Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1466
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1464

Følg bodybuilding.dk på

Fresh Fitness

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... essprisen/

Den nystartede fitnesskæde Fresh Fitness forsøger at komme ind på det danske fitnessmarked med et helt nyt discountkoncept, der minder om det, man kender fra lavprisselskaber som EasyJet i rejsebranchen.

Hos Fresh Fitness koster et fuldtidsmedlemsskab kun 129 kroner om måneden, hvilket er væsentligt billigere end hos konkurrenter som Fitness World, hvor et medlemsskab koster 229 kroner. Eller hos Fitness dk, hvor prisen for et fuldtidsmedlemskab er 369 kroner om måneden.

Til gengæld er det så også et noget mere skrabet medlemsskab, end hos konkurrenterne.

For eksempel koster det ni kroner at deltage i holdundervisning med en live-instruktør. Vil man ikke betale de ekstra penge, kan man i stedet deltage i videoundervisningen, hvor der på en storskærm bliver undervist i alt fra spinning og yoga til pilates.

I Fresh Fitness følger der heller ikke lige så mange luksuriøse goder med, som i de lidt dyrere centre:

»Vi har skarpt fokus på træningen, så vi har skåret sauna, spabad, børnepasning, solariuerum og dampbad væk«, siger administrerende direktør, Rasmus E. Ingerslev.

I de seks centre, som kæden indtil videre har, er der heller ingen gratis frugt eller store loungeområder, hvor medlemmer kan læse dagens avis. Og så koster det tre kroner, hvis man vil i bad efter træningen.

»85 procent af vores medlemmer bader ikke hos os alligevel, men går hjem og tager bad efter træningen. Vores tanke er, at vi ikke vil lade flertallet betale for et lille mindretal, så vi tager de tre kroner, som et bad koster«, siger Rasmus E. Ingerslev.

På samme måde sidder der ikke altid en i receptionen, for personalet i centrene bruger også noget af tiden på at gøre rent. Til gengæld får alle brugere i stedet for et medlemskort et armbånd med chip, som de kan bruge til at komme ind og ud af centret, og til nemt at betale for holdtræninng og bad.

Virtuel instruktør er intet problem
Rasmus E. Ingerslev mener ikke, at det er et problem, at der ikke er en instruktør til stede ved holdtræningen.

»Der er introduktioner på video til alle timer, så man f.eks. kan lære, hvordan cyklen skal indstilles. Og indtil videre har det ikke været noget problem, at der ikke er en live-instruktør i alle timerne«, siger han:

»Der er mange måder at gøre det på. Andre centre laver så store hold, at instruktøren alligevel ikke ville kunne nå rundt. Og så er det jo bare falsk tryghed«.

Direktøren for Fresh Fitness er ikke i tvivl om, at konceptet bliver en succes, og han regner med, at discountkæden inden for fem år har erobret 20 procent af det samlede danske marked for motionscentre.

»Tidligere tilbød alle fitnesscentre det samme, men i dag spænder prisen helt fra 129 kroner til de dyreste centre, som koster omkring 600-700 kroner om måneden. Folk har flere valgmuligheder, så folk skal tænke over, hvad de ønsker fra deres fitnesscenter. Hvis man gerne vil have sauna og dampbad, så er vi ikke det rigtige valg«, siger Rasmus E. Ingerslev:

»Det er min klare overbevisning, at mange i dag betaler for noget, som de ikke benytter sig af. Det gør de ikke hos os«.

Fresh Fitness har i øjeblikket seks centre på landsplan, som alle ligger i hovedstadenl. Til sammenligning har Fitness World 72 centre og Fitness dk har 39 centre

http://freshfitness.dk/?gclid=CPuLioyGm ... zAodSSMYtQ

Deres spokesperson er Birgitte Nymann...

Personligt synes jeg i bund og grund det er en fin ide at skære alt det lort væk der ikke har noget at gøre med træning alligevel, men mon ikke konceptet i bund og grund appellerer mest til den nærige del af Familien Go'morgen Danmark populationen. Jeg forstår dog ikke hvorfor man ikke bare bliver hjemme og danser lidt rundt foran fjernsynet til en Charlotte Bircow VHS fra '87, hvis man alligevel bare skal kigge på en skærm for at få instruktion.

Nu har jeg ikke set deres udstyr, men umiddelbart kan jeg ikke forestille mig de penge de sparer på overflødigt lort er blevet geninvesteret i kvalitetsudstyr. Men det er måske bare min fordom lige så snart Birgitte Nymann begynder at tale om "kvalitet i top" til billige priser.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg forestiller mig faktisk bare Fitness.dk/FitnessWorld i en discount-udgave: Mindre udstyr, men stadig Technogym eller værre.

Kan godt lide rationalet med at tage 3 kroner for et bad:
»85 procent af vores medlemmer bader ikke hos os alligevel, men går hjem og tager bad efter træningen. Vores tanke er, at vi ikke vil lade flertallet betale for et lille mindretal, så vi tager de tre kroner, som et bad koster«, siger Rasmus E. Ingerslev.

Mon ikke folk undlader badet, fordi de skal hive penge op af lommen?
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har lige besluttet mig for at melde mig ud af fitnessworld og melde mig ind i fresh fitness.. der er to grunde til mit valg... 1 prisen, 2 åbningstiderne (de er ret gode!)... Jeg var nede og se udstyret i city afdelingen og det var ikke tha pro shit, men det var bedre end hvad jeg har i "min" fitnessworld...
Mål:
Bænk 5x5x100kg
Squat 4x10x100kg
Dødløft 5x5x150kg

Reputation point: 0

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Umiddelbart synes jeg også ideen er helt fin. Jeg ville gerne selv kunne vælge hvad jeg brugte, og betalte for, af diverse ekstrafaciliteter i centeret.

Derudover så tror jeg ikke udstyret bliver noget at råbe hurra for.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Jeg har været i FreshFitness i Brøndby en enkelt gang, og udstyret var nogenlunde som en FW.
Der var da squat rack og bænkpres, så det gik.. fint til prisen

Reputation point: 5

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 171.00

Det er lort! Jeg træner i deres afdeling på Vesterbro(tidligere sats), som er blevet bygget om, MEGET langsomt. Melder mig nok ud når et nyt center er fundet.

Deres gulv i frivægtsafdelingen er blødt, så man kan droppe vægtene uden larm. Eller vægtene stopper ved 30 kg, så man behøves ikke droppe dem. Og der er pull up bars alle vegne i alle varianter, det elsker jeg. Men...

-Deres udstyr ser flot ud, men kvaliteten er SÅ ringe at det kan mærkes med det samme.
-Både leg curl & ext. har så dårlige puder at man stopper pga smerten på benene.
-Deres bænke er crap.
-Leg press stopper ved 150kg. Wtf?
-Frivægte stopper ved 30 kg(ved godt det er nævnt en gang, men puha, det er dårlig stil!)

Listen forsætter, men tænkte at billedet er blevet malet.

Håber ikke nogen melder sig ind. Medmindre man kun laver cardio. Indenfor. :-k
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Må da nok sige de har svedige åbningstider.. Hvis de fik større håndvægte kunne de nemt komme til at tiltale mig, da jeg alligevel næsten ikke bruger maskiner.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (3)

Tilbage til Off topic