Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

A Menace To Chicken skrev:.. hvorfor ikke bare skifte til et højere split?

Visible Ghost skrev:A Menace To Chicken skrev:.. hvorfor ikke bare skifte til et højere split?
Tænker du på Ben,ryg,biceps/Bryst,skulder,triceps?

Visible Ghost skrev:Jeg er så tit støt på at folk nævner, at muskler ikke behøver 48 timers hvile før de bliver trænet igen.

Misterhamper skrev:Visible Ghost skrev:Jeg er så tit støt på at folk nævner, at muskler ikke behøver 48 timers hvile før de bliver trænet igen.
Hvor mange af dem du har hørt det fra ligner rent faktisk bodybuildere?

Misterhamper skrev:Visible Ghost skrev:Jeg er så tit støt på at folk nævner, at muskler ikke behøver 48 timers hvile før de bliver trænet igen.
Hvor mange af dem du har hørt det fra ligner rent faktisk bodybuildere?

A Menace To Chicken skrev:Jeg tænkte mere henad:
Bryst & ryg
Ben
Skuldre & arme

A Menace To Chicken skrev:.. hvorfor ikke bare skifte til et højere split?

Casper.S skrev:A Menace To Chicken skrev:.. hvorfor ikke bare skifte til et højere split?
Fordi det ville være dumt.

A Menace To Chicken skrev:
.. rolig nu, der skulle da ikke være noget i vejen for at (f.eks.) køre OH-presses, dagen efter bænk? I de høje splits kan man jo ikke undgå et vist overlap, især i presseøvelserne.
Casper.S skrev:A Menace To Chicken skrev:.. hvorfor ikke bare skifte til et højere split?

Visible Ghost skrev:Sorry. Jeg har ikke den helt vilde erfaring med forskellig program opbygning endnu.A Menace To Chicken skrev:Jeg tænkte mere henad:
Bryst & ryg
Ben
Skuldre & arme
Ville man i splittet der normalt træne dødløft sammen med ryg, eller er det også fint sammen med ben?

Misterhamper skrev:A Menace To Chicken skrev:
.. rolig nu, der skulle da ikke være noget i vejen for at (f.eks.) køre OH-presses, dagen efter bænk? I de høje splits kan man jo ikke undgå et vist overlap, især i presseøvelserne.
Det er de færreste høje splits hvor man træner de samme muskler direkte dagen efter. Eller selv indirekte.

A Menace To Chicken skrev:.. jeg vil vove påstanden, at det er næsten umuligt at strukturere et split, højere end 3 og med en funktionel frekvens, som ikke har nogetsomhelst overlap mellem øvelserne i de samme muskler. Jeg mener heller ikke dette burde være noget faresignal, da alt tyder på at den samme muskel godt kan tåle at blive trænet to dage i træk - så længe den ikke bliver tæsket helt og aldeles igennem i begge pas.
Men.. - jeg ved også at dine resultater taler for sig selv, og at du har gode erfaringer med split-programmer, så jeg ville gerne se et eks. på en split-opbygning der tilgodeser restitutionen OG frekvensen? Det er ikke ment som en "udfordring" eller en provokation, blot som et spørgsmål.

A Menace To Chicken skrev:I see your point.. - det virker faktisk som et meget fornuftigt split, det du der fremlagde.
Min eneste anke kunne være at der manglede noget mere læg..

Misterhamper skrev:A Menace To Chicken skrev:I see your point.. - det virker faktisk som et meget fornuftigt split, det du der fremlagde.
Min eneste anke kunne være at der manglede noget mere læg..
Hvis ens lægge halter så kan man jo sagtens indsætte det på en af de andre dage hvor dén dags muskel ikke kræver helt så meget opmærksomhed hos en.

A Menace To Chicken skrev:True dat iz.. - true dat.
Jeg sidder sgu' og brænder lidt varm, på dét split.

Misterhamper skrev:A Menace To Chicken skrev:True dat iz.. - true dat.
Jeg sidder sgu' og brænder lidt varm, på dét split.
But ofcourse you do my friend. Jeg har jo lige designet det

A Menace To Chicken skrev:Bla. bla...Casper.S skrev:A Menace To Chicken skrev:.. hvorfor ikke bare skifte til et højere split?

Casper.S skrev:A Menace To Chicken skrev:Bla. bla...Casper.S skrev:A Menace To Chicken skrev:.. hvorfor ikke bare skifte til et højere split?
Alle ved jo at en begynder vil få det optimale ud af et 4-split+

A Menace To Chicken skrev:Casper.S skrev:A Menace To Chicken skrev:Bla. bla...Casper.S skrev:A Menace To Chicken skrev:.. hvorfor ikke bare skifte til et højere split?
Alle ved jo at en begynder vil få det optimale ud af et 4-split+
.. lissom alle ved at bla-bla og smiley's med rullende øjne er argumentation på højeste plan. Hvorfor skulle en begynder ikke kunne få gavn af et højt split? Det er et spørgsmål om temperament og dedikation, og man behøver ikke lægge ud med en volume ala Frink eller Hung for at køre et 3-split ell. 4-split med gode resultater - det kommer henad vejen. Hvis strukturen og frekvensen er iorden, hvad skulle problemet så være?
.. jeg startede selv ud (back in the day) med et 3-split, gik derfra til et 4-split og så fremdeles. Fullbody har jeg kun brugt i perioder, hvor jeg ikke kunne prioritere træningen hver dag eller prioriterede kardio under cut.

jeg påstår blot at hvis en given nybegynder har temperament, tid og dedikation til at træne seks dage om ugen, så burde der ikke være noget i vejen for at han/hun gik i krig med højt split, såfremt vedkomne har styr på øvelserne, kosten osv.

Hippo skrev:jeg påstår blot at hvis en given nybegynder har temperament, tid og dedikation til at træne seks dage om ugen, så burde der ikke være noget i vejen for at han/hun gik i krig med højt split, såfremt vedkomne har styr på øvelserne, kosten osv.
Men er det ikke lidt selvmodsigende? Især i den her sport?
De fleste kan jo ikke skelne deres røv fra deres albue første gang
der starter ud på et program, så hvorfor gøre det mere indviklet end højst nødvendigt?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster