Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 811
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 808

Følg bodybuilding.dk på

for træt eller ej

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB. Jeg er lidt forvirret og ved ikke helt hvad jeg bør gøre. Så derfor kunne jeg godt tænke mig I svarer hvad I havde gjort/ hvad der er bedst.

Jeg er i en periode hvor jeg selv synes det går en smule ned ad bakke, selvom jeg træner og spiser mere seriøst end før. Jeg har været på tur de 2 sidste dage og virkelig ikke fået meget søvn, så jeg er helt udkørt lige nu. Men på samme tidspunkt vil jeg så gerne ned og træne, for ikke at tabe mig mere. Jeg har haft 1,5 dages pause nu. Er det spild af tid, at tage derned?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: City Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er op til dig selv, hvis du mener, at du kan klare det, så go for it. Men hvis du ikke mener du er i stand til noget, så lad vær.

Det er en personlig vurdering. Og der sker ikke det store ved at vente til imorgen.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 191.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har det sådan, at jeg måske ville kunne træne 70-75% maks. Hvor en dag hvor jeg er klar siger 100%
Brugeravatar

Styrkeliste

Larsjensen skrev:Hej BB. Jeg er lidt forvirret og ved ikke helt hvad jeg bør gøre. Så derfor kunne jeg godt tænke mig I svarer hvad I havde gjort/ hvad der er bedst.

Jeg er i en periode hvor jeg selv synes det går en smule ned ad bakke, selvom jeg træner og spiser mere seriøst end før. Jeg har været på tur de 2 sidste dage og virkelig ikke fået meget søvn, så jeg er helt udkørt lige nu. Men på samme tidspunkt vil jeg så gerne ned og træne, for ikke at tabe mig mere. Jeg har haft 1,5 dages pause nu. Er det spild af tid, at tage derned?

Bare tag dig en slapper og restituere, en god søvn er langt vigtigere end at tage en pause på sølle 1½ dag fra træningen og hvis du er så træt vil du alligevel ikke for det maksimale ud af træningen.

tak for svaret^. Det bedste er måske jeg nok bliver hjemme. Men føler bare det røv irriterende når man er inde i en lidt dårlig fase + for lidt søvn. Jeg føler jeg skrumper og mine arme bliver mindre. Jeg ved godt det sikkert også er lidt mindfucked, men hold kæft hvor ikke nok søvn gør en syg i hovedet.
Brugeravatar

Styrkeliste

Larsjensen skrev:tak for svaret^. Det bedste er måske jeg nok bliver hjemme. Men føler bare det røv irriterende når man er inde i en lidt dårlig fase + for lidt søvn. Jeg føler jeg skrumper og mine arme bliver mindre. Jeg ved godt det sikkert også er lidt mindfucked, men hold kæft hvor ikke nok søvn gør en syg i hovedet.

Så se på det sådan her, uden søvn vil kroppen ikke restituere optimalt så at få sovet nok er et stort + for hele trænings processen ligesom kosten er utrolig vigtigt og langt vigtigere end at man træner hver dag.

okay. jeg takker mange gange for dit svar. Det hjalp :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har et andet syn på det. Hvis man kun kan træne når det er under optimale omstændigheder, og når man er 100 % frisk, så får man jo praktisk talt aldrig trænet. Det er forkert at have den opfattelse, at alle træningspas skal være 100 % perfekte, hvor man er helt udhvilet, har spist ordentligt etc. Det er selvfølgelig at foretrække, men træning er bedre end ingen træning.

"Training is always a positive" - John Broz

Er tilbøjelig til at give ham ret. Jo flere træningspas man kan indkassere uden at overtræne, jo hurtigere når man sine mål. Der vil være gode dage og der vil være dårlige dage. Men de tæller alle sammen i det store regnskab.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

I øvrigt så er ens fornemmelse for om kroppen er klar til træning eller ej ekstremt misvisende. Man kan være træt, mangle søvn, have spist elendigt, og ende op med det bedste træningspas nogensinde. Tro mig. Har selv været der.
Redaktør

Styrkeliste

Larsjensen skrev:okay. jeg takker mange gange for dit svar. Det hjalp :)

Damn det havde du bare brug for at høre :mrgreen:

Hvad med at tage dig lidt sammen... No fucking excuses!

Se et par motivernde YT clip, tør øjnene og kom afsted.

Ikke sikkert det bliver den bedste træning men det giver dig lidt rygrad, hvor langt når man i livet hvis man springer arbejde/skole over hver gang man er træt?
Sidst rettet af jon pall 9. aug 2013, 17:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: FYN

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00

Må gi Thomas ret. Nogle af mine bedste træninger er sket de dage jeg troede jeg skulle ha de værreste træninger.

Larsjensen skrev:Jeg har det sådan, at jeg måske ville kunne træne 70-75% maks. Hvor en dag hvor jeg er klar siger 100%

Med den holdning har du sikkert ret :) Folk der siger de kan og folk der siger de ikke kan har som regl ret. quitters quit

Ved det lyder corny men det passer 100%
Brugeravatar

Styrkeliste

det er jo en personlig vurdering hvis du bare er doven træt er det bare med at komme af sted men hvis du er fuldstændig øm i musklerne er det måske bedre at blive hjemme og spise godt og gå tidligt i seng. Men du nævner at du føler at dine arme er ved at svinde ind er det ikke den vilde motivation for at komme afsted og give den en ekstra skalle ? :P

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 115.00

Jeg tror i misforstår mig. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har sprunget et træningspas over. Som jeg også skriver "vil jeg utrolig gerne derned" jeg elsker, at træne. Men jeg har fået 4t søvn i går og i forgårs. jeg er fuldstændig enig i det du skriver thomas, jeg har også mange træningspas hvor jeg tager afsted selvom jeg ikke føler mig klar. Men i dag har jeg det sådan, at jeg har ondt i hovedet så træt er jeg. Jeg ville også kunne tage derned, men om det er det værd, var lidt min hentydning i mit spørgsmål.
Brugeravatar

Styrkeliste

I din tid denne tråd har levet kunne du allerede have været i centeret og fyre en super god træning af. Kom nu bare afsted! :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Haha I får mig til, at lyde doven. Hvis min krop ikke har nok energi i kroppen pga. manglende søvn, vil det så gøre det værre at træne?
Brugeravatar

Styrkeliste

Larsjensen skrev:Haha I får mig til, at lyde doven. Hvis min krop ikke har nok energi i kroppen pga. manglende søvn, vil det så gøre det værre at træne?

Du vil jo udelukkende blive mere træt af at dyrke fysisk aktivitet. :-)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Hvis du er så træt, at du knapt nok kan stå op, så tag dig en lur og vent med træningen til senere/i morgen.

Jeg har dog selv oplevet næsten at falde i søvn på cyklen på vej derud, men når de første 2-3 sæt er overstået, begynder kroppen at vågne op.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Jmt skrev:Hvis du er så træt, at du knapt nok kan stå op, så tag dig en lur og vent med træningen til senere/i morgen.

Jeg har dog selv oplevet næsten at falde i søvn på cyklen på vej derud, men når de første 2-3 sæt er overstået, begynder kroppen at vågne op.

Jeg har det også selv sådan nogengange jeg er træt, men kommer afsted og får en god træning. Men det en anderledes træthed jeg har lige nu. Det sådan mit hovede er så tungt og det spænder. Men jeg vil da indrømme, jeg overvejer at tage afsted efter alle jer der har skrevet også tag det som det kommer dernede.
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er nemlig det. Det sker ofte at jeg føler mig sløv og tung i kroppen, og mest af alt har lyst til at tage en morfar, og droppe træningen, men når først man kommer i gang, så vågner kroppen op. Og til tider ender det imod alt forventning med en ny PR. Man aner ikke noget om hvad kroppen kan præstere før man kommer i gang med løfteriet.

Det er selvfølgelig noget andet hvis man igennem længere tid har kørt sig selv helt ned med træning, arbejde etc., og føler sig decideret overtrænet. Så kan det være på sin plads at tage et par dage fri, og tage et par lette pas inden man giver den gas igen. Men fordi man har fået for lidt søvn et par dage i træk, så behøver kroppen ikke tage på rekreation.
Redaktør

Styrkeliste

Så tag afsted og beslut dig efter de første par sæt om du orker at fortsætte træningen. Der sker intet ved at udskyde træningen til næste dag.

Jeg lavede PR i bænk på en af mine mest energiforladte dage. Dødløften var også tung.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Nå, men jeg er så småt på vej derned. Så må jeg se om det var den rette eller forkerte beslutning i aften :) - tak for svarene
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg mener bare at hvis drengen er så træt som han beskriver så vil verden jo ikke falme for ham på grund af 1½ dag uden træning, jeg forstår godt at man ikke bare skal se skidt til og være doven, lidt træning er bedre end ingen men hvis man som mig der træner 6 dage om ugen så gør det ikke alverden hvis jeg lige føler mig træt og umotiveret en dag om måneden og ikke får trænet den dag og tit er det kun et plus da jeg træner tit og hårdt at give kroppen den sjældne ekstra dag til at blive fuldt ud restitueret men ja det er en føle sag og noget man selv skal mærke på kroppen.

Nå. Opdatering på træningen. Jeg ligger nu i sengen med feber og på panodiler. Fryser som bare fanden. Træningen gik nu heller ike så godt...
Brugeravatar

Styrkeliste

Larsjensen skrev:Nå. Opdatering på træningen. Jeg ligger nu i sengen med feber og på panodiler. Fryser som bare fanden. Træningen gik nu heller ike så godt...

Så synes jeg du skal blive hjemme.
Brugeravatar

Styrkeliste

Det jo forsent nu. Nå men næste gang skal man vidst lytte til sig selv.

Bebrejder selvfølgelig ikke nogen, da det var mit eget valg
Brugeravatar

Styrkeliste

Larsjensen skrev:Det jo forsent nu. Nå men næste gang skal man vidst lytte til sig selv.

Bebrejder selvfølgelig ikke nogen, da det var mit eget valg

Der er forskel på bare at være træt og så være træt på den måde at man ved at der er en feber på vej. Hvis du bare var træt så var det bare at komme afsted, men når der er en feber på vej er det nok bedst at blive hjemme.Det kan godt være svært at skelne imellem. Men synes nu godt at jeg kan mærke når det er en begyndene feber, så begynder jeg at få smerter ass fuck i alle mine led.

God bedring :)
Brugeravatar

Reputation point: 90

Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 202.50
- Dødløft: 227.50

Det er bare og komme afsted.
Jeg sover to gange i løbet af dagen somme tider kun en. 3til 4 timer første gang og halvanden til to timer anden gang hvis jeg er heldig.
Med kone og søn og søn nr to på vej plus 50 timers job om ugen er der aldrig søvn nok. Det er bare med og komme afsted og ikk tænke over det.
Træning er det bedste og vil ikk undvære det, ikke engang for søvn.

Go fight, go win.

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 155.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster