Jeg har tidligere brugt denne kostplan i forbindelse med bulk, og var egentlig nogenlunde tilfreds. Dog mistænker jeg lidt det samlede kalorieindtag for at være lige i underkanten. Hvis jeg antager at den ”udregner” her på siden passer, så ligger midt ligevægtsindtag på ca. 2900 kcal. 23 år, 183 høj og 76 kg.
For nylig begyndte jeg for alvor at regne på hvad kostplanen reelt set indeholder. Jeg forsøgte at ramme en 40/40/20 fordeling, som dog ikke helt holder stik.
Jeg har ikke medregnet det pålæg jeg kommer på rugbrød. Her er der tale om leverpostej, hamburgerryg, smørreost og alm. ost. Alt sammen fedtfattigt – og bruger ikke smør.
Jeg får alt for meget protein. 261 g med en kropsvægt på 76 kg svarer jo til 3.4 g/kg! Flere af værdierne er bare fundet i de madvarer, der allerede findes i kostplan programmet, og har dem lidt mistænkt for ikke helt at holde stik. 54 g protein i 150 g kylling lyder for mig som en hel del… Men regner jeg bare med 2.5 g protein/kg kropsvægt, så er det stadigvæk kun 190 g jeg skal have om dagen. Og der er langt fra 190 til 261.
Umiddelbart har jeg dog svært ved at få tingene til at hænge sammen – Jeg vil gerne have lidt flere kcal på, men helst ikke flere kulhydrater. Har overvejet at droppe den proteinshake på 35 g om morgenen. Men så vil det samlede kalorieindtag jo også falde.
Jeg ved godt, at der burde være mere frugt og grønt i planen, men det giver jo bare endu flere kulhydrater – Hvilket jeg ikke synes jeg har brug for? Selvom kroppen uden tvivl vil have godt af noget mere frugt/grønt.
7 stykker rugbrød om dagen er måske også i overkanten, hvis jeg skal skære lidt ned på kulhydraterne? Men så vil kalorieindtaget jo netop også falde.
Og med 27 % fedt synes jeg ikke rigtig der skal mere på hér.
Har ikke nogle specifikke mål med træningen. Udelukkende at opbygge mere muskelmasse og styrke. Derfor er jeg heller ikke gået helt i detaljerne med flueknepperi på kostplanen. Jeg ved at min motivation vil forsvinde, hvis jeg skal top-tune kosten og træningen ned til mindste detalje.
Må ærligt indrømme jeg er kørt lidt død her, og ved ikke rigtig hvad jeg skal ændre. Vil virkelig blive glad for nogle forslag og input til kostplanen.
På forhånd mange tak!