Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Margit&Erik skrev:Hej BB.
Min lillebror på snart 14 år, vil gerne styrketræne. Han spiller til dagligt håndbold, og vil bruge styrketræningen til at blive stærkere på banen.
Jeg har lavet et program til ham, hvor der ikke er mange frie håndvægte indblandet, så han ikke ødelægger sin krop for tidligt.
MEN, mit spørgsmål lyder på, er det godt for drengen, at allerede at begynde med styrketræningen nu?
Programmet ser sådan ud:
Planke 3x1 min.
Sideplanke 3x45 sek. på hver side.
Ab wheel 3xmax
Nordic Hamstring 3x12
Bænkpres 3x12
Omvendt Flies
Knæ-stræk
Ekstra øvelser:
3xmax mave
Squat-Jump 3xmax

.. hvor der ikke er mange frie håndvægte indblandet, så han ikke ødelægger sin krop for tidligt.

Kasperjv skrev:tror ikke der er mange som magter at svare da der er så mange ting galt og du tydeligvis ikke er helt vildt erfaren når det gælder træning. men prøv at læs op på fullbody og 2-split.
http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics
det er et ret godt program for nybegyndere, og skal nok give gode resultater, det kræver træning mandag, trisdag, torsdag og fredag, men alt det kan du læse dig til.
s0enice skrev:Jep, lær ham den korrekte teknik i de basale øvelser (bænkpres, squat, dødløft, BOR, fliers osv. osv.), så skulle der ikke være noget problem overhovedet.
Ifht. håndbold ville det nok være godt at få trænet med eksplosivitet i bentræningen
A Menace To Chicken skrev:.. hvor der ikke er mange frie håndvægte indblandet, så han ikke ødelægger sin krop for tidligt.
Hvor længe vil du så mene han skal vente, før han må ødelægge sin krop?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster