:In a double-blind, placebo-controlled randomised intervention study (Cairella and Marchini, 1995), 30 overweight women (BMI=25-30 kg/m2) were treated for 60 days with a 1,200 kcal/d (5,040 kJ/d) diet plus either placebo (n=15) or glucomannan (n=15). A total of four capsules of glucomannan or placebo were given daily with 1-2 glasses of water 30-60 minutes prior to the two main meals (appr. 4 g per day). Body weight loss during the study was statistically significantly (p=0.0017) higher in the glucomannan group (-4.3 kg) than in the placebo group (-2.7 kg, mean difference 1.6 kg, 95%CI=0.7-2.5)
De fleste af undersøgelserne viser et betydeligt ekstra vægttab

WannaBeBig skrev:Bomberton skrev:Korte facts: Det er bevidst med statistisk signifikans, at man kan forvente omtrent 1% yderligere vægttab ved en i forvejen lav-kcal diæt, end hvis man bare havde benyttet en lav-kcal diæt.
Nu har jeg ikke nærlæst det, men det er vel ikke det der står. Der står at ca. 5 ugers brug af glucomannan kan give et vægttab på ca. 1 % af ens kropsvægt. Ikke 1 % mere i forhold til en almindelig diæt.
Brugen af Alli giver et vægttab på 5 % af ens kropsvægt over 5 uger.

Bomberton skrev:Der står, at i de eksperimenter der er blevet gennemført, hvis gennemsnitslængde er 5.2 uger, taber man sig i snit ca. 1% i samspil med en kcal-let diæt kontra "bare" en kcal-let diæt.
Bomberton skrev:Og de ca. 5% kropsvægt med Alli er åbenbart over 16uger - ikke 5.

Nielze skrev:Bodyman udstiller jo ikke pillen til at have en direkte slankende effekt, man føler sig blot mere mæt.

WannaBeBig skrev:Bomberton skrev:Der står, at i de eksperimenter der er blevet gennemført, hvis gennemsnitslængde er 5.2 uger, taber man sig i snit ca. 1% i samspil med en kcal-let diæt kontra "bare" en kcal-let diæt.
Hvad tabte kontrolgruppen sig med mener du?

Bomberton skrev:WannaBeBig skrev:Bomberton skrev:Der står, at i de eksperimenter der er blevet gennemført, hvis gennemsnitslængde er 5.2 uger, taber man sig i snit ca. 1% i samspil med en kcal-let diæt kontra "bare" en kcal-let diæt.
Åbenbart med ca. 1% mindre. Det er udregnet som et gennemsnit af de tab, deltagerne i de 14 udvalgte forsøg oplevede. Hvis du er interesseret i et mere præcist svar, bliver du nød til selv at kigge dem igennem (de er henvist til, i bunden af http://www.ajcn.org/content/88/4/1167.full).

WannaBeBig skrev:Bomberton skrev:WannaBeBig skrev:Bomberton skrev:Der står, at i de eksperimenter der er blevet gennemført, hvis gennemsnitslængde er 5.2 uger, taber man sig i snit ca. 1% i samspil med en kcal-let diæt kontra "bare" en kcal-let diæt.
Åbenbart med ca. 1% mindre. Det er udregnet som et gennemsnit af de tab, deltagerne i de 14 udvalgte forsøg oplevede. Hvis du er interesseret i et mere præcist svar, bliver du nød til selv at kigge dem igennem (de er henvist til, i bunden af http://www.ajcn.org/content/88/4/1167.full).
Du fremstiller det som om at man taber sig 1 % ekstra i forhold til en placebo gruppe. Det er ikke hvad der står. Der står at man taber i gns. 1 % af sin kropsvægt ved brug af glucomannan. Hvis nu placebo gruppen tabte 0,6 % af sin kropsvægt så er gevinsten ikke kun 0,4 %. Så er effekten af slankekuren øget med, i det her tilfælde, 40 %.

Bomberton skrev:WannaBeBig skrev:Bomberton skrev:WannaBeBig skrev:Bomberton skrev:Der står, at i de eksperimenter der er blevet gennemført, hvis gennemsnitslængde er 5.2 uger, taber man sig i snit ca. 1% i samspil med en kcal-let diæt kontra "bare" en kcal-let diæt.
Du fremstiller det som om at man taber sig 1 % ekstra i forhold til en placebo gruppe. Det er ikke hvad der står. Der står at man taber i gns. 1 % af sin kropsvægt ved brug af glucomannan. Hvis nu placebo gruppen tabte 0,6 % af sin kropsvægt så er gevinsten ikke kun 0,4 %. Så er effekten af slankekuren øget med, i det her tilfælde, 40 %.
Ja, jeg fremstiller det sådan - i tråd med hvad Bodyman selv siger: "Sammenligner med folk som følger en identisk diæt, hvor den ene gruppe tager Glucomannan, og den anden ikke gør, så er der gennemsnitligt set en forskel på omkring 1 %. Man kan altså forvente, at en diæt rettet imod vægttab vil give 1 % vægttab ekstra, hvis den suppleres med Glucomannan".

WannaBeBig skrev:Fordi Bodyman skriver det betyder jo ikke det nødvendigvis er rigtigt. Og det er i hvert fald ikke det der står i den artikel du henviser til.

WannaBeBig skrev:Men ja, jeg er da enig med dig i, at det hvis man vitterligt kun tabte 1 % ekstra ved brug af glucomannan så var det slet ikke engang 10 kr værd. For det ville jo betyde at når en placebo gruppe tabte 1000 gram så tabte dem der brugte glucomannan sig kun 1010 gram - dvs. 10 gram ekstra. Det er jo ingenting...men det hænger heller ikke sådan sammen.

Med det på det rene, så vil jeg dog stadig synes det tangerer humbug. 300kr for 800g vægttab over 5½ uge?

@ bodylabs side..
Sådan virker Trimlet
Når Trimlet kapslerne opløses i maven, dannes en gelé, der fylder mavesækken, så du hurtigere føler dig mæt.
Ingredienserne i Trimlet er vurderet af EU's videnskabelige panel (EFSA) og fundet effektive i forbindelse med vægttab.

Bomberton skrev:Nielze skrev:Bodyman udstiller jo ikke pillen til at have en direkte slankende effekt, man føler sig blot mere mæt.
Introtilbud på ny effektiv slankepille - say what?

Thomas Jagd skrev:Med det på det rene, så vil jeg dog stadig synes det tangerer humbug. 300kr for 800g vægttab over 5½ uge?
Synes det er at presse den temmeligt meget at kalde det humbug. En person som vejer 100 kg, vil tabe 1kg ekstra hver 5 uge. Rundt regnet. Det synes jeg bestemt ikke er ubetydeligt. Det er cirka 5 kg ekstra hver ½ år, hvis man går igennem en længerevarende vægttabsproces. Det synes jeg bestemt er værd at tage med, hvis man er moderat til svært overvægtig. Specielt når vi snakker om at supplere kosten med et harmløst kosttilskud, som reelt bare er et fiberprodukt. Det er ikke et produkt som går ind og berører vitale fysiologiske processer, som mange andre slankepiller gør.

Nielze skrev:Bomberton skrev:Nielze skrev:Bodyman udstiller jo ikke pillen til at have en direkte slankende effekt, man føler sig blot mere mæt.
Introtilbud på ny effektiv slankepille - say what?
Hensigten er at forbrugeren vil blive slankere, selvfølgelig. Hvad vil du kalde det, fiberpille? Det sælger ikke lige så godt.

Thomas Jagd skrev:Med det på det rene, så vil jeg dog stadig synes det tangerer humbug. 300kr for 800g vægttab over 5½ uge?
Synes det er at presse den temmeligt meget at kalde det humbug. En person som vejer 100 kg, vil tabe 1kg ekstra hver 5 uge. Rundt regnet. Det synes jeg bestemt ikke er ubetydeligt. Det er cirka 5 kg ekstra hver ½ år, hvis man går igennem en længerevarende vægttabsproces. Det synes jeg bestemt er værd at tage med, hvis man er moderat til svært overvægtig. Specielt når vi snakker om at supplere kosten med et harmløst kosttilskud, som reelt bare er et fiberprodukt. Det er ikke et produkt som går ind og berører vitale fysiologiske processer, som mange andre slankepiller gør.

Bomberton skrev:
I har været gode til at komme med henvisninger før, så kunne du give mig et link til den artikel i benytter, som fundament for de 60%? Tak

WannaBeBig skrev:Bomberton skrev:
I har været gode til at komme med henvisninger før, så kunne du give mig et link til den artikel i benytter, som fundament for de 60%? Tak
Den finder du her:
http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/doc/1798.pdf
Her er undersøgelserne, der ligger til grund for godkendelsen gennemgået.

Bomberton skrev:Thomas Jagd skrev:Med det på det rene, så vil jeg dog stadig synes det tangerer humbug. 300kr for 800g vægttab over 5½ uge?
Ja surprise surprise, jeg er ham Mattias fra Facebook
Den oprindelige tese har også taget en drejning, nemlig 1% ekstra ift det opnåede vægttab - ikke startvægten. Men jeg vil stadig sige, at det er at presse det groft nok, at tage 3kr/8g tabt. Specielt fordi det bare er, som du selv siger, et fiberprodukt, hvis formål er at få en til at føle sig mæt hurtigere (så vidt jeg har forstået) - jeg gad godt se hvad kr/g tabt kg var, hvis man istedet for dette kosttilskud tog ½L vand før hvert større måltid.

JensL skrev:Jeg er gået i gang med at se lidt nærmere på litteraturen, og vil så se at få skrevet en artikel til Bodylab så hurtigt som muligt

Bodylab.dk skrev:JensL skrev:Jeg er gået i gang med at se lidt nærmere på litteraturen, og vil så se at få skrevet en artikel til Bodylab så hurtigt som muligt
Og den ser vi frem til - uanset udfaldet

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster