Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1133
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1130

Følg bodybuilding.dk på

Et argument for at omdanne fedt til muskel.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa BB.dk

Jeg sad inde på et forum og diskuterede om, hvor vidt det var muligt at omdanne fedt til muskel, jeg havde de argumenter om, at muskelmasse og fedtvæv er to forskellige væv, og derfor ikke kan omdannes til hinanden, og at det var det samme som at forvandle sten til guld.

Jeg kunne ikke rigtig finde nogle biologiske argumenter for, hvorfor det egentlig ikke er muligt, og så var der en der smed dette argument:

Når en fedtsyre nedbrydes indtræder den som Coenzym-A i citronsyrecyklus, længere i cyklusen kan alfa-ketoglutarat omdannes til glutamat som er en aminosyre der kan indgå i muskler. Selvfølgelig kræver proteinsyntese også en positiv nitrogenbalance så denne proces kan ikke stå alene, men det KAN faktisk lade sig gøre.

Er der nogle, som kan forklare det argument, og om det overhovedet er rigtigt?
- Jeg er ikke vildt meget inde i Biokemi, så det kunne også være fedt at vide, hvorfor det eventuelt var forkert eller rigtigt.
Sidst rettet af lopstar 16. dec 2010, 19:23, rettet i alt 1 gang.
"Greed is right. Greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms—greed for life, for money, for love, knowledge—has marked the upward surge of mankind."
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem
The Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Flyttet.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Uanset hvad du gør bliver smør aldrig til kød.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Hvorfor bliver folk ved med at diskuttere dette? Ingen er blevet store af at cutte, ingen er blevet store af at holde sig på ligevægtsindtaget, ingen er blevet rippede af at bulke igennem. Hvad præcist er det I håber på? At have fundet den hellige gral, som ingen anden bodybuilder har fundet før?
Nubretpumper
Brugeravatar

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

Misterhamper skrev:Hvorfor bliver folk ved med at diskuttere dette? Ingen er blevet store af at cutte, ingen er blevet store af at holde sig på ligevægtsindtaget, ingen er blevet rippede af at bulke igennem. Hvad præcist er det I håber på? At have fundet den hellige gral, som ingen anden bodybuilder har fundet før?

Jeg tror ikke på det, og har samme argumenter som dig hamper.. Men det er jo ikke noget biologisk bevis? Det er jo argumenter uden hold i, hvis man kan sige det sådan.

Selvfølgelig kan man kigge på virkeligheden, men hvad med det kemiske?
"Greed is right. Greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms—greed for life, for money, for love, knowledge—has marked the upward surge of mankind."
Brugeravatar

The Gym

lopstar skrev:
Misterhamper skrev:Hvorfor bliver folk ved med at diskuttere dette? Ingen er blevet store af at cutte, ingen er blevet store af at holde sig på ligevægtsindtaget, ingen er blevet rippede af at bulke igennem. Hvad præcist er det I håber på? At have fundet den hellige gral, som ingen anden bodybuilder har fundet før?

Jeg tror ikke på det, og har samme argumenter som dig hamper.. Men det er jo ikke noget biologisk bevis? Det er jo argumenter uden hold i, hvis man kan sige det sådan.

Selvfølgelig kan man kigge på virkeligheden, men hvad med det kemiske?

Hvordan kan du sige at virkelighed og Kemi er to forskellige ting?
Brugeravatar

Styrkeliste

Prøv at se på det kemisk :)
Fedt består af carbon atomer, hydrogen, og oxygen atomer.
http://www.sundfo.dk/alt_om_ernaering/fedt2_karoline_jan05.htm#Fedtstoffers%20opbygning%20-%20lidt%20kemi

Protein(aminosyre) består af carbon atomer, hydrogen, nitrogen og oxygen.
http://da.wikipedia.org/wiki/Aminosyre

Hvordan kan man så omdanne fedt til protein, hvis man ikke har nitrogen atomer? :)

Jeg er sikker på, at mange andre ved mere om det end mig. Men her er lidt grundstof høhø :´)
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Galleri: Vis galleri (13)

Den var måske også lidt krenglet, men tænkte mere på de kemiske reaktioner frem for at se på diverse bodybuilders resultater.

Tak romme, kigger jeg lige lidt på.
Brugeravatar

The Gym

lopstar skrev:

Den var måske også lidt krenglet, men tænkte mere på de kemiske reaktioner frem for at se på diverse bodybuilders resultater.

Hellere kig på kemi, fysik og så virkeligheden og derefter det psykiske så finder du ikke de bedste BB PRO men de bedste som er clean uden steroider.
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: DK Østjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Ruddi skrev:
lopstar skrev:

Hellere kig på kemi, fysik og så virkeligheden og derefter det psykiske så finder du ikke de bedste BB PRO men de bedste som er clean uden steroider.

Billede
Brugeravatar

Styrkeliste

lopstar skrev:Hejsa BB.dk

Jeg sad inde på et forum og diskuterede om, hvor vidt det var muligt at omdanne fedt til muskel, jeg havde de argumenter om, at muskelmasse og fedtvæv er to forskellige væv, og derfor ikke kan omdannes til hinanden, og at det var det samme som at forvandle sten til guld.

Jeg kunne ikke rigtig finde nogle biologiske argumenter for, hvorfor det egentlig ikke er muligt, og så var der en der smed dette argument:

Når en fedtsyre nedbrydes indtræder den som Coenzym-A i citronsyrecyklus, længere i cyklusen kan alfa-ketoglutarat omdannes til glutamat som er en aminosyre der kan indgå i muskler. Selvfølgelig kræver proteinsyntese også en positiv nitrogenbalance så denne proces kan ikke stå alene, men det KAN faktisk lade sig gøre.

Er der nogle, som kan forklare det argument, og om det overhovedet er rigtigt?
- Jeg er ikke vildt meget inde i Biokemi, så det kunne også være fedt at vide, hvorfor det eventuelt var forkert eller rigtigt.

Det er at dreje sandheden ret meget. At begynde at snakke om lipolysen og herigennem lipidernes oxidering i citratcyklussen er fandme langt ude i forhold til at sige at "fedt bliver til muskler".
Fra at lipider via mange, mange trin måske kan ende som glutamat, til at fedt skulle ku blive til muskler, der er fandme langt.

Så kan en cykel også blive til en bil hvis bare man lige sætter 4 andre hjul på, et andet stel, en motor, et rat, 4 døre osv osv osv osv
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online