Min kæreste er interesseret i at komme i gang med træning. Hun har vist trænet lidt for et par år siden, men kom væk fra det og er nu interesseret i at komme i gang igen.
Til at starte med var hun ikke så begejstret for forslag om at hun skulle i gang med vægtene, men er ved at få overbevist hende om at squats og lignende er geniale øvelser også til piger.
Hun har bedt mig sætte et program sammen til hende, men jeg ville gerne have nogle her, evt. nogle af de piger jeg ved er her, til at give et bud, da jeg ikke er sikker på hvad der ville være et godt program når det ikke handler om styrke/bodybuilding.
Målene er primært at få tonet kroppen og strammet op, så en blanding af noget cardio og noget frie vægte vil nok være en god ide. Hun vil gerne tabe sig et par kg, men mere er der vist heller ikke at tage af, der skal bare lidt flere muskler på.
Hun vil gerne have forslag til hvor meget vægt hun skal bruge i det forskellige øvelser, men det er lidt svært for mig at vurdere. Hun er 1.85m eller noget i den stil og rimeligt slank - og ikke specielt stærk...
Til at starte med tror jeg bare hun skal have et program til 2 dage om ugen, tror ikke hun kommer afsted mere i starten, og det er også vigtigere at hun kommer i gang og mærker at det sg egenligt er lækkert nok at få trænet, end at hun går overbord og bliver træt af det efter 1 måned.
K.