Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 797
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 794

Følg bodybuilding.dk på

Har du oplevet fordomme omkring din seksualitet?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej

Jeg er journalist på DR og er ved at lave et hjemmesidetema om seksuelle tabuer.

Er du bodybuilder på et plan hvor det kan ses, og har du derfor oplevet fordomme fra dine omgivelser omkring din seksualitet? Så må du meget gerne kontakte mig - og være med til at hjælpe med med at nedbryde tabuer omkring kropsidealer og seksualitet..

Alle henvendelser vil blive behandlet med diskretion

Vh. Louise

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

journalistenDR skrev:Hej

Jeg er journalist på DR og er ved at lave et hjemmesidetema om seksuelle tabuer.

Er du bodybuilder på et plan hvor det kan ses, og har du derfor oplevet fordomme fra dine omgivelser omkring din seksualitet? Så må du meget gerne kontakte mig - og være med til at hjælpe med med at nedbryde tabuer omkring kropsidealer og seksualitet..

Vh. Louise

øhh, hvorfor skulle synlig træning få folk til at stille spørgsmål omkring min seksualitet?
Han er pumpet, derfor sikkert gay?? (eller hvad) :)
Mål:
Bænk 5x5x100kg
Squat 4x10x100kg
Dødløft 5x5x150kg

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog

"Har du oplevet fordomme omkring din seksualitet?"

Jeg tror ikke helt jeg forstår spørgsmålet. Altså da langt størstedelen af jordens befolkning er heteroseksuelle, er der ikke specielt mange fordomme omkring min seksualitet. Det skulle da lige være fra homoseksuelle?

Det kan godt være det er mig der ikke forstår spørgsmålet.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

Kostplan: Vis kostplan

-->Alien. Jeg går stærkt ud fra at det er tanken om, at man går op i sit udseende ved at træne, at folk kalder en for metroseksuel, og i tilfælde for homoseksuel.

Træner her: Hadsten Motionsforening

Spo skrev:-->Alien. Jeg går stærkt ud fra at det er tanken om, at man går op i sit udseende ved at træne, at folk kalder en for metroseksuel, og i tilfælde for homoseksuel.

Muligt, jeg havde bare aldrig klasificeret metroseksualitet som en "seksualitet" da det vel mere falder under betegelsen "livsstil"... Tager sikkert fejl
Mål:
Bænk 5x5x100kg
Squat 4x10x100kg
Dødløft 5x5x150kg

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Vh. Louise

Du må lige uddybe dit spørgsmål, for der er vist flere af os herinde, som ikke rigtig helt forstår spørgsmålet :)
Brugeravatar

Træner her: Struer Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00

Jwg tror det Louise spørger om er..

Er der nogle der bliver kaldt bøsser, uden at være det vel at mærke. FORDI I har store guns
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Hej..

Tak for deres hurtige svar :-) Det jeg leder efter f.eks. kvinder eller mænd som via træning forandrer deres krop så meget - at omgivelserne tror (typisk fordomme) at det ændrer deres seksualitet. F.eks. at kvinder med muskler må være lesbiske, eller at mænd har problemer i sengen og derfor har brug for større overarme osv. osv. Men det hænger selvfølgelig typisk sammen med at der er tale om bodybuildning i ret professionel eller konsentreret form formoder jeg.

Vh. Louise

Alien skrev:

Vh. Louise

øhh, hvorfor skulle synlig træning få folk til at stille spørgsmål omkring min seksualitet?
Han er pumpet, derfor sikkert gay?? (eller hvad) :)

Ja det er måske lidt mere tilfældet i forbindelse med proffessionel bodybuilding, selvom man vel egentlig oplever det i lidt lavere grad som average-joe.
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Det eneste fordomsagtige jeg har været udsat for, er bare folks fortvivlende blikke, og uforståenhed (hvis det er et ord) omkring min interesse for kost og ernæring. Altså hvad jeg indtager og i hvilke mængder. Det resulsterer ofte i folk synes man er latterligt, og ikke lever sit liv.

tja det er lidt nedern at blive kaldt gay af nogle piger bare fordi man en markeret krop.

Mandenibusken999 skrev:tja det er lidt nedern at blive kaldt gay af nogle piger bare fordi man en markeret krop.

Af piger??
Det plejer vel at være af andre drenge, for de er nogle jaloux haters

Da jeg startede med bodybuilding, for snart 25 år siden, var en typisk kommentar, at det da måtte være for at kompensere for manglen evner på sexualfronten, eller størrelse på ens organ.
Som årene er gået er den slags kommentarer blevet færre og færre, så jeg næsten nu kan blive overrasket over at nogle skulle kunne finde på at udtale sig på den måde.
Jeg vil tro at det skyldes at den kropsfixering der begyndte i 80'erne hos en mindre del af befolkningen, nu har bredt sig til nærmest alle.
Det at have bodybuilding som en del af sit liv er således ikke noget særsyn. De enorme antal af centre og antallet af medlemmer i samme, gør selvfølgelig sit til at der intet usædvanligt er i at ville "bygge sin krop".
Vh
Søren
Loggen på min hjemmeside: morinist.dk
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2008

Geografisk sted: Hygind, Vestfyn

Træner her: Fitness World Assens

Bodybuilding er en af de sportsgrene folk er komplet uforstående overfor, indtil de har prøvet det på egen krop. Det er fascinerende hvilke forunderlige fordomme folk opspinner i deres fantasi, i forbindelse med bodybuilding.
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

tror ikke du skal regne med at det er særlig mange der træner fordi de har en anden seksualitet eller på anden måde problemer på det område alene.. Så det nok snarere lavt selvværd og selvtillid som motivere dem, men det blot min antagelse.. Tror lidt spørgsmålet i sig selv har lidt fordomme.. :wink:
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Jeg er før blevet konfronteret at venner, der har sagt at steroider er en dårlig ting, så krymper ens pik(Hvilket ikke er sandt), og man kan ikke få stivert på.

Men jeg har stærkt på fornemmelsen på at mange piger, og drenge tror at ens bodybuilding livsstil(og ikke bare lige det ugentlige besøg i træningcentert), er for at kompensere for ens manglende skønhed, eller hvad man nu skal kalde det... Hvilket det i bund og grund ikke er.

Bodybuilding er en livsstil jo, og vi elsker den - ingen tvivl om det! Fuck om man dør ung, så længe kisten er tung!
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Galleri: Vis galleri (13)

Hvis jeg nu fortalte jer en historie om en mand jeg kender, der nød at være helt brun via selvbruner, barbere hele kroppen, og gå rundt foran en masse mænd kun iført trusser, ville i så ikke umiddelbart syntes det var pænt ghey?

Selvfølgelig er der ingen sammenhæng mellem ens seksualitet og at man bodybuilder, men jeg kan sandelig godt se hvorfor almindelige mennesker kan misforstå noget.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Smeden skrev:Hvis jeg nu fortalte jer en historie om en mand jeg kender, der nød at være helt brun via selvbruner, barbere hele kroppen, og gå rundt foran en masse mænd kun iført trusser, ville i så ikke umiddelbart syntes det var pænt ghey?

Selvfølgelig er der ingen sammenhæng mellem ens seksualitet og at man bodybuilder, men jeg kan sandelig godt se hvorfor almindelige mennesker kan misforstå noget.

Det er vel også det vi prøver på at sige :wink:

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Brugeravatar
StrongMan

Styrkeliste

R0mme1 skrev:Fuck om man dør ung, så længe kisten er tung!

Største delen af os herinde går jo netop op i at ikke dø ung, men leve sundt og være i god form :wink:
kunne jeg forrestille mig :roll:

R0mme1 skrev:Fuck om man dør ung, så længe kisten er tung!

Og prisen for BB.dk mest stupide kommentar går direkte og ubeskåret til R0mme1!

Træner her: Skovsgård motionscenter

Der er ingen der tør at kalde mig gay, med den størrelse guns jeg render rundt med! :lol:
det handler ikke om hvor meget man løfter, det handler om hvor meget det ser ud til man kan løfte!
-
Alle burde have mig på deres msn: pmryborg@sol.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (7)

MikL- skrev:Der er ingen der tør at kalde mig gay, med den størrelse guns jeg render rundt med! :lol:

Nej du løfter sgu os rimelig godt, folk blir jo bange for at du tager dem og bruger som vægte i stedet ;)

Geografisk sted: Fredericia

Hmm.. betragter mig på ingen måde som BB´er - mine gener forkerte og er alt for lille, men dog alligevel noget mere atletisk at se på end gennemsnitsdanskeren. Dertil kommer at jeg om sommeren kæmper den omvendte kamp med generne og tramper løs ude på landevejene. Da jeg er pelset ud over gennemsnittet ryger hårerne af benene om sommeren, dels fordi det ser uliret ud med SÅ mange hår udenom cykelbukserne og i tilfælde af kollisioner til fællestræningen og dermed asfalteksem er sårbehandlingen mindre smertefuld uden hår.

Anyway, det rimeligt trimmede look og barberede ben ved jeg af omvejede har fået folk til at undre sig. Nok også hjulpet af at det er alt for længe siden jeg har været i et forhold, så jo - det kan godt afstedkomme en misforståelse.

Geografisk sted: Nivå

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Smeden skrev:Hvis jeg nu fortalte jer en historie om en mand jeg kender, der nød at være helt brun via selvbruner, barbere hele kroppen, og gå rundt foran en masse mænd kun iført trusser, ville i så ikke umiddelbart syntes det var pænt ghey?

Henrik ?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

MikL- skrev:Der er ingen der tør at kalde mig gay, med den størrelse guns jeg render rundt med! :lol:

ghey!! :lol: :D :wink:

Brugeravatar
StrongMan

Styrkeliste

Bjørnen skrev:Bodybuilding er en af de sportsgrene folk er komplet uforstående overfor, indtil de har prøvet det på egen krop. Det er fascinerende hvilke forunderlige fordomme folk opspinner i deres fantasi, i forbindelse med bodybuilding.

At sporten så er indbegrebet af doping har jo også noget med fordommende at gøre :) Men synes også at folk tit er uforstående. Men nu finder mange "almindelige" danskere også bodybuilding direkte frastødene hvis det bliver på konkurrenceplan :)
lasseschulznielsen @ instagram
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2008

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster