Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 67972 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049959 indlæg i 100472 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1371
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1370

Følg bodybuilding.dk på

Er veganisme og styrke et oxymoron?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Den veganske kost bliver ofte undervurderet i konteksten af styrketræning/muskelopbygning. Så vidste i godt af nogle mange store rekordholdere, ernærer sig vegansk?

Barny Du Plessis - Vegan Mr. Universe 2014
https://www.youtube.com/watch?v=v5K6IKmL_Oo

Billy Simmons - Vegan Mr. Univers 2007
https://www.youtube.com/watch?v=5M6n8_S42SY

Dr. Nun Amen-Ra - Vegan Sets World Record in Deadlift
https://www.youtube.com/watch?v=tLAWbwYzStU

Patrik Baboumian - 555 Kilogram World record by vegan
https://www.youtube.com/watch?v=ZTaGZ6KLDwI

Karl Ess - Vegan BB
https://www.youtube.com/watch?v=Qkm79-JWQTw
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Billede

OK :)
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Kostplan: Vis kostplan

Orh hvad.
The only constant is indomitable human will. Those with power and those without it.
Brugeravatar

Reputation point: 255

Geografisk sted: Brabrand.

Styrkeliste
- Bænkpres: 182.50
- Squat: 282.50
- Dødløft: 262.50

Veganisme er ernæringens version af crossfit, hvis du er veganer, skal du fortælle alle andre, at du er veganer.

Men for mange stopper den ikke her. De skal også putte deres valg ned over hovedet på alle andre med påstande om, at det skulle være overlegen helbredsmæssigt (igen ligesom crossfit), til trods for at der ikke er noget signifikant belæg for den påstand, og nej korrelationer fra befolkningsundersøgelser er signifikant belæg.

På den anden side er veganisme heller ikke ringere end konventionel kost, men hvis man opstiller restriktioner for hvilke fødevarer man vil indtage, bliver det kun sværere for en selv.
Brugeravatar

Reputation point: 100

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 217.50
- Dødløft: 277.50

AndreasR skrev:Veganisme er ernæringens version af crossfit, hvis du er veganer, skal du fortælle alle andre, at du er veganer.

Men for mange stopper den ikke her. De skal også putte deres valg ned over hovedet på alle andre med påstande om, at det skulle være overlegen helbredsmæssigt (igen ligesom crossfit), til trods for at der ikke er noget signifikant belæg for den påstand, og nej korrelationer fra befolkningsundersøgelser er signifikant belæg.

På den anden side er veganisme heller ikke ringere end konventionel kost, men hvis man opstiller restriktioner for hvilke fødevarer man vil indtage, bliver det kun sværere for en selv.

Nej, det er paleo, der er det.
Brugeravatar

Reputation point: 455

BigHungry skrev:
AndreasR skrev:Veganisme er ernæringens version af crossfit, hvis du er veganer, skal du fortælle alle andre, at du er veganer.

Paleo og veganisme er meget ens på det punkt
Brugeravatar

Styrkeliste

krudt spiller jo også en rolle
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

AndreasR skrev:
BigHungry skrev:

Det er de fleste pseudovidenskablige retninger. Men prøv du at sæt en veganer og paleo gut sammen. Så skal du se løjer. :)
Brugeravatar

Reputation point: 455

BigHungry skrev:
AndreasR skrev:
BigHungry skrev:

Det er de fleste pseudovidenskablige retninger. Men prøv du at sæt en veganer og paleo gut sammen. Så skal du se løjer. :)

Haha! En ting er at de er uenige, men selve argumentationen ville være helt væk :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

Veganeren skrev:Den veganske kost bliver ofte undervurderet i konteksten af styrketræning/muskelopbygning. Så vidste i godt af nogle mange store rekordholdere, ernærer sig vegansk?

Du er veganer - tillykke.
Brugeravatar

Reputation point: 490

Træner her: Ultimate Gym

Veganeren skrev:Den veganske kost bliver ofte undervurderet i konteksten af styrketræning/muskelopbygning. Så vidste i godt af nogle mange store rekordholdere, ernærer sig vegansk?

- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 155.00

Hvordan virker det for dig ?

Reputation point: 140

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

Sikke noget mudderkastning. Til OP - mange af dem du linker til er uden tvivl steroidebrugere i sammenhæng med andre stoffer. Det taler ikke din sag omkring vegansk kost. Kosten er underordnet med god genetik og stoffer. At man kan opnå gode resultater med vegansk kost er uden tvivl muligt, givet protein, kalorie, vitamin og mineral -behovet opfyldes. Men er en køddiæt mere effektiv, sandsynligvis.

Til Jer andre - tag Jer sammen og lad være med at genopridse den kløft der åbenbart er mellem kødspisere (hvem faen de så end er) og alle de mange varianter af plantespisende. Jeg tror de plantespisende kunne lære en god del af os hvad angår træning og de bliver mildest talt havlet ned herinde. Ingen tager personlige angreb seriøst, ej heller ubegrundede angreb på den 'filosofi' man lever efter. Man behøver ikke æde kød i store baner for at blive stor.

Reputation point: 20

Logbog: Ingen logbog

Du er sådan en god borger Grislum. Klapper du ofte dig selv på skulderen?
The only constant is indomitable human will. Those with power and those without it.
Brugeravatar

Reputation point: 255

Geografisk sted: Brabrand.

Styrkeliste
- Bænkpres: 182.50
- Squat: 282.50
- Dødløft: 262.50

lad være med at genopridse den kløft der åbenbart er mellem kødspisere (hvem faen de så end er) og alle de mange varianter af plantespisende

Jeg tror de plantespisende kunne lære en god del af os hvad angår træning

Jeg vidste ikke der fandtes en kløft.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

I er så dygtige. Gode til at pille argumenter fra hinanden. Selv jeg er ikke ufejlbarlig. Men det er sgu godt at mit argument blev forstået. Så kan det være at vi kan få en bedre diskussion herinde. Noget man kan lære af og få noget ud af. Det andet er ikke konstruktivt.
Jeg klapper mig selv på skulderen hver dag. Specielt når de kommentare er den eneste feedback jeg får på et argument. Så holdt det vist vand.

Rolig nu, det er bare mad. Tal pænt, drenge. Lyt til hinanden.

FUCK DE SKIDE GRINDEHVALER
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

A Menace To Chicken skrev:Rolig nu, det er bare mad. Tal pænt, drenge. Lyt til hinanden.

har reppet dig...men betragt det som et minus :-D...mad er aldrig "bare" mad :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Ifølge Grislum findes der åbenbart kun kødspisere og plantespisere. Folk der spiser begge dele eksisterer ikke.
Brugeravatar

Styrkeliste

Nu prøver jeg lige at være sød her. TS, hvad mener du egentlig at vi, der spiser mere traditionelt, kan lære af veganeres tilgang til bodybuilding?
Brugeravatar

awesome skrev:
A Menace To Chicken skrev:Rolig nu, det er bare mad. Tal pænt, drenge. Lyt til hinanden.

har reppet dig...men betragt det som et minus :-D...mad er aldrig "bare" mad :lol:

True, bacon owns broccoli, uanset hvordan man end vender og drejer den.

:whistle:
Brugeravatar

Wannabe-BB skrev:Nu prøver jeg lige at være sød her. TS, hvad mener du egentlig at vi, der spiser mere traditionelt, kan lære af veganeres tilgang til bodybuilding?

Et bud kunne være, at "meat in = meat on" filosofien er outdated og dum, og at vi roligt kan æde nogle flere veggies.
Brugeravatar

AndreasR skrev:Ifølge Grislum findes der åbenbart kun kødspisere og plantespisere. Folk der spiser begge dele eksisterer ikke.

I følge mig burde der ikke findes religioner, hvor man vægter det ene højere end det andet baseret på totalt usaglige og ubegrundede meninger.

Grislum skrev:
AndreasR skrev:Ifølge Grislum findes der åbenbart kun kødspisere og plantespisere. Folk der spiser begge dele eksisterer ikke.

I følge mig burde der ikke findes religioner, hvor man vægter det ene højere end det andet baseret på totalt usaglige og ubegrundede meninger.

I forbindelse med styrketræning er både en ren kød-diæt og en ren plante-diæt absolut idioti, hvis man vil opnå de bedste resultater.
A man of genius makes no mistakes. His errors are volitional and are the portals of discovery

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 87.50
- Dødløft: 70.00

/Niels skrev:
Grislum skrev:

I forbindelse med styrketræning er både en ren kød-diæt og en ren plante-diæt absolut idioti, hvis man vil opnå de bedste resultater.

Nemlig. Du har fattet pointen.

Wow. Sikke nogle fine emotionelle responser jeg fik ^^
Finder en hvis tryghed i at argumentations niveauet og tonen herinde, er på højde med en børnehave, på trods af de få der prøver at promoverer et bedre debat klima.

Mit primære mål med med tråden var blot at informere omkring de veletablerede bodybuildere, strongmen og powerløftere, der har haft succes på en plantebaseret diæt. Da diæt er et meget diskuteret felt i konteksten BB og da den herskende myte vedrørende kost, er at animalsk protein er en absolut forudsætning for succes med BB. Jeg har så linket til veganske BB, powerløftere, Strongmen der forhelvede slår alles rekorder herinde, i diverse løft, da de er rekordholdere i verdensklasse. At dette ikke overrasker nogle positivt, undrer mig, da veganisme ikke virker som en anerkendt diæt indenfor BB?

/Niels skrev:I forbindelse med styrketræning er både en ren kød-diæt og en ren plante-diæt absolut idioti, hvis man vil opnå de bedste resultater.

Hvad er din empiri for dette? Jeg har vedlagt links til verdensrekordholdere, der ernærer sig vegansk og netop opnår de bedste resultater.

Peter Olsen skrev:mange af dem du linker til er uden tvivl steroidebrugere i sammenhæng med andre stoffer. Det taler ikke din sag omkring vegansk kost. Kosten er underordnet med god genetik og stoffer. At man kan opnå gode resultater med vegansk kost er uden tvivl muligt, givet protein, kalorie, vitamin og mineral -behovet opfyldes. Men er en køddiæt mere effektiv, sandsynligvis.

Sidst jeg tjekkede gik selv steroridebrugere op i deres kost og prisede animalsk protein helligt over den plantebaseret kost. Så mener dybt alvorligt at det taler den veganske sag, steroridebrug eller ej. Da det viser at topatleter (Steroider eller ej) kan have succes på en plantebaseret kost, hvilket absolut ikke afspejler den almene holdning blandt BB. Syntes dog at det er forfriskende at du er en af dem der anerkender de potentielle gode resultater på en plantebaseret kost ; )

katouler skrev:Hvordan virker det for dig ?

Haha, det virker sgu fantastisk, har lige ramt et nyt PR i dødløft på 160 kg. Så er glad. Hvis din pointe vat at jeg havde dårlige løft, grundet min kost og at dit empiriske studie som omhandlede 1 person (mig). Kan jeg fortælle dig at du mangler mere data for at sætte en seriøs korrelation op.

AndreasR skrev:Du er veganer - tillykke.

Wow, dejligt indspark. Pointe? Indlægget omhandlede ikke min veganisme, men myterne omkring veganisme generelt.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 170.00

Veganeren skrev:
Peter Olsen skrev:
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 155.00

Hvordan virker det for dig ?

Haha, det virker sgu fantastisk, har lige ramt et nyt PR i dødløft på 160 kg. Så er glad. Hvis din pointe vat at jeg havde dårlige løft, grundet min kost og at dit empiriske studie som omhandlede 1 person (mig). Kan jeg fortælle dig at du mangler mere data for at sætte en seriøs korrelation op.

Det forekom blot naturligt for mig at spørge om det virker for dig da jeg så dine løft. Intet ondt i det, intet studie.

Reputation point: 140

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

Du ser spøgelser. Ærlig talt tror jeg folk herinde er komplet ligeglade med hvor folk får deres proteiner og næring fra. Det er når en eller anden frelst veganer begynder at ævle om hvor meget bedre vegansk kost er at filmen knækker. Hvor ser du i øvrigt nogen påstå at animalsk protein er en "absolut forudsætning"? Tror du ikke blot du har læst nogle diskussioner omkring hvilke proteinkilder der er de bedste ift. aminosyreprofilen?

Derudover kommer du med 5 eksempler på veganere, der har haft succes, hvor du slet ikke forholder dig til andre faktorer. Brug af PED, kropsbygning osv. Har du set hvor lange arme ham der dødløfter har? Din argumentation går nærmest på at de har fået deres resultater pga. deres veganske tilgang - hvad nu hvis det snarere er PÅ TRODS AF deres tilgang, og at de ville have fået bedre resultater med en anden tilgang til deres kost? Nobody knows - nobody cares.
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Veganeren skrev:Jeg har så linket til veganske BB, powerløftere, Strongmen der forhelvede slår alles rekorder herinde, i diverse løft, da de er rekordholdere i verdensklasse. At dette ikke overrasker nogle positivt, undrer mig, da veganisme ikke virker som en anerkendt diæt indenfor BB?

At en toptunet, super disciplineret og krudtet vegansk atlet er stærkere, end en flok random, kødædende løftere på et bodybuildingforum beviser... intet.

Du har selvsagt ret i at der findes nogle veganske løftere, der har præsteret nogle flotte rekorder, og at dette i og for sig indikerer at kødindtag ikke er altafgørende for fysisk præstation. Men derfra til at konkludere at en plantebaseret diæt er ligeså god, eller endog bedre, end en omnivore diæt, er ren confirmation of bias. Facit er stadig, at de bedst præsterende atleter (indenfor enhver disciplin, i enhver sportsgren) er omnivore.

Og ja, din dødløft er da flot. Men det beviser ikke så meget.. jeg trak en pæn 3'er af 230kg. efter godt 1½ års træning. Ikke nødvendigvis fordi jeg æder kød, men mere fordi jeg har gode forudsætninger for dødløft -lange arme og en stærk erector.
Brugeravatar

Veganeren skrev:
AndreasR skrev:Du er veganer - tillykke.

Wow, dejligt indspark. Pointe? Indlægget omhandlede ikke min veganisme, men myterne omkring veganisme generelt.

Hvis du skal citere mig, kan du så ikke citere, hvad jeg rent faktisk skrev, og så forholde dig til dette?
Brugeravatar

Styrkeliste

A Menace To Chicken skrev:
Veganeren skrev:jeg har gode forudsætninger for dødløft -lange arme og en stærk erector.

Jeg stoler af princip ikke på folk, der er gode til dødløft :-({|=
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding