Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

BOOBS skrev:Har kosten ikke også en stor betydning og, hvor lang tid ville der sådan ca gå, hvis man spiser sundt og dyrker en masse cardio træning og almindelig styrketræning. før man burde kunne begynde at se resultater.

BOOBS skrev:er det farligt at køre med cur under 500 kalorier??

mikey skrev:BOOBS skrev:er det farligt at køre med cur under 500 kalorier??
Ej, det er ik farligt.
Igen kommer det an på din krop og hvordan reagere - det er kun ved at prøve dig frem du finder ud af det.
Men hovedregelen er 500 i underskud - på den måde undgår du at tære af dine muskler (for meget), altså du skulle ikke gerne miste for meget muskelmasse mens du cutter....
Så der er ik andet for end at opsætte din kost og tælle sammen hvad du spiser på en dag og regulere det så det passer til et cut :D

Mikkel leicht skrev:udover det som allerede er nævnt, så brænder man næppe det vilde fedt under selve cardioen, hvis den er hård (høj intensitet og altså en puls over 120-130 stk), så det faktisk næsten kun sukker (det kan du så måle ud fra din udånding, via en RQ-test) men du for en større efterforbrænding via dette...
vil du reelt set brænde fedt af mens du laver cardio skal du se på noget mere kontinuerligt arbejde hvor pulsen er på omkring 120-130, der er fedtforbrædning under selve arbejdet til stede, men den overall kalorie forbrænding er ofte større ved første nævnte og derfor mere effektiv, men har man brug for at restituere lidt ekstra en periode eller andet og stadig gerne vil forbrænde fedt, evt uden at det går ud over dine sukkerdepoter i samme grad, så kan det altså benyttes til en vis grad...
Jeg foretrækker selv den lange 45min kontinuerlige træningen da den ikke er for belastende for mig udover mit styrketræning.. Er du en eksplosiv atlet skal man dog være påpasselig med at lave for meget cardio da det kan virke en smule hæmmende på kraftudviklingen grundet fibrene efter sådan en omgang...

incognito skrev:Mikkel leicht skrev:udover det som allerede er nævnt, så brænder man næppe det vilde fedt under selve cardioen, hvis den er hård (høj intensitet og altså en puls over 120-130 stk), så det faktisk næsten kun sukker (det kan du så måle ud fra din udånding, via en RQ-test) men du for en større efterforbrænding via dette...
vil du reelt set brænde fedt af mens du laver cardio skal du se på noget mere kontinuerligt arbejde hvor pulsen er på omkring 120-130, der er fedtforbrædning under selve arbejdet til stede, men den overall kalorie forbrænding er ofte større ved første nævnte og derfor mere effektiv, men har man brug for at restituere lidt ekstra en periode eller andet og stadig gerne vil forbrænde fedt, evt uden at det går ud over dine sukkerdepoter i samme grad, så kan det altså benyttes til en vis grad...
Jeg foretrækker selv den lange 45min kontinuerlige træningen da den ikke er for belastende for mig udover mit styrketræning.. Er du en eksplosiv atlet skal man dog være påpasselig med at lave for meget cardio da det kan virke en smule hæmmende på kraftudviklingen grundet fibrene efter sådan en omgang...
fedtforbrændingszonen er en myte mikkel. Det samlede energiforbrug er laaangt vigtigere end om man lige bruger fedt eller kulhydrat på et givet tidspunkt. Derfor skal man altid plnalægge sin træning så man har det højeste totale energiforbrug, ikke efter en eller anden dum gammel myte..

incognito skrev:Mikkel leicht skrev:udover det som allerede er nævnt, så brænder man næppe det vilde fedt under selve cardioen, hvis den er hård (høj intensitet og altså en puls over 120-130 stk), så det faktisk næsten kun sukker (det kan du så måle ud fra din udånding, via en RQ-test) men du for en større efterforbrænding via dette...
fedtforbrændingszonen er en myte mikkel. Det samlede energiforbrug er laaangt vigtigere end om man lige bruger fedt eller kulhydrat på et givet tidspunkt. Derfor skal man altid plnalægge sin træning så man har det højeste totale energiforbrug, ikke efter en eller anden dum gammel myte..

incognito skrev:jeg har læst det igen og igen og igen... For mig bliver det stadig til at du mener at det gør en forskel om man brænder sukker eller fedt til tiden X og det gør det ikke.... Kroppen jævner det hele ud, så det fedt man ikke bruger på det ene tidspunkt, bruger man bare på et andet, i dette tilfælde mens man fylder glykogendepoterne op igen og har efterforbrænding.Hvis man er en doven kælling (undskyld alle kvinder, det er ikke møntet på nogen specifikt), så vil de 100% sikkert læse det som om at de bare skal træne ved en puls på 120-130 stykker og så brænder de kuuuuun fedt.

Mikkel leicht skrev:incognito skrev:jeg har læst det igen og igen og igen... For mig bliver det stadig til at du mener at det gør en forskel om man brænder sukker eller fedt til tiden X og det gør det ikke.... Kroppen jævner det hele ud, så det fedt man ikke bruger på det ene tidspunkt, bruger man bare på et andet, i dette tilfælde mens man fylder glykogendepoterne op igen og har efterforbrænding.Hvis man er en doven kælling (undskyld alle kvinder, det er ikke møntet på nogen specifikt), så vil de 100% sikkert læse det som om at de bare skal træne ved en puls på 120-130 stykker og så brænder de kuuuuun fedt.
Mener nu jeg gjorde det rimeligt til at forstå, at første nævnte, altså høj intensitet hvor sukker er main-supply for energi er den man har den største totalforbrænding med.. men der kan være fordele ved at lave det andet, altså puls på omkring 120-130 At folk måske vælge at springe over hvor det er lavest fordi de ikke vælger at læse indlæggets heldhed er deres problem..

incognito skrev:Mikkel leicht skrev:incognito skrev:jeg har læst det igen og igen og igen... For mig bliver det stadig til at du mener at det gør en forskel om man brænder sukker eller fedt til tiden X og det gør det ikke.... Kroppen jævner det hele ud, så det fedt man ikke bruger på det ene tidspunkt, bruger man bare på et andet, i dette tilfælde mens man fylder glykogendepoterne op igen og har efterforbrænding.Hvis man er en doven kælling (undskyld alle kvinder, det er ikke møntet på nogen specifikt), så vil de 100% sikkert læse det som om at de bare skal træne ved en puls på 120-130 stykker og så brænder de kuuuuun fedt.
Mener nu jeg gjorde det rimeligt til at forstå, at første nævnte, altså høj intensitet hvor sukker er main-supply for energi er den man har den største totalforbrænding med.. men der kan være fordele ved at lave det andet, altså puls på omkring 120-130 At folk måske vælge at springe over hvor det er lavest fordi de ikke vælger at læse indlæggets heldhed er deres problem..
Jeg må tilstå at jeg slet ikke kan læse det samme ud af det som dig så....

incognito skrev:det handler om retorik, så jeg ved ikke om det er noget der bør diskuteres her.
Menneskers tekstforståelse er normalt sådan at man tilskriver det der står i hovedsætninger større betydning end det der står i bisætninger. På grund af det synes jeg, og jeg vil tro de fleste der ikke på forhånd har en viden på området, at der førtst og fremmest står at man godt kan tabe fedt "selektivt" ved at træne ved en lavere intensitet, hvilket er løgn.
Om man brænder fedt eller kulhydrat til det ene eller andet tidspunkt er pisseligegyldigt og hvis det overhovedet er værd at nævne er det dét der bør være i en bisætning...
Jeg skal prøve at formulere mig mere klart fremover så, uden at det går ud over det faglige, men kan godt blive svært.. er jo vandt til at skrive sådan..

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster