Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1499
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1496

Følg bodybuilding.dk på

gode ting under cut?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hej :D
- Skal cutte om ca en uge. Men mangler EN DEL inspiration til hvad jeg skal spise.
Har ikke rigtig så mange forslag til morgenmaden! :( Eventuent en skål youghurt med havregryn på? Men er der andet?

og som frokost/madpakke. Nogle kogte gullerødder, brokoli, og kyllingebryst stegt let i olie?
Tun på rugbrød, så har jeg ikke rigtig mere der

Og til aftensmad er jeg sådan set mere eller mindre blank.

Mht. min motivation, er det ret vigtigt for mig, at det mætter en hel del :P
Altså problemet ligger sådan set i at jeg mangler inspiration, til måltiderne :D

Så en opskrifter ville være belejligt :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Personligt er jeg lige gået i gang med at "cutte" - forstået således at jeg som sådan ikke har bulket for trænings skyld, men mere grundet manglende motivation til at opholde en sund / flot krop.

Anyway, personligt har jeg ferie ligenu, men begynder på min uddannelse om 1 uge. Min plan vil umiddelbart være stegt kylling til hovedmåltid, altså til madpakke - et mellemmåltid vil bestå af yoghurt m. mælk eller en cultura + evt. frugt med lidt kalorier i.

Normalt har jeg ikke kunne tabe mig, fordi det ikke mættede nok, men har følt yoghurt rent eller blandet op med mælk, har gjort underværker.

Et forslag, som jeg pt. laver til aftensmad og lignede ville være(ved dog ikke om det bliver klamt i tasken):
Steg svampe / kylling(med taco spice f.eks.) på hver sin pande, dernæst blandes det med spinat + kvark på en pande, og der laves en sovs af kvarken. Dernæst blandes med evt. ekstra salat og ellers pasta. Kvarken bliver en supper lækker sovs, plus måltidet har en god makronæringsstoffers fordeling. Personligt blev jeg bare træt af rent pasta med kylling. Plus spinat / svampe har få kcal og smager glimrende.

Men det er sgu nok lige ambitiøst til skolen, det holder næppe natten over, men jeg vil afprøve det de kommende dage, og komme med en tilbagemelding - hvorvidt det smager lige så glimerende, selv efter 14 timer.

EDIT:

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Ingen logbog

Oliver>> Får du 700 kalorier om dagen? I så fald har du komplet misforstået det at cutte.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

essensen skrev:Oliver>> Får du 700 kalorier om dagen? I så fald har du komplet misforstået det at cutte.

Kan det ikke være, at det er det han tager med i skole, og ikke det han spiser over en hel dag :)?
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

NGS skrev:
essensen skrev:Oliver>> Får du 700 kalorier om dagen? I så fald har du komplet misforstået det at cutte.

Kan det ikke være, at det er det han tager med i skole, og ikke det han spiser over en hel dag :)?

Haha :D Jo det er skam det jeg tager med i skolen.. før det får jeg havregryn + proteinpulver(500 kcal), på en hel dag ligger jeg omkring 2k kcal eller 2.5k kcal afhængig af, om jeg træner eller ej.

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Ingen logbog

Mht. min motivation, er det ret vigtigt for mig, at det mætter en hel del

Det bør nævnes at fødevarer som er flydende generelt mætter mindre end faste fødevarer. Dette bør du helt sikkert tænke over. Desuden ville det være en god idé at spise mange grøntsager, da de ofte mætter meget i forhold til mængden af energi de bidrager med - desuden er det jo sundt. Især under et cut, hvor du jo er i energiunderskud, og sikkert ikke får så mange mikronutrienter. Protein mætter godt. Derfor kan det være en fordel at hæve sit proteinindtag mere end det man normalt anbefaler, altså mere end de 1,4 - 1,8 gram protein per kg/kropsvægt. Fedt sænker mavetømningshastigheden og kan bidrage til forlænget mæthedsfornemmelse. Desuden bør du undgå simple kulhydrater, da de ofte giver en hurtig mæthedsfornemmelse, men denne forsvinder desværre lige så hurtigt som den kom. Komplekse kulhydrater. Husk kostfibre. Det var ikke konkrete forslag, men noget du kan tænke på i sammensætningen af dine måltider.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Aarhus Nord

Træner her: Ny Helse og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (2)

Mit råd til et godt cut, er simpelthen at gøre det så enkelt som muligt. Ved at gøre det så nemt som overhovedet muligt bevarer du motivationen i længere tid, da dit cut hen ad vejen vil kræve mindre af dig pga simpel tilvænning.

Spis det samme hver dag. Sundt og fornuftigt.
Fastlæg nogle rutiner som du selv kan følge hver dag. fx, spis det samme hver dag på de samme tidspunkter.

Disse enkle regler har virket for mig og jeg er efterhånden nået et pænt stykke vej.

Og forresten, kylling og grøntsager kan du jo sagtens spise til både frokost og aftensmad. Men sørg dog som hovedregl for at få færre kalorier om aftenen, end om dagen.

Hvis du vil, så kan du følge min log. Har lagt lidt billeder ind af min kost. More to come.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?f=21&t=48447

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

takker for alle de brugbare svar!
mht. at droppe bentræningen den ene gang om ugen, var for at kunne give den noget mere gas med hård cardio. Evt længere cykeltur. (For mig vil det nok kun være 30-45 km istarten da jeg ikke har dyrket noget cardio siden badminton sæsonnen sluttede i april, og jeg ikk dyrkede cardio der ud over badminton :P)
Men det er måske dumt eller? Tænker bare at, med cykeltræning, selv om det ikke ligefrem har så stor indvirkning på hypertrofi, men at det under cut stadig må holde på noget muskelmasse, når jeg nu træner ben 2 gange om ugen ellers? :D Men ved ikk. vil også i form til badmintonsæsonnen den 5. september :D
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

ooop
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Cykeltræning (altså langvarig cykeltræning) resulterer på ingen måde i hypertrofi. Så det kan du ikke bruge til at vedligeholde muskelmasse.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:Cykeltræning (altså langvarig cykeltræning) resulterer på ingen måde i hypertrofi. Så det kan du ikke bruge til at vedligeholde muskelmasse.

hmm. så må jeg bare tage det forholdsvis roligt med cardio, og så fyre igennem om søndagen :D
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Lav noget brød m. proteinpulver - Det mætter virkelig meget.

http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=22923

har lavet lidt forskellige udgaver efterhånden - Pt. er det blevet noget "proteinbrød", fordi jeg havde lidt neutralt pulver liggende. Det smager som en mellemting mellem franskbrød og rugbrød.
http://www.facebook.com/fitprojectdk - Matcher klienter med personlige trænere i hele Danmark
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: WT Center
Fitness World Vesterbro

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 235.00

Hvis du vil maksimere kalorier/mæthed, så er grøntsager + lean kød nok næsten det bedste bud. Hvis du baserer din kost omkring det, vil du sikkert også kunne skeje lidt ud her og der uden at det gør nogen reel forskel. Husk også at få nok fedt.

Ligegyldigt hvad er 700 kcal/dag ikke holdbart på nogen sigt overhovedet... det er en sultekur :shock:
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster