Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 811
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 808

Følg bodybuilding.dk på

Gutter, hvad synes I?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Gutter, jeg kører et 2-split program med 3x8 i hver øvelse.
Målet er selvfølgelig at vokse.

Hvad synes i om 3x8?
Synes i noget andet er bedre? hvis ja, hvad?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

mangler en del ting for at kunne kommentere på det.
fx.: hvor mange gange om ugen træner du?, hvad er din træningserfaring? og hvordan ser programmet ud osv.
mere info tak.
A post workout shake is the best painkiller in the world.
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: Horsens Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog

som sagt så mere info ville være dejligt. jeg køre personligt 3x10. det synes jeg giver super resultater

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: Hillerød Fysioterapi & Træningscenter

SoOooNeeEeR skrev:Gutter, jeg kører et 2-split program med 3x8 i hver øvelse.
Målet er selvfølgelig at vokse.

Hvad synes i om 3x8?
Synes i noget andet er bedre? hvis ja, hvad?

Det pisse ligemeget i 95% tilfælde. Din kost er den vigtigste. Få styr på den og køre noget hårdt tungt træning...
Månedens skribent: December 2007

Sikket fint nok som udgangs punkt. Få bare styr på kosten og kør en ordenligt program, ikke noget med maskiner og cabler.
Spis den vægt du er.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Vis kostplan

Repetition mellem 1-5 kan SAGTENS stimulere hypertrofi ligeså godt som 6-12 reps kan. Det hele afhænger af ens setup.

Laver man ganske få sæt af lave reps, som f.eks 3 sæt x 3 reps, og holder man hviletiden mellem sættene forholdsvis lang, som ved klassisk styrkeløft (eksempelvis 5-10 minutter), så vil man kun stimulere en begrænset mængde hypertrofi.

Laver man derimod mange sæt af lave reps i samme øvelse, med relativt korte pauser mellem sættene (eksempelvis 1-2 minutter), så vil det give ekstremt gode resultater rent hypertrofi-mæssigt.

De gode gamle regler med at 1-5 reps giver styrke, 6-12 reps giver masse og alt over 12 reps giver udholdenhed, er i bedste fald en sort/hvid anskuelse, og i værste fald direkte fejlagtigt. Faktum er, at alt mellem 1-20 reps kan stimulere hypertrofi under de rette omstændigheder.

Personligt voksede jeg mest i masse, da jeg skiftede til et WSB styrkeløftsprogram, hvor man lavede en meget stor volumen af lav rep sæt i de store øvelser. Det var eksempelvis 10-15 sæt af 2 reps i squat, 10 sæt af 3 reps i bænkpres og 10-20 singles i dødløft. Og oven i dette en masse tunge hjælpeøvelser af 3-8 reps.

Og jeg har immervæk prøvet stort set alle populære bodybuilding programmer. HIT, PoF, Max-OT, split mig her og split mig der. Jeg har prøvet det meste. Det var først da jeg skiftede til et styrkeløftsprogram med fokus på store øvelser, lave reps, tunge vægte, og sidst men ikke mindst en ekstrem stor workload, at jeg virkelig begyndte at vokse i masse.

Så glem alt om de gamle forældede regler om at reps under 5 kun giver styrke. Det er absolut nonsens. Sætter man det rigtigt op, så kan lave gentagelser også give ekstrem god masse. Se bare på styrkeløftere som Kirk Karwoski. Han er mere massiv end de fleste bodybuildere, og han kører stort set aldrig over 5 reps.

Citeret af TJ.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Kostplan: Vis kostplan

SimonJ skrev:Repetition mellem 1-5 kan SAGTENS stimulere hypertrofi ligeså godt som 6-12 reps kan. Det hele afhænger af ens setup.

Laver man ganske få sæt af lave reps, som f.eks 3 sæt x 3 reps, og holder man hviletiden mellem sættene forholdsvis lang, som ved klassisk styrkeløft (eksempelvis 5-10 minutter), så vil man kun stimulere en begrænset mængde hypertrofi.

Laver man derimod mange sæt af lave reps i samme øvelse, med relativt korte pauser mellem sættene (eksempelvis 1-2 minutter), så vil det give ekstremt gode resultater rent hypertrofi-mæssigt.

De gode gamle regler med at 1-5 reps giver styrke, 6-12 reps giver masse og alt over 12 reps giver udholdenhed, er i bedste fald en sort/hvid anskuelse, og i værste fald direkte fejlagtigt. Faktum er, at alt mellem 1-20 reps kan stimulere hypertrofi under de rette omstændigheder.

Personligt voksede jeg mest i masse, da jeg skiftede til et WSB styrkeløftsprogram, hvor man lavede en meget stor volumen af lav rep sæt i de store øvelser. Det var eksempelvis 10-15 sæt af 2 reps i squat, 10 sæt af 3 reps i bænkpres og 10-20 singles i dødløft. Og oven i dette en masse tunge hjælpeøvelser af 3-8 reps.

Og jeg har immervæk prøvet stort set alle populære bodybuilding programmer. HIT, PoF, Max-OT, split mig her og split mig der. Jeg har prøvet det meste. Det var først da jeg skiftede til et styrkeløftsprogram med fokus på store øvelser, lave reps, tunge vægte, og sidst men ikke mindst en ekstrem stor workload, at jeg virkelig begyndte at vokse i masse.

Så glem alt om de gamle forældede regler om at reps under 5 kun giver styrke. Det er absolut nonsens. Sætter man det rigtigt op, så kan lave gentagelser også give ekstrem god masse. Se bare på styrkeløftere som Kirk Karwoski. Han er mere massiv end de fleste bodybuildere, og han kører stort set aldrig over 5 reps.

Citeret af TJ.

Ingen der har påstået andet??????
Mål:
Bænk 5x5x100kg
Squat 4x10x100kg
Dødløft 5x5x150kg

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Umuligt at sige når vi ikke kender din kost og øvelsesvalg.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)