D. 23 November 2010 D. 6. Januar 2011 Forskel
Fedtprocent: 17,9% 16,7% -1,2%
Fedtmasse: 14,6 kg 13,1 kg -1,5 kg
Fedtfri masse: 67,2 kg 65,2 kg -2 kg
I denne periode har jeg cuttet. Jeg har spist og trænet målrettet, undtagen i juleferien (Her blev stadig trænet, men med mere sløset frekvens).
Jeg har lavet masser af cardio i form af 30-60 min. cykling eller 45 mins brystsvømning flere gange om ugen. Nogle uger hver dag. Jeg målte min puls til at ligge mellem 165-175 (Den kom selvfølgelig højere op i intervaller).
Jeg er ikke umiddelbart tilfreds med resultaterne, men det kan være jeg har misforstået noget. Skal man virkelig tabe så meget muskelmasse? Der er jo tale om et 1,33:1 forhold af muskel:fedttab hvor jeg nærmere ville have forventet 1:4, altså 500g muskelmasse per 2 kg fedt.
Hvad siger I? Jeg har som sagt sørget for stride, jævne strømme af protein, jeg har ikke sultet men jeg har ligget under eller omkring mit ligevægtsindtag. Cardioen blev som nævnt heller ikke glemt.
Ud over at vurdere resultaterne, må I meget gerne komme med argumenter for hvordan jeg nu videre skal fortsætte. Mit mål for 2011 er at nå en vægt på 80 kg med 12% bf, da jeg i forvejen lider af strækmærker fra da jeg vejede 100 kilo i konfirmationsalderen, og ikke ønsker at forværre disse.
På forhånd tak
Iøvrigt har dette type spørgsmål været postet en milliard gange, men jeg har allerede googlet alt der er at vide om (sports/BB-)kost. Problemet er bare jeg synes mine resultater er helt ude i hampen.