Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1320
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

En gang om ugen? Træningsprogram?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej,
jeg har fundet et træningsprogram som ser meget godt ud over at man med dette program kun træner muskelgrupperne en gang om ugen (ud over maven og lægen som er to gange om ugen). Men er det ikke forkert? burde man ikke træne alle muskelgrupper to gange om ugen hvis man vil vokse? Det er ihvertfald altid det jeg har hørt ;)

Her er et link:
http://www.bodybuilding.com/fun/steve-c ... ogram.html

Tak på forhånd :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

For langt de fleste er det ikke nok at ramme hver muskel 1 gang i ugen. Al forskning peger i retning af at muskel skal rammes mere frekvent for optimale resultater. Der er dog alligevel folk som får ganske gode resultater med den slags træning, og det skyldes flere forskellige faktorer. De 2 vigtigste er nok:

1. Man kan gøre programmet bedre ved at være meget bevidst om at skabe overlap. Træner man triceps på en anden dag end man træner bryst, så kan brystet få en ganske god gang træning, hvis man eksempelvis træner dips eller CG-bænkpres.

2. Hvis man har trænet i rigtigt mange år, og har opbygget stor styrke og work capacity, så kan man køre med så stor volumen og med så tunge vægte, at det rent restitutionsmæssigt kommer til at passe bedre end det gør for en med kun et par års erfaring.

Det helt store minus for folk som ikke har trænet så længe er frekvensen på de enkelte løft. I starten af ens løftekarriere er det vigtigt at få bygget et styrkefundament i de store øvelser, og jo hyppigere man kan lave en øvelse, jo større bliver det styrkemæssige udbytte (både via inter- og intramuskulær koordination, samt grundlæggende teknik). Og større styrke vil hvis alt andet er rettet ind imod det, fører til større muskelmasse. Så har man ikke adskillige års erfaring, så vil jeg anbefale at man rammer musklen og specielt de enkelte øvelser hyppigere. For de fleste vil 2-3 gange være passende.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

OKay, Men jeg har trænet i ca 2 år, dog har det mest været med henblik på styrke og fordi som suplement til mit løb. Dog løber jeg ikke længere og vil derfor gerne se om jeg kan blive lidt mere markeret.
Er der nogen steder hvor man kan finde et program som passer på en splejs? btw er jeg 19 ;)

Ud fra det du skriver er du lige præcis typen der ikke kun skal træne
hver gruppe een gang om ugen. Du har slet ikke niveauet til det.

Der findes masser af andre gode splitprogrammer herinde med en højere frekvens.
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg er udemærket klar over det ;) men altså jeg løfter mere end de fleste som har meget større end mig, men jeg bliver ikke rigtigt større (ud over på brystkassen) :)

Jeg har brug for nogle lidt mere konsikvente svar, jeg ved godt der findes nogle herinde, men der står ikke hvilke krops type de passer til, og desværre er de fleste af dem sat sammen til personer med meget eksplosive muskler som ikke kan træne meget mere end en time :) jeg har ikke den slags muskler, jeg kan træne i timevis uden at blive træt ;)

Riges3 skrev:Jeg har brug for nogle lidt mere konsikvente svar, jeg ved godt der findes nogle herinde, men der står ikke hvilke krops type de passer til, og desværre er de fleste af dem sat sammen til personer med meget eksplosive muskler som ikke kan træne meget mere end en time jeg har ikke den slags muskler, jeg kan træne i timevis uden at blive træt ;)

Så træner du ikke hårdt nok.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Riges3 skrev:Jeg er udemærket klar over det ;) men altså jeg løfter mere end de fleste som har meget større end mig, men jeg bliver ikke rigtigt større (ud over på brystkassen) :)

Jeg har brug for nogle lidt mere konsikvente svar, jeg ved godt der findes nogle herinde, men der står ikke hvilke krops type de passer til, og desværre er de fleste af dem sat sammen til personer med meget eksplosive muskler som ikke kan træne meget mere end en time :) jeg har ikke den slags muskler, jeg kan træne i timevis uden at blive træt ;)

Alt hvad du skriver, skriger langt væk af at der er noget galt. Hvis jeg skulle give det et enkelt råd, ville det være at nulstille, tænke kvalitet frem for alt andet og at huske at mere ikke er lig bedre.

Nu du "løfter mere end de fleste", hvor meget er det så? Bliver du også selv stærkere? Hvordan er din teknik?
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Jeg ved godt der er noget galt ;) Jeg tror måske at der er noget med at jeg ikke får nok cal. men jeg ved også at jeg skal omlægge mit træningsprogram :)

Når jeg siger mere end de felste, mener jeg alle på "min" størrelse. også nogle af dem der er større end mig :)

Jeg vejer ca. 61 kg. Jeg bænker omkring 72,5 kg. 3x10 gange og så to andre øvelser (dette er bare et eksempel) ;) Hvis jeg laver Hammercurl løfter jeg 3x10 af 18 kg (og to andre øvelser).
Det er ikke meget meget, men i forhold til min vægt og mine mål ;)

Riges3 skrev:Jeg ved godt der er noget galt ;) Jeg tror måske at der er noget med at jeg ikke får nok cal. men jeg ved også at jeg skal omlægge mit træningsprogram :)

Når jeg siger mere end de felste, mener jeg alle på "min" størrelse. også nogle af dem der er større end mig :)

Jeg vejer ca. 61 kg. Jeg bænker omkring 72,5 kg. 3x10 gange og så to andre øvelser (dette er bare et eksempel) ;) Hvis jeg laver Hammercurl løfter jeg 3x10 af 18 kg (og to andre øvelser).

Men bliver du stærkere? Og din teknik?

Du kan forøvrigt godt vænne dig af med tankegange omkring "meget i forhold til". Spørgsmålet er om det er nok. :wink:

Brugeravatar

StefanM skrev:
Riges3 skrev:Jeg ved godt der er noget galt ;) Jeg tror måske at der er noget med at jeg ikke får nok cal. men jeg ved også at jeg skal omlægge mit træningsprogram :)

Du kan forøvrigt godt vænne dig af med tankegange omkring "meget i forhold til". Spørgsmålet er om det er nok. :wink:

+1
Og hvis du bodybuilder kan det egentlig være ligegyldigt om du bliver stærkere, hvis du ikke også bliver tungere.
Min styrkeliste er all raw.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

5teensig skrev:
StefanM skrev:

+1
Og hvis du bodybuilder kan det egentlig være ligegyldigt om du bliver stærkere, hvis du ikke også bliver tungere.

Enig, men så er det fuldstændigt sikkert at det er kosten, han skal se på, og ikke nødvendigvis træningen.

Brugeravatar

jeg er også ret sikker på det med kosten, og jeg prøver ;)
Jeg vil heller ikke være bodyb Jeg vil bare have en "fitness krop" ;)

Jeg ved men teknik er rigtig og godt. Jeg har fået nogle personlige trænere til at kigger på det, og så et par af de lokale bodyboilders ;)

Riges3 skrev:jeg er også ret sikker på det med kosten, og jeg prøver ;)
Jeg vil heller ikke være bodyb Jeg vil bare have en "fitness krop" ;)

Jeg ved men teknik er rigtig og godt. Jeg har fået nogle personlige trænere til at kigger på det, og så et par af de lokale bodyboilders ;)

Du forstår slet ikek hvordan det hænger sammen, ven :)

Det er skide svært at få en "bodybuilder krop", så hvis du ikke prøver meget hårdt, kommer det ikke til at ske. Men styrkefremgang sammenholdt med stigning i kropsvægt (ift fedtprocent, vel at mærke) er en af de bedste måder for os at bedømme hvorvidt du gør det rigtigt pt.

Hvis du vil have et eksempel:

A og B vejer begge to 70 kg med samme mængde masse.

Ved første træningspas bænkpresser A 100 kg for 5 gentagelser, hvilket er rimeligt vildt. Sådan en type, enhver styrkeløftklub gerne ville have.

B bænkpresser kun 40 kg for 5 gentagelser.

Et år senere bænkpresser begge 5 x 110 kg.

Hvem tror du har øget mest i masse?

Brugeravatar

Får lige at få det helt på det rene så vil jeg IKKE have en Bodyboilder krop, men derimod en fitness krop, hvilket folk ofte bytter om på!
Mit fedt procent svinger meget, men jeg vil tro lige omkring 7%.

2. Hvis man nøjes med 5 gentagelser så får man lige netop en bodyboilder krop, hvilket ikke er det jeg ønsker.
Da jeg har flere "langtids-holdbare muskel fibre" har du ret i at det næsten vil være umuligt for mig at få en "bodyboilder krop", men en fitness krop vil være nemmer for mig at få da mit fedt procent er forholdsvis lav"

Riges3 skrev:Får lige at få det helt på det rene så vil jeg IKKE have en Bodyboilder krop, men derimod en fitness krop, hvilket folk ofte bytter om på!

2. Hvis man nøjes med 5 gentagelser så får man lige netop en bodyboilder krop, hvilket ikke er det jeg ønsker.
Da jeg har flere "langtids-holdbare muskel fibre" har du ret i at det næsten vil være umuligt for mig at få en "bodyboilder krop", men en fitness krop vil være nemmer for mig at få da mit fedt procent er forholdsvis lav"

You.. what? I mean.. what?

I don't even.....

Billede
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Riges3 skrev:Får lige at få det helt på det rene så vil jeg IKKE have en Bodyboilder krop, men derimod en fitness krop, hvilket folk ofte bytter om på!

Fuuck mand, du er spejl blank.
Her er et godt råd til dig:
LÆS DEN HER, forfra og bagfra, fra venstre til højre og højre til venstre.
viewtopic.php?f=56&t=39845
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Fuck en komisk tråd... :dance: haha
Brugeravatar

Reputation point: 5

Jeg er simpelthen nødt til at følge med her!
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Haderslev

Træner her: fitnessone

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Du skal ikke være bange for at få en bodybuilder krop. Det tager ikke 1 dag at få, men flere år.
Og man får ikke en bodybuilder krop med 5 reps.

*Anden .. COOL PIC :dope:
Brugeravatar

Reputation point: 5

Det lyder til at du har meget godt styr på det grundlæggende. Men bare lige en advarsel: Lad nu være med at lytte alt for meget efter det de "kloge" hoveder på denne side fortæller dig. De fleste af dem træner nemlig efter en bodybuilderkrop, og ikke det slanke fitness-look som du er efter.

Det er ikke så vigtigt om du vælger det ene eller det andet program at træne efter, men det er derimod meget vigtigt at du ikke træner med for tunge vægte, da dette vil give dig et meget pumpet look. Jeg prøvede på et tidspunkt med noget 5x5 fordi alle sagde at det ville give hurtige resultater, men det fortrød jeg hurtigt igen. Mine muskler blev helt runde og hårde. Så husk at holde reps over 10! Bare et godt råd fra en der også træner efter en fitnesskrop (dog er min fedt% lidt højere - ca 11,5) :king:
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Jeg ved godt at må får små hårde muskler af at tage få gentagelser, med høj vægt :) det er også derfor jeg ikke gør det :) en bodyboilderkrop kræver lange smidige muskler ;)

MBang: der er kun et problem med den tråd... JEG VED ALT HVAD DER STÅR I! min tante er personlig træner, og jeg har også selv et par kurser, og læst en del bøger ;) jeg ved godt hvad jeg snakker om, sandsynlgivis bedre end dig!
Det jeg efterlyser herinde har ikke noget som helst med det at gøre.... Jeg vil gerne vide hvad i synes om det link jeg har lagt op (som jeg har fået), og så hvis i evt. kender nogle steder man kan finde nogle programmer som passer til at man vil have en fitness krop (direkte link pls) :)

Du bliver simpelthen nødt til at sætte dig ned og læse nogle basale artikler om træning. Der er ikke noget magisk program der "giver dig en fitnesskrop". Dine muskler får ikke et anderledes udseende af at træne med få reps kontra høje reps. Du har en fuldstændig latterligt forskruet opfattelse af hvordan tingene hænger sammen :)

Hvis du gerne vil have en form som gutterne i Athletic Fitness viser frem, så bør du træne med fokus på muskelvækst (som en bodybuilder). Se eventuelt PTCJ, AndersBR, krathletic, Spiderman mm. logbøger. De er alle nuværende, eller tidligere, AF-atleter.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Der er et par i denne tråd der burde læse en masse om træning før de skriver indlæg..
I ved hvem i er:)
Hør nu efter hvad de mere erfarne siger - man kan sagtens vide en masse uden at være bodybuilder på 100+ kg.
Kort sagt.. Luk roen og hør efter når de voksne snakker!

Træner her: Enjoy Fitness, Hørsholm
Fitness World

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster