Her et lidt touchy emne for mange.
Jeg har med stor interesse fulgt en kammerat i hans træningsprogram under Henning Kristensens Bestrong principper de seneste måneder.
Henning er jo en fantastisk inspirationskilde for mange, til trods for hans holdning omkring konstant træning til failure- HVER GANG! (men hvem siger egentlig at det er så skidt
Hennings teori er at man skal give sig fuldt ud i hvert sæt og brænde sig selv helt ud i de 60 min. træningspasset maksimalt må tage.
Hvis man kan træne længere tid end 60 min, har man ikke trænet hårdt nok ifølge hans teori.
Men for at komme tilbage til min kammerats lille projekt, så er hans form, hans look samt ikke mindst hans styrke steget væsentligt efter han har taget Bestrong principperne til sig.
Ydermere er hans livsstil ændret væsentligt, så han nu er super livsglad.
Så hvad er Jeres holdning? Måske er failure træning ikke så "farligt" som mange går og tror, hvis bare man gør det kontrolleret og med måde.
Hver 4 cycklus kører min kammerat 80 procent i én cycklus for at restituere nervesystemet.
Hvis man kigger på deres homepage taler resultaterne for sig selv, men hvad er jeres mening om pricipperne/teorierne ved Henning.
Hvis det er måden han har opbygget den Hercules krop, kan det ikke være heeelt skidt;)
Ser frem til en god debat og hvis nogen har erfaringer med bestrong, så post dit indlæg så vi andre kan blive klogere.

.jpg)