Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 932
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 930

Følg bodybuilding.dk på

For sent?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg er en herre på de 29 der for kort tid siden er startet i det lokale fitnesscenter.
Jeg har mine grunde. Det er godt nok en lidt sjov verden at træde ind i, for en uden erfaring, hvor de yngre mænd på 17-22 år både er markant stærkere og større end mig. Men det er nu ikke noget der går mig på. Jeg har fundet ud af at træne for mig selv og have det sjovt med det, og lade være med at sammenligne mig selv med andre.
Men nu hvor jeg er en smule ældre (dog ikke så gammel) end de unge fyrre som ligner græske guder, kan jeg godt komme til at tænke på om jeg overhovedet kan nå med? Forstået på den måde, om jeg stadig kan nå at få noget ud af min træning mht at opbygge større muskler? For jeg hører at man har det bedste potentiale når man er...tja, i hvert fald yngre end mig.

Jeg har snakket med en instruktør om programlægning. Han taler for fullbody, og mener at noget så simpelt som dette kunne være anbefalelsesværdigt for mig:
Mandag og Fredag
øvelse 1: Squat
øvelse 2: Pull-down
øvelse 3: Dumbbell skulderpres
øvelse 4: Barbell curl
øvelse 5: crunches

Onsdag
øvelse 1: Stivbenet dødløft
øvelse 2: Dumbbell rows
øvelse 3: Bænkpres
øvelse 4: Triceps pushdown
øvelse 5: Stående calf raises

Jeg er jo ny til det her, og synes at alt det hele er meget spændende :)
Derfor synes jeg også det kunne være en god afveksling at få trænet lidt i nogle maskiner også, så jeg også får prøvet det. Har i nogle forslag til hvordan jeg kunne indkorporerer det i mit program?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Om du kan nå det?

Ja, uden tvivl. Det behøver du ikke bekymre dig om.
Brugeravatar

Geografisk sted: Cph

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

Ja, det kan du sagtens nå. Jeg har set talrige eksempler på folk der er startet med at træne midten af 30'erne og stadig opnå gode resultater.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Logbog: Vis logbog

Luksa skrev:Jeg er en herre på de 29 der for kort tid siden er startet i det lokale fitnesscenter.
Jeg har mine grunde. Det er godt nok en lidt sjov verden at træde ind i, for en uden erfaring, hvor de yngre mænd på 17-22 år både er markant stærkere og større end mig. Men det er nu ikke noget der går mig på. Jeg har fundet ud af at træne for mig selv og have det sjovt med det, og lade være med at sammenligne mig selv med andre.
Men nu hvor jeg er en smule ældre (dog ikke så gammel) end de unge fyrre som ligner græske guder, kan jeg godt komme til at tænke på om jeg overhovedet kan nå med? Forstået på den måde, om jeg stadig kan nå at få noget ud af min træning mht at opbygge større muskler? For jeg hører at man har det bedste potentiale når man er...tja, i hvert fald yngre end mig.

Jeg har snakket med en instruktør om programlægning. Han taler for fullbody, og mener at noget så simpelt som dette kunne være anbefalelsesværdigt for mig:
Mandag og Fredag
øvelse 1: Squat
øvelse 2: Pull-down
øvelse 3: Dumbbell skulderpres
øvelse 4: Barbell curl
øvelse 5: crunches

Onsdag
øvelse 1: Stivbenet dødløft
øvelse 2: Dumbbell rows
øvelse 3: Bænkpres
øvelse 4: Triceps pushdown
øvelse 5: Stående calf raises

Jeg er jo ny til det her, og synes at alt det hele er meget spændende :)
Derfor synes jeg også det kunne være en god afveksling at få trænet lidt i nogle maskiner også, så jeg også får prøvet det. Har i nogle forslag til hvordan jeg kunne indkorporerer det i mit program?

Ja, du kan sagtens få noget ud af at træne selvom du er i 30erne. Desuden er jeg ikke enig i programmet, for det første er det jo et 2 split du har med at gøre der? Eller næsten 1½ split, det ser godt nok lidt underligt ud. Jeg ville fjerne nogle af iso øvelserne og så kører basis øvelser i stedet i starten. Og mht. at træne i maskiner, så ville jeg holde mig fra det. Du får mest ud af frie vægte i starten.
Brugeravatar

Henning Kristensen startede som 27 årig og han er større end de fleste herinde, og nok den største uden roids. No worries hvis du virkelig vil det..
Kan du gætte hvem jeg er? Jeg er ALUN! Den mægtigste og viseste troldmand i norden muhaha.

Geografisk sted: østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 130.00

Jeg er fast besluttet på at gøre det her. Både fordi jeg ikke er tilfreds med at have en nørd-agtig krop :lol:
Og så er jeg også overbevist om at der venter et bedre og længere liv for en der holder sin krop ved lige.

Det jeg var en smule nervøs for, var om jeg kunne nå det slutresultat jeg er interesseret i. Jeg ville nødig skuffe mig selv. Men det lyder til at jeg ikke skal bekymrer mig og bare gå igang med at træne.

Mit program vil jeg gå igang med at revurderer!

Naturligt begynder kropssammensætningen stille og roligt at ændre sig fra man fylder ca. 30.
Fra man er 30 til man bliver 50 kan man miste op imod 50% af sin muskelmasse, medmindre man selvfølgelig aktivt gør noget for at vedligeholde den; både med træning men også med god kost.

Men det er aldrig for sent at komme igang. Hvordan dit slutresultat bliver er ikke til at sige, men du kan sagtens, sagtens, SAGTENS opnå noget rigtig godt selvom du er i slut 20'erne, alt afhængig af indsatsen og selvdisciplinen.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

er også meget uenig i det program der.
1 benøvelse om ugen?
*GROWING IS KNOWING!*

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Fitnessmaster

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 150.00

xsmouse skrev:er også meget uenig i det program der.
1 benøvelse om ugen?

Squat mandag og fredag, RDL onsdag = 3
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Programmet er som sådan fint. Du skal sørge for at få kyndig instruktion i teknisk svære øvelser som squat og dødløft. Jeg ville dog nok vælge at skifte mellem de to dage fra gang til gang, så hele kroppen får den samme mængde træning (undrer mig fx over hvorfor skulder skal rammes to gange, når bryst kun skal en).
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Nej, 29-30 år er ikke for sent. Men da du starter senere end andre har du i sagens natur mindre tid at løbe på med den form du ønsker. Når det så er sagt så er det ikke din alder der vil hindre dig i at opnå dine resultater men det faktum at du starter fra bar bund og skal lære tingene fra scratch. Den ansatte i centeret kan næppe hjælpe dig meget da sandsynligvis ikke hvad han snakker om. Du har brug for hands-on personlig træning.

MVH
SandyFrink
Honored BB.dk Member
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Jeg startede som 27-28årig og bliver nogle gange lidt misundelig på de unge mennesker, som uden større besvær bliver stærkere og tager masse på.

Til gengæld har de fleste ikke et begreb om æstetik, så det er mest bryst og overame der rykker.
Med vedholdende træning og kost så kan du opnå pæne resultater og trøste dig med, at du ikke antager abelignende proportioner :)

Geografisk sted: København V

Træner her: Fitness World Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 155.00

Aceo1 skrev:Jeg startede som 27-28årig og bliver nogle gange lidt misundelig på de unge mennesker, som uden større besvær bliver stærkere og tager masse på.

Stop flæberiet og træn hårdere.. Undskyldninger er der sku nok af.. Der er talrige eksempler på at alder IKKE er en undskyldning for dårlige resultater.. Og husk så lige på roid-faktoren.. Ser du en 18 årig i svine-brunstig form er han naturligvis på roids så vær også realistisk og ikke naiv. ca. 35 % af dem der bliver kontrolleret af antidoping Danmark er på roids. Det var hvert fald det jeg fik at vide da jeg blev testet negativ. Hertil kommer det skyggetal af folk på vækst som ikke bliver opdaget gennem urinprøven.
Kan du gætte hvem jeg er? Jeg er ALUN! Den mægtigste og viseste troldmand i norden muhaha.

Geografisk sted: østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 130.00

Olai skrev:så vær også realistisk og ikke naiv. ca. 35 % af dem der bliver kontrolleret af antidoping Danmark er på roids.

Hvad kan man lige præcis bruge de tal til når deres prøver ikke er randomiserede?

Det er ikke et forsøg på at vælge side mht krudt fordi jeg er imod det, hvis det endelig skal nævnes, men du kan ikke bruge deres statistikker til en fløjtende fis medmindre de gik ind i centeret med bind for øjnene og pegede ud i luften når de skulle vælge folk til tests. De tager jo kun dem der potentielt kunne være on, baseret på udseende og så får man jo pr automatik en høj positiv procent. Det er børnelogik
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Olai skrev:
Aceo1 skrev:Jeg startede som 27-28årig og bliver nogle gange lidt misundelig på de unge mennesker, som uden større besvær bliver stærkere og tager masse på.

Stop flæberiet og træn hårdere.. .

Nu er det vist dig som oversimplificerer :)
Jeg er ærgelig over, at jeg først begyndte at træne så sent. Det betyder meget for mit velbefindende - kan jeg se nu. Og det må være relativt nemmere som 18årig pga. det højere testosteron niveau. Hvis man altså kan løsrive sig fra bajere og onani.

Men jeg græder ikke snot og synes din tone er lidt barnlig.

Styrkeliste

It's never too late :D
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

Aceo1 skrev:
Olai skrev:

Stop flæberiet og træn hårdere.. .

Nu er det vist dig som oversimplificerer :)
Jeg er ærgelig over, at jeg først begyndte at træne så sent. Det betyder meget for mit velbefindende - kan jeg se nu. Og det må være relativt nemmere som 18årig pga. det højere testosteron niveau. Hvis man altså kan løsrive sig fra bajere og onani.

Men jeg græder ikke snot og synes din tone er lidt barnlig.

Helt ærligt jeg synes også du piver lidt.

Du startede med at træne som 27-årig? Tror du, dit test niveau er faldet lodret, siden du var 18? Er det forresten ikke i midten af 20'erne, at ens test produktion topper?

Du gad ikke selv at træne som 18-årig, så du havde vel andre ting at tage dig til? Hvor mange 18-årige tror du forresten, tager deres træning seriøst? Kunne du selv gøre det, hvis du fik chancen igen?

Lad mig lige male dig et billede. Jeg sidder alene som 19-årig en fredag aften, hvor alle mine kammerater (og generelt alle jeg kender) er til fest, og spiser tun og ris som jeg gør hver weekend. Derefter skal jeg i seng, så jeg kan være nogenlunde frisk kl. 5, hvor jeg skal op og på arbejde, for at tjene penge så jeg kan købe mine kosttilskud.

Er det sådan, du ville bruge dine teenage år? Der er ingen grund til at fortryde de valg, du har taget. Bare fordi andre er begyndt at træne tidligere end dig, og derfor når resultater i en tidligere alder, betyder det ikke, de har haft det nemmere end dig.
Brugeravatar

I de 2 kommentarer til mig misser forfatterne totalt pointen. Jeg agter ikke at bruge mere tid på en afsporet debat. I ikke kan se ud over jeres egen næsetip.

Styrkeliste

Fijujima skrev:Lad mig lige male dig et billede. Jeg sidder alene som 19-årig en fredag aften, hvor alle mine kammerater (og generelt alle jeg kender) er til fest, og spiser tun og ris som jeg gør hver weekend. Derefter skal jeg i seng, så jeg kan være nogenlunde frisk kl. 5, hvor jeg skal op og på arbejde, for at tjene penge så jeg kan købe mine kosttilskud.

Er det sådan, du ville bruge dine teenage år? Der er ingen grund til at fortryde de valg, du har taget. Bare fordi andre er begyndt at træne tidligere end dig, og derfor når resultater i en tidligere alder, betyder det ikke, de har haft det nemmere end dig.

I din log skriver du at du er 23 år? Eller maler du vitterligt et billede -altså snakker vi et fiktivt scenarie? Det er svært at gennemskue.
Sidst rettet af essensen 23. nov 2010, 06:41, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

essensen skrev:
Fijujima skrev:Lad mig lige male dig et billede. Jeg sidder alene som 19-årig en fredag aften, hvor alle mine kammerater (og generelt alle jeg kender) er til fest, og spiser tun og ris som jeg gør hver weekend. Derefter skal jeg i seng, så jeg kan være nogenlunde frisk kl. 5, hvor jeg skal op og på arbejde, for at tjene penge så jeg kan købe mine kosttilskud.

I din log skriver du at du er 23 år? Eller maler du vitterligt et billede -altså snakket et fiktivt scenarie? Det er svært at gennemskue.

Nej jeg er rent faktisk 23. Men jeg har dog været 19 på et tidspunkt, og der trænede jeg også. Godt nok ikke helt så seriøst som jeg gør den dag i dag, men stadig mere end de fleste andre i den alder (og i alle aldre for den sags skyld).

Man vælger selv, hvad man vil gøre med sit liv (her i den vestlige verden om ikke andet), der er ingen grund til at misunde andre, fordi de har truffet nogle andre valg. Fordi Aceo1 ikke trænede som 19-20-årig, har han sikkert opnået andre ting. Bl.a. fået nogle sociale oplevelser som jeg fx har valgt fra pga. træningen.

Edit:
Den sidste del af svaret er egentlig ikke henvendt til dig esse. Det var bare et forsøg på at få Aceo1 til at forstå, hvad jeg mener, da han jo alligevel læser med.
Til dit spørgsmål så brugte jeg bare mig selv som eksempel, dengang jeg var 19 år. Nu var det jo heller ikke fredag i går, så jeg troede, det ville være til at se, at det ikke var en nutidig historie. Men jeg ved egentlig heller ikke, hvad det gør af forskel i denne situation. Jeg går ud fra, du ville vide, om jeg løj om min alder og derfor muligvis også løj om noget andet?
Sidst rettet af Fijujima 23. nov 2010, 08:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Jeg startede som 18årig, fik glimrende resultater og stoppede igen som 22årig pga. skader. Kom ikke igang igen før februar, indeværende år - som 34årig. På det lille års tid, der indtil videre er gået, kan jeg både se og mærke klokkeklare resultater. Jeg er blevet stærkere, og har taget godt tyve kilo på.

.. det er aldrig for sent at gå i gang med et fornuftigt projekt.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Sålænge, du er i live, og kan bruge din fysik, så er der vel ikke ret meget, der er for sent (ved godt, at det her er noget hårdt stillet op).

Og i hvert fald kan du altid opnå forbedringer. Så bare giv den gas!

Fijujima skrev:
essensen skrev:

I din log skriver du at du er 23 år? Eller maler du vitterligt et billede -altså snakket et fiktivt scenarie? Det er svært at gennemskue.

Nej jeg er rent faktisk 23. Men jeg har dog været 19 på et tidspunkt, og der trænede jeg også. Godt nok ikke helt så seriøst som jeg gør den dag i dag, men stadig mere end de fleste andre i den alder (og i alle aldre for den sags skyld).

Man vælger selv, hvad man vil gøre med sit liv (her i den vestlige verden om ikke andet), der er ingen grund til at misunde andre, fordi de har truffet nogle andre valg. Fordi Aceo1 ikke trænede som 19-20-årig, har han sikkert opnået andre ting. Bl.a. fået nogle sociale oplevelser som jeg fx har valgt fra pga. træningen.

Edit:
Den sidste del af svaret er egentlig ikke henvendt til dig esse. Det var bare et forsøg på at få Aceo1 til at forstå, hvad jeg mener, da han jo alligevel læser med.
Til dit spørgsmål så brugte jeg bare mig selv som eksempel, dengang jeg var 19 år. Nu var det jo heller ikke fredag i går, så jeg troede, det ville være til at se, at det ikke var en nutidig historie. Men jeg ved egentlig heller ikke, hvad det gør af forskel i denne situation. Jeg går ud fra, du ville vide, om jeg løj om min alder og derfor muligvis også løj om noget andet?

Jeg sidder i USA og har det med at rode rundt på døgn og timer pga. tidsforskellen og tænkte ikke lige over det ikke var fredag. Men nej, jeg insinuerede ikke noget om dig - jeg var bare nysgerrig.

Det lyder i øvrigt som en ganske nederen tilværelse du havde som 19 årig.
Brugeravatar
Admin

Har i aldrig set den dokumentar der hedder ' pumpede pensionister' :D

essensen skrev:Jeg sidder i USA og har det med at rode rundt på døgn og timer pga. tidsforskellen og tænkte ikke lige over det ikke var fredag. Men nej, jeg insinuerede ikke noget om dig - jeg var bare nysgerrig.

Det lyder i øvrigt som en ganske nederen tilværelse du havde som 19 årig.

Hehe så skulle du vide, hvordan min tilværelse ser ud nu :mrgreen:

Men ja det vil de fleste selvfølgelig mene, men jeg fortryder det stadig ikke, og det er netop det, der er min pointe. Der er ingen grund for mig, til at misunde folk som drikker sig fulde hver weekend (som jo er normen her i landet), fordi jeg kunne selv have gjort det, hvis det var det, jeg ville. På samme måde er der heller ingen grund til, at Aceo1 misunder de (få) folk, som har taget træningen seriøst i en meget ung alder. Folk glemmer jo tit, at hvis de kunne ændre på deres liv, ville de også miste mange af de minder, som de har i dag.
Brugeravatar

folk.. ganske spændene samtale i har gang i der.. Men burde i ikke komme tilbage til topic for at hjælpe ham ? :b
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00

Citat: En herre på 29. griner.... Come on :) ...
Bare få løftet noget seriøst jern og spist en masse sund mad så skal du bare se.
Hvis du har lidt anlæg for at bygge muskler, betyder alderen ikke noget.
Det er de sidste 20 år jeg selv har lagt masse på og stadig gør det,..

Og lad for guds skyld være med at tage as!
Har trænet i mange år (også i firserne hvor der var roids alle vegne).
Jeg har set folk folk få alvorlige skader,blodpropper,hjerneblødninger,problemer med nyrerne og nogle stykker dø :( ..
Og man kan roligt sige, at de ikke er større end mig i dag, hvis i forstår hvad jeg mener...!

Mvh.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydsjælland

Galleri: Vis galleri (3)

Fed form du har, og så som 47 årig! hva måler armene?

Tak,
Ved det faktisk ikke.. :D

Til Luksa: Bare sæt i gang... :pumping:
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydsjælland

Galleri: Vis galleri (3)