Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 817
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 814

Følg bodybuilding.dk på

Glute ham raise og reverse hyper?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har fundet ud af, at mit center har en glute ham raise og en reverse hyper. Jeg har aldrig helt været klar over hvad de var til. Men nu da jeg har fundet ud af hvad disse er til, har jeg samtidig fundet ud af, at de er ret sjældne rundt omkring i centrene. MEN, er det nogle øvelser jeg burde overveje gøre til en del af mit program? Mit primære mål med træningen er at øge min muskelmasse - styrke er af sekundær betydning.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kort sagt, nej. Det er på ingen måde nødvendigt at smide de maskiner ind i dit program.
Sidst rettet af Ullek 11. aug 2013, 11:31, rettet i alt 1 gang.

Logbog: Ingen logbog

Jeg synes godt du kunne overveje Glute Ham raise da du ikke træner baglår ved det andet ligeså godt men det er ikke en øvelse du skal udskifte med de andre fri vægte ;)

Ullek skrev:Kort sagt, nej. Det er på ingen måde nødvendigt at smide de maskiner ind i dit program. Frivægt vil altid være at foretrække.

Undskyld mig, men ved du overhovedet, hvad du taler om?

Glute Ham Gastroc Raises er en kongeøvelse uden sammenligning og ville periodisk være enormt effektiv i næsten enhver langsigtet programmering.
Brugeravatar

Reputation point: 145

Martin88, jeg siger ikke noget om hvorvidt øvelsen, isoleret set, er god eller ej. OPs mål er overordnet øget muskelmasse, dertil ser jeg flere andre øvelse, som ville være mere favorable..

Det skal DOG - som altid siges - at man self skal sørge for både variation og periodisering iht. program og øvelses valg.

Ullek skrev:Martin88, jeg siger ikke noget om hvorvidt øvelsen, isoleret set, er god eller ej. OPs mål er overordnet øget muskelmasse, dertil ser jeg flere andre øvelse, som ville være mere favorable..

Det skal DOG - som altid siges - at man self skal sørge for både variation og periodisering iht. program og øvelses valg.

Øvelsen er uovertruffen til loading af bagkæden og derfor også muskelmasse. Så du tager fejl
Brugeravatar

Reputation point: 145

Ullek skrev:Kort sagt, nej. Det er på ingen måde nødvendigt at smide de maskiner ind i dit program.

At kalde en GH raise for en "maskine" er i sig selv lidt noget nonsens, når nu du skelner mellem frie vægte og maskiner i denne forbindelse. Det er ikke en maskine. Og der er næppe nogen bedre måde at loade hamstrings på end GH raises.

http://supertraining.dk/glute-ham-raises/

Der er et gammelt kinesisk ordsprog i retningen af, at dem der ikke ved ikke skal fortælle andre.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Kostplan: Ingen kostplan

Er dette et udmærket stativ?

Billede

Fundet på Elite FTS.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Sandy, mener du selv, at dit indlæg kan bruges til noget konstruktivt i denne sammenhæng, som ikke allerede er blevet nævnt? Udover du gav dig selv lidt gratis reklame og kravlede lidt længere op på piedestallen.

Ullek skrev:Sandy, mener du selv, at dit indlæg kan bruges til noget konstruktivt i denne sammenhæng, som ikke allerede er blevet nævnt? Udover du gav dig selv lidt gratis reklame og kravlede lidt længere op på piedestallen.

Det DU skal notere dig, og bruge konstruktivt, er sidste sætning i hans indlæg.
Brugeravatar

Reputation point: 15

JRHEDER skrev:
Ullek skrev:Sandy, mener du selv, at dit indlæg kan bruges til noget konstruktivt i denne sammenhæng, som ikke allerede er blevet nævnt? Udover du gav dig selv lidt gratis reklame og kravlede lidt længere op på piedestallen.

Det DU skal notere dig, og bruge konstruktivt, er sidste sætning i hans indlæg.

Og derudover læse blogindlægget. Der står hvorfor GHG raises er andre øvelser overlegen.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Ikke for at stjæle tråden, men er der nogle der ved om disse 2 øvelser er gode til genoptræning af en forreste korsbåndsskade? (efter hvad jeg kan læse er de rigtig gode til træning af harmstrings, som er en meget vigtig muskel i forhold til det forreste korsbånd) eller ligger det for meget pres på knæene på den forkerte måde? :)

Kostplan: Ingen kostplan

Så Glute ham raise er en fin øvelse - så langt så godt :)
Hvad med reverse hyper? Er den ubrugelig ved træning for muskelvækst?

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster