Jeg har opdaget for noget tid siden at mit venstre bryst er stører end mit højre. Min første tanke var at det må være genetiske måde jeg er opbygget på, der gør det. Men en anden tanke har strejfet mig, nemlig at træningen han have en indflydelse nemlig om jeg muligvis træner brystet "skævt". Men der er noget jeg ikke kan få til at stemme.
Når jeg træner bryst, træner jeg de traditionelle øvelser som Bænkpress og incline dumbbell press osv. Kan man træne skævt ved disse øvelser? Hvis jeg løfter mere med min venstre side som jeg er størst i så vil den højre jo stadig have den reelle vægt som er på den side af vægtstangen, så derfor kan jeg ikke se at jeg skal kunne træne skævt der. Det samme med dumbbell, der er det jo akkurat den samme mængde jeg løfter...
(Har ikke lagt mærke til jeg løfter mærkeligt, og mine træningskammerater har heller ikke set noget mærkeligt)
En anden ting der måske kan have indflydelse, det er at min venstre skulder sidder højere oppe på min venstre side en højre. Altså noget kunne tyde på at min øverste ryg sektion eller generelt bare skuldrene sidder lidt forskudt.
Hvad kan jeg gøre for at dette kan blive rettet op?
Skal jeg træne noget bestemt der kan øge muskelstøtten til knoglerne?
Eller skal jeg evt kontakte kioprakter eller fyssiotereperut ( der er en tilgængelig i centeret)?
På forhånd tak

<3