Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1439
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1436

Følg bodybuilding.dk på

Endnu én af de der vurderinger af kostplan :-)

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle,

Jeg har længe gået og været i tvivl om min ernæring og kost i det hele taget er god nok i forbindelse med lean bulk, derfor ville jeg gerne have en second opinion på min kostplan :D

Lidt stats om mig:

Alder 21, 187 cm., vejer ca. 71 kg, er studerende (så det er siddende arbejde ;-) ) Træner hårdt 4 gange om ugen på et 2-split.

Mit ligevægtsindtag er på ca. 2840 kcal.

kostplan

Håber på lidt brugbar kritik :-D Tak!

Reputation point: 0

Geografisk sted: Vestsjælland

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Så vidt jeg har forstået så opbygger man muskler eller også forbrænder man fedt.

Mht. til din kostplan ser det ud til at du er igang med at opbygge muskler.. Kosten ser god ud. Dog er jeg mod kommercielt protein pulver, men er min egen holdning, så vil jeg ikke komme ind på ;)

Hvis du derimod vil forbrændre fedt skal du indtage lidt under dine 2800 kalorier. Ca. så lidt at du taber dig ½ kg om ugen.

Med andre ord, hvis du kan holde dig til den kostplan så har du ikke noget kostmæssigt at bekymre dig om.

Kostplan: Ingen kostplan

Altmann skrev:Dog er jeg mod kommercielt protein pulver

Hvorfor? :)
"It’s only a matter of calories in vs. calories out".

Geografisk sted: Jylland

Træner her: Randers FC Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 93.60
- Squat: 118.00
- Dødløft: 124.00

Logbog: Vis logbog

Altmann skrev:Så vidt jeg har forstået så opbygger man muskler eller også forbrænder man fedt.

Mht. til din kostplan ser det ud til at du er igang med at opbygge muskler.. Kosten ser god ud. Dog er jeg mod kommercielt protein pulver, men er min egen holdning, så vil jeg ikke komme ind på ;)

Hvis du derimod vil forbrændre fedt skal du indtage lidt under dine 2800 kalorier. Ca. så lidt at du taber dig ½ kg om ugen.

Med andre ord, hvis du kan holde dig til den kostplan så har du ikke noget kostmæssigt at bekymre dig om.

Æææh det kom du så ind på alligevel ??? Der var ingen grund til at skulle sige din mening om kommercielt protein pulver, men alligevel skulle du skrive det, PLUS du skulle lige få sagt at det vil du ikke komme ind på ??? =D>
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Derudover synes jeg du har for mange tilskud i din kost. Du har stort set tilskud i hvert måltid. Prøv at få dine fedt, prot og carbs gennem normal kost

EDIT: Du bruger 105g whey 100 og 150 g Gainer på en dag.... Er der virkelig ikke grund til
Brugeravatar

Styrkeliste

Tak for kommentarerne :-)

ckp2906 -> Så du siger, at jeg kunne nøjes med mindre protein på en dag? Weight-gaineren er efter min mening uundværlig efter træning, idet kroppen skal bruge alt hvad den indeholder efter træning. Og den om formiddagen er egentlig bare en måltidserstatning, da jeg ikke rigtig har tid til at spise på mit studie. Og ligeledes med Whey proteinen om eftermiddagen.

Men kan jeg undvære det? Vil jeg i så fald ikke få for lidt protein indenbords i løbet af en dag? :-)

Styrkeliste

Så du har tid til at blande/drikke en shake , men ikke lige kyle en sandwich ned du har lavet hjemmefra? Der er RIGITG mange her der spiser deres måltider i skolen, studie eller arbejde.. Du gider bare ik..
Brugeravatar

Styrkeliste

NBW skrev:Tak for kommentarerne :-)

ckp2906 -> Så du siger, at jeg kunne nøjes med mindre protein på en dag? Weight-gaineren er efter min mening uundværlig efter træning, idet kroppen skal bruge alt hvad den indeholder efter træning. Og den om formiddagen er egentlig bare en måltidserstatning, da jeg ikke rigtig har tid til at spise på mit studie. Og ligeledes med Whey proteinen om eftermiddagen.

Men kan jeg undvære det? Vil jeg i så fald ikke få for lidt protein indenbords i løbet af en dag? :-)

Du får ca. halvdelen af dit proteinindtag fra pulver, som, efter min mening, er lige i overkanten. Du skal bruge ca. 2g protein pr. kg. kropsvægt(dvs. ca. 140 g), så der er lidt penge at spare mht. pulveret.
Dine kulhydratkilder ser fine ud, ligeledes med fedtkilderne, dog måtte der gerne være noget mere af det (evt. forskellige olier).
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

LDamsgaard -> Tak for vurderingen. Hvilke olier og fedtkilder kan du anbefale?

Styrkeliste

Ved godt du ik spørger om det, men forstår ik du går efter lean bulk, du vejer kun 71 kg fordelt på 187cm, så du må være pænt tynd, det vil tag dig en evigehed at få masse på med ca 200kcal over ligevægtsindtag, hvis det var mig vil jeg bulk for real og så cut hvis det skulle blive nødvendigt :) men det er også bare mig :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

NBW skrev:LDamsgaard -> Tak for vurderingen. Hvilke olier og fedtkilder kan du anbefale?

Oliven, solsikkeolie og m.fl, andre fedtkilder kunne være mandler, avocado og fed fisk.
Set the record straight.
Brugeravatar

Styrkeliste

Sakin -> Har bestemt også overvejet at gå all-in på real bulk, men vil dog gerne have en OK kropsform hele året rundt, selvom du selvfølgelig har ret i, at en god fedtprocent og "stort" kalorie-overskud skulle give muskelvækst de bedste vilkår :D

LDamsgaard -> Hvordan vil du indtage olierne? Vel ikke bare en spiseskefuld en gang i mellem direkte i kæften, vel? :shock: Jeg steger min kylling i olivenolie, men det er vel ikke nok?

Styrkeliste

Ved at smide det på aftensmaden, salaterne og div. blandinger.
Set the record straight.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jacquess skrev:
Altmann skrev:Dog er jeg mod kommercielt protein pulver

Hvorfor? :)

Kort sagt: Fordi jeg går meget ind for økologi.

Og den valle der er i alle de "billige, dårlige kvalitets" protein pulver er jo sådan set et affaldsprodukt fra osteproducering. Som er højpasteuriseret og kommet fra ikke-økologiske køer, der har fået antibiotika og pesticider igennem deres fodder.
Derudover indeholder de fleste pulvere også en masse tilsætningsstoffer og sødemidler som heller ikke er videre sundt.

Et af de eneste steder jeg nogensinde har købt proteinpulver fra er Ori Hofmeklers (Warrior Diet) hjemmeside, men det er bare så sindsyg dyrt, så jeg for det meste vælger at lade vær med at benytte mig af protein pulver.

Det er bare min helt egen holdning og jeg har intet imod folk der tager alm. protein pulver - de bliver jo større af det!

Her er en god artikel, hvis du vil læse yderligere: http://www.alun.dk/sund-kost/whey-prote ... lver.html#

ckp2906 skrev:
Altmann skrev:Så vidt jeg har forstået så opbygger man muskler eller også forbrænder man fedt.

Æææh det kom du så ind på alligevel ??? Der var ingen grund til at skulle sige din mening om kommercielt protein pulver, men alligevel skulle du skrive det, PLUS du skulle lige få sagt at det vil du ikke komme ind på ??? =D>

Jaja slap nu af og kom med et bidrag til trådstarters spørgsmål i stedet for at have så travlt med mine fejl.

Altmann skrev:Her er en god artikel, hvis du vil læse yderligere: http://www.alun.dk/sund-kost/whey-prote ... lver.html#

Hvis man har sin forstand i behold, og ønsker denne tilstand oprethold, så undlader man at læse det orgie af lort som er alun.dk.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Altmann skrev:Det er bare min helt egen holdning og jeg har intet imod folk der tager alm. protein pulver - de bliver jo større af det!

Her er en god artikel, hvis du vil læse yderligere: http://www.alun.dk/sund-kost/whey-prote ... lver.html#

du er faktisk den eneste øko-guy, jeg kender, der formulerer sig fornuftigt. Bare lige for at pointere det

Man bliver altså ikke større af proteinpulver :) det er intet mirakelmiddel

Alun.dk er noget lort. Du kan læse denne her tråd igennem hvis du vil have det uddybet :)

viewtopic.php?p=316974&highlight=#316974
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Mere fedt. Du kan sagtens tage 4 fiskepiller mere, og så smide en spiseske olivenolie, valnøddeolie og kokosolie ud over dine grøntsager. Sidstnævnte kunne du i øvrigt også godt spise lidt mere af.

NBW skrev:.. Weight-gaineren er efter min mening uundværlig efter træning...

Weight gainer er protein og sukker. Det kan man få på en del andre måder.

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 7.00
- Squat: 9.00
- Dødløft: 13.00

Klud -> Kulhydrat og protein efter træning er vigtigt. Især vægttræning tærer hårdt på glykogen-depoterne, så de skal fyldes op efter træning. Protein giver vel sig selv? Derfor er weight-gaineren optimal efter træning da den indeholder begge dele. Hvad indtager du selv efter træning da? :-D

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster