Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Jiyan skrev:Du kan sagtens lave thumbless grip, men pas på med det i bænkpres. Jeg bruger altid thumbless grip til skullcrushers.
Hellum skrev:Uden at have så frygteligt meget forstand på det, så ville jeg mene at man i bænkpres kan komme rimelig galt afsted hvis man bruger thumbless, da stangen kan "smutte" og det vil jeg tro gør jævnt ondt

splintie skrev:Jiyan skrev:Du kan sagtens lave thumbless grip, men pas på med det i bænkpres. Jeg bruger altid thumbless grip til skullcrushers.Hellum skrev:Uden at have så frygteligt meget forstand på det, så ville jeg mene at man i bænkpres kan komme rimelig galt afsted hvis man bruger thumbless, da stangen kan "smutte" og det vil jeg tro gør jævnt ondt
Mange tak for svarene!
"Thumbless grip" - Det vil jeg huske.
Som sagt så kunne jeg mærke at det føltes meget bedre i f.eks. Skullcrushers.
Er der andre øvelser hvor man med fordel kunne bruge Thumbless, og er fordelen bare at man skåner tommeltot?

Nagy skrev:bruger det til dødløft

Hellum skrev:Uden at have så frygteligt meget forstand på det, så ville jeg mene at man i bænkpres kan komme rimelig galt afsted hvis man bruger thumbless, da stangen kan "smutte" og det vil jeg tro gør jævnt ondt
Nagy skrev:bruger det til dødløft
splintie skrev:Så generelt er det øvelser som "krog" ?
Altså træk øvelser frem for press
splintie skrev:Kan man med fordele Squatte thumbless?

Pind skrev:Nej det er ikke generelt for trækkeøvelser. At gøre brug af det i øvelser som rows og dødløft er direkte dumt. Som nævnt kan man med fordel bruge det i pullups og lign. varianter.

-the gun- skrev:Pind skrev:Nej det er ikke generelt for trækkeøvelser. At gøre brug af det i øvelser som rows og dødløft er direkte dumt. Som nævnt kan man med fordel bruge det i pullups og lign. varianter.
Hvorfor?

Pind skrev:Hellum skrev:Nej det er ikke generelt for trækkeøvelser. At gøre brug af det i øvelser som rows og dødløft er direkte dumt. Som nævnt kan man med fordel bruge det i pullups og lign. varianter.

livebig55 skrev:Pind skrev:Hellum skrev:Nej det er ikke generelt for trækkeøvelser. At gøre brug af det i øvelser som rows og dødløft er direkte dumt. Som nævnt kan man med fordel bruge det i pullups og lign. varianter.
Jeg bruger det da altid i rows, jeg synes det rammer bedre

Pind skrev:-the gun- skrev:Pind skrev:Nej det er ikke generelt for trækkeøvelser. At gøre brug af det i øvelser som rows og dødløft er direkte dumt. Som nævnt kan man med fordel bruge det i pullups og lign. varianter.
Hvorfor?
Fordi grebet er svagt og vil blive den begrænsende faktor frem for de muskler der rent faktisk er hensigten at træne med de øvelser.

-the gun- skrev:Det er meget firkantet opstillet imo - jeg har et bedre greb, når jeg "hooker" bar'en!

livebig55 skrev:Pind skrev:Hellum skrev:Nej det er ikke generelt for trækkeøvelser. At gøre brug af det i øvelser som rows og dødløft er direkte dumt. Som nævnt kan man med fordel bruge det i pullups og lign. varianter.
Jeg bruger det da altid i rows, jeg synes det rammer bedre

splintie skrev:Hvordan rammer den bedre med thumbless greb?
Er det fordi man bruger illusionen at armene bare fungerer som "krog" og man derved trækker med ryggen istedet for armene?

Pind skrev:splintie skrev:Hvordan rammer den bedre med thumbless greb?
Er det fordi man bruger illusionen at armene bare fungerer som "krog" og man derved trækker med ryggen istedet for armene?
Det gør den heller ikke.. Det er subjektivitet og bro-sience.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster