Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 811
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 808

Følg bodybuilding.dk på

forbrænde fedt på maven .

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

hej bb ville høre om man kan forbrænde fedtet på maven uden at miste muskelmasse bare ved øvelser kan ikke bliver klog på det? :) :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

nej, du kan ikke punktfortbrænde.

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

har bare lige set en på youtube der sagde man kunne fjerne det ved mange chuncs eller sådan noget! :) :)

matias fc skrev:har bare lige set en på youtube der sagde man kunne fjerne det ved mange chuncs eller sådan noget! :) :)

han er en idiot..
maven skal trænes som alle andre muskler, den er ikke anderledes. :wink:

kroppen tager fedt, overalt fra

vil det sige man godt kan forbrænde uden muskel nedsættelse? :) :)

matias fc skrev:vil det sige man godt kan forbrænde uden muskel nedsættelse? :) :)

som udgangspunkt nej, dog tager kroppen fedt før muskler, men det kan ikke undgås, at der ryger noget muskelmasse med, når du ligger i kcal-underskud

Det er fuldstændig rigtigt, hvis din krop er i kcal-underskud begynder din krop at tage af musklerne, og så har det jo den modsatte effekt, så kosten er lige så vigtig som træningen :)
Og nej man kan ikke punkt forbrænde, hvis du gerne vil smide nogen kilo så er løb en god ide. Men er du ligesom mig og hader at løbe, kan du også vælge at tage mange gentagelser når du træner :) Jo flere gentagelser, jo mere sveder du, og jo mere du sveder jo mere forbrænder du. :)

Som sådan kan det jo være hvad som helst du laver, bare du gør det nok gange. Spinning, step, skimaskiner, løb, roning, intensiv træning med vægte osv. Bare du får pulsen op og forbrændingen igang.

Og så den obligatoriske henvisning til artikelarkivet i toppen og søgefunktionen :wink:
StefanM skrev:Da jeg trænede i dag, så jeg to fyre træne sammen. Den ene var lidt slatten og ville stoppe, hvortil den anden, højt og bestemt, spørger: "Hvad ville Arnold have gjort?". Så fortsatte de.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Så li for at opsummere, så nej du kan ikke træne på en speciel måde som så resultere i mindre fedt på mavsen.
Lig i underskud i kcal, bar ik for meget og så kommer det nok. På et tidspunkt
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Kennibonde skrev:Men er du ligesom mig og hader at løbe, kan du også vælge at tage mange gentagelser når du træner :) Jo flere gentagelser, jo mere sveder du, og jo mere du sveder jo mere forbrænder du. :)

Det vil jeg nu nok mene kan diskuteres.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

Kennibonde skrev:Og nej man kan ikke punkt forbrænde, hvis du gerne vil smide nogen kilo så er løb en god ide. Men er du ligesom mig og hader at løbe, kan du også vælge at tage mange gentagelser når du træner :) Jo flere gentagelser, jo mere sveder du, og jo mere du sveder jo mere forbrænder du. :)
din svedproduktion har intet at gøre med hvor meget du forbrænder. Selvføgelig vil det for mange gælde at jo hårdere de træner , jo mere sveder de og derigennem kan man måske driste sig til at trække den parallel, men derfor har de stadig intet med hinanden at gøre direkte
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Gosser skrev:
Kennibonde skrev:Men er du ligesom mig og hader at løbe, kan du også vælge at tage mange gentagelser når du træner :) Jo flere gentagelser, jo mere sveder du, og jo mere du sveder jo mere forbrænder du. :)

Hmm vil jeg ikke mene det kan. Altså princippet i det han siger er jo sandt. Hvis jeg fx dropper pauser mellem mine sæt og derved hurtigt skifter øvelse, begynder min puls også at stige. Så jo man forbrænder os på den måde. Men vil nu ikke sige at bare fordi man har mange gentagelser forbrænder mere. Det kræver en høj puls, men dette KAN opnås ved mange gentagelser
Brugeravatar

Styrkeliste

ckp2906 skrev:
Gosser skrev:

Hmm vil jeg ikke mene det kan. Altså princippet i det han siger er jo sandt. Hvis jeg fx dropper pauser mellem mine sæt og derved hurtigt skifter øvelse, begynder min puls også at stige. Så jo man forbrænder os på den måde. Men vil nu ikke sige at bare fordi man har mange gentagelser forbrænder mere. Det kræver en høj puls, men dette KAN opnås ved mange gentagelser

Diskussionen er i princippet hamrende irrelevant. For det er jo totalt idiotisk at lave sin vægttræning om til et kardiotræningspas. Ens vægttræning har 1 formål når man forsøger at gaine muskelmasse, og det er at stimulere et hypertrofi-respons, og 1 formål under cut, og det er at bevare så meget muskelmasse som muligt. Begge dele opnås med traditionel tung vægttræning. At begynde at lave superhøj rep sæt med korte pauser vidner om at man ikke har en flyvende hattefis forstand på hvad man laver og hvorfor. Hvis man vil mindske fedtprocenten, så gør det via kosten og eventuelt via ekstra kardiotræning.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Thomas Jagd skrev:
ckp2906 skrev:
Gosser skrev:

Diskussionen er i princippet hamrende irrelevant. For det er jo totalt idiotisk at lave sin vægttræning om til et kardiotræningspas. Ens vægttræning har 1 formål når man forsøger at gaine muskelmasse, og det er at stimulere et hypertrofi-respons, og 1 formål under cut, og det er at bevare så meget muskelmasse som muligt. Begge dele opnås med traditionel tung vægttræning. At begynde at lave superhøj rep sæt med korte pauser vidner om at man ikke har en flyvende hattefis forstand på hvad man laver og hvorfor. Hvis man vil mindske fedtprocenten, så gør det via kosten og eventuelt via ekstra kardiotræning.

Absolut enig :) mere kan der vel ik siges? påpegede bare det godt kan lade sig gøre. Men løb fx er helt klart det bedste i know of
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online