Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 955
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 952

Følg bodybuilding.dk på

Fra :Småfed Håndværkerbygning - Pænt trænet bygning

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej med jer pumpersvin;)

Så kommer der sku en skadet gårhund med på banen:) Jeg har sku en lille novelle her, jeg gerne lige vil have nogle små seriøse svar/kommentare på:)

Skal siges jeg er 25 år gammel og vejer 86 kg og er kun 177 høj så¨jeg er sku lidt kvapset. Men bygningen fejler ikke noget ret bred om skuldrene okay arme i det heletaget ROBUST bygget. (Flere seriøse garvede fitness venner har sagt jeg har bygningen jeg skal bare bruge den rigte vejledning og god energi,)!!!

Jeg har også lige lidt skader der skal tages med i overvejlelserne:)

Januar 2009 Trafikuhel: knust håndled og skulderen trukket af led, knuste 3lendehvirvel i rygsøjlen og trykkede 5 riben:)
Januar 2010 motorcykkelulykke rykkede korsbåndet over, samt flåssede begge store ledbånd i knæet. og knuste højre håndled.
Jeg ved sku ikke lige hvor meget det er relevant:) Der skal siges jeg fungere 100% som normalt idag, jeg arbejder i jord og beton håndværket og renovation af kloak, så man kan godt siges på en pæn måde at der nogle gange skal tages RIGTIG fat, og jeg kan mærke jeg har enerdien og drivet til at knokle flere timer af gangen og virkelig arbejde! og det holder jeg også fint til, jeg vil faktis gå så langt til at sige jeg nyder at være lidt smadret når man kommer hjem fra arbejde. Så jeg så jeg vil mene at jeg kan alt hvad man nu skulle kunne for at træne.

Når men min plan er at gå igang igen og nu skal det sku ikke være for sjov mere, jeg kan mærke med mig selv at jeg virkelig brænder for det denne her gang! - har for 2 år siden trænet med nogle kammier- det gjorde vi fast i 4 måneder, og så trænede jeg en lille måned mere selv, men tabdte lysten da jeg ikke syntes jeg kunne se vækst og fremskridt mere.

Det jeg forstiller mig er - jeg skal bare bruge lidt af jeres kloge hoveder, jeg vil gerne have lidt råd til

Træningsprogram - Hvor der er noget hurtig fremskridt i så jeg kan holde motivationen - Gerne med lidt motionstræning også så man forbrænder fedt samtidig med man vokser:) (fyraftenspilsnerne kan jo godt komme til at være mere end en enkelt nogle gange - og jeg er udlært kok så jeg kan også godt godt lide mad og især god drue - gør så også jeg har styr på protieinerne og vitaminer og fedtsyre osv.!)

Ideer til - Evt handsker eller andre støtter bind - Knæ- Ryg - Håndled - Eller måske begrænsninger:( !!

Fedt trænings udstyr og tøj- Det gør jo også man holder lidt af gejsten til at give den gas når man ser lidt lækker ud imens man er i centerret:)

Hjælpemidler - Kreatin? Protein? Evt 100% ren eller hvad det nu er nogle snakker om? Omlægning af kost vaner evt?
(Der skal jo ske noget!)

Haha jeg forstår fandeme godt vis folk læser det her at de tænker - Fuck der er mange spørgsmål!
Men vis der er nogle der kunne syntes det var interresant at følge en småfed håndværker igennem noget tid og se hvordan jeres svar og gode råd Hjælpermig til at bliver omdannet til muskler og en flot krop - så kom glad, jeg lover jeg er frisk og nok skal tage jer 100 % seriøs.

Håber sku i kan være med til at give mig en fed oplevelse med træning igen:)

Hilsen Gårdhunden!

Reputation point: 0

Geografisk sted: Kastrup - Kbh

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det bedste råd jeg kan give er at læse nogle artikler herinde, ellers er der vel bare at sige velkommen :)
Brugeravatar

Træner her: Fitness World
Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Med de skader in mente, så brude du nok have hjælp af en træner til at starte med, der kan vurdere dit udgangspunkt og ligge en plan for din videre færd. Der er mange ting som man ikke kan diagnosticere over nettet bl.a. dine skuldres funktion efter skaden.

Søg efter en personlig træner herinde, emnet har været oppe og vende en del gange.
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Træner her: Team Danmark Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 280.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

For det første kan du ikke opbygge muskler og tabe fedt på samme tid. Jeg synes helt sikkert at du skal starte med at cutte ned indtil du er tilfreds med din fedtprocent.. Så kan du tænke på at bulke bagefter.
Ang. kosttilskud vil jeg helt klart anbefale dig bodylabs fersken/appelsin smag, har aldrig oplevet folk der har brokket sig over den smag.
Hvis du ligger 500kcal under dit ligevægtindtag og får 2,5g protein pr kropskg, så skal du nok holde på din masse.

I søgefeltet her på siden kan du finde en masse gode fullbody programmer.

Husk at holde det simpelt.

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Tak for de seriøse svar, jeg tænker lidt om det ikke er helvedes dyrt med sådan en personlig træner:S
Og er det virkelig nødvendigt vis man husker at lytte til sig selv også.

Okay så jeg skal vælge om jeg vil cutte eller bulge! Jeg tror jeg ville have det sjovest med at bulge men det hurtigste resultat er vel ved at cutte først, så det må være planen..
og hey tak for velkomsten:)

Hej danske hingst

Du kommer nok til at få en helvedes masse henvisninger til forskellige træningsprogrammer, en masse holdninger omkring hvilken måde der er bedst at træne på og alt det crap. Det vigtigste du kan gøre i starten er, at finde en måde at træne på som passer dig. Det gør bare at du lige får taget dig det mere sammen. Ydermere er der en række ting som jeg ville ønske at nogen havde fortalt mig da jeg startede.

Fokuser på basisøvelserne. Det være sig squat, dødløft og bænk. De er virkelig essentielle og fantastiske til at opbygge overall styrke og masse.

Øv din form og teknik. Den rigtige teknik er langt vigtigere end at løfte tungt. Det kræver at man lægger egoet på hylden nede i fitten, men du kommer til at få langt de bedste resultater på den her måde. Desuden så undgår du også skader, ved at køre med korrekt teknik.

Sæt dig ind i kost. Det lyder som om du har styr på kosten, og som kok kan du vel sagtens strikke en sund og lækker diæt sammen. Det kan dog ikke skade at læse mere op på det. 90% af det du får ud af din træning, er igennem kosten. Så sørg for at du spiser nok/tilpas så skal resultaterne nok komme.

Hold dig fra alle mulige vilde kosttilskud, preworkout shakes, fat burners, testeteron "stimulerende" vidundermidler og den slags. Det er virkelig bare spild af penge! Du kan med fordel anskaffe dig noget BCAA og kreatin. Proteinpulver er meget lækkert at have, men hvis du får dine proteiner igennem maden så er det virkelig ikke nødvendigt. Desuden så mætter en dåse tun åndsvagt meget mere end en chokolade protein shake gør.

Med hedsyn til tøj, så finder jeg det meget stimulerende for min træning at træne i shorts og tanktop. Det handler egentlig bare om at jeg godt kan lide at følge med i, hvordan kroppen stille og roligt smider fedt og man begynder at blive mere defineret :oops:
Desuden har jeg et par compression shirts som jeg tager på hvis jeg er i en periode med vilde cravings. Det hjælper i hvertfald mig på den måde, at man virkelig kan se hvis det går i den gale retning haha.

Det var mit input, held og lykke med din træning og håber du kunne bruge det til noget!

Geografisk sted: Downtown Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00

Sgu er med g. Bulk er med k. Resten er mere eller mindre sagt.
Held og lykke med projektet.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

Nu syntes jeg ikke, at jeg kunne læse mig frem til, HELT præcis hvad du ønsker.
Men mit gæt er en alsidig form. Stærk og stor. (evt. god kondi :wink: )
Som Clemmen siger: BASIS øvelser. Horisontale og vertikale pres/træk og squat/dødløft hvis din krop kan holde til det.
Få dig en træner eller start i en styrkeløftklub/vægtløfterklub eller lign. og spørg om hjælp til teknikken af de garvede.
Tag imod alt hjælp du kan og hold teknikken iorden!
Jeg vil også råde dig til at blive checket igennem, når du nu har haft SÅ mange skader og uheld omkring håndled/skulder/ryg.
De kunne godt ende med at påvirke din træning.

PØJ PØJ med det. Det skal nok blive godt!!! =D>
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

[quote="Clemmen"]

Du kommer nok til at få en helvedes masse henvisninger til forskellige træningsprogrammer, en masse holdninger omkring hvilken måde der er bedst at træne på og alt det crap. Det vigtigste du kan gøre i starten er, at finde en måde at træne på som passer dig. Det gør bare at du lige får taget dig det mere sammen. Ydermere er der en række ting som jeg ville ønske at nogen havde fortalt mig da jeg startede.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hey Clemme.
Jeg takker sku meget for de gode råd det er fedt at komme i et forum hvor folk faktis tage en seriøst!
Jeg vil gøre mit bedste for at strikke den bedste kur sammen selvom det bliver lidt svært, men at lave maden er sku intet problem og vide hvad der skal og ikke skal i er heller ikke, men tanken om at skulle droppe mayo og sovsen puha den er ikke rar:) men jeg overlever nok og glæder mig helt vildt til at få taget nogle billeder inden jeg starter for alvor imorgen, og så regner jeg med at smide mål ind hver måned.

med hensyn til tøj plejer jeg at træne i nike lange træningsbukser og en loaded tanktop det er nok af hensyn til jeg mener det er mine skuldre nakke og overarme der er flottest haha:) Når men igen tusind tak for rådene:)

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Nu syntes jeg ikke, at jeg kunne læse mig frem til, HELT præcis hvad du ønsker.
Men mit gæt er en alsidig form. Stærk og stor. (evt. god kondi :wink: )
Som Clemmen siger: BASIS øvelser. Horisontale og vertikale pres/træk og squat/dødløft hvis din krop kan holde til det.
Få dig en træner eller start i en styrkeløftklub/vægtløfterklub eller lign. og spørg om hjælp til teknikken af de garvede.
Tag imod alt hjælp du kan og hold teknikken iorden!
Jeg vil også råde dig til at blive checket igennem, når du nu har haft SÅ mange skader og uheld omkring håndled/skulder/ryg.
De kunne godt ende med at påvirke din træning.

PØJ PØJ med det. Det skal nok blive godt!!! =D>

Hey Kenny!
Puha hvad tør man ønske sig hva?? hehe man må jo ikek stille for store krav og så ende med at tabe gejsten!
Mit mål er at smide de kilo der er for mange, derefter at vokse lidt over det hele self. gerne skuldre ryg og overarme, og så ved jeg at benne skal med både for helheden men osgså for at udgive test. OG det bliver kørt med i rytmen fra starten så jeg ikke taber dem undervejs haha:)
Men lækkert med en mase ord jeg ikke kender -- Horisontalt? --- vertikale?
:D

Hej hej

En god ting er også at starte en log her på sitet. Det giver super mange fordele, først og fremmest har du et sted hvor du altid kan følge din fremgang, hvilket motiverer dig til at skrue op for vægtene efterhånden som tiden går.
Efter lidt tid vil du forhåbentlig også have et par folk der følger din log, og det i sig selv er motiverende da det så bliver lidt sværere at springe den der trælse mandags morgentræning over - nu er det jo ikke kun dig selv der kan se at du hopper over hvor gærdet er lavest :roll:

Iøvrigt får du også hurtigt lært alle fagordrerne for alle øvelserne meget hurtigere.

Held og lykke med projektet!
Every day is being awesome day
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00

Horisontalt og vertikalt er det samme som vandret/lodret.
Dvs. træk/pres opad og træk/pres fremad (ved forudsætningen at du er stående).
Så som Bænkpres og modsætningen Bent over rows.
Og pullups vs. militarypress.
Øvelser du kan finde her på siden i øvelses arkivet.
Brug gerne siden www.maxer.dk da de har gode øvelses videoer og viden.
Youtube er ofte dårligt til f.eks. råd om korrekt teknik og god viden.

Det er forresten en skrøne at bentræning giver ekstremt testosteron boost og mega gains.
Det er stortset ligesom alt andet. :wink:
Bortset fra at 10 sæt tung squat giver en del mere hår på brystet end 10 sæt bænkpres. :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

Få styr på dine forventninger. Som Natty går det LANGSOMT efter dine begynder gains. 2-3kg muskler om året er succes efter det første år man har trænet.

Et godt cut med et basis program 2-split / 3-split eller full body burde give finde resultater hvis du arbejder for det. Så tænk over at det ikke er et "jeg skal bare lige i form et par måneder så kan jeg stoppe". Det er livstid hvis du vil blive ved med at have din krop, if you don't use it you lose it.

Få 100% styr på dit program, og få det tjekket op herinde inden du går i gang!!
BASIS øvelser som alle de andre siger... Det første år trænede jeg næsten kun isolations øvelser, da det er det som føles som om at give de største gains, men virkeligheden er at jeg steg fra 10-14kg curls de første 1.5 år, men er steget fra 14-20 på de seneste 3 måneder.

Jeg har selv trænet 1.5 år, og har lavet ALT ALT ALT for mange fejl.. Jeg trænede uden nogen planer de første 10 måneder :lol:
Det var bare lige de maskiner jeg havde lyst til, som jeg tog. :o

Drop protein pulver, og få proteinerne igennem kosten istedet.. Det gør det også nemmere at være mere mæt, hvilket hjælper dig til ikke at spise søde sager, samt er en kæmpe fordel når du skal cutte.

Hvis du skal tage noget skal det være kreatin, men jeg ville nok vente med kuren til du skal til at bulke.

Min råd ville også 100% være at cutte før du bulker, ellers ender du bare med at blive endnu mere "kvappet" og aldrig komme af med det igen..
Du kunne evt. tage 1 måned bulk, hvor du kommer ordentlig ind i træningen samt kosten, og derefter cutte til din fedtprocent er lav nok :D

Pøj pøj herfra!

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 120.00

[quote="StevenJensen"]Hej hej

En god ting er også at starte en log her på sitet. Det giver super mange fordele, først og fremmest har du et sted hvor du altid kan følge din fremgang,

Det er en helt vild god ide at have lidt pres på for at få taget de hårde og sure træninger:)
Skal bare lige lære siden af kende:) Tak for rådet Stevenjensen.

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Horisontalt og vertikalt er det samme som vandret/lodret.
Dvs. træk/pres opad og træk/pres fremad (ved forudsætningen at du er stående).
Så som Bænkpres og modsætningen Bent over rows.
Og pullups vs. militarypress.
Øvelser du kan finde her på siden i øvelses arkivet.
Brug gerne siden http://www.maxer.dk da de har gode øvelses videoer og viden.
Youtube er ofte dårligt til f.eks. råd om korrekt teknik og god viden.

Det er forresten en skrøne at bentræning giver ekstremt testosteron boost og mega gains.
Det er stortset ligesom alt andet. :wink:
Bortset fra at 10 sæt tung squat giver en del mere hår på brystet end 10 sæt bænkpres. :lol:

Okay så jeg skal træne isoleret - altså på maskiner- og så bare simple bacis øvelser alm. bænk og skå bænk og biceps og trizeps i burret? squat i fast maskine også?
Jeg takker har kigget end del på maxer.dk det giver hode ideer til hvordan jeg kommer lidt videre igen:)

MrStaun skrev:Få 100% styr på dit program, og få det tjekket op herinde inden du går i gang!!
BASIS øvelser som alle de andre siger... Det første år trænede jeg næsten kun isolations øvelser, da det er det som føles som om at give de største gains, men virkeligheden er at jeg steg fra 10-14kg curls de første 1.5 år, men er steget fra 14-20 på de seneste 3 måneder.

Jeg har selv trænet 1.5 år, og har lavet ALT ALT ALT for mange fejl.. Jeg trænede uden nogen planer de første 10 måneder :lol:

Drop protein pulver, og få proteinerne igennem kosten istedet.. Det gør det også nemmere at være mere mæt, hvilket hjælper dig til ikke at spise søde sager, samt er en kæmpe fordel når du skal cutte.

Hvis du skal tage noget skal det være kreatin, men jeg ville nok vente med kuren til du skal til at bulke.

Min råd ville også 100% være at cutte før du bulker, ellers ender du bare med at blive endnu mere "kvappet" og aldrig komme af med det igen..
Du kunne evt. tage 1 måned bulk, hvor du kommer ordentlig ind i træningen samt kosten, og derefter cutte til din fedtprocent er lav nok :D

Pøj pøj herfra!

Når nu kan jeg jo lige så godt spørge, syntes det er svært at finde på alm dansk- Hvad vil det sige at cutte? er det et specielt program eller kan jeg godt køre det 2 split som jeg havde regnet med? eller er det kun kosten der er forskel eller er det gentagelserne i træningen? Er du ikke sød at skære fuldstændig ud i pap hvad det indebære at cutte?? Sorry men det er sku lidt meget at holde styr på herinde;) hehe og jeg vil rigtig gerne gøre det ordenlig første gang!

Danishstalion skrev:
MrStaun skrev:Få 100% styr på dit program, og få det tjekket op herinde inden du går i gang!!

Pøj pøj herfra!

Når nu kan jeg jo lige så godt spørge, syntes det er svært at finde på alm dansk- Hvad vil det sige at cutte? er det et specielt program eller kan jeg godt køre det 2 split som jeg havde regnet med? eller er det kun kosten der er forskel eller er det gentagelserne i træningen? Er du ikke sød at skære fuldstændig ud i pap hvad det indebære at cutte?? Sorry men det er sku lidt meget at holde styr på herinde;) hehe og jeg vil rigtig gerne gøre det ordenlig første gang!

At cutte betyder at du spiser mindre end du forbrænder på én dag. Dvs at du taber dig. Dog er det ikke som en "slankekur" som du kender den, da det er vigtigt at du får den rigtige mængde protein ind om dagen for at bibeholde din muskelmasse, dernæst kommer der en hel masse omkring kulhydrater, fedt og vitaminer - men dette kan du læse om her:

artikler/bodybuilding/bodybuilding/cut-til-sommer.html
artikler/kost-kosttilskud/kost-kosttilskud/dit-eksempel-for-fedtreduktion.html

Under et cut er det vigtigt at du altid er under dit ligevægtsindtag (spiser mindre end du forbrænder), mange - mig iblandt - krydrer dog også styrketræningen med lidt powerwalk, intervaltræning (HIIT) eller andet som får pulsen op og forbrænder kalorier og iøvrigt også giver dig en bedre kondition så du kan give den lidt mere gas under styrketræningen.
Ellers vil jeg anbefale at du bare holder dig til et normal styrketræningsprogram, der er ikke nødvendigvis forskel i programmet om du cutter eller bulker.
Every day is being awesome day
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00

Danishstalion skrev:Bortset fra at 10 sæt tung squat giver en del mere hår på brystet end 10 sæt bænkpres. :lol:

Okay så jeg skal træne isoleret - altså på maskiner- og så bare simple bacis øvelser alm. bænk og skå bænk og biceps og trizeps i burret? squat i fast maskine også?
Jeg takker har kigget end del på maxer.dk det giver hode ideer til hvordan jeg kommer lidt videre igen:)[/quote]

Nej ingen iso. FRI-VÆGTE!! skiver, stænger og håndvægte. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online