Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1352
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1350

Følg bodybuilding.dk på

eksamen

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

hej det har sådan at jeg går på 2 år i gymnasiet. Jeg er lidt i tvivl om hvis jeg dumper til et af mine fag til eksamen kan der være risiko for at jeg skal gå 2 år om igen? eller kan jeg fortsætte med en dumpe karakter?

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål - men hvorfor ikke snakke med dine lærer el. en studievejleder om det i stedet...?
176 !
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: London

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Ingen kostplan

Det er jo bare noget med at din højeste og laveste karakter tilsammen skal give over dumpekarakter. Mener jeg i hvert fald? Og så skal dit gennemsnit være over dumpekarakter.

Mener det er noget i den retning.

Men IMO skal man måske overveje om gym er noget for en hvis man ligger på grænsen til at dumpe i alle fag (siger jeg ikke du gør :) ).
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

8800 skrev:Det er jo bare noget med at din højeste og laveste karakter tilsammen skal give over dumpekarakter. Mener jeg i hvert fald? Og så skal dit gennemsnit være over dumpekarakter.

Mener det er noget i den retning.

Men IMO skal man måske overveje om gym er noget for en hvis man ligger på grænsen til at dumpe i alle fag (siger jeg ikke du gør :) ).

Nu er der jo kommet en ny reform hvilken jeg ikke rigtig kender til. Men jeg var blandt sidste generation som gik under den gamle reform.
Som 8800 siger så har din 2g karakter en påvirkning på din 3g karakter.
Som jeg sagde. Alt over 6 er spildt arbejde..... Men fandt så ud af at i slutningen af 3g måtte den godt være lidt højere hvis jeg ikke skulle stresse helt ud :D
Tog selv gym uden et mål med det. Nu har jeg den og den er vel god at have en eller anden dag :lol:

Men tage en snak med din vejleder. De er der kun for jeres skyld.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

Du kan godt gå videre til 3. år selvom du dumper et fag - både hvis det er til eksamen, men også på årskarakteren.

Dog er der ingen grænse længere, så det er op til rektor og lærere at vurdere den enkelte elev - dvs. dit mødefravær, skriftlige fravær og dine karakterer har indvirkning på hvad de mener om dig!

Hvis du har gode karakterer, så ser de ikke så hårdt på fravær :wink:

Mht. niveauer, så er det snittet af årskarakterer og eksamen, der tæller - dvs. får du 0 til eksamen og 7 i årskarakter, så har du bestået niveauet (selvfølgeligt ikke så godt for dit snit)
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

8800 skrev:Men IMO skal man måske overveje om gym er noget for en hvis man ligger på grænsen til at dumpe i alle fag (siger jeg ikke du gør :) ).

Gik selv igennem gymnasiet fulstændig hovedløst. Kunne slet ikke se mening i fagene og dumpede derfor flere af de fag som jeg syntes var direkte unødvendige for mig. Jeg havde da selv lidt nedern over at dumpe, men var bare glad for at få min hue på sammen med de andre.
Skal lige siges at den dag i dag, går jeg på universitet, hvor et gennemsnit alligevel ikke var påkrævet, så jeg har det fint med at have fedet den så meget i gymnasiet :lol: Vi kan ikke alle blive læger osv. :wink:
“It takes 43 muscles to frown, but only 17 muscles to smile.
That makes it 2.5 times easier to smile”
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Ingen logbog

som det før er blevet nævnt så er spørgsmålet om man går videre noget rektor/lærer vurdere udfra om de tror man er i stand til at få huen i sidste ende, hvis ikke så skal man gå om.

(btw. går selv på 3.g i den nye reform)
A post workout shake is the best painkiller in the world.
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Fik 5 i aarskarakter i tysk og fik lov til at blive.

Men det der med at alt over 6 er spildt arbejde var ogsaa noget jeg selv mente i sin tid, og det kom sku lidt tilbage og bed mig i roeven da jeg to aar senere gerne ville videre i livet :roll:
Var derfor godt tilfreds med 6.9 i snit men det kommer man altsaa ikke foerst i koeen med.

GL med det hele men giv den lige en skalle champ, for det har faktisk indflydelse paa hvad du skal lave resten af dit liv!
They are the rumors, they are the lies
We are the shit dog, and they the flies
They are the dreamkillers!!

Geografisk sted: Nykøbing Mors

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 140.00

Neut skrev: Vi kan ikke alle blive læger osv. :wink:

Niks. Og det skal vi heller ikke hverken for vores egen eller samfundets skyld. Men overvejer man at blive fx læge, skal man tage sig gevaldigt sammen i gymnasiet. Jeg kender mange begavede folk, der er blevet afvist på medicinstudiet, fordi de ikke havde et karaktersnit på 10,0 på den gamle skala (eller hvor meget det nu var snittet endte på i Kbh).

Jeg var selv svineheldig at komme ind med mit snit - og jeg måtte endda flytte til Århus...
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Vauve skrev:Fik 5 i aarskarakter i tysk og fik lov til at blive.

Men det der med at alt over 6 er spildt arbejde var ogsaa noget jeg selv mente i sin tid, og det kom sku lidt tilbage og bed mig i roeven da jeg to aar senere gerne ville videre i livet :roll:
Var derfor godt tilfreds med 6.9 i snit men det kommer man altsaa ikke foerst i koeen med.

GL med det hele men giv den lige en skalle champ, for det har faktisk indflydelse paa hvad du skal lave resten af dit liv!

Nej du har helt ret i at man ikke lige er den første som kommer i betragtning med et snit som ligger på grænsen. Som landet ligger nu bekymrer det mig dog intet overhovedet, for har ikke planer om at bruge mine karaktere synderligt de næste par år i mit liv, og længere ude hviler mine interesser heller ikke lige på karaktérbaserede fag..... heldigvis :lol:
sååh... astronaut bliver jeg heller ikke i dette liv :wink:
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00