Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Thisisit skrev:Jeg har læst at den excentriske fase så vidt muligt skal holdes på 2-3 sek. Dette medfører naturligvis, at man kan løfte færre kilo end hvis man bruger 1 sek i den excentriske fase. Jeg synes det hører sjældenhederne til, at man ser folk i centrene bruge 3 sek i excentrisk fase. Man ser langt oftere folk nærmest bruger ligeså kort tid i den excentriske fase som i den koncentriske. Når man ser pros som Cutler og Coleman, så er det også for det meste en stor belastning og hurtig udførsel de benytter sig af.
Så jeg er lidt forvirret. Hvor lang tid bruger I på at sænke vægten i? Og bør der være forskel på tiden man bruger i de forskellige øvelser? Eksempelvis forskel fra bænkpres til biceps curls?

Chayen skrev:Thisisit skrev:Jeg har læst at den excentriske fase så vidt muligt skal holdes på 2-3 sek. Dette medfører naturligvis, at man kan løfte færre kilo end hvis man bruger 1 sek i den excentriske fase. Jeg synes det hører sjældenhederne til, at man ser folk i centrene bruge 3 sek i excentrisk fase. Man ser langt oftere folk nærmest bruger ligeså kort tid i den excentriske fase som i den koncentriske. Når man ser pros som Cutler og Coleman, så er det også for det meste en stor belastning og hurtig udførsel de benytter sig af.
Så jeg er lidt forvirret. Hvor lang tid bruger I på at sænke vægten i? Og bør der være forskel på tiden man bruger i de forskellige øvelser? Eksempelvis forskel fra bænkpres til biceps curls?
Hvis du ikke kan holde den excentriske fase i længere end 1 sekund er belastningen for tung. Det er nok nærmere 3-5 sekunder per excentriske repetition. Derudover føles det logisk at afpasse tiden det tager at udføre en excentrisk repetition med øvelsens ROM.

toto_G4M3R skrev:Chayen skrev:Thisisit skrev:Jeg har læst at den excentriske fase så vidt muligt skal holdes på 2-3 sek. Dette medfører naturligvis, at man kan løfte færre kilo end hvis man bruger 1 sek i den excentriske fase. Jeg synes det hører sjældenhederne til, at man ser folk i centrene bruge 3 sek i excentrisk fase. Man ser langt oftere folk nærmest bruger ligeså kort tid i den excentriske fase som i den koncentriske. Når man ser pros som Cutler og Coleman, så er det også for det meste en stor belastning og hurtig udførsel de benytter sig af.
Hvis du ikke kan holde den excentriske fase i længere end 1 sekund er belastningen for tung. Det er nok nærmere 3-5 sekunder per excentriske repetition. Derudover føles det logisk at afpasse tiden det tager at udføre en excentrisk repetition med øvelsens ROM.
han snakker jo om ganske almindelige løft, og ikke eccentrisk træning....

flamingopikken skrev:I programmer som GVT (Charles Poliquin er generelt en fortaler for langsomme eccentriske faser), og andre programmer/metoder der involverer fast tempo-træning, ser man tit eccentriske faser på 3-5 sekunder.
PGAarhus skrev:flamingopikken skrev:I programmer som GVT (Charles Poliquin er generelt en fortaler for langsomme eccentriske faser), og andre programmer/metoder der involverer fast tempo-træning, ser man tit eccentriske faser på 3-5 sekunder.
No. Charles er fortaler for varieret loadingparametre, herunder tempo manipulation

Old school skrev:Nu er man generelt en del stærkere i den excentriske fase, så du skal virkelig køre den langsomt, før hastigheden vil begrænse den vægt du kan køre med.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster