Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1303
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1300

Følg bodybuilding.dk på

Hacket facebook-konti

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

I nat skrev jeg med en veninde som jeg engang har scoret i byen på fb.
Hun sendte et link som jeg kom til at trykke på, og så blev min konto sgu hacket. (Hendes profil var overtaget af hackere)
Private billeder som har været udvekslet mellem hende og jeg, blev slået op på min væg og hendes egen profil. (Mit ansigt kan heldigvis ikke ses)
Jeg har fået min fb-konto lukket ned så billederne ikke kan ses på min profil længere. (Men de er stadig på hendes væg)
Jeg er lidt chokeret da jeg troede jeg skrev min veninde, da jeg ringede til hende fandt jeg ud af at det ikke var tilfældet og så var helvede desværre brudt løs. De ændrede min kode og sendte det pågældende link videre til mine fb-venner, så i sidste ende måtte jeg få kontoen lukket,

Har I andre erfaret noget lignende?
Jeg har ikke en smartphone lige pt. Så de billeder vi udvekslede kunnekun sendes over fb (ellers ved jeg godt det ikke er smart at sende over nettet)

Hvad gør i for at gardere jer mod lignende angreb på jeres oplysninger? :ohno:

Reputation point: 255

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Lucas1994 skrev:I nat skrev jeg med en veninde som jeg engang har scoret i byen på fb.
Hun sendte et link som jeg kom til at trykke på, og så blev min konto sgu hacket. (Hendes profil var overtaget af hackere)
Private billeder som har været udvekslet mellem hende og jeg, blev slået op på min væg og hendes egen profil. (Mit ansigt kan heldigvis ikke ses)
Jeg har fået min fb-konto lukket ned så billederne ikke kan ses på min profil længere. (Men de er stadig på hendes væg)
Jeg er lidt chokeret da jeg troede jeg skrev min veninde, da jeg ringede til hende fandt jeg ud af at det ikke var tilfældet og så var helvede desværre brudt løs. De ændrede min kode og sendte det pågældende link videre til mine fb-venner, så i sidste ende måtte jeg få kontoen lukket,

Har I andre erfaret noget lignende?
Jeg har ikke en smartphone lige pt. Så de billeder vi udvekslede kunnekun sendes over fb (ellers ved jeg godt det ikke er smart at sende over nettet)

Hvad gør i for at gardere jer mod lignende angreb på jeres oplysninger? :ohno:

Jeg får en sms hvis en ukendt browser logger på min fb. :) Så ved man i det mindste hvis det sker.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Det lyder godt nok som en kedelig omgang, at få lagt den slags billeder ud. Personligt har min sunde fornuft nu aldrig snydt mig, det skyldes måske at jeg er miljøskadet fra gymnasietiden, hvor folk hele tiden sendte tvivlsomme links, så hvis du ikke kan genkende URL'en, jamen så lader man bare være med at trykke på det :)

Reputation point: 15

Træner her: S.A.T.S Frederiksberg Svømmehal

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

Hele FB er desværre alt for let at hacke, der findes 100 vis af forskellige torrents med programmer som virker fint til at hacke FB, Det er nærmest sørgeligt at det er så let.
En god sikkerheds ting er at have sine private billeder på et externt drev som man har fra når man ikke bruger det, for lad os se det i øjnene, det er ikke svært at få adgang til folks computere, selv om de både har Hide my ass, springene ip, firewall, det er bare et spørgsmål om at hente det rigtige stykke værktøj fra DHC, så kan man ydmyge selv de bedte computerejere på grusomme måder.
Min ven og jeg vi hacker jævnligt hinanden for sjovt, lige fra at få deres drev til at åbne og lukke konstant, bytte om på funktionerne på hinandens tastratur osv, Hver gang han tænder sin computer så kommer der et billede frem af mig hvor jeg smiler, så står der at jeg elsker ham, Det må han finde sig i hver gang han tænder sin computer med net på.

Min computer spiller Pas på den knald røde gummibåd indimellem på fulde knald :)

Så den eneste sikre vej er at gemme det et andet sted.

Selv banken er let at hacke, det svære er at slippe fra det, det er langt over mine evner, og noget jeg aldrig ville rode med.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Logbog: Ingen logbog

Private billeder? Nu kan jeg jo kun gisne om hvilke typer billeder det er....
Men hvorfor faen er det at man overhoved udveksler eller har billeder på sin computer som ikke tåler dagens lys???
A fattert ik'.

Anyway. Jeg gardere mig ved ikke at have oplysninger eller udveksle beskeder over FB som jeg ikke vil have andre skal se.

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 125.00

Søren pedersen skrev:Hele FB er desværre alt for let at hacke, der findes 100 vis af forskellige torrents med programmer som virker fint til at hacke FB, Det er nærmest sørgeligt at det er så let.
En god sikkerheds ting er at have sine private billeder på et externt drev som man har fra når man ikke bruger det, for lad os se det i øjnene, det er ikke svært at få adgang til folks computere, selv om de både har Hide my ass, springene ip, firewall, det er bare et spørgsmål om at hente det rigtige stykke værktøj fra DHC, så kan man ydmyge selv de bedte computerejere på grusomme måder.
Min ven og jeg vi hacker jævnligt hinanden for sjovt, lige fra at få deres drev til at åbne og lukke konstant, bytte om på funktionerne på hinandens tastratur osv, Hver gang han tænder sin computer så kommer der et billede frem af mig hvor jeg smiler, så står der at jeg elsker ham, Det må han finde sig i hver gang han tænder sin computer med net på.

Min computer spiller Pas på den knald røde gummibåd indimellem på fulde knald :)

Selv banken er let at hacke, det svære er at slippe fra det, det er langt over mine evner, og noget jeg aldrig ville rode med.

mvh

For real?

Reputation point: 35

Geografisk sted: Ἀτλαντὶς νῆσος

Søren pedersen skrev:Hele FB er desværre alt for let at hacke, der findes 100 vis af forskellige torrents med programmer som virker fint til at hacke FB, Det er nærmest sørgeligt at det er så let.

mvh

Så du kan hacke en bank, men ikke ændre en youtube video fra privat til offentlig? :?
Brugeravatar

Reputation point: 40

Geografisk sted: København, Østerbro

Man kan kun tage sine forholdsregler.

Aldrig klik på tvivlsomme links fra folk med mærkelige beskeder.
Selvom man selv aldrig bliver udsat for keylogging/phishing/hack/you name it sker det fra andre, så pas på!
Begræns pikante billeder til snapchat/sms, da det trosalt er lidt mindre risikabelt end facebook.
Hav et godt antivirus program og hold altid programmer som java opdateret.
Lad være med at logge på din facebook account udenfor din egne ejendele.
Veni, vidi, vici
Brugeravatar

Reputation point: 45

FNG skrev:Man kan kun tage sine forholdsregler.

Aldrig klik på tvivlsomme links fra folk med mærkelige beskeder.
Selvom man selv aldrig bliver udsat for keylogging/phishing/hack/you name it sker det fra andre, så pas på!
Begræns pikante billeder til snapchat/sms, da det trosalt er lidt mindre risikabelt end facebook.
Hav et godt antivirus program og hold altid programmer som java opdateret.
Lad være med at logge på din facebook account udenfor din egne ejendele.

Problemet var at jeg ikke lige umiddelbart kunne se det mistænkelige i linket :(
Jeg vil fra nu af kun udveksle den slags billeder over sms!

Jeg forstår ikke hvilke sørgelige individer der hygger sig med den slags. Deres tilværelse må virkelig være mangelfuld! :twisted:

Chewbacca skrev:

mvh

Så du kan hacke en bank, men ikke ændre en youtube video fra privat til offentlig? :?

Jeg bruger ikke Youtube ret meget, det er min Kones konto, så og finde rundt i deres knapper og hacke er 2 meget forskellige ting, hvis jeg vil ind på en andens FB konto, så sætter man bare FB hack programmet til, det er et tryk på et par knapper, og så er den inde med det samme.
Jeg kan som sådan ikke hacke en bank, men jeg kan lige som alle andre downloade programmet og lade det køre i et par minutter, så er man inde, Jeg tør dog ikke bruge det, for i tilfælde af den slags kriminalitet, så bruger politiet samme program som jeg hacker med til at spore med, så det tager få minutter, så ved de hvor jeg kan findes samt har fuld adgang til min computer de retter så lige mine administrator adgange, sletter min Slui og sætter deres ind, så har de fuld kontrol, det er lidt begynder stadiet.
Du kan finde lortet på youtube punkt for punkt, bare søg slui, så kan du lære tingene let, så sørger du først lige for at have kontrollen over din egen computer først, og så lige en adgangs hacker så er du kørerne.

Her kan du finde slui og ændre dine beføjelser samt fjerne andres: https://www.youtube.com/watch?v=bNynB8Zqipk
Torrent til Programmet kan du bare Google, det er gratis, og arbejder perfekt sammen med Mozilla firebug, så er det jo bare at højre klikke vælg inspicer element og ændre lige hvad du vil osv, det er altid sjovt at ændre hvad ens venner på FB skriver til andre :mrgreen:

Enjoy

mvh
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Styrkeliste

LWest skrev:Private billeder? Nu kan jeg jo kun gisne om hvilke typer billeder det er....
Men hvorfor faen er det at man overhoved udveksler eller har billeder på sin computer som ikke tåler dagens lys???
A fattert ik'.

Anyway. Jeg gardere mig ved ikke at have oplysninger eller udveksle beskeder over FB som jeg ikke vil have andre skal se.

Nu har jeg før udvekslet billeder af den slags med en flirt, det foregik også over fb. Jeg har bare ikke tænkt over/eller taget truslen alvorligt, at det kan gå så galt så hurtigt.

@Søren Pedersen

Du lader til at have meget forstand på den slags,
Jeg har nulstilt min konto og kan logge på om et halvt døgn (med ny email/kode)
Hvad er fremtidsudsigterne for min konto og billeder? Er de safe eller!? :shock:

.
Sidst rettet af MisMiv 23. jun 2014, 20:11, rettet i alt 1 gang.
[insert annoying GIF]
Brugeravatar

Reputation point: 25

Kostplan: Ingen kostplan

Lucas1994 skrev:
@Søren Pedersen

Nej det gør han virkelig ikke, han lukker lort ud for fuld smadder.

En facebook-konto er rigtig nem at hacke, specielt hvis man bruger den metode du beskriver. Den eneste måde du kan sikre dig på er at vælge en ordentlig kode (en der er lang og ikke fremgår i nogen ordbøger) og lade være med at åbne suspekte links.
[insert annoying GIF]
Brugeravatar

MisMiv skrev:
Lucas1994 skrev:
@Søren Pedersen

Nej det gør han virkelig ikke, han lukker lort ud for fuld smadder.

En facebook-konto er rigtig nem at hacke, specielt hvis man bruger den metode du beskriver. Den eneste måde du kan sikre dig på er at vælge en ordentlig kode (en der er lang og ikke fremgår i nogen ordbøger) og lade være med at åbne suspekte links.

Den finder koden alligevel, man klikker ind på folks profil, copy paster søgefeltet til programmet, så finder den det på ingen tid, så det hjælper ikke en skid, det er længe siden at længere og komplicerede kodeord var midlet imod den slags programmer, sålænge koden kan skrives med de tal numre osv som et tastatur har, så finder den det hurtigt.

Lucas
FB bliver aldrig 100% safe, så skal man have en helt anden platform.
Du er lige så sikker som alle andre der.

Mismiv, du kan jo selv hente lortet og prøve, det er pisse let, men dog ulovligt af gøre, men bare hack din egen, så sker der ikke noget.

mvh
Fuck Asier!
Brugeravatar

Styrkeliste

@SørenPedersen

Så bare for at få det helt pædagogisk (er idiot til IT)
Vil de gutter der har hacket min facebook stadig have adgang når jeg logger på igen?
De fik jo min kode/email ved at få mig til at trykke på linket, det er nu ændret. Så det samme sker vel ikke igen når jeg aktivere min konto? Eller hvad?

Lucas1994 skrev:@SørenPedersen

Så bare for at få det helt pædagogisk (er idiot til IT)
Vil de gutter der har hacket min facebook stadig have adgang når jeg logger på igen?
De fik jo min kode/email ved at få mig til at trykke på linket, det er nu ændret. Så det samme sker vel ikke igen når jeg aktivere min konto? Eller hvad?

Den part er du ikke ret sikker imod, de har helt sikkert osse din E-Mail adresse, og samtlige koder der er kommet via den vej er osse usikre, og så kan se hvad din nye kode er igennem den, så ny E-Mail osse.
Men noget tyder på at det er noget som kender dig eller Hende, det er ikke ligefrem den slags som hackere normalt bruger tid på.

mvh
Fuck Asier!
Brugeravatar

Styrkeliste

Søren pedersen skrev:Mismiv, du kan jo selv hente lortet og prøve, det er pisse let, men dog ulovligt af gøre, men bare hack din egen, så sker der ikke noget.

mvh

Jeg er med på at der er programmer der kan hjælpe med at få adgang til FB konti og at de er nemme at bruge, det ændre ikke på at der reelt set er 2 måde at få et kodeord på:

1: Bruteforce-algoritmer
Her hjælper det med et langt pw
2: Opsnuse pw når det sendes til serveren
Det er som regel her det går galt, men du kan sagtens sikre dig mod det alligevel

Din snak om brugerrettigheder i windows som "hacking" og brug af div åndsvage programmer viser hvor meget du egentlig er inde i tingene. At du kan hacke dig ind i en bank på 2 min tvivler jeg utroligt meget på.
[insert annoying GIF]
Brugeravatar

MisMiv skrev:
Søren pedersen skrev:Mismiv, du kan jo selv hente lortet og prøve, det er pisse let, men dog ulovligt af gøre, men bare hack din egen, så sker der ikke noget.

mvh

Jeg er med på at der er programmer der kan hjælpe med at få adgang til FB konti og at de er nemme at bruge, det ændre ikke på at der reelt set er 2 måde at få et kodeord på:

1: Bruteforce-algoritmer
Her hjælper det med et langt pw
2: Opsnuse pw når det sendes til serveren
Det er som regel her det går galt, men du kan sagtens sikre dig mod det alligevel

Din snak om brugerrettigheder i windows som "hacking" og brug af div åndsvage programmer viser hvor meget du egentlig er inde i tingene. At du kan hacke dig ind i en bank på 2 min tvivler jeg utroligt meget på.

Jeg siger ikke at brugerrettighederne er hacking, men det er noget man skal sørge for i den forbindelse, Har du ikke fuld adgang så er det en anden som har det, 99% af alle computere er kun overflade styret af private folk selv.
Jeg har ikke lyst at bryde loven og gå over stregen her, Men du kan jo bare selv prøve at hente et af programmerne jeg omtaler, så opdager du hvor legene let det er, så er den skid slået, så let kan du blive overbevist, men du gider ikke engang give det et forsøg, som sagt så kan du bare logge på din egen konto med det.

mvh
Fuck Asier!
Brugeravatar

Styrkeliste

@ Søren pedersen

Please, don't even, god - du har på ingen måde forstand på hvad du snakker om.

Edit:
Det der højst sandsynlig er sket er at du har fået klikket på et link, et link som enten har udnyttet et XSS hul på Facebook (muligt, dog usandsynligt) og derved har givet dem adgang til din SESSION.

Problemet med ovenstående er at hvis du har adgang til en brugers session kan du agere som denne indtil enten en af følgende sker, session udløber, du benytter Facebook' logud-fra-alle-steder-funktion og session er ugyldig.

Det andet er at for at kunne skifte din adgangskode skal man have din eksisterende adgangskode (har ikke FB, men sådan er det de fleste steder), session indeholder på ingen måde adgangskodeoplysninger.

Så er der en anden mulighed, de har brute forcet sig adgang til din konto (igen, højst usandsynligt) da Facebooks Capatcha funktion, den der vises ved for mange login forsøg, det er de færeste mennesker der har knowhow til at omgå denne, eller ressourcer til live udfyldning af indkomne capatchas.

Endnu en option er at der er udnyttet et sikkerhedshul i din browser til at installere evt. en keylogger på din PC som har opsnappet din session og din adgangskode, så kan de logge ind som dig, og ændre din adgangskode (de har jo nu din adgangskode).

Endnu en mulighed er at de har lavet et man-in-the-middle-attack (højst usandsynligt).

Du kunne også have været udsat for phishing på et eller andet tidspunkt og de den vej igennem har skaffet sig adgang.

Er du sikker på at det ikke er en du kender som har gættet sig frem til din adgangskode? Hvorfor skulle et random individ have interesse i at poste dine "lumre?" billeder offentligt ml. dig og hende?

De har måske gættet dine sikkerhedsspørgsmål? eller adgang til din mail??

Nok mere det der er sket end reel hacking
.

Reputation point: 0

Du kan jo bare prøve programmet frem for at spille bedrevidende.
Jeg tvivler ikke på at du sikkert kan en masse ting med en computer som jeg ikke kan, men jeg er et noob inden for computere, derfor bruger man programmer den dag i dag til de ting man ikke selv kan, eller bare for at spare tid.
Jeg er ikke det store Expert til computere, Det meste jeg ved er en masse småtricks fra Hack Club Danmarks side af, der ligger de forskellige links til de programmer som virker, eller man kan bare hente dem som torrents, programmerne går stort set alt for en, så alle kan bruge dem.

Men i bund og grund er det så enkelt af afgøre, prøv dog et af programmerne, så bliver du overasket over hvor lette de er at bruge, de er lige så lette og brugervenlige som stort set alle andre programmer til computere nu til dags.
Og jeg ved godt at mange folk tager lange uddannelser for at lære computere at kende bedre, så de kan sidde og gøre tingene manuelt, men programmerne er lettest, og der kommer hele tiden nyere versioner som er lettere og lettere at bruge.

mvh
Fuck Asier!
Brugeravatar

Styrkeliste

Søren pedersen skrev:FB bliver aldrig 100% safe, så skal man have en helt anden platform.
Du er lige så sikker som alle andre der.
mvh

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvad du mener med en anden platform?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: swoletown

Galleri: Vis galleri (1)

alwaysultralong skrev:@ Søren pedersen

Please, don't even, god - du har på ingen måde forstand på hvad du snakker om.

Edit:
Det der højst sandsynlig er sket er at du har fået klikket på et link, et link som enten har udnyttet et XSS hul på Facebook (muligt, dog usandsynligt) og derved har givet dem adgang til din SESSION.

Problemet med ovenstående er at hvis du har adgang til en brugers session kan du agere som denne indtil enten en af følgende sker, session udløber, du benytter Facebook' logud-fra-alle-steder-funktion og session er ugyldig.

Det andet er at for at kunne skifte din adgangskode skal man have din eksisterende adgangskode (har ikke FB, men sådan er det de fleste steder), session indeholder på ingen måde adgangskodeoplysninger.

Så er der en anden mulighed, de har brute forcet sig adgang til din konto (igen, højst usandsynligt) da Facebooks Capatcha funktion, den der vises ved for mange login forsøg, det er de færeste mennesker der har knowhow til at omgå denne, eller ressourcer til live udfyldning af indkomne capatchas.

Endnu en option er at der er udnyttet et sikkerhedshul i din browser til at installere evt. en keylogger på din PC som har opsnappet din session og din adgangskode, så kan de logge ind som dig, og ændre din adgangskode (de har jo nu din adgangskode).

Endnu en mulighed er at de har lavet et man-in-the-middle-attack (højst usandsynligt).

Du kunne også have været udsat for phishing på et eller andet tidspunkt og de den vej igennem har skaffet sig adgang.

Er du sikker på at det ikke er en du kender som har gættet sig frem til din adgangskode? Hvorfor skulle et random individ have interesse i at poste dine "lumre?" billeder offentligt ml. dig og hende?

De har måske gættet dine sikkerhedsspørgsmål? eller adgang til din mail??

Nok mere det der er sket end reel hacking
.

Min enhed som jeg benytter er en Ipad (hvis det har relevans)
Linket jeg trykkede på krævede at jeg loggede på igen, her dummede jeg mig, da de så har fået min kode og email derigennem.
Pigen jeg skrev med/troede jeg skrev med virkede meget overbevisende så det var bestemt ikke en computer.
I den samtalr hvor billederne blev sendt, var jeg intetanende om at hendes profil var hacket og at det ikke var hende jeg skrev med.
Igen, kan det kun forklares ved at dem/den jeg skrev med virkede meget overbevisende, så jeg rent faktisk ikke anede nogen fare.

Efter de fik adgang til min profil har de sendt det samme link ud til mine venner. Men kun jeg er faldet hele vejen gennem fælden og sendt billeder. Andre har blot indtastet kodeord og email, men har advaret dem om det nu. Og har ikke hørt om at de har haft mærkelig aktivitet på deres fb.

De har lavet en side der har været identisk med facebook's login side.
Der har formentlig ikke stået facebook.com oppe i URL.

Reputation point: 100

bazinga skrev:De har lavet en side der har været identisk med facebook's login side.
Der har formentlig ikke stået facebook.com oppe i URL.

Nej, det har du desværre ret i. Grundet uopmærksomhed passerede enhver form for mistanke #-o

Søren pedersen skrev:Du kan jo bare prøve programmet frem for at spille bedrevidende.

Hvad er det for nogle programmer, du bliver ved med at vrøvle om? Du har ikke nævnt navnet på ét eneste program.

mvh
Brugeravatar

Reputation point: 495

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 94 gæster