Jeg er relativt ny inden for det her bodybuilding(og faktisk det med at bruge ens krop nævneværdigt overhovedet
) og jeg har et spørgsmål til programlægning som jeg håber i kan dele jeres erfaringer/meninger om.Jeg synes jeg har haft svært ved at arbejde en del muskler nok igennem til at jeg har kunne føle at de var blevet ordentlig aktivere/brugt(læs: søger ikke vild DOMS, men at føle træthed ("brugt" ;-) )og har derfor valgt at sammensætte mit program således at jeg for hver muskel først køre en basisøvelse (4 sæt) og derefter en isolations øvelse(også 4 sæt).
Bryst for mig er f.eks.
BB Bænkpres 4x6-10
DB Incline Bænkpres 4x6-10
Flyers 4x6-10
Incline flyers 4x6-10
Det samme gør sig gældende ved andre muskler i mit program, forskulder er f.eks.:
DB Skulderpres
DB Front Raise
Dog kan jeg forstå der er store fordele i form af vundet væksthormoner at hente ved basisøvelser
Mit spørgsmål er:
Ville jeg få mere ud af køre ~8 sæt af de 2 basisøvelser og droppe mine isolationsøvelser pga. de her fordele m. kroppens væksthormoner?
Og et lille bonus spørgsmål; Hvis der er forskel i jeres svar når målet er styrke frem for masse, så er jeg også interesseret i at høre om det, jeg har også en interesse i træning med styrke som målet.
På forhånd tak