Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69548 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1116
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1114

Følg bodybuilding.dk på

Fatter hat!

Udskriv emne

Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping

Hey. Har virkelig spekuleret over det her i lang tid. Men hvordan kan det være, at størstedelen af folk der er på krudt, motionister, amatører eller prof'er....de har fanme alle sammen nogenlunde normal hud, ja i mange tilfælde er den sku flot.
Er det specielt medicin-indtag, laserbehandling etc. der gør det, eller er de alle bare "heldige"?
Bare jeg kigger på en håndvægt eller en shake, slår jeg ud - så er misundelig og en smule "sur" :-)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hillerød, Danmark

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mange anvender Roaccutan mod uren hud, og det er også ret effektivt, men det er hårde sager og leveren arbejder på højtryk under sådan en behandling.

Men så vidt jeg husker er det ikke "tilladt" at træne, tage sol og drikke alkohol mens man er på Roaccutan. En kur med det plejer at tage 3-4 måneder.

Geografisk sted: Grenaa

Jeg kender nu en del, som har ret så uren hud, men det er jo individuelt. Derudover skal du huske på at mange af de største drug heads bruger store mængder HGH, som eftersigende skulle have en god effekt på huden.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Kostplan: Vis kostplan

Simonb skrev:Men så vidt jeg husker er det ikke "tilladt" at træne, tage sol og drikke alkohol mens man er på Roaccutan. En kur med det plejer at tage 3-4 måneder.

Træne må man såvidt jeg ved gerne, men sol og alkohol skal man helst undgå. Sådan var det i hvert fald for mig for 2 år siden, da jeg var på Roaccutan :)
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Hvem er ham fatter hat?.... LOL :pirate2:
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

Biiver skrev:
Simonb skrev:Men så vidt jeg husker er det ikke "tilladt" at træne, tage sol og drikke alkohol mens man er på Roaccutan. En kur med det plejer at tage 3-4 måneder.

Træne må man såvidt jeg ved gerne, men sol og alkohol skal man helst undgå. Sådan var det i hvert fald for mig for 2 år siden, da jeg var på Roaccutan :)

Hehe det er nok rigtigt nok så :)

Er ved at være 5 år siden jeg var på det, så er nok mig der husker galt ...

Geografisk sted: Grenaa

Hverken sol eller alkohol må man tage eller indtage desuden skal man have taget blodprøver hver måned for at tjekke om ens lever har det ok. Roaccutan bør være en sidste udvej da det er super heftig medicin med mange bivirkninger hårtab, udslet, leversvigt osv.

Geografisk sted: Helsinge

Logbog: Ingen logbog

switchfoot skrev:Hverken sol eller alkohol må man tage eller indtage desuden skal man have taget blodprøver hver måned for at tjekke om ens lever har det ok. Roaccutan bør være en sidste udvej da det er super heftig medicin med mange bivirkninger hårtab, udslet, leversvigt osv.

Enig. Har også været igennem en roaccutan kur og det ER heftige sager.

Så lad være med at presse hudlægen for det bare fordi du har et par bumser.
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

Enig. Har også været igennem en roaccutan kur og det ER heftige sager.

Så lad være med at presse hudlægen for det bare fordi du har et par bumser.

Jeg tror jeg er ved at nærme mig den "sidste udvej". Har prøvet det meste, tetracyclin, laser-behandling osv. Lider stadig meget (synes jeg) og det påvirker sku en både fysisk, men i høj grad også psykisk.
Så kan du forklare lidt om resultaterne ved brug af det, og hvilke bevirkninger du evt. havde??
På forhånd tak!
Brugeravatar

Nu tillader jeg mig lige at svare lidt.
Jeg har siden jeg var 18 lidt af uren hud især på ryggen og i perioder på bryst og skuldre.
Jeg var igennem er R kur for nogle år siden. Min oplevelse var dårlig da jeg så begyndende hårtab sprang jeg fra. Har også prøvet tetracyklin og noget andet jeg ikke lige kan huske navnet på men uden virkning.
Har du kigget på din kost om der kunne være noget i den der kunne være med til at forværre din tilstand??
Personligt kan meget mælk, protein shake eller kreatin få min hud op og kører men det er jo individuelt.
Hvis det virkelig er et problem for dig syntes jeg klart du skal prøve Roaccutan men vær super opmærksom i dit forløb og få en lang snak med din hudlæge omkring kost og andre ting der måske først kunne prøves måske en blodprøve eller to for at tjekke hormon udsving i din krop der kan give andledning til dårlig hud.

Geografisk sted: Helsinge

Logbog: Ingen logbog

Tak for indlææget. Uh, det lyder sku som et skrapt middel og ikke bare noget man indtager for sjov.

Det skal siges, at jeg så vidt muligt holder mig fra mælke-produkter, da disse tydeligvis giver mig mere uren hud. I perioder, når min kost har været idéel, kæmpe vand-indtag, inden sprut, mælk osv osv, har jeg stadig lidt.
Jeg tror derfor det er hormonelle udsving, eller et naturligt forhøjet niveau, der giver mig mine "problemer". Kan snart ikke finde på flere forklaringer.
Men ja, bør tage mig en ordentlig snak med min hudlæge. Sidst jeg var der, gad hun ikke snakke, hun udskrev bare en recept og så var det videre. Typisk eksempel på nogle lægers interesse i, at ekspedere så mange kunder som muligt og dermed tjene flere penge.
Jeg må finde mig en god hudlæge...kan du anbefale nogen??
Brugeravatar

Roaccutan virker vist ved at sænke produktionen af talg, altså laver mindre materiale til bumser, så det skal nok virke. Men det er jo altså reelt en overdosis af vitamin A man giver sig selv, med de samme bivirkninger. Men det er selvfølgelig bestemt heller ikke sjovt at have acne, det kan tage hårdt på en.

Har du prøvet med påsmøring af alle de forskellige gode sager der findes? Benzoylperoxid, chlorhexedine, azelic acid osv? Almindelig vask og exfoliering?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Jeg har læst noget om at Roaccutan også kan fremprovokere en depression. Noget med 300 mennesker i USA har begået selvmord under en Roaccutankur? Jeg er ikke sikker, mener bare jeg har læst det et sted.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

Har prøvet alle former for cremer osv. Men som min læge på laserclinikken sagde, er det ikke så meget hvad man smører i hovedet der har betydnig - det er det ligesom lidt for sent. I forsøget på at smøre diverse midler i hovedet, med gode intensioner selvfølgelig, gør man ofte hud-probemerne endnu værre. Det var ihvertfald hans mening.

Men nu må det selvfølgelig heller ikke lyde som om, jeg ligner et misfoster i hovedet. Man har selvfølgelig en tendens til at gøre det hele værre end det er. Man er jo sin egen værste kritiker.
Men som 20 årig synes jeg snart, at det burde være slut med uren hud.

Så R lyder som en udvej der "desværre" nok må prøves.
Brugeravatar

Jeg har også lidt en del af mange bumser. Tog en snak med lægen og prøvede tetracyklin med gode resultater. Men sådan en behandling vare jo kun omkring 30 dage og derefter kom problemet igen. Tog endnu en snak med lægen og samme rutine om igen..

Dette stod på i 1 års tid, kun med forbedringer, når jeg tog tetracyklin.

Begyndte at kikke min kost efter i krogene, hvor jeg prøvede at udelukke forskellige madvarer, Fandt langt om længe frem til, at mælk var en STOR synder til bumser hos mig.

Skar mælken ned til et minium ( kun til havregryn ) og har siden ikke haft voldsom mange bumser. Har da stadigvæk en bums eller to i ny og næ. Men nu er det til at holde ud. Har desværre et par ar på kinderne efter mine "angreb" før i tiden, hvad kan man gøre ved dette ?

Laser måske ?

Træning medvirker også til, at man får flere bumser. Selvom du er 20 år, er det ikke en forsikring for, at det skal slutte med uren hud. Jeg er selv 25, og jeg har da stadigvæk lidt uren hud, selvom jeg vasker den grundigt hver gang jeg er i bad.

Kan da se min egen fader på 58 år også døjer lidt med uren hud. Han burde da være over puperteten :D

Skulle Udo's Choice forresten ikke være godt for huden ?! :-s

Det er klart, at udelukker man ting, som man tydeligt kan se, fremprovokerer uren hud, i sin kost, er dette et godt skridt i vejen. Mener dog stadig ikke der er lavet fuldbyrdede undersøgelser på, at kost kan spile en stor rolle på ens hud-situation.
Men ja, mælk er en stor synder, bl.a. fordi man mener det indeholder hormon-rester.

Men det undrer mig stadig, at så mange bodybildere, ikke lider af uren hud. Selvfølgelig gør nogen, men det er fanme ikk mange. Og det gjorde de heller ikke i "de gode gamle dage". Og kan simpelthen ikke tro, at alle brugte Roccutan, så der må altså være en yderligere forklaring.....søger den stadig :?
Brugeravatar

Jeg har selv været igennem noget af en roaccutan kur (jeg sprang fra.) Jeg oplevede en del bivirkninger så som sygelig tør hud (over alt! Pikken, halsen, hovedbunden, benene etc.), maveonde, hovedpine etc.
Jeg sprang så fra da jeg begyndte at få lignende black-outs nogle gange - føltes som om mit blodtryk blev lavere.

Jeg har også prøvet Tetracyclin, hjalp langt fra.

Nu smører jeg mig med noget dag og nat creme, og det er enormt godt.

Clindoxyl om morgenen og Redap om aftenen. Kan klart anbefales!

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Bruger selv Redap creme om aftenen i kombination med Tetralysal. (a la tetracyclin). Og jeg synes ikke rigtig det hjælper. Tålmodighed er en dyd, men har sku brugt det nogle måneder.
Og med de piller der, blir man meget lys-overfølsom, hvilket resulterer i, at man ikke kan tage særlig meget sol med ansigtssolen tændt, før man ligner en tomat. Og sol er jo ellers, i begrænset omfang selvfølgelig, godt for huden. Så det lidt et dilemma :cry:
Men tror jeg væbner mig med lidt tålmodighed, lægger en ordentlig kostplan når muligheden er der, og i det hele taget sørger for at udelukke alle de ting, der muligvis kan forsage det (lige på nær træning og protein self :wink: ). Hvis det ikke hjælper, må jeg forsøge mig med Roccutan.
Er det ikke det der kan anbefales??
Brugeravatar

Hvor mange er det, der lider af slem uren hud, der ikke tager steroider, som ikke længere er i puberteten? Det er ikke mange.
Brugeravatar

Jeg lider stadig...Men mit indlæg spørger jo netop til dem, PÅ krudt! Rent logisk burde man se mange flere med uren hud, men gør man ikke!
Brugeravatar

Jacob skrev:Clindoxyl om morgenen og Redap om aftenen. Kan klart anbefales!

Jeg bruger de helt same cremer og må erklære mig enig - det virker super godt for mig!
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50