Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Fedtprocent - Træning - Hjælp!

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hejsa alle herinde :D
Jeg er en dreng på 17 år og jeg er 185 høj, vejer 85 kilo og min fedtprocent er på 14,5%... og her er så mit spørgsmål:

Jeg har som sagt en fedt procent på 14,5% og så langt jeg har læst mig til så ligger det i den lave ende men min krop, der hænger det en smule og især mine bryster er meget 'fedtfyldte', jeg vil gerne være markeret og have en flot sommer krop, så derfor træner jeg hver dag 1,5 time og har en nogenlunde fast kost på havregryn om morgenen, salat med kyllinge fillet til middag, protein tilskud i form af pulver og lille mængde morgenmad, jeg har stoppet med at feste og derfor drikker jeg ikke mere (dog til fødselsdage, men der er kun 1 hver anden måned)

Jeg vil derfor gerne vide jeg skal gøre for at mine bryster bliver markeret og det samme med min mave, og at hvordan det kan passe med at min fedt procent er 14,5% og jeg stadig er buttet

Hjælp :) :shock:

Billede af mig:
Fotografi den 03-02-13 kl. 17.43 #3.jpg
For 1 måned siden

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

6monthprojekt skrev:Hejsa alle herinde :D
Jeg er en dreng på 17 år og jeg er 185 høj, vejer 85 kilo og min fedtprocent er på 14,5%... og her er så mit spørgsmål:

Jeg har som sagt en fedt procent på 14,5% og så langt jeg har læst mig til så ligger det i den lave ende men min krop, der hænger det en smule og især mine bryster er meget 'fedtfyldte', jeg vil gerne være markeret og have en flot sommer krop, så derfor træner jeg hver dag 1,5 time og har en nogenlunde fast kost på havregryn om morgenen, salat med kyllinge fillet til middag, protein tilskud i form af pulver og lille mængde morgenmad, jeg har stoppet med at feste og derfor drikker jeg ikke mere (dog til fødselsdage, men der er kun 1 hver anden måned)

Jeg vil derfor gerne vide jeg skal gøre for at mine bryster bliver markeret og det samme med min mave, og at hvordan det kan passe med at min fedt procent er 14,5% og jeg stadig er buttet

Hjælp :) :shock:

Billede af mig:
Fotografi den 03-02-13 kl. 17.43 #3.jpg

Din fedtprocent er ikke 14,5% men nærmere +20%. Derfor er du ikke markeret. Du skal nok smide minimum 10 kg eller mere før du begynder at blive rimelig cut på maven, brystet osv.
Billede
Vane, Variation samt Vilje = Victory
Min logbog: project-swoleness-t56471.html

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Yo.

Altså, jeg var også selv i mine folkeskole år, godt paket på patterne, heldigvis voksede jeg mig til 1.91 over årene.

Du har jo en relativ lille fedtprocent, men det kræver jo også en hvis grundmuskulatur før man at der kommer former på, hvilket hjælper en del med markeringerne og det.
Nu med en log - mine soleus er små
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Hvis jeg var dig ville jeg kickstarte vægttabet med enten 3-5 dages HIIT om ugen (alt efter hvor meget du kan klare), eller en kombination af styrketræning og cardio (styrketræning mandag-onsdag-fredag, cardio tirsdag-torsdag og evt. lørdag).

Lig i et kalorieunderskud (300-500 kcal), så skal du nok se fine resultater på en måneds tid. At få en god strandform er ikke rocket science, det kræver bare en solid indsats.

Styrketræningen mandag-onsdag-fredag kunne evt. være et fullbody. Evt delt op i et pas A og et pas B:

Pas A:
Squat
Bænkpres
Rows-variant
Dips
Chinups

Pas B
Squat
Military press
Dødløft
Dips
Chinups

Der køres A-B-A-B-A-B, så du skifter med at have 2 A pas og 2 B pas hver uge. Tirsdage og torsdage kunne stå på cykling, let løb eller svømning blot for at give nogle eksempler.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Personligt var det her mit udgangspunkt da jeg startede med bodybuilding, kunne godt ligne noget ala dig.

Jeg tabte mig ikke før jeg begyndte at træne med vægte, og det er gået fint.

2 2.jpg
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

Jeg ser sådan ud idag, og har aldrig tænkt på bulk og cut, før her for nylig :)
2013-03-01 01.28.26 3.jpg

Min pointe: Se at komme igang med træningen, det skal nok ændre sig ;)

Edit: Du kan evt løbe lidt ved siden af din styrketræning, du har nemlig beginnergains, nu hvor du er ny :)
Sidst rettet af Active 12. mar 2013, 22:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

Flyttet

Impedans-vægte er desværre - mildest talt - misvisende og rent faktisk uduelige.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)