Jeg kan jo snildt lægge ud med uheldet der hændte så sent som for et par minutter siden, som derved gav mig inspiration til tråden...
Ja, så skulle jeg til at gå til køjs, og alle ved at man ikke går i seng uden proteintilførsel før da.
Jeg lister derfor lige så stille ud i køleskabet (da resten af familien sover), napper en mælkekarton og øser et stort glas skummetmælk op. Sweet
- men lige da jeg løfter glasset fra bordet, smutter det ud af hånden på mig, falder på gulvet og smadrer ud over det hele
... jeg tørrer selvfølgelig hele lortet op og finkæmmer gulvet for glasskår, hvorefter jeg rent instinktivt går direkte ud til køleskabet igen, og fylder et nyt glas mælk. Da jeg bestræber mig på at lære af mine fejl, holder jeg nu glasset med begge hænder (dét jeg lærte som barn!).
Men ak og ve, glasset støder denne gang ind i bordkanten på mit skrivebord, og endnu engang smadrer det ud over det hele, og jeg vader rundt i glasskår og mælk
- og gennemgår derved (under store pinsler) hele oprydningsscenariet om igen. Jeg sidder nu her og funderer over hvad den vise mand mente, da han så klogt udtalte sig: "Man skal ikke græde over spildt mælk"..........