Bonden skrev:Oliverg skrev:Du får godt nok meget fedt

- 1gram / kilo er da en god tommelfinger regel, jeg er på kur lige for tiden. Jeg spiser vel omkring 40gram umættet og 20gram mættet (vejer 90). Jeg fik taget blodprøve i går, og mit HDL / LDL-kolesterol, samt triglycerid er alt sammen fint.
Umiddelbart er multi-vitamin sikkert fin, nu ved jeg ikke hvor mange procent af de forskellige vitaminer / mineraler, der er i den. Jeg tager selv
http://www.superbest.dk/produkt/vitamin-multi-total, og alle mine tal fra blodprøven, så fint ud. Dog husk at tage pillen sammen med fedt altid, ellers kan du ikke optage det hele.
Er i gang med bulk, men kunne godt være jeg skulle skære lidt ned på fedtet

. Tager også selv den der multi-total. Kom bare til at tænke på om jeg var dækket nok ind. Træner en nemlig en del.
Som udgangspunkt, hvis du får en smule frugt / grønt, samt en multi-total pille eller lignende, så burde det være helt fint. Jeg er personligt ikke særlig fanatisk hvad angår frugt / grønt, dog får jeg nok alligevel omkring de anbefalede 500gram. Men hvis du frygter at dine vitamin tal og ligende er lave, så bare tag til lægen og få en blodprøve. Jeg mener vist, at det er gratis.
Jeg skal heller gøre mig klog på din fedt mængde, såfremt du har en ligevægtstag / bulk niveau på 5200, så er det fint nok at spise den mængde fedt(såfremt størstedelen er umættet), idet det er meget energitæt.
Men bare husk olie eller nødder til din pille, ellers går den lige gennem tarmen!