Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1386
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1384

Følg bodybuilding.dk på

Fladskærms TV

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej.

Hvis man køber et nyt fladskærms TV, skal man så købe med DVB-C tuner? Eller er DVB-T nok? Jeg har fællesantenne nemlig, og er ikke sikker på hvad jeg skal vælge..

Anyone? Tak.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du skal kigge efter et par ting, når du køber fjernsyn nu: HD Ready, MPEG4-tuner og digital tuner. De ting ville jeg mene er vigtigst lige pt. :)
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Biiver skrev:Du skal kigge efter et par ting, når du køber fjernsyn nu: HD Ready, MPEG4-tuner og digital tuner. De ting ville jeg mene er vigtigst lige pt. :)

Ja har styr på det hele, var bare ikke klar over det med DVB-C, men tror jeg har fundet ud af det hele - tak :D
Brugeravatar

DVB-C er hvis du har kabel-tv fra fx tdc
DVB-T er til antenne
"Train insane or remain the same!"
Brugeravatar

Geografisk sted: South

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 6.00
- Dødløft: 9.00

Sørg for at der også er mpeg-4 tuner i :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

Biiver skrev:Du skal kigge efter et par ting, når du køber fjernsyn nu: HD Ready, MPEG4-tuner og digital tuner. De ting ville jeg mene er vigtigst lige pt. :)

4½ time senere....
MC skrev:Sørg for at der også er mpeg-4 tuner i :wink:

:lol: :mrgreen:
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Btw - det er en god idé at kigge efter MPEG4 tuner.

:lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

http://flatpanels.dk/ er din hjælp. Heri er der mange artikler, der beskriver, hvad der er nødvendigt med det udgangspunkt, du har med fællesantennen.

Om du har brug for Mpeg4 og dvb-c tuner er der også artikler, der beskriver.
Personligt vil jeg ikke gå op i, om jeg får et tv med Mpeg4 og dvb-c, idet man, hvis man udelukkende køber med udgangspunkt i det krav, så får et tv, der er i samme prisklasse med tv, der har meget bedre billedkvalitet. En ekstern boks kan man købe igennem sit teleselskab, hvorved det digitale signal er hjemme.

Mht til tv så kig på dette eksempel:
Detkendte panasonic PX80. Det har ikke full-HD (som ikke er nødvendigt med mindre du sidder tæt på fjernsynet samt andre mindre diverse grunde), Mpeg4, dvb-c osv, men billedkvaliteten er i top (i prisklassen for tv <10000 kr.)
Et tv som sony W4500 har det, PX80 ike har i specs. Men derudover koster det ca. 4000 kr. mere og har ikke et lige så godt billede i min mening.

Så er der også valget mellem plasma og LCD, som der er skrevet meget om alle mulige steder.

Mit råd ville være at kigge på den angivne internetside, jeg gav dig i starten af mit indlæg og så ellers søge godt og grundigt efetr diverse ting, du er i tvivl om.
Held og lykke med din søgen :wink:

Geografisk sted: Frederiksberg

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Ellers er der også hjælp at hente, hos http://www.recordere.dk
Brugeravatar

Styrkeliste

[quote="JIIsoe"]http://flatpanels.dk/ er din hjælp. Heri er der mange artikler, der beskriver, hvad der er nødvendigt med det udgangspunkt, du har med fællesantennen.

Personligt vil jeg ikke gå op i, om jeg får et tv med Mpeg4 og dvb-c, idet man, hvis man udelukkende køber med udgangspunkt i det krav, så får et tv, der er i samme prisklasse med tv, der har meget bedre billedkvalitet. En ekstern boks kan man købe igennem sit teleselskab, hvorved det digitale signal er hjemme.

Detkendte panasonic PX80. Det har ikke full-HD (som ikke er nødvendigt med mindre du sidder tæt på fjernsynet samt andre mindre diverse grunde), Mpeg4, dvb-c osv, men billedkvaliteten er i top (i prisklassen for tv PX80 i specs..??

@trådstarter:

Du skal IMO ikke bekymre dig om Full-HD, DVB-C eller MPEG-4.

Du skal være meget tæt på et TV for at kunne se forskel på 720p og 1080p, meget tæt. Desuden er HD signalerne i kabel-tv/satellit max. 720p.

Når du skal have digitalt tv hos eks. yousee, får du en lille boks med, denne boks indeholder både DVB-C og MPEG-4, så ingen grund til at kaste penge efter det.

PX80 er det bedste TV du får, medmindre du har omkring 18K at smide efter et Pioneer, og har plads til 50'', da det er det mindste de laver.

Og ja, jeg er selv stolt ejer af et PX80 :wink:
I am the fucking game pal...
http://www.Anders-L-Holm.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: FitnessDK Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (21)

Tak for alle svarene :-)

Prislejet må gerne ligge i omkring 7000 kr og ned efter. Jeg er desuden forelsket i samsungs design.

Har kigget lidt på Samsung LE40A559: http://www.samsung.com/dk/consumer/deta ... fullspec=F

Det findes til 6700 i metro - hvad synes i om det? Det skal både bruges til spil på PS3 og ellers normalt brug.
Brugeravatar

mate skrev:Tak for alle svarene :-)

Prislejet må gerne ligge i omkring 7000 kr og ned efter. Jeg er desuden forelsket i samsungs design.

Har kigget lidt på Samsung LE40A559: http://www.samsung.com/dk/consumer/deta ... fullspec=F

Det findes til 6700 i metro - hvad synes i om det? Det skal både bruges til spil på PS3 og ellers normalt brug.

Den altoverskyggende grund til at vælge et TV, bør være billedekvaliteten. Jeg vil på det kraftigste foreslå, at du går ned i et par butikker og sammenligner forskellige TV, sørg for at de ikke viser en tegnefilm eller lign. på TVet, men forlang at der vises et alm. TV signal.

Du kan få et PX80 til 5700:

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=429592&searchArea=&Soegeord=
Brugeravatar

Styrkeliste

AndersHolm skrev:
JIIsoe skrev:http://flatpanels.dk/ er din hjælp. Heri er der mange artikler, der beskriver, hvad der er nødvendigt med det udgangspunkt, du har med fællesantennen.

Detkendte panasonic PX80. Det har ikke full-HD (som ikke er nødvendigt med mindre du sidder tæt på fjernsynet samt andre mindre diverse grunde), Mpeg4, dvb-c osv, men billedkvaliteten er i top (i prisklassen for tv PX80 i specs..??

@trådstarter:

Du skal IMO ikke bekymre dig om Full-HD, DVB-C eller MPEG-4.

Du skal være meget tæt på et TV for at kunne se forskel på 720p og 1080p, meget tæt. Desuden er HD signalerne i kabel-tv/satellit max. 720p.

Når du skal have digitalt tv hos eks. yousee, får du en lille boks med, denne boks indeholder både DVB-C og MPEG-4, så ingen grund til at kaste penge efter det.

PX80 er det bedste TV du får, medmindre du har omkring 18K at smide efter et Pioneer, og har plads til 50'', da det er det mindste de laver.

Og ja, jeg er selv stolt ejer af et PX80 :wink:

Når jeg her bruger ordet specs, er det dvb-c, Mpeg4 og Full-HD, jeg mener.

Og er enig i, som jeg selv skriver, at det ikke er nødvendigt imo. Jeg er selv stolt ejer af PZ85, og fravalgte PX85 alene af den grund, at jeg bedre kan tilslutte pc + det lidt bedre billede, PZ85 giver ift. PX80.
Men ville til enhver tid vælge PX80 frem for W4500. Det gjoirde jeg vel også klart i mit tidligere indlæg, ikk?

Så det bedste TV jeg kan vælge til mit prisleje, er Panasonic PX80, selvom det ikke er full-hd + det er plasma osv. Havde bare fået nogle retningslinjer at gå efter af en ven, som jeg nok har set mig lidt blind på - dem skal jeg bare droppe?

Billede

Set her, ser det jo rigtigt godt ud. Men mig bekendt skal det være full-hd før jeg kan se blu-ray film osv ik? Det har måske ikke den store betydning?
Brugeravatar

mate skrev:Så det bedste TV jeg kan vælge til mit prisleje, er Panasonic PX80, selvom det ikke er full-hd, plasma osv. Havde bare fået nogle retningslinjer at gå efter af en ven, som jeg nok har set mig lidt blind på - dem skal jeg bare droppe?

Set her, ser det jo rigtigt godt ud. Men mig bekendt skal det være full-hd før jeg kan se blu-ray film osv ik? Det har måske ikke den store betydning?

Prøv at kigge lidt på de forskellige hjemmesider, du har fået i denne tråd. Eller opret et indlæg derinde. Der er helt sikkert mere hjælp at hente, da de mennesker derinde som regel er rigtig gode i deres forklaringer.
Forrsten er plasma rigtig godt, hvis du fx vil spille med ps3, x box og lign. samt til film. Imo giver det et langt bedre billede ift. lignende LCD skærme i det prisleje!

Ja har prøvet at oprette en tråd på flatpanels - de er bare lidt langsomme :-)

Bliver kvaliteten ikke ringere på plasma i længden, i forhold til LCD? Det synes jeg nemlig at have læst.
Brugeravatar

Plasma > LCD

Jeg har endnu ikke set et LCD TV, der var til at betale, som giver et ligeså godt billede som et plasma kan.

Kontrasten er her den parameter du skal holde øje med, og nej, det skal ikke være dynamisk kontrast. :)

jeg tror ikke du skal frygte at et plasma tv holder mindre end et LCD, det var vist noget der kun var gældende i gamle dage, ligesom det ikke længere er nødvendigt at bruge burn in DVDer.

Det eneste punkt, hvor et full-hd tv vil være at foretrække for dig, ville være hvis du vil tilslutte PC til TVet, Det giver en bedre visning af PC signalet hvis du har et full hd tv.
Brugeravatar

Styrkeliste

Enig med Anders Holm langt størstedelen af vejen gennem tråden :)

Hvis du tænker i LCD, så har Sharp lavet en relativ ny model (kan selvfølgelig ikke huske hvad model-nummeret er) som jeg blev utrolig overrasket over, da jeg så billedet.

Men intet stikker, imo, et plasma fra Panasonic. Deres PX80 synes jeg er best buy pt...
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Århus

Så at det ikke er full-hd gør ikke noget? selvom jeg har en PS3 med blu-ray?

For så regner jeg med at købe det, efter alle anbefalingerne :-)
Brugeravatar

mate skrev:Så at det ikke er full-hd gør ikke noget? selvom jeg har en PS3 med blu-ray?

For så regner jeg med at købe det, efter alle anbefalingerne :-)

Nej det vil ikke være et problem. Du skal blot være opmærksom på, at dine film altså ikke vil blive vist i Full-HD. Hvilket ikke er det samme, som at dine film ikke vil virke :wink:

Som tidligere nævnt, vil et Full-HD tv nok være at foretrække, såfremt du ønsker at tilslutte PC til TVet, eksempelvis til spil osv.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg står og overvejer at smide 15k efter dette TV.

http://www.sony.dk/product/t46-z-series/kdl-46z4500

Skulle der være nogen grund til IKKE at købe det (udover at 15k er mange penge :wink:)

Den har det hele - 200hz, full HD, mpeg4 tuner osv. Specifikationsmæssigt fås der ikke noget der er bedre end det.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

MC skrev:Jeg står og overvejer at smide 15k efter dette TV.

Skulle der være nogen grund til IKKE at købe det (udover at 15k er mange penge :wink:)

Den har det hele - 200hz, full HD, mpeg4 tuner osv. Specifikationsmæssigt fås der ikke noget der er bedre end det.

Det ser ud til, at du er vild med tv'ets specs. Det er nu, hvor du skal gøre op med dig selv, hvorvidt en ekstern boks er så dårlig at få. Til denne får du dvb-c og mpeg4. Læs mere om det på flatpanels. Fx er http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676 en god artikel.
Det uden tvivl bedste tv på markedet (der er til at købe) er pioneer PDP-LX5090H!!!

På denne side er der en rigtig god pris på tv'et(mange danskere har købt derinde - god service):
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/T ... x?Key=6736

Udnyt den lave svenske krone. Tv'et kan derved erhverves for 24890*0.7= 17423 kr.
Der står desuden på siden, at du skal maile for en pris. Det er der mange, der har gjort på recordere.dk og flatpanels.dk, hvor de så har fået en pris på ca. 16000, hvor højtalerne er med (de er nemlig tilkøb).

Men som sagt. Når du er oppe i det prisleje... så er der ingen vej uden om pioneer. Det giver det klart bedste billede!!!

Test af tv'et: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1221028254

Held og lykke med det, hvis du køber det. Bare jeg havde de penge :D

MC skrev:Jeg står og overvejer at smide 15k efter dette TV.

Hvis du skal smide 15 jern efter et TV, hvorfor så i alverden ikke gøre som JIIsoe skriver...

Du får IKKE et bedre TV!!
Brugeravatar

Styrkeliste

Har fået mit PX80, har lige bestilt et HDMI kabel også. Det skal nok blive godt!

Kører du med nogle specielle billed indstillinger Anders?
Brugeravatar

mate skrev:Har fået mit PX80, har lige bestilt et HDMI kabel også. Det skal nok blive godt!

Teløk..! :D

Jeg skifter alt efter hvad jeg ser på TVet, og hvor meget lys der er i lokalet.. Desværre har jeg endnu ikke fået digitalt tv, har 2 måneders opsigelse på det gamle tv abn. :|

Prøv at søg lidt på de forskellige fora (flatpanels og recordere), der er en masse om indstillinger. Man kan også få en DVD der lærer en om hvordan man kan gøre. Men i sidste ende er der jo kun dig selv til at se hvad der ser bedst ud. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

mate skrev:Har fået mit PX80, har lige bestilt et HDMI kabel også. Det skal nok blive godt!

Det vigtigste, du kan indstille, er at vælge "biograf" og "varm"

Det andet (kontrast, lys, farve og skarphed) er en smagssag at indstille på. Bare billedindstillingen er på biograf og farvetemperaturen er varm, så går du ikke helt galt i byen!

Men følg Andersholm' råd og kig på de sider, der er blevet anbefalet i denne tråd.

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster