Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1103
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1100

Følg bodybuilding.dk på

glidende hænder, dødøft.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey peeps, har nu taget dødløft i et godt stykke tid, og det er lige mig.
Men nu er jeg oppe at runde de 100 kg i sæt, tager som regel 1 eller 2 opvarmningsæt først på 50/60 %. Og så tager jeg 100 kg 5*5, men har et problem..altså mine arme ryg ben og det hele kan sagtens klare de 100 kg har ingen problemer der. Men vægten glider fra mine hænder, både med og uden handsker. Hvad kan jeg gøre for at vægten ikke glider fra mine hænder.? Jeg bruger overhåndsgreb når jeg tager dødløft :)
veni, vidi, vici.!

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

skift til krydsgreb så blir' det lettere at holde på stangen
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Logbog: Vis logbog

Sixx skrev:skift til krydsgreb så blir' det lettere at holde på stangen

Hvad er krydsgreb.?
veni, vidi, vici.!

Styrkeliste

altså fx. overhåndsgreb med højre, og underhåndsgreb med venstre - eller omvendt :)

edit: krydsgreb ja
Sidst rettet af ubbidub 4. dec 2010, 19:39, rettet i alt 1 gang.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Squat: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

Køb dig et par straps, hvis du vel og mærke ikke prioriterer din grebsstyrke særligt højt. Jeg bryder mig personligt ikke om mixed grip.
Sidst rettet af Anabolsk 4. dec 2010, 19:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Udover at foreslå dig at melde dig ind i et ordentligt center med nogle IPF godkendte stænger og noget magnesium (Evt. HSF), vil jeg foreslå dig noget gerbsstyrketræning. Søg evt. her i forummet, det har været oppe 1 billion gange før.
Brug overhåndsgreb så længe du kan. Når du så når til dine arbejdssæt og ikke kan holde baren mere skifter du til mixed grip. Du afslutter så dit pas med nogle gerbsstyrke specificeret træning, eller også laver du nogle øvelser undervejds i passet det hjælper på det, fx towel chins, eller træning med fat gripz.

I øvrigt, er min første pointe angående center/klubskifte skrevet ud fra mit førstehåndsintryk, der var at du formentligt træner i et kommercielt center med lav kvalitets udstyr.
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

ØbroMorten skrev:Udover at foreslå dig at melde dig ind i et ordentligt center med nogle IPF godkendte stænger og noget magnesium (Evt. HSF), vil jeg foreslå dig noget gerbsstyrketræning. Søg evt. her i forummet, det har været oppe 1 billion gange før.
Brug overhåndsgreb så længe du kan. Når du så når til dine arbejdssæt og ikke kan holde baren mere skifter du til mixed grip. Du afslutter så dit pas med nogle gerbsstyrke specificeret træning, eller også laver du nogle øvelser undervejds i passet det hjælper på det, fx towel chins, eller træning med fat gripz.

I øvrigt, er min første pointe angående center/klubskifte skrevet ud fra mit førstehåndsintryk, der var at du formentligt træner i et kommercielt center med lav kvalitets udstyr.

Du kan blive stærk af at løfte en pose med vand.. Udstyret er ikke afgørende, det er derimod din indsats.. Tror næppe hans greb bliver bedre af at stangen er af højere kvalitet. Spørg dig selv om du træner for greb eller træner for ryg. Træner du for sidstnævnte bør du bruge straps når du ikke kan holde stangen længere.
Kan du gætte hvem jeg er? Jeg er ALUN! Den mægtigste og viseste troldmand i norden muhaha.

Geografisk sted: østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Du kunne også holde med låsegreb. Det gør lidt naller, men man kan holde mange kg.
"DON'T HATE ME CUZ I'M STRONG & PRETTY"
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Olai skrev:
ØbroMorten skrev:Udover at foreslå dig at melde dig ind i et ordentligt center med nogle IPF godkendte stænger og noget magnesium (Evt. HSF), vil jeg foreslå dig noget gerbsstyrketræning. Søg evt. her i forummet, det har været oppe 1 billion gange før.

Du kan blive stærk af at løfte en pose med vand.. Udstyret er ikke afgørende, det er derimod din indsats.. Tror næppe hans greb bliver bedre af at stangen er af højere kvalitet. Spørg dig selv om du træner for greb eller træner for ryg. Træner du for sidstnævnte bør du bruge straps når du ikke kan holde stangen længere.

Har du nogensinde mærket forskel på en slidt stang og en ordentlig stang? Der er en verden til forskel mht. grebet.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

narh men stangen er skam fin nok, den ser ca. sådan her ud.: http://www.hellskettlebells.co.uk/wp-content/uploads/2010/06/DHS-Training-Barbell.jpg

Men tror jeg prøver det der med en hånd som overhåndsgreb og den anden som underhåndsgreb. Hvis det så skulle være ubehageligt på den måde, så må jeg vel bare anskaffe mig nogle straps. :)

EDIT.: Nogen der ved hvor jeg kan anskaffe mig et par straps.? :)
veni, vidi, vici.!

Styrkeliste

Adnano skrev:narh men stangen er skam fin nok, den ser ca. sådan her ud.: http://www.hellskettlebells.co.uk/wp-content/uploads/2010/06/DHS-Training-Barbell.jpg

Men tror jeg prøver det der med en hånd som overhåndsgreb og den anden som underhåndsgreb. Hvis det så skulle være ubehageligt på den måde, så må jeg vel bare anskaffe mig nogle straps. :)

Da jeg nåede de 100kg dødeløft købte jeg min nogle straps af samme grund som dig, det er helt sikkert et godt køb når grebs styrken ikke følger med resten.

For at træne grebs styrke skal man ikke træne isoleret overarm og underarm træning du skal netop gribe om noget og holde det indtil du ikke kan mere.

F.eks hæng i en bar type hvor du holder om stangen og hæng der så længe du kan holde til det.

Eller, tag 2 vægt plader og hold dem sammen i hver hånd så længe du kan holde til det og evt. gå lidt rundt med dem.

Prøv at google.dk weigth lifter straps så er der mange der forhandler dem, køb dem gerne fra bodybuilder.dk de er ok :)
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: DK Østjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Ruddi skrev:
Adnano skrev:narh men stangen er skam fin nok, den ser ca. sådan her ud.: http://www.hellskettlebells.co.uk/wp-content/uploads/2010/06/DHS-Training-Barbell.jpg

Da jeg nåede de 100kg dødeløft købte jeg min nogle straps af samme grund som dig, det er helt sikkert et godt køb når grebs styrken ikke følger med resten.

For at træne grebs styrke skal man ikke træne isoleret overarm og underarm træning du skal netop gribe om noget og holde det indtil du ikke kan mere.

F.eks hæng i en bar type hvor du holder om stangen og hæng der så længe du kan holde til det.

Eller, tag 2 vægt plader og hold dem sammen i hver hånd så længe du kan holde til det og evt. gå lidt rundt med dem.

Prøv at google.dk weigth lifter straps så er der mange der forhandler dem, køb dem gerne fra bodybuilder.dk de er ok :)

hmm..ja okay, må prøve de øvelser med grebet. Mit greb er nok for svagt, okay tjekker det lige ud. :)
veni, vidi, vici.!

Styrkeliste

kan ik forstå at jeres hænder glider ved 100kg med 5 reps.

jeg tog 125kg 6 reps sidste dag uden problemer med mine hænder?

freak-vr6 skrev:kan ik forstå at jeres hænder glider ved 100kg med 5 reps.

Ja men det nok fordi du nok har bedre grebsstyrke.. ](*,)
Alle er ikke ens jo.
veni, vidi, vici.!

Styrkeliste

freak-vr6 skrev:kan ik forstå at jeres hænder glider ved 100kg med 5 reps.

jeg kan heller ikke forstå hvorfor Karim dødløfter 300 kg og jeg ikke gør :-k :-s
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Jeg kan ikke forstå hvorfor min attenårige datter på 54kg. kan ligge i sin kommodeskuffe, når jeg ikke kan.

Bortset fra det, så er straps + magnesium det bedste forslag der er givet her. Det er ikke optimalt at reppe med krydsgreb/mixed-grip, da man nemt risikere at trække skævt. Kør så langt du kan med dobbelt overhåndsgreb, brug derefter straps og reserver krydsgreb til max-løft. Et max-løft er kun et max-løft, sålænge det er dig vs. vægten og uden div. assisterende udstyr.

Og træn så ellers dit greb. Brug towel-chins, plate-pinchers, static-holds og hangs. Men lad ikke din grebsstyrke afgøre hvor god din rygtræning bliver, brug straps når det er nødvendigt.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

A Menace To Chicken skrev:Jeg kan ikke forstå hvorfor min attenårige datter på 54kg. kan ligge i sin kommodeskuffe, når jeg ikke kan.

Bortset fra det, så er straps + magnesium det bedste forslag der er givet her. Det er ikke optimalt at reppe med krydsgreb/mixed-grip, da man nemt risikere at trække skævt. Kør så langt du kan med dobbelt overhåndsgreb, brug derefter straps og reserver krydsgreb til max-løft. Et max-løft er kun et max-løft, sålænge det er dig vs. vægten og uden div. assisterende udstyr.

Og træn så ellers dit greb. Brug towel-chins, plate-pinchers, static-holds og hangs. Men lad ikke din grebsstyrke afgøre hvor god din rygtræning bliver, brug straps når det er nødvendigt.

haha :D

Ja okay, tror ogs det med mixed grip vil føles lidt ubehageligt og besværligt. Er vel på tide at jeg bruger straps nu. Og nej har du ret i, det jo ryggen jeg går efter at træne ikke mit greb. Det kan jeg altid træne for sig selv. Men plejer altid at købe mine varer fra Bodylab, vil du/i mene at de her straps er gode nok.: http://www.bodylab.dk/shop/power-straps-et-209p.html :)
veni, vidi, vici.!

Styrkeliste

Adnano skrev:
A Menace To Chicken skrev:Jeg kan ikke forstå hvorfor min attenårige datter på 54kg. kan ligge i sin kommodeskuffe, når jeg ikke kan.

Ja okay, tror ogs det med mixed grip vil føles lidt ubehageligt og besværligt. Er vel på tide at jeg bruger straps nu. Og nej har du ret i, det jo ryggen jeg går efter at træne ikke mit greb. Det kan jeg altid træne for sig selv. Men plejer altid at købe mine varer fra Bodylab, vil du/i mene at de her straps er gode nok.: http://www.bodylab.dk/shop/power-straps-et-209p.html :)

Jeg bruger de nævnte straps der. De skal nok holde! :) Mine er dog begyndt at gå lidt op i sømmene, men det er ikke noget som har nogen betydning :) Dem kan du roligt købe.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Det fordi de er nogen vatarme ;)

SienZ skrev:
Adnano skrev:

Jeg bruger de nævnte straps der. De skal nok holde! :) Mine er dog begyndt at gå lidt op i sømmene, men det er ikke noget som har nogen betydning :) Dem kan du roligt købe.

Okay tak for det, ville bare høre ens mening. Har købt dem, mandag eller tirsdag er de mine...så det Dødløft tid :D
veni, vidi, vici.!

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster