Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Shjanna skrev:Hej alle!
Jeg er en pige midt i 20erne, der siden mine teenageår har været tyndfed - meget pæn med tøj på, men med lav muskelmasse og slaskede lår og baller fx.
Jeg har løbet og spinnet i mange år og er helt afhængig af endorfinkicket 6-7 gange ugentligt, 1/2-1 time! Det har gjort, at jeg nu er i en tilstand, hvor bare en enkelt eller et par dage uden cardio og med lidt ekstra lækker mad og/eller alkohol VIRKELIG sætter sig på min krop og gør den blævret.
På den ene side ved jeg at, det ikke kan passe at man skal dyrke så meget cardio for at holde vægten, på den anden side kan jeg ikke lade være!
Jeg er inde i en ond spiral - for hvordan lægger man lige den cardiotræning man har fået for vane på hylden når at man gang på gang har set hvad få dage uden træning gør??
Jeg vil jo ikke være mere tyndfed, jeg vil være tonet!
- Og det er den anden ting!
Jeg har nemlig et klart mål jeg meget hellere vil stile mod:
Jeg vil gerne være større og stærkere og fast i kødet. Det ville klæde mig at tage en stor portion muskel-kg på, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal gribe det an. jeg frygter at skære i min cardio, fordi jeg jo har set hvad det gør! (... på kort sigt i hvert fald..!)
Omvendt er der ikke plads til begge dele medmindre jeg vil bo i træningscentret (og hvem vil det ;-) ), OG jeg har en fornemmelse af at mit cardio er ude på et sidespor og at jeg skal finde en løsning.
Lige nu lever mit træningsprogram kun op til tilfredsstillelse i nuet ved at føle sig kørt træt og gennembanket - det giver mig IKKE den krop jeg vil have!
Jeg søger gode råd til succeshistorier, forbilleder, tips og tricks og evt. programmer.. Blogs?
Andre der har været i lignende situation?
Også gerne uden cardio-afhængigheden :p

mulle921 skrev:først så skal du have styr på din kost, så du er sikker på at du spiser rigtigt, lyder lidt som om at du ikke får nok protein. Men det er ret simplet, hvis du gerne vil have noget muskemasse, så skal du ligger i kalorie overskud. Dog ikke for meget, ellers stiger din fedtprocent for meget. Find dit ligevægtindtag og lav en kostplan derfra. muskler kommer af muskeltræning altså ikke cardio. så hvis du vil have lidt masse på så skal du skære ned for cardioen. Hvis du så spiser rigtigt, så er det heller ikke din fedtprocent som stiger men kun din muskelmasse. men lyder som om du vil kunne hente meget hvis du får styr på din kost. alkohol skal virkelig begrænses meget, det ødelægger din mulighed for at træne rigtigt godt dagene derefter. alkohol nedbryder også muskelviberene.

august skrev:mulle921 skrev:først så skal du have styr på din kost, så du er sikker på at du spiser rigtigt, lyder lidt som om at du ikke får nok protein. Men det er ret simplet, hvis du gerne vil have noget muskemasse, så skal du ligger i kalorie overskud. Dog ikke for meget, ellers stiger din fedtprocent for meget. Find dit ligevægtindtag og lav en kostplan derfra. muskler kommer af muskeltræning altså ikke cardio. så hvis du vil have lidt masse på så skal du skære ned for cardioen. Hvis du så spiser rigtigt, så er det heller ikke din fedtprocent som stiger men kun din muskelmasse. men lyder som om du vil kunne hente meget hvis du får styr på din kost. alkohol skal virkelig begrænses meget, det ødelægger din mulighed for at træne rigtigt godt dagene derefter. alkohol nedbryder også muskelviberene.
Hvorfor lyder det som om hun ikke får nok protein? og kun muskelmassen der stiger?
Mvh august

mulle921 skrev:nu var det også meget groft skåret ud. men som jeg har erfaret så de fleste mennesker som ikke helt har styr på deres kost ligger i klart underskud i protein. og hvis du rammer mængden af mad rigtigt ligger din fedtprocent stabilt mens din muskelmasse stiger.

Stenalt skrev:mulle921 skrev:nu var det også meget groft skåret ud. men som jeg har erfaret så de fleste mennesker som ikke helt har styr på deres kost ligger i klart underskud i protein. og hvis du rammer mængden af mad rigtigt ligger din fedtprocent stabilt mens din muskelmasse stiger.
Hvorledes definerer du underskud? Som i at de pågældende er i negativ nitrogenbalance??

mulle921 skrev:ved ikke hvad der er med folk her inde, hvorfor skal i gøre alt så utroligt besværligt. nu gav jeg min råd om hvordan det kan gøres ret nemt men nej nej det skal jo gøres besværligt lige med det sammen og forvirere pigen endnu mere... hvis hun så vil have det forklaret endnu dybere så kan hun jo spørge

mulle921 skrev:først så skal du have styr på din kost, så du er sikker på at du spiser rigtigt, lyder lidt som om at du ikke får nok protein. Men det er ret simplet, hvis du gerne vil have noget muskemasse, så skal du ligger i kalorie overskud. Dog ikke for meget, ellers stiger din fedtprocent for meget. Find dit ligevægtindtag og lav en kostplan derfra. muskler kommer af muskeltræning altså ikke cardio. så hvis du vil have lidt masse på så skal du skære ned for cardioen. Hvis du så spiser rigtigt, så er det heller ikke din fedtprocent som stiger men kun din muskelmasse. men lyder som om du vil kunne hente meget hvis du får styr på din kost. alkohol skal virkelig begrænses meget, det ødelægger din mulighed for at træne rigtigt godt dagene derefter. alkohol nedbryder også muskelviberene.

Shjanna skrev:Takker for hurtigt svar :-)
Spiseforstyrrelse, der må jeg sige nej - det er den helt fysiske fornemmelse af endorfinkicket og den høje puls ved cardio jeg er "afhængig" af, når jeg kigger på min krop synes jeg ikke den skal være tyndere tvært imod, og jeg tænker ikke særlig meget over, hvad jeg spiser (det har heller ikke virket nødvendig pga al min træning).
Jeg forstår dog fuldt ud bekymringen!!
Jeg ved jeg er ude på et sidespor hvad angår cardio, for hvis jeg lige tænker mig om ved jeg jo godt at mængden ikke er hensigtsmæssig når jeg ønsker et helt andet udseende - og derudover at passe på min krop! Den skulle gerne holde længe!
Så intentionen med mit indlæg er et håb om at få et spark bagi og få slået fast, at jeg skal ændre kurs - vel at mærke: at få det slået fast af nogen der ved, hvad de snakker om.
Det kræver åbenbart en del at ændre et sind der i mange år har haft træning med høj puls som hovedtræning - og nydt det! ;-)
Det jeg ønsker er en stærkere, fastere krop - jeg syntes bare det er en jungle at finde ud af, hvor man skal søge information, når nettet nærmest kun indeholder artikler henvendt mod overvægtige kvinder, der skal tabe sig og sucesshistorier om kvinder der er gået fra overvægtig til fit!
Derfor forspørgslen på tips - og gerne kvindelige rollemodeller der er gået fra tynd og slasket til stærk og fast.
Jeg er klar på at lave en stor ændring hvad angår både (mere!) kost og motion - nu skal det være slut med tændstiksarme!

Shjanna skrev:Mulle921 - jeg forstår fint pointen i dit indlæg, ingen grund til ordkløveri om detaljer ;-)
Twisted - Hvor er du god!
Virkelig overskueligt og let-forståeligt, no bullshit - fedt!
Så er det jo bare med at komme i gang.
Skal man spise samme mængder (fx protein og kalorier generelt) på træningsdage og træningsfri dage?
Jeg har bestilt proteinpulver og kreatin hjem -hvad angår kreatin, skal jeg også indtage det på træningsfri dage?

s0enice skrev:Shjanna skrev:Mulle921 - jeg forstår fint pointen i dit indlæg, ingen grund til ordkløveri om detaljer ;-)
Skal man spise samme mængder (fx protein og kalorier generelt) på træningsdage og træningsfri dage?
Jeg har bestilt proteinpulver og kreatin hjem -hvad angår kreatin, skal jeg også indtage det på træningsfri dage?
Jep, også på træningsfri dage.

Oliverg skrev:s0enice skrev:Shjanna skrev:Mulle921 - jeg forstår fint pointen i dit indlæg, ingen grund til ordkløveri om detaljer ;-)
Jeg vil nok påstå, at et øget energiinput på omkring 300-500kcal på træningsdage giver mening, da man er mere aktiv.
Selve overskuddet bør stadigvæk være det samme, men dit reelle ligevægtsindtag bør jo stige på de dage, du træner.

s0enice skrev:Oliverg skrev:s0enice skrev:Shjanna skrev:Mulle921 - jeg forstår fint pointen i dit indlæg, ingen grund til ordkløveri om detaljer ;-)
Jeg vil nok påstå, at et øget energiinput på omkring 300-500kcal på træningsdage giver mening, da man er mere aktiv.
Selve overskuddet bør stadigvæk være det samme, men dit reelle ligevægtsindtag bør jo stige på de dage, du træner.
Jeg mente i henhold til kreatin

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster