Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1077
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1074

Følg bodybuilding.dk på

fra løber til mma til triatleter

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Hej alle sammen
jeg er 21 år lige nu.
Lidt om kroppen:
Vægt:53 kg
Højde: 160 en lille mand
Fedtprocent: mellem 5-7,5 målt med fedttange. Dog ikke helt synlig sixpack
har valgt at lave en ny logbog som vil indholde mere fakta om min vej fra at vælge at gå fra løb alene over til triathlon.
det lå ikke i kortene at jeg vil gå over til triathlon med det samme, men har før jeg starte med at løb svømme en del og holdt meget af lange cykletur på en gamle brugt city cykle.
undervis er i velkomme til at stille spørgmål angående løb, triathlon og jeg vil svar efter bedste evne.
startede med at løbe da jeg var 14 år og 6 måneder til 15 ca.
men dengang kunne ikke løb pg af dårlige muskler i lårene som holder knæskalderne på plads.

da jeg var omkring de 15 år deltog jeg for første gang i eventyrløbet første konkurrence.
løb første marathon da jeg var 18 år i odense som 19 årig løb jeg marathon i kbh og i odense. som 20 årig igen i odense som 21 årig i kbh. nok om min løbeliv.

begyndt første gang at træne triathlon 3 måneder første min første tri konkurrence det var i silkeborg og det var en halv ironman tiden var 6 timer og 30 minutter ca på en racercykle uden rigtigt tristyr eller ekstre tristyr på cyklen.

her for to uger siden ca. var jeg med i challenge århus på en halv ironman igen og gjorde det på 5 timer og 34 minutter ca.
på min triathlon trek model.
min far og mig stod op kl. halv fem og kørt op til århus da cyklen skulle chekes ind før løbet den søndag 17. juni
rigtigt skulle den være cheke ind lørdag den 16 men de havde et uheld så man kunne første gør det 17.

om kort tid skal jeg prøve kæfter med en hele ironman i challenge kbh.

vi
Sidst rettet af Cecil 27. jun 2012, 20:19, rettet i alt 1 gang.
Cecil

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

nu hvor det også står mma på betyder at ved siden af mit løberi begyndt jeg til mma som 19 årig.
har gået til jiu-jitsu siden jeg var 12 år og 8 måneder ca. med et års pause.
da jeg begyndt til mma havde jeg næsten lige set never back down 1 og tænket det skal prøves.
kom i meget god form.
ved siden af mma måtte jeg begynde og træne thai boksing og boksing og brazilian jiu-jitsu og japans jiu-jitsu som jeg gik til i forvej og undervis i.
for ikke og snakke om at jeg måtte styrketræne en masse for at holde til mma.
har altid være ret lav.
før jeg begyndt at løb var jeg en smule små tyk.

håber i vil tag godt i mod min logbog.
Cecil

Styrkeliste

nok om mig og min liv.

i dag cyklede jeg en stille og rolig tur på 60 km. det var en smule koldt i formiddags synes jeg, og blæsene.
men kan da igen cykling uden problemer.
fik slappet af og så skulle jeg over og træne jiu-jitsu med min makker.
har det blå bælte
rækkefølge er: gul, orange, grønt, blåt, brunt, sort.
er stoppet med mma, boksing, thaiboksing, brazilian jiu-jitsu nu er det kun triathlon og japans(dansk) jiu-jitsu og styrketræning.
kostplan
da jeg er alene hjemme og ikke må bruge ovnen alm da udluftning ikke duer og gider ikk pizza andet lorte mad så er kostplanen sådan her plus en protien drik og måske en protien bar.
Cecil

Styrkeliste

Idag stod der cykling og skift til løb på programmet. Det var en lang cykle tur med racetempo i gennem det hele. Cykling 103 km med 30 km i timen på tri cykling og løb 5,5 km.
Havde to Krise på cykleturen med det gik væk efter jeg spist en protein bar.
Og drak noget energi drik.
Under løbetur havde jeg også to Kriser gik dog væk efter at havde fået en del væske inde i centrum og en Energi gel.
Er ikke rigtigt øm i kroppen endnu men det kan være det kommer senere i dag.trænings tid med det hele var 3 timer og 48 minutter ca.
Synes formen bliver bedre og bedre. Så det går jo frem ad. :dance:
Cecil

Styrkeliste

Idag skulle det være afslappetræning så dagens program var en kort svømme tur på 1 km på 18 minutter og 48 sekunder.
Så var det hjem og slappe af og noget tid efter tog jeg i fitnes centerede og styrketrænet 2 timer og 30 minutter ca. Der trænede jeg mave og ryg og benene og en smule arme. Og så senere idag skal der trænes en lille smule jiu-jitsu da min makker skal op til den første brune snip her om en uges tid så det, han skal over og kaste rundt med mig. :-)
Cecil

Styrkeliste

Idag skulle jeg løbe lang tur. Det kunne godt mærkes at jeg havde Styrketrænet og havde jiu-jitsu igår. Da jeg havde et lille uheld med at spark i jiu-jitsu. Løbetur gik okay men måtte stoppe pg af en vabel og pg af at jeg fik ondt i vestre knæ så valgt istedet for at jeg løb 21, løb jeg kun 16 km, det skal lige siges at det er længe siden jeg har været på en lang træning tur iform af løb, så nu skal jeg sætte stille og roligt km op så jeg løber 21-25 km hvergang jeg løber lang tur.
Det er ikke ret lang tid til Challenge i Kbh så nu skal der nok mest kigges på det hård i en ironman nemlig cykling og løbet.
Cecil

Styrkeliste

idag stod den på 45 km cykling, det gik rigtigt fint, ingen smerter eller noget i knæ eller omkring knæet som jeg havde igår, valgt at det kun var cykling idag så mit knæ kunne få lidt mere ro. så i næste uge må jeg løbe nogen gode mellem tur selvom jeg skal arbejde en del.
det er en dum og dårlig ide at press sig selv til at få en skade 42 dage før en konkurrence;-)
Cecil

Styrkeliste

Idag var jeg på arbejde fra 7-15 og svømmede to. Km og det gik okay selvom der var nogen som ikke kunne læse et skilt hvor der stod man skulle svømme hurtigt der. De stod i vejen og havde lidt med mit bene igen idag under arbejde og svømning. Så nu må jegse hvordan det går i morgen med en løbe tur på 14 km og lidt cykling efter løbe tur.
Cecil

Styrkeliste

Idag stod det på arbejde fra 7-13, min træning i dag stod der løb og cykling, i den rækkefølge.
Løb 14 km på lidt under en time da mit ben drillede igår, cykling på 40 km gik rigtigt godt, havde valgt en god bakkede rute så min benene er en smule ømme efter dags træning, men det var meget varmt at træne i dag synes jeg. Men havde en masse væske med på cykle tur og fik noget under løbe turen.
Cecil

Styrkeliste

Det har været en hygge træning idag. Det var cykling 112 km idag på cykling med 30 km i timen, det var dejligt at slappe af efter træningen. Så var det jiu-jitsu træning af min makker end han skal op til hans graduring på fredag.
kostplan
det er min kostplan for idag endtil videre.
Cecil

Styrkeliste

Idag gik det rigtigt dårligt med løbe træning smerter i og omkring knæet efter 7,8 km og ventede og prøvede at løbe igen men fik smerter rimlig hurtigt igen så gik hjem i ret højt tempo så det var småt jog.
Så tog jeg bare en slapper fra træning resten af dagen idag og tog på stranden med en ven i Kerteminde.
kostplan
kost plan for idag. Tog det roligt med kosten idag så spist og drak hvad jeg havde lyst til.
Cecil

Styrkeliste

Idag stod den på styrketræning og jiu-jitsu graduring.
Brugt en hele time på benene for at styrke de muskler som holder noget på plads i knæet som gør at jeg kan løbe. Så kørt jeg bare at træne ryg og armene og maven.
Og så tog jeg til oksebøl for min makker skulle op til graduring. Graduring er en slags eksamen som er en fysisk prøve.
Cecil

Styrkeliste

Idag skulle jeg arbejde kl. 7 og fik fri kl. 13 så derefter trænede jeg løb 13,4 km og 50 km på cyklen ca. Det var rigtigt god træning især da jeg mit ben næsten kunne holde til at løbe hele tiden.
Cecil

Styrkeliste

Idag stod den på genoptræning af mit knæet.
Orkede ikke rigtigt så meget styrketræning idag så den stod bare på 50 minutter styrketræning for benene, 30 minutter for ryggen og 30 minutter for maven ca. Det var alt for varmt til at Styrketræne i.
Så det var rigtigt godt og komme i derfra igen.
Vægten siger 53 kg
Cecil

Styrkeliste

Idag stod den på svømning så sprang lige i svømmehallen og svømmede 3 km med pauser da der var nogen for stå i vand for mine vendinger. Så tror jeg svømme med pauser i 1 t og 15 minutter.
Med uden var det på 58 min og 45 sek så det var en rigtigt fin tid.
Cecil

Styrkeliste

Idag stod den på træning af skift fra cykle til løb. Det gik godt. Cyklede 33 km med 30 km i timen og løbe 14,2 km med gennemsnit 14,4 km i timen.
Føler jeg er ved at være tilbage efter min skade i mit venstre knæ.
Det er rigtigt godt at kunne løbe uden at få smerter i knæet. :)
Cecil

Styrkeliste

Idag stod den på svømning, det gik fint men der var for mange i svømme hallen. Svømmede 2 km idag og efter det cyklede jeg op i fitnesse.
Styrkede trænede i to og en halv time.

Er lidt træt da jeg var oppe og arbejde 6 timer
Cecil

Styrkeliste

Igår stod den på cykling og løb.
Cyklede 60 km i bakkede og modvind det mest af tiden.
Løb 15 km med 14,7 km i timen. Det var rigtigt god træning.
Cecil

Styrkeliste

Idag stod det på svømnng og cykling. Svømning forgik i Kerteminde men efter at havde fået afvide at der var brænd mænd der ude i vandet, kastede jeg mig alligevel ud i vandet, men der var rigtigt mange af den så fik kun svømmede 600 eller 700 meter ende jeg ville op af vandet, blev brændt på siden af halsen og på vestre fod.
Så var det op på cyklen og cykle 60 km det gik fint nok. De ti første km var noget lort da det gik op af bakke og ned og det var i modvind. Men da jeg kom hen til at få side vind fik jeg hasigheden op på 30 km i timen og holdt den endtil munkebo og så var det ellers bare omkring de 29,5 km i timen da der også var lidt modvind der. Så fik trænet i meget modvinds vejr i didag men det gik fint nok. Det hele.
Cecil

Styrkeliste

Idag stod den på arbejde i6 timer og træning som bestod af cykling af 60 km og 16 km løb. Løbet forgik i regnevejret.
Det gik okay kunne ikke holde farten oppe på 14,5 den faldt til 14,2 km i timen. Det var ikke det bedste men begyndt at få ondt i knæet da det kostede for mange krafter da min krop begyndt at blive under afkølt. Så jogge bare hjem de sidste 2-3 km.
Cecil

Styrkeliste

Idag stod den igen på cykling og løb. Cykling de 60 km i race tempo og løb 17,2 km i race tempo.
Under løbetur gik jeg en lille smule død da jeg cyklede hurtigere end for vente nogen steder da jeg tabte noget tid pg af modvind.
Men kom ind igennem de 17 km for idag.

I denne uge har jeg svømme 6 km og cyklede 270 km og løbet 63 km.
Så det er rigtigt godt synes jeg selv. Vægten er faldt til 52,2 kg.
Og efter træningen er den fald med 1,1 kg.
Cecil

Styrkeliste

Idag stod den på svømning og styrketræning.
Svømning var ca. 3,5 km i svømmehallen.
Styrketræning for benene, maven, ryggen.
Cecil

Styrkeliste

Skulle rigitigt have løbe halv marathon til træning idag men det blev kun til 17 km pg af smerter i knæet. Ruten var der mange bakker og stiger.
Det var en fin tur men begyndt at få ondt i knæet. Så må træne lidt mindre idag end for ventet.
Cecil

Styrkeliste

Idag stod på en time på motions cykle i fitness center.
Tog i stedet for en hviledag da jeg ikke rigtigt kunne sidde godt på den motionscykle
Cecil

Styrkeliste

Idag stod den på lang cykletur, det gik rigtigt godt gennemsnit hasthed var 30 km i timen og max var 55 km i timen.
Kørte 150 km og føler mig i god form efterhånden. De sidste 35 km var hårdste da det var i modvind hele vejen hjem. :-)
Cecil

Styrkeliste

Cecil skrev:Idag stod den på lang cykletur, det gik rigtigt godt gennemsnit hasthed var 30 km i timen og max var 55 km i timen.
Kørte 150 km og føler mig i god form efterhånden. De sidste 35 km var hårdste da det var i modvind hele vejen hjem. :-)

Det er langt! Hvor lang tid ?

Reputation point: 10

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World

Cirkeline skrev:
Cecil skrev:Idag stod den på lang cykletur, det gik rigtigt godt gennemsnit hasthed var 30 km i timen og max var 55 km i timen.

Det er langt! Hvor lang tid ?

Det tog fem og en halv time ca. pg af de sidste 16 var i byen og vel og mærke i modvind.
Cecil

Styrkeliste

idag var en slags afslappings dag efter den lange cykletur igår.
så det var 1,5 km svømning på en halv time ca. og intival løb 5 km på en ruten som var 7,5 km med gennemsnit hastighed på 17,5 km i timen.
max hastighed var kun omkring de 20,6 km i timen.
har dog før kunne løbe med en hastighed omkring de 23,5 km i timen for noget tid siden.
Cecil

Styrkeliste

Idag stod den på cykling og løbe.
Cyklede kun 50 km efter 6-8 km skulle jeg skifte slange på for hjulet. Det gik okay da det kun tog 6-8 min.
Løbe 10 km i hastighed 14,7 km i timen.
Det har været en hård træning idag. Ømme muskler har der været hele dagen idag.
I denne uge var det 6 km svømning, cykling 230 km og 35 km løb.
Har haft en hvile dag.
Ca. 5-6 times styrketræning.
Det er gået okay men der er noget som driller i mit vestre knæ og det skal lige hvile en gang imellem.
Cecil

Styrkeliste

Idag stod det på en lang løbetur, stod op og fik lidt morgenmad og så var jeg ude og jogge 21,1 km løb, med 14,2 km i timen, det blæste en del her i Odense i morgens, normalt plejer jeg at løbe 14,5 km i timen når det ikke blæser så meget.
Skulle rigtigt også have svømmet i åbne vand i dag men da der var brandmænd ved stranden så have jeg ikke rigtigt så meget lyst til det alligevel.
Cecil

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster