Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1479
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1476

Følg bodybuilding.dk på

For lidt frugt og grønt

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey drenge og piger

Har det med at få for lidt frugt og grønt nogle dage. Hvilke vitamin piller kan anbefales? Spiser selv en multi vitamin dagligt, men er det nok? Vil gerne være dækket helt ind.

Det er en typisk dag med træning, hvor jeg får noget frugt og grønt. Men hvis i ser bort fra det.
kostplan

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Bonden skrev:Hey drenge og piger

Har det med at få for lidt frugt og grønt nogle dage. Hvilke vitamin piller kan anbefales? Spiser selv en multi vitamin dagligt, men er det nok? Vil gerne være dækket helt ind.

Det er en typisk dag med træning, hvor jeg får noget frugt og grønt. Men hvis i ser bort fra det.
kostplan

Du får godt nok meget fedt :D - 1gram / kilo er da en god tommelfinger regel, jeg er på kur lige for tiden. Jeg spiser vel omkring 40gram umættet og 20gram mættet (vejer 90). Jeg fik taget blodprøve i går, og mit HDL / LDL-kolesterol, samt triglycerid er alt sammen fint.

Umiddelbart er multi-vitamin sikkert fin, nu ved jeg ikke hvor mange procent af de forskellige vitaminer / mineraler, der er i den. Jeg tager selv http://www.superbest.dk/produkt/vitamin-multi-total, og alle mine tal fra blodprøven, så fint ud. Dog husk at tage pillen sammen med fedt altid, ellers kan du ikke optage det hele.

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Oliverg skrev:
Du får godt nok meget fedt :D - 1gram / kilo er da en god tommelfinger regel, jeg er på kur lige for tiden. Jeg spiser vel omkring 40gram umættet og 20gram mættet (vejer 90). Jeg fik taget blodprøve i går, og mit HDL / LDL-kolesterol, samt triglycerid er alt sammen fint.

Umiddelbart er multi-vitamin sikkert fin, nu ved jeg ikke hvor mange procent af de forskellige vitaminer / mineraler, der er i den. Jeg tager selv http://www.superbest.dk/produkt/vitamin-multi-total, og alle mine tal fra blodprøven, så fint ud. Dog husk at tage pillen sammen med fedt altid, ellers kan du ikke optage det hele.

Er i gang med bulk, men kunne godt være jeg skulle skære lidt ned på fedtet :D. Tager også selv den der multi-total. Kom bare til at tænke på om jeg var dækket nok ind. Træner en nemlig en del.

Styrkeliste

Bonden skrev:
Oliverg skrev:

Er i gang med bulk, men kunne godt være jeg skulle skære lidt ned på fedtet :D. Tager også selv den der multi-total. Kom bare til at tænke på om jeg var dækket nok ind. Træner en nemlig en del.

Som udgangspunkt, hvis du får en smule frugt / grønt, samt en multi-total pille eller lignende, så burde det være helt fint. Jeg er personligt ikke særlig fanatisk hvad angår frugt / grønt, dog får jeg nok alligevel omkring de anbefalede 500gram. Men hvis du frygter at dine vitamin tal og ligende er lave, så bare tag til lægen og få en blodprøve. Jeg mener vist, at det er gratis.

Jeg skal heller gøre mig klog på din fedt mængde, såfremt du har en ligevægtstag / bulk niveau på 5200, så er det fint nok at spise den mængde fedt(såfremt størstedelen er umættet), idet det er meget energitæt.

Men bare husk olie eller nødder til din pille, ellers går den lige gennem tarmen!
Sidst rettet af Oliverg 6. aug 2011, 00:56, rettet i alt 4 gange.

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Oliverg skrev:
Bonden skrev:
Oliverg skrev:

Som udgangspunkt, hvis du får en smule frugt / grønt, samt en multi-total pille eller lignende, så burde det være helt fint. Jeg er personligt ikke særlig fanatisk hvad angår frugt / grønt, dog får jeg nok alligevel omkring de anbefalede 500gram. Men hvis du frygter at dine vitamin tal og ligende er lave, så bare tag til lægen og få en blodprøve. Jeg mener vist, at det er gratis.

Jeg skal heller gøre mig klog på din fedt mængde, såfremt du har en ligevægtstag / bulk niveau på 5200, så er det fint nok at spise den mængde fedt(såfremt størstedelen er umættet), idet det er meget energitæt.

Men bare huske olie eller nødder til din pille, ellers går den lige gennem tarmen!

Det vil jeg huske på, tak for hjælpen :)

Styrkeliste

Bonden skrev:Har det med at få for lidt frugt og grønt nogle dage. Hvilke vitamin piller kan anbefales?

Kan du ikke selv se at din tankerække er en smule off?
Hvad blev der af bare at spise mere frugt og grønt?
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg popper gerne to bodymin dagligt plus fiskeolie :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

jeg synes da du får rigeligt? Du burde måske varierer lidt mere men 3 bananer 100 gram bær og et æble er da rigeligt hvis du også tager vitaminpiller!

Hvordan har du fundet frem til det energiforbrug?
Hjælp andre og tjen penge på det. http://www.slavehandel.dk
Brugeravatar

WaterBoy skrev:Hvordan har du fundet frem til det energiforbrug?

Det er på en dag med 2 træninger, spiller håndbold, så der bliver løbet en del.
Har brugt den her http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... giforbrug/ men det er nu ikke noget jeg går så meget op i. Bare jeg kan se fremskridt i vægt, så er alting godt :) .

Styrkeliste

baboo skrev:jeg synes da du får rigeligt? Du burde måske varierer lidt mere men 3 bananer 100 gram bær og et æble er da rigeligt hvis du også tager vitaminpiller!

Har bare nogle dage hvor jeg slet ikke får noget #-o

Styrkeliste

Legend skrev:
Bonden skrev:Har det med at få for lidt frugt og grønt nogle dage. Hvilke vitamin piller kan anbefales?

Kan du ikke selv se at din tankerække er en smule off?
Hvad blev der af bare at spise mere frugt og grønt?

^ This. Er fuldstændig enig, det er altså ikke svært at få nok grønt. Du kan jo evt. tilføje noget salat, nogle majs, tomat, ærter eller hvad du nu føler for. Synes personligt også det lyder lidt mærkeligt at tage en pille fordi man generelt ikke får nok grønt.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster