Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 955
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 952

Følg bodybuilding.dk på

For lav fedtprocent

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

- slettet -
Sidst rettet af Themidget 12. okt 2012, 12:12, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Billede

ikke så meget forstand på kvinde kroppe men hvis det her passer så kan det godt være du overvurdere lidt?

bulk med kcal overskud, god mad og hård vægt træning.. gogo :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

De der billeder er meget misvisende. Du behøver ikke at have så stor muskelmasse for at have en lav fedtprocent. Lad os sige det sådan = jeg fylder ikke særlig meget. Og måske haft en lille spiseforstyrelse inden jeg blev grebet af styrketræning, kost og ernæring osv osv. :)

Ville du rådgive mig til at skulle bulk?

Themidget skrev:De der billeder er meget misvisende. Du behøver ikke at have så stor muskelmasse for at have en lav fedtprocent. Lad os sige det sådan = jeg fylder ikke særlig meget. Og måske haft en lille spiseforstyrelse inden jeg blev grebet af styrketræning, kost og ernæring osv osv. :)

Ville du rådgive mig til at skulle bulk?

har jeg heller ikke sagt, men hvis du er nede på den fedtprocent ville dine abs jo vise sig osv.

nu har jeg ikke set hvordan du ser ud, men om du vil bulke eller ej er jo op til dig at finde ud af.. jeg ved ikke hvordan du gerne vil se ud?.. du skrev bare selv du skulle igang med at bulke :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Skal også lige siges at jeg har meget lavere fedtdepoter på baller og bryst end den gennemsnitlige kvinde, og ville være helt fladrøvet hvis det ikke var for squat haha! Bryst kan jeg desværre ikke gøre noget ved naturligt.

Men ja mine ABS viser sig, men ser godt nol ikke ud som sådan en bodybuilder dame :D

De billeder der bliver postet ovenfor passer nok meget godt.

Men hvad er grunden til at du så gerne vil vide hvad din fedtprocent er / have andres ord for det? Hvis du vil have den vurderet kan du smide et par billeder op i standardposeringer (det vil sige hele kroppen i fornuftig belyning lige forfra, ikke nogle underlige poses og vinkler for at fremhæve bestrmte ting.

Desuden er en fedtprocent omkring de 10 bestemt muligt for kvinder, men som du kan se på billederne, så er det begrænset hvor meget længere man kan komme ned med mindre man går i ekstremer (konkurrence mv)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Themidget skrev:Skal også lige siges at jeg har meget lavere fedtdepoter på baller og bryst end den gennemsnitlige kvinde, og ville være helt fladrøvet hvis det ikke var for squat haha! Bryst kan jeg desværre ikke gøre noget ved naturligt.

Men ja mine ABS viser sig, men ser godt nol ikke ud som sådan en bodybuilder dame :D

Ja fedtprocent har jo ikke noget med muskelmasse at gøre, men hvis du har en fedtprocent omkring de 10, vil dine lår være så markerede at man sagtens kan se muskelseperationer. Jeg kender piger der har en fedtprocent på 15-20 stykker det har markerede mavemuskler, da de deponerer relativt mere fedt på røv/balder, så mavemuskler alene er ikke en indikator. Smid nogle fullbody billeder, så skal vi nok vurdere (muskelmasse eller ej)
Brugeravatar

Grunden er at jeg har forstand på at blive skinny. Men opbygning af muskler og bodybuilding - det ved jeg faktisk ikke en skid om :P ikke særlig meget hvertfald! Så jeg troede jeg skulle på et lille cut, og har faktisk tabt mig endnu mere, det kan jeg se fordi mine kraveben, hofteben og ribben er blevet tydeligere. Og misforstå mig ikke, jeg ligner ikke en anorektiker :D
Jeg vil gerne have mere muskelmasse på, men på samme tid også have det tydeligt/tydeligere, og derfor skal jeg jo have en lavere fedtprocent. Nu er den så rigtig lav, og jeg bør måske både tage på i fedt mens muskler. Undskyld hvis jeg ævler meget haha. Hvis jeg kigger på min krop kunne jeg heller ikke forestille mig at jeg har mere end 6-7 kilo fedt på mig.

Ligepræcis! Der hvor jeg har mest fedt er faktisk bare på mine arme. Har ikke så meget på min mave mere. Som jeg har fået afvise af folk jeg kender som er garvede styrketrænere, er at jeg stadig har en noget væske på nederste del og mave osv, pga alkohol - så det skal også cuttest af.

Men jo man kan godt se muskelseperationer, bare ikke så voldsomt som på de der billeder. Men altså hvis jeg stod og posede og skygger og lys hjalp mig, ville jeg nok ligne mere :)

Og tak for jeres hurtige svar!

Brugeravatar

Har faktisk læst dem, men mange tak! Er på skole loge nu og har lidt svært ved at gå et fullbodybilled - selvom det kunne hjælpe en del

Themidget skrev:Har faktisk læst dem, men mange tak! Er på skole loge nu og har lidt svært ved at gå et fullbodybilled - selvom det kunne hjælpe en del

jamen vent du bare til lejligheden byder sig, din fredtprocent ændrer sig jo nok ikke mere flere procentpiont på timebasis ;)
Brugeravatar

Haha nej forhåbenligt ikke!

En pige der, reelt, har en fedtprocent på ~10%, uden betydelig muskelmasse, vil være ret tynd og ranglet og næppe særlig sund
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Nej er nok ikke så sund, men har heldigvis en muskelmasse der opvarter det så jeg ikke ser ranglet ud - det er jo en nødvendighed :D

Hvad er dit spørgsmål egentlig helt præcist?
Vil du gerne have vi vurdere din fedt%, eller vil du vide hvordan man bygger muskler?

Du skriver også at du gerne vil have mere muskelmasse som skal kun ses tydeligt.
Du skal nok passe på du ikke har for mange modstridende mål.'
I forbindelse med dit muskelbygnings projekt så skal du jo spise noget mere.. altså mere end dit ligevægtsindtag.
I den forb. vil der næsten uundgåeligt smige sig noget fedt på din krop, men eftersom du vurdere at du er meget lean så er det jo egentlig heller ikke noget problem.

For at bulk så spis omkring 500 kcal mere end dit ligvægtsindtag, eller begræns det til 200-300 kcal for at begrænse fedtophobninger.
Men med din lave fedt% så ville jeg bare spise 500-600 kcal mere med god samvittighed.
Bare husk at træne...start evt. med et full body program 3 gang ugentligt.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Dit svar gav mig faktisk det jeg ledte efter. Ser frem til at kunne hælde noget mere i mig! Kører lige nu et program
3-4 gange om ugen. Træner bare ikke lår, da de er udstyret med en ordenlig muskel, der får nok træning bare af den smule cardio og squat selvfølgelig. Og træner ikke speciel meget biceps da den synes at vokse ekstremt hurtig. Kunne forestille mig at jeg skal til at løfte tungere?

Themidget skrev:Dit svar gav mig faktisk det jeg ledte efter. Ser frem til at kunne hælde noget mere i mig! Kører lige nu et program
3-4 gange om ugen. Træner bare ikke lår, da de er udstyret med en ordenlig muskel, der får nok træning bare af den smule cardio og squat selvfølgelig. Og træner ikke speciel meget biceps da den synes at vokse ekstremt hurtig. Kunne forestille mig at jeg skal til at løfte tungere?

He he du skriver at du ikke træner lår men du lave squat :lol:
.....squat er konge øvelse for lår!!!!!

Spøg til side som de gamle siger....Hvordan ser dit trænings program ud?....bare lidt nysgerrig.
Brugeravatar

Hahaha jeg så den godt da jeg sendte den! Rettelse: træner ikke særlig meget! Så stikker det ud med det samme som på de der hakkede damer, og det synes jeg absolut ikke er særlig pænt!

Fedt du spørger! Men nu når jeg jo er nybegynder (har kun trænet 1 år), så kender jeg desværre ikke alle de smarte udtalelser man ligger for når man skriver ens træningsprogram ;)

Ok....Ville egentlig bare sikre mig at du ikke prøver at bulk ved at stå på et løbebånd :)

Men her har du et full body program,hvis du skulle være interesseret:

Squat (evt fullsquat) 8-12
Bænkpres (barbell) 8-12
Dødløft 8-12
Skulderpres 8-12
Bent over row 8-12
Dips 8-12
Pull up's eller lat pull down 3-12

Alle øvelser laves med 3 sæt af 8-12 gentagelser, med undtagelse af pull up's(så mange du kan a 3 sæt)

Det skal nok hjælp dig med at gain nogen muller.

Hvis du ikke forstår navnene på øvelserne så slå dem op på nettet....der er rigligt med eksempler.
Brugeravatar

PS...
Det er en rigtig god ide IKKE at droppe øvelser til ben, også selvom du synes at din ben er "store".
Brugeravatar

Har højst løbetrænet 15 km i mit liv haha! Men varmer op på en crosstrainer i gennemsnit 15 minutter.
Tak for programmet! Ligner meget mit, men knap så meget dødsløft osv. Og så træner jeg meget mave selvfølgelig :)

Mine ben er ikke store, musklerne stikker bare meget nemt ud, så det holder jeg lidt igen med ;)

Undskyld mig, men det lyder til at du er i en pænt ringe form og bare leder efter genveje. Hvis du spørger nok gange skal du nok få nogen til at give dig det svar du vil have. Held og lykke med at bygge en fornuftig form uden at sætte dig ind i tingene først. Og når jeg bruger "sætte sig ind i tingene", så mener jeg ikke at lytte til vores mere eller mindre tilfældige råd her.
Brugeravatar

Critter skrev:Undskyld mig, men det lyder til at du er i en pænt ringe form og bare leder efter genveje. Hvis du spørger nok gange skal du nok få nogen til at give dig det svar du vil have. Held og lykke med at bygge en fornuftig form uden at sætte dig ind i tingene først. Og når jeg bruger "sætte sig ind i tingene", så mener jeg ikke at lytte til vores mere eller mindre tilfældige råd her.

Det var lige præcis at ramme sømmet på hovedet. Godt indlæg.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Omg. Hvad får dig til at tro sådan noget?? Mig, ringe form, har været elite danser, gået på idrætshøjskole og står til at skulle læse om fitness, ernæring og kost efter sommer?? Jeg beklager at jeg ævler meget, men jeg er som sagt nybegynder indenfor det fag der kaldes 'krops-bygning' - og har desværre i lang tid trænet forkert, ikke løftet tungt nok osv. Og nu har jeg sat mig det mål at jeg vil blive mere hakket, istedet for at ligne en lille tynd pige. Tak for jeres hjælp - im out.

Nu er det ikke for at starte en disko-krig her, men det er jo et begynderforum, så folk har vel lov at spørge.
Det rigtig nok at man skal sætte sig ind i tingene, men vi er da alle, på et eller andet tidspunkt, stadigvæk blevet pejlet af nogen mere erfarende i den virkelige verden eller på et board som dette.

Og ja...rigtig nok, det lugter lidt af nemme udveje, men mon ikke man bliver klogere af at spørge.
Det virker ikke lige umiddelbar som om der nogen der har anbefalet nogen noget forkert i denne tråd.
Brugeravatar

Jeg har både en personlig træner og venner der styrketræner til at hjælpe mig. Og tror jeg har sat mig end i det her i over et år, så ved rigtig meget - nu skal jeg bare få en hat på og selv benytte det rigtigt. Håbede på noget inspiration fra jer også, for lige at høre at jeg ikke er HELT ude og skide i normale - men erfarede folk's øjne.

Themidget skrev:Jeg har både en personlig træner og venner der styrketræner til at hjælpe mig. Og tror jeg har sat mig end i det her i over et år, så ved rigtig meget - nu skal jeg bare få en hat på og selv benytte det rigtigt. Håbede på noget inspiration fra jer også, for lige at høre at jeg ikke er HELT ude og skide i normale - men erfarede folk's øjne.

Så hvad er dit spørgsmål? Bare sådan helt konkret...
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Om det kan lade sig gøre, usundt eller ej, at have så lav en fedtprocent - og inspiration til opbygning af muskelmasse. Men fik desværre ikke forklaret mig ordenlig. Kan jeg slette dette indlæg og evt lave et nyt folk forstår senere hen?

Næste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster