Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1281
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1278

Følg bodybuilding.dk på

Forslag til hvilke drikkevarer man kan drikke?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg tager ca 200 gram weightgainer 3 gange om dagen.
En gang om morgenen, en gang lige efter træningen og så en ved 20-tiden om aftenen. Grunden til jeg tager weightgainer er jo selvfølgelig for at tage på i vægt via muskelmasse. Så det er vigtigt jeg ikke hælder en masse sukker i mig og bare bliver ved. Og det bringer mig så videre til at spørge jer, hvad der kunne være smart at drikke, er ved at blive lidt træk af vand og mælk. Tager dog engang i mellem et glas juice, for ikke at køre helt død i det. Ved godt der er masser af sukker i.

Men nogle forslag ellers?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

CasperNielsen17 skrev:Jeg tager ca 200 gram weightgainer 3 gange om dagen.
En gang om morgenen, en gang lige efter træningen og så en ved 20-tiden om aftenen. Grunden til jeg tager weightgainer er jo selvfølgelig for at tage på i vægt via muskelmasse. Så det er vigtigt jeg ikke hælder en masse sukker i mig og bare bliver ved. Og det bringer mig så videre til at spørge jer, hvad der kunne være smart at drikke, er ved at blive lidt træk af vand og mælk. Tager dog engang i mellem et glas juice, for ikke at køre helt død i det. Ved godt der er masser af sukker i.

overvejet at spise noget mad istedet for al det weiggtgainer?

Styrkeliste
- Bænkpres: 27.50
- Squat: 40.00
- Dødløft: 235.00

Lidt et underligt problem synes jeg, hvordan kan man blive træt af vand, men ellers kunne du prøve alle former for lightprodukter
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

slavers skrev:
CasperNielsen17 skrev:Jeg tager ca 200 gram weightgainer 3 gange om dagen.

overvejet at spise noget mad istedet for al det weiggtgainer?

ja, det vil jeg også sige.
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle

Træner her: Fitness World Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

Du vil gerne undgå for meget sukker, men du hælder 600 gram weightgainer i dig hver dag?

Du får ca 1800 kcal fra pulver hver dag, det holder altså ikke.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Spis nu noget rigtig mad. I 600g weigthgainer er der sku cirka 2500 kcal!!
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Jeg spiser skam også rigtig mad? Jeg spiser en masse sunde måltider og drikker så weightgainer for at få større muskelmasse, da jeg ikke har trænet i særlig lang tid.
Og jeg mener ikke at jeg bliver træt af vand og mælk. Men altså det bliver kedeligt i længden..

Og så skal det da også lige siges at jeg skrev forkert. Sorry..
Det er 3x130 gram jeg tager.

Jeg har aldrig rigtig forstået rådet med, at man ikke skal indtage alt for meget kosttilskud, jeg kan godt se problemet i denne her situation, men generalt kan jeg ikke se hvad der skulle være galt i at få sine forskellige micronæringsstoffer, i form af kosttilskud, og vitamin og mineraler gennem, en vitaminpille.

det er bestemt ikke en måde jeg selv kunne tænke mig at tilrettelægge min kost på, men hvad er problemet egentlig problemet i det?
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

CasperNielsen17 skrev:Og så skal det da også lige siges at jeg skrev forkert. Sorry..

tror ikke det gør sagen meget bedre :wink: du spiser altså 5kg gainer på under 2 uger ? Det må sku være dyrt, det du har gang i der ?
Brugeravatar

CasperNielsen17 skrev:Jeg spiser skam også rigtig mad? Jeg spiser en masse sunde måltider og drikker så weightgainer for at få større muskelmasse, da jeg ikke har trænet i særlig lang tid.

Det lyder for mig som om at du tror Weight Gainer er et slags mirakelprodukt.
Weight Gainer er groft sagt protein, kulhydrat og lidt fedt blandet sammen og pulveriseret. Weight Gainer vil ikke give dig en pludselig større muskelmasse, det vil kalorieoverskud og fornuftig træning derimod. Dit Kalorieoverskud skal komme af "rene" fødevarer - RIGTIG mad. Weight Gainer er et super tilskud til din post workout shake og kan være en god hjælp til at nå det ønskede overskud, men 390 gram om dagen er virkelig ALT for meget.
Det er min mening :wink:
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

Ja, det er noget dyrt noget jeg har gang i. Tager dog ikke 5 kg, men tæt på, da jeg ikke drikker det alle ugens 7 dage, men kun 6 gange. Det gør ikke den helt store forskel, men lidt gør det da :)
Og nej, jeg tror bestemt ikke det er noget mirakelprodukt. Men sammen med sund kost skulle det sikre mig at tage på i muskelmasse og vægt.

CasperNielsen17 skrev:Ja, det er noget dyrt noget jeg har gang i. Tager dog ikke 5 kg, men tæt på, da jeg ikke drikker det alle ugens 7 dage, men kun 6 gange. Det gør ikke den helt store forskel, men lidt gør det da :)
Og nej, jeg tror bestemt ikke det er noget mirakelprodukt. Men sammen med sund kost skulle det sikre mig at tage på i muskelmasse og vægt.

Ja det tror jeg på, med der bliver nok en del fedt på den ramme. Eftersom du får ca halvdelen af mit kcal forbrug på en dag, kun via pulver.. altså over 1500 kcal.. :? Kommer self an på hvad du ellers spiser.. men bare 500 kcal over dit ligevægts indtag er nok.. man får ikke flere muskler af mere overskud - man bliver fed! :8
Brugeravatar

Gaxe skrev:
CasperNielsen17 skrev:Og så skal det da også lige siges at jeg skrev forkert. Sorry..

tror ikke det gør sagen meget bedre :wink: du spiser altså 5kg gainer på under 2 uger ? Det må sku være dyrt, det du har gang i der ?

det gør da sagen meget bedre, 130g*3 vil jeg ikke sige er så underligt, men kunne ikke selv finde på det.
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle

Træner her: Fitness World Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 145.00

Nikolaj P skrev:
Gaxe skrev:

det gør da sagen meget bedre, 130g*3 vil jeg ikke sige er så underligt, men kunne ikke selv finde på det.

ja det er bedre end 200g x 3.. synes dog stadigvæk det er for meget.. 99g protein og 1521kcal(forudsat at det er bodylab gainer) er meget når man ikke har talt noget andet kost med. Vedkommende vejer 67kg, så det er stort set hele hans protein indtag bliver dækket via pulveret. Det kunne da gøre meget smartere, (sundere) og ikke mindst billigere ?!
Brugeravatar

Meningen er også, at man sådan set indtager for mange kcal, altså man får mere energi end man forbrænder, hvilket gør at man tager på. Men når man samtidig træner, så tager man på i vægt og det bliver så muskelmasse og ikke bare fedt man tager på.

Og JA - det kan vel gøres billigere! Men nu vil jeg gerne tage lidt ekstra på, da jeg er meget magert bygget. Og når jeg så har opnået det resultat jeg vil, begynder jeg at tage protein pulver i stedet.

CasperNielsen17 skrev:Meningen er også, at man sådan set indtager for mange kcal, altså man får mere energi end man forbrænder, hvilket gør at man tager på. Men når man samtidig træner, så tager man på i vægt og det bliver så muskelmasse og ikke bare fedt man tager på.
Det ved vi så sandelig godt, det er ikke det vi prøver at pointere.

Pointen er at det ikke er ernæringsmæssigt optimalt at indtage halvdelen af din mad som pulver. Du skal jo bruge andre ting end bare proteiner, carbs og fedt. Gennem normalt mad får du en masse essentielle aminosyrere, vitaminer og bla bla bla..
Det får du dælme ikke gennem pulver. Det en dårlig løsning
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

CasperNielsen17 skrev:Meningen er også, at man sådan set indtager for mange kcal, altså man får mere energi end man forbrænder, hvilket gør at man tager på. Men når man samtidig træner, så tager man på i vægt og det bliver så muskelmasse og ikke bare fedt man tager på.

Og JA - det kan vel gøres billigere! Men nu vil jeg gerne tage lidt ekstra på, da jeg er meget magert bygget. Og når jeg så har opnået det resultat jeg vil, begynder jeg at tage protein pulver i stedet.

Ja, som dingo siger.. det er vi udemærket klar over.. men selvom du træner, kan du ikke have uanet kcal overskud som bliver til muskler. 500 kcal over er fint, så undgår du også at få for meget på sidebenene.

prøv at læs: http://www.bodybuilding.dk/artikler/kostogkosttilskud/KostenfraAtilaa.php
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster