Smeden skrev:Hvordan fiksede du de qoutes? Sad længe og sloges med det.
quote <3
Du havde glemt apostroferne i
- Kode: Vælg alt
[quote="navn"]
taget
Smeden skrev:I den første antager du at subjektet har et vist niveau af ekspertise, hvad der i mange situationer ikke er tilfældet. Hvis samtalen så sådan her ud:
"Hvilken kaffe er bedst?"
"Det kommer an på hvad man syntes"
"..jeg vil bare gerne have en god kaffe"
"Alt kaffen er god"
"...."
"...."
Sådan ser det faktisk tit ud, når personen ikke har nogen viden om det han vil have svar på, hvad tit er tilfældet når han spørger. Det er der ingen der har vundet ved.
Sagde man istedet
"Hvilken kaffe er bedst?"
"Er det en morgenkaffe?"
"ja"
"Så tag den her, den har lav bitterhed, og er mild til en tidlig morgen"
"okay, lyder godt, den tager jeg"
På den måde har man sparet tid, hjulpet og gjort det hele præcist. Det samme gælder for en masse af livets sammenhænge, og derfor har man efter min mening intet at hente ved at sige "det kommer an på så meget" medmindre man ledsager det af en uddybning af hvad det helt præcist kommer an på, og hvordan man kommer videre derfra.
Hehe jeg er temmelig overbevist om at vi taler ved siden af hinanden. Og det er fordi vi nu slynger rundt med en masse forskellige eksempler. Men for at konkretisere, så er vi enige om at subjekthenvisninger kun har relevans, hvis de bliver uddybet udi konkrete preferencer. Ikke ?

Smeden skrev:Og den anden; det er netop det med at Få ret, der går mig på. Hvis folk ikke har ret, og udemærket ved det, skal de da være gamle nok til at sige det.
Det der er nemlig også en sjov diskussion, og den deler nok folk i den humanistisk og positivistiske lejr.
Positivisten (natuvidenskabsmanden, dig

) har en basal tiltro til den objektive sandhed, og opererer også med begreberne "at have ret". Derfor mener du også, at der er en sandhed, og man kan være galt på den.
Humanisten (på nuværende tidspunkt mig

), mener ikke der er en nødvendig sandhed, og vil derfor kun lade sandheden afhænge af argumenternes tyngde udi de 3 dimensioner, logos, ethos og pathos.