Jacquess skrev:Altmann skrev:Dog er jeg mod kommercielt protein pulver
Hvorfor?

Kort sagt: Fordi jeg går meget ind for økologi.
Og den valle der er i alle de "billige, dårlige kvalitets" protein pulver er jo sådan set et affaldsprodukt fra osteproducering. Som er højpasteuriseret og kommet fra ikke-økologiske køer, der har fået antibiotika og pesticider igennem deres fodder.
Derudover indeholder de fleste pulvere også en masse tilsætningsstoffer og sødemidler som heller ikke er videre sundt.
Et af de eneste steder jeg nogensinde har købt proteinpulver fra er Ori Hofmeklers (Warrior Diet) hjemmeside, men det er bare så sindsyg dyrt, så jeg for det meste vælger at lade vær med at benytte mig af protein pulver.
Det er bare min helt egen holdning og jeg har intet imod folk der tager alm. protein pulver - de bliver jo større af det!
Her er en god artikel, hvis du vil læse yderligere:
http://www.alun.dk/sund-kost/whey-prote ... lver.html#ckp2906 skrev:Altmann skrev:Så vidt jeg har forstået så opbygger man muskler eller også forbrænder man fedt.
Mht. til din kostplan ser det ud til at du er igang med at opbygge muskler.. Kosten ser god ud. Dog er jeg mod kommercielt protein pulver, men er min egen holdning, så vil jeg ikke komme ind på ;)
Hvis du derimod vil forbrændre fedt skal du indtage lidt under dine 2800 kalorier. Ca. så lidt at du taber dig ½ kg om ugen.
Med andre ord, hvis du kan holde dig til den kostplan så har du ikke noget kostmæssigt at bekymre dig om.
Æææh det kom du så ind på alligevel ??? Der var ingen grund til at skulle sige din mening om kommercielt protein pulver, men alligevel skulle du skrive det, PLUS du skulle lige få sagt at det vil du ikke komme ind på ???

Jaja slap nu af og kom med et bidrag til trådstarters spørgsmål i stedet for at have så travlt med mine fejl.