Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1298
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1296

Følg bodybuilding.dk på

Har jeg tjek på kosten?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hvordan ser min plan ud.. Jeg bulker og har et ligevægts indtag på ca. 2800 - Jeg mangler et enkelt måltid i form af aftensmad, da det varierer rigtig meget alt efter hvad mor har i tankerne. Hvordan ser resten ud? Bliver det for mange kalorier, når der ca. kommer 500 oveni fra aftensmaden? :-k Med hensyn til væske så drikker jeg ca. 2,5-3 liter vand om dagen for meget? Kun 0,5 liter mælk samt 0,25 liter juice.
kostplan
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Smid juicen ud i morgenmaden og erstat weightgaineren og bollen med 125 gr. havregryn og 500 gr. mælk og kog det sammen til grød. Smid evt. noget SØD i.
Drop rugbrøden i natmaden pga. det kan give søvnproblemer med kulhydrat lige inden sengetid.
2,5-3 liter vand er ikke for meget.
Ellers ser det ganske solidt ud.
Det kommer dog lidt an på hvor meget du spiser til aften og hvir stor du er :wink:

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 90.00

Logbog: Ingen logbog

citat:Drop rugbrøden i natmaden pga. det kan give søvnproblemer med kulhydrat lige inden sengetid.

not sure if serious... bro-science for the win lol.

naturallygifted skrev:citat:Drop rugbrøden i natmaden pga. det kan give søvnproblemer med kulhydrat lige inden sengetid.

not sure if serious... bro-science for the win lol.

Du er uenig eller hvad?

Styrkeliste

øhh ja, du kan æde ligeså meget rugbrød du vil inden du smutter i seng, det er jo ikke ligefremst fordi rugbrød giver dig et ûber energi boost så du ikke kan holde dig i ro.. der har også været en tråd med en artikel om carbs/prots effekt på dig og din søvn. faktum var at det ikke havde den store betydning, der stod også at vidst det havde så var det protein som gav dig energi hvorimod carbs gjorde det modsatte. men igen er det så lille en betydning at det ikke er værdt at bruge tid på at tænke over. så når du siger rugbrød kan give søvnbesvær er det noget vrøvl.

Hvis du mangler omkring 500-700 kalorier i dit regnskab ligger du i et overskud på omkring 1000 kcal, hvilket kan være ret meget alt efter dine mål.

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Jeg kan ikke fordrage tanken om havregryn/grød hver evig eneste dag.. can't help it :) Det er simpelthen noget tørt og smagsløst. snask. Jeg er enig i, at 1000 kcal måske er lidt i overkanten, men det får vi at se allerede efter en måneds tid, så må jeg skrue lidt ned på mængden af de valgte fødevarer. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

steveowe skrev:Jeg kan ikke fordrage tanken om havregryn/grød hver evig eneste dag.. can't help it :) Det er simpelthen noget tørt og smagsløst. snask. Jeg er enig i, at 1000 kcal måske er lidt i overkanten, men det får vi at se allerede efter en måneds tid, så må jeg skrue lidt ned på mængden af de valgte fødevarer. :)

Dit ligevægts indtag må også være højere. Jeg er mindre end dig rent styrke og størrelse og mit ligevægts indtag er højere. Hvor høj er du og hvor aktiv?

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

hvis du ligger ca. 1000 kcal over dit ligevægtsindtag vil du højst sandsynligt tage en masse fedt på, tror det ville gavne dig bedre at gå efter at ramme ligevægtsindtaget i kostplanen og så få de resterende kalorier fra din mors aftensmad. Forresten mangler du også at tilføje lidt grøntsager til din kost :)
http://www.poweraddict.dk
Rabatkode: Jurlander5
Brugeravatar

Reputation point: 15

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg er 1,74 og vejer 69 kg... Laver ikke noget lige nu andet end træning, men om en måneds tid starter fodbolden igen, så på en uges tid laver jeg 6 træninger. 4xStyrketræning og 2xFodbold. :) Så lidt aktiv er man da.. tænkte også at de dage hvor jeg spiller fodbold godt kan tåle 1000 kcal+
Brugeravatar

Styrkeliste

naturallygifted skrev:øhh ja, du kan æde ligeså meget rugbrød du vil inden du smutter i seng, det er jo ikke ligefremst fordi rugbrød giver dig et ûber energi boost så du ikke kan holde dig i ro.. der har også været en tråd med en artikel om carbs/prots effekt på dig og din søvn. faktum var at det ikke havde den store betydning, der stod også at vidst det havde så var det protein som gav dig energi hvorimod carbs gjorde det modsatte. men igen er det så lille en betydning at det ikke er værdt at bruge tid på at tænke over. så når du siger rugbrød kan give søvnbesvær er det noget vrøvl.

At give fordøjelsessystemet en gang fibre at arbejde med lige inden man går i seng, kan for nogle sagtens føre til søvnproblemer.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Ja!!! 50 gram rugbrød før sengetid kan holde en vågen i timevis!!!

Dingo skrev:
naturallygifted skrev:øhh ja, du kan æde ligeså meget rugbrød du vil inden du smutter i seng, det er jo ikke ligefremst fordi rugbrød giver dig et ûber energi boost så du ikke kan holde dig i ro.. der har også været en tråd med en artikel om carbs/prots effekt på dig og din søvn. faktum var at det ikke havde den store betydning, der stod også at vidst det havde så var det protein som gav dig energi hvorimod carbs gjorde det modsatte. men igen er det så lille en betydning at det ikke er værdt at bruge tid på at tænke over. så når du siger rugbrød kan give søvnbesvær er det noget vrøvl.

At give fordøjelsessystemet en gang fibre at arbejde med lige inden man går i seng, kan for nogle sagtens føre til søvnproblemer.

Jeg ser i hvert fald ingen grund til at indtage rugbrød før sengetid når du allerede får peanuts og mælk.

Styrkeliste

Sore skrev:Ja!!! 50 gram rugbrød før sengetid kan holde en vågen i timevis!!!

Billede
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Ja! kunne ik la vær. Nytårs løjer!

Der er nogle ting her jeg ikke forstår.

Slik i en kost plan ? Det er No go man kan have en dag i ugen det andet er lidt useriøst. :)

Ikke ens type måltider i løbet af dagen. + Der vist mangler nogle

Og weight gainer kan gøres bedre med havregryn og protein pulver hvis mere fast føde ikke er en mulighed.

Man kan stortset ikke få for meget vand
og hvis du vil tage på så skal man selvfølgelig spise en del mere på fodbold dagene.

:D
Pubmed: helpin' the anti-Bros post links to abstracts of studies they never read...anything less is Broscience!

-To the PubMed ninjas; you are what is wrong with the internet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 225.00
- Dødløft: 225.00

Lean2000 skrev:Der er nogle ting her jeg ikke forstår.

Slik i en kost plan ? Det er No go man kan have en dag i ugen det andet er lidt useriøst. :)

Ikke ens type måltider i løbet af dagen. + Der vist mangler nogle

Og weight gainer kan gøres bedre med havregryn og protein pulver hvis mere fast føde ikke er en mulighed.

Man kan stortset ikke få for meget vand
og hvis du vil tage på så skal man selvfølgelig spise en del mere på fodbold dagene.

:D

Hvorfor er slik i en kostplan useriøst. Det kan være en hurtig og nem måde at få nogle kalorier indenbords.

Kalorier er jo ikke bare kalorier.
han kan jo spise noget andet kroppen har mere gavn af :)
Det jo med at bruge alle knep. I stedet for at springe over hvor gæredet er lavest :D
Pubmed: helpin' the anti-Bros post links to abstracts of studies they never read...anything less is Broscience!

-To the PubMed ninjas; you are what is wrong with the internet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 200.00
- Squat: 225.00
- Dødløft: 225.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster