Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1345
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1342

Følg bodybuilding.dk på

en del spørgsmål om CUT?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

goddag allesammen :)
jeg skal begynde på cut om 3 uger, og har det meste på plads (tror jeg)
det er mit første cut, har læst en del om det, men nå her kommer det så

Programmet, havde tænkt mig at gå over til et "Fullbody" øvelserne kommer her :

vil ligge ud med "basis"

Sqaut/benpres
Bænk
Dødløft
Militiry Press

også ryg
Bent over rows Db
Chins

Bryst
Skrå Bænk Db
Dips

Skuldre
Lateral Raise DB

Biceps
larry scoot Curl DB
hammer curls Db

triceps
Small bænk
og måske en stående DB tri. ext?

er det for mange øvelser, eller nogen forkerte, ved godt der ikk er meget ben.
og ret også gerne rækkefølgen hvis den er forkert :)

men havde tænkt mig at, ind imellem de dage jeg ikk træner vil jeg tage noget Cardio sammensat med mave træning? (ret mig igen, hvis det er en dum ide)

men nå, når man cutter skal man jo træne TUNGT! så hvordan skal jeg tage øvelserne ?
skal jeg bar tage så meget jeg kan i alle sammen, i alle sæt?
eller skal jeg f.eks : første sæt 70% og anden sæt 90% og sidste sæt bar give mig fuldt ud, eller hvordan skal man gøre dette? :)

også til kostplanen

jeg vejer nok 82 kg til den tid, og mit ligevægstindtag ligger på 2839 kcal.
og ved hver styrketræning vil jeg forbrænde omkring 700 kcal. hvis den her er til at stole på

http://www.kelloggs.dk/spk/Test%20yours ... ports.aspx

så det vil vel sige at jeg skal ligge på omkring 3000 i kcal, de dage jeg træner FB programmet, for ikk at tabe for meget, ikk? :)

og jeg har styr på resten af kosten, får næsten kun sundt fedt! og 2g protien pr kg, og masser af frugt!

men kom med jeres viden :d om det ser fint ud, eller om det bar er det rene lort, i så fald, må du gerne råde mig til hvad jeg så skal, men på forhånd taak! :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

jeg vil lige spørge først, full body (og de dage du ikke træner cardio), HVIS du vælger at træne meget tungt, har du så tænkt dig at køre fullbody hverdag? jeg aner overhovedet ikke om det var det du mente, men det lyder ikke særlig fornuftigt m8
If there were weights in heaven, they would probably fall through the clouds, so im heading for hell.

Geografisk sted: Nørrebro

altså jeg mener at jeg vil kører Fullbody 3 dage f.eks Mandag, Onsdag og Fredag? :D

også de dage ind i mellem, der vil jeg kører cardio : som så vil være Tirsdag, torsdag og lørdag, og måske søndag, hvis jeg ikk lige holder fri der :)

Jeg ville personligt udelukke lateral raises under cut og kun kører militærpress til skulder. Derudover ville jeg max kører 1 øvelse til bi- og triceps. Jeg ville tage alle øvelserne 4 x 8-12 hvor jeg ved hvert sæt kørte tungt men ikke til failure!! Og måske smide en øvelse ind til haserne og læg ;)
Hvor mange kcal du skal indtage er jo svært at sige, der må du bare prøve dig frem og så justere ind alt efter hvordan din krop reagere ;) Det lyder fint med protein mængden.
Du siger du spiser masser af frugt? Selvom det frugt godt nok er sundt er der stadig sukker i som bliver optager forholdvis hurtigt i blodet (fructose) så jeg ville måske holde mig til frugt lige efter træning (hvis du ikke kører med "flydende" carbs der) og evt til morgenmad.

Sys det lyder fint med cardio på de 3 off dage fra træning. Vil foreslå at holde søndag fri ;) Og start stille ud så du ikke overbelaster knæ osv..
Held og lykke med det :D
Let's get fucking swole! :D

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det lyder som om du har rimelig godt styr på det, husk, der er ingen der kender din krop bedre end dig.
Du ved hvad der virker for dig, hvad du skal bruge, og hvor meget.
(dette gælder ikke dog ikke for folk der aldrig har trænet før, da de ofte tror at kroppen bestar af intet andet end hud og organer).

Men udefra set, syntes jeg din kostplan virker fornuftig, du vil have et mindre kcal forbrug som du selv nævner, måske skulle du finde varer, der er fyldige, men har et lavere indhold, bare så du psykisk får kroppen til at tro at den får mad, men faktisk snyder den.
Det er et af de kæmpe dilemmaer mange bb'ere skal igennem konstant "Hvordan snyder jeg min krop".. Hjernen styre kroppen.. NÆ, kroppen har sgu et liv for sig selv !!!

At køre fuldbody med tunge vægte hveranden dag (jeg har rådført mig med min onkel), han sagde at de i sin tid kørte fuldbody 2 gange om ugen tungt, <-> 48 timers hvilepause siger man, men hvis du køre hele kroppen, skal det muligvis være 72 timer istedet.

Aldrig giv dig max i første sæt ! (mener jeg) Fordi: du får skader, du bruger alt for meget energi og kræfter på det i forhold til resten af træningen. Prøv evt at kørt stang uden vægt, små dumbells, (det gør jeg) og kast lidt rundt med tingene, specielt til den øvelse du vil starte med, inden du løfter tungt!

Det er hvad jeg lige umiddelbart kan bidrage med, jeg er hverken proffesionel eller ernæringsekspert :-) Mvh Tobias
If there were weights in heaven, they would probably fall through the clouds, so im heading for hell.

okay mange tak for det :)
det vil jeg prøve!

men, hvis vi nu siger jeg skal tabe mig 5 kg, mister jeg så meget på mine arme? eller er det svært at sige? :)
for synes egentlig kun mit fedt sidder på maven og ryggen, lidt bryst, og vel også lidt arme :)

regner med det blir omkring 5 kg, men ser vi på til den tid, regner med at det kommer til at tage 3-4 måneder :D

Kassein skrev:Det lyder som om du har rimelig godt styr på det, husk, der er ingen der kender din krop bedre end dig.
Du ved hvad der virker for dig, hvad du skal bruge, og hvor meget.
(dette gælder ikke dog ikke for folk der aldrig har trænet før, da de ofte tror at kroppen bestar af intet andet end hud og organer).

Men udefra set, syntes jeg din kostplan virker fornuftig, du vil have et mindre kcal forbrug som du selv nævner, måske skulle du finde varer, der er fyldige, men har et lavere indhold, bare så du psykisk får kroppen til at tro at den får mad, men faktisk snyder den.
Det er et af de kæmpe dilemmaer mange bb'ere skal igennem konstant "Hvordan snyder jeg min krop".. Hjernen styre kroppen.. NÆ, kroppen har sgu et liv for sig selv !!!

At køre fuldbody med tunge vægte hveranden dag (jeg har rådført mig med min onkel), han sagde at de i sin tid kørte fuldbody 2 gange om ugen tungt, <-> 48 timers hvilepause siger man, men hvis du køre hele kroppen, skal det muligvis være 72 timer istedet.

Aldrig giv dig max i første sæt ! (mener jeg) Fordi: du får skader, du bruger alt for meget energi og kræfter på det i forhold til resten af træningen. Prøv evt at kørt stang uden vægt, små dumbells, (det gør jeg) og kast lidt rundt med tingene, specielt til den øvelse du vil starte med, inden du løfter tungt!

Det er hvad jeg lige umiddelbart kan bidrage med, jeg er hverken proffesionel eller ernæringsekspert :-) Mvh Tobias

okay, ja jeg tager også altid nogle opvarmnings sæt, for at få det hele med :)
og spiser en del rugbrød på en dag, det synes jeg mætter mig mest, uden det rigtigt giver mig så mange kcal. igen :D

Hvor man tager på hurtigst, taber man sig somregel også hurtigst syntes jeg, i mit tilfælde på maven, og brystet.

Men, kroppen er og forbliver pisse uretfærdig.. når du taber dig, bestemmer kroppen selv hvor den vil af med fedtet (den vil selvfølgelig af med det rundt omkring, men nogle steder mere end andre)
Muskelmassemæssigt tror jeg ikke du vil se de store forandringer, så længe du holder dig igang med træning, imens du cutter...

Du vil selfølgelig helt sikkert nok selvsyntes du bliver mindre.. for det gør du, men det ser bedre ud

Kassein skrev:Hvor man tager på hurtigst, taber man sig somregel også hurtigst syntes jeg, i mit tilfælde på maven, og brystet.

Men, kroppen er og forbliver pisse uretfærdig.. når du taber dig, bestemmer kroppen selv hvor den vil af med fedtet (den vil selvfølgelig af med det rundt omkring, men nogle steder mere end andre)
Muskelmassemæssigt tror jeg ikke du vil se de store forandringer, så længe du holder dig igang med træning, imens du cutter...

Du vil selfølgelig helt sikkert nok selvsyntes du bliver mindre.. for det gør du, men det ser bedre ud

okay, håber også at jeg bar smider det på maven først, for der er ved at være en del, men har så også taget 30 kg på efterhånden, på et år, lidt mindre :)

håber heller ikk at jeg mister for meget masse, især ikk om armene, da det er dem jeg helst vil ha :D

Ay jeg er ret fuld men homie, har du tænkt dig at cutte på 3000 kcal? HVor høj og hvor meget vejer du?

Reputation point: 45

murdockrates skrev:Ay jeg er ret fuld men homie, har du tænkt dig at cutte på 3000 kcal? HVor høj og hvor meget vejer du?

Ay du :´)
tror han mener at han på dage hvor han træner vil indtage 3000 kcal. idet han har regnet ud at han vil forbrænde 700 kcal under træningen.
Brugeravatar

Geografisk sted: Gredstedbro

Træner her: Konge Å Hallen motionscenter

Galleri: Vis galleri (2)

Jacobglumby skrev:
murdockrates skrev:Ay jeg er ret fuld men homie, har du tænkt dig at cutte på 3000 kcal? HVor høj og hvor meget vejer du?

Ay du :´)
tror han mener at han på dage hvor han træner vil indtage 3000 kcal. idet han har regnet ud at han vil forbrænde 700 kcal under træningen.

heeh :) ja lige præcis ;)

Du har for mange øvelser og så mener jeg ikke dips træne så meget bryst, nok mere triceps og ryg(siden)
I live for this!
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg

Logbog: Vis logbog

Dr. Tough skrev:Du har for mange øvelser og så mener jeg ikke dips træne så meget bryst, nok mere triceps og ryg(siden)

12 øvelser er da ikk så mange øvelser igen til et fullbody program? :)

og Dips sku jeg da gerne mene går i Bryst, skuldre og triceps? :) det er hvertfald der jeg kan mærke den .

BaGGio skrev:
Dr. Tough skrev:Du har for mange øvelser og så mener jeg ikke dips træne så meget bryst, nok mere triceps og ryg(siden)

12 øvelser er da ikk så mange øvelser igen til et fullbody program? :)

og Dips sku jeg da gerne mene går i Bryst, skuldre og triceps? :) det er hvertfald der jeg kan mærke den .

Alt efter hvordan du laver dips, kan brystet være den der rammes primært.. mener retningslinjen er at jo mere lodret du har kroppen, jo mere i triceps og foroverbøjet i pecs..

Target
Pectoralis Major, Sternal

Synergists
Deltoid, Anterior
Triceps Brachii
Pectoralis Major, Clavicular
Pectoralis Minor
Rhomboids
Levator Scapulae
Latissimus Dorsi
Teres Major

Stabilizers