Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1076
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1074

Følg bodybuilding.dk på

Hardgainer læse stof? + hjælp

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Nu har jeg ikke trænet i snart ½ år, før det har jeg haft en trænings erfaring på godt 3 år på seriøst plan. Nu læser jeg fysioterapeut og foruden det altid været godt med hvad viden angik og hvad man hovedsageligt skulle gøre for at opbygge muskelmasse.

I store træk har det ikke kunnet betale sig for mig at styrketræne, kan ikke tåle mange fødevarer og tager meget langsomt på og skulle op på 4000kcal for at kunne stige i vægt. Men på trods af det fik jeg alligevel ok resultater syndes jeg, og nu vil jeg ikke smide håndklædet i ringen.

Mit sidste program voksede jeg rent faktisk af, hvor jeg året før nærmest ikke steg i vægt:
2-split fordelt over flere dage:
1. dag: Ben, bryst, mave, triceps.
2. dag :hvile
3. dag: ryg, biceps, læg, skulder.
4. hvile
5. forfra.

Dertil var jeg altid mega obs på om min dagsform og trænede kun når jeg har energi til det, min erfaring er at jeg stort set intet får ud af at træne uden at være udhvilet - jo, overtræning selvf, dårligt humør og katabolske effekter på min krop.

jeg ville jo helst køre høj volumen, men det er ikke altid min krop tillader det, så nogle set er jeg nødt til at køre 2x8-10 frem for 3x8-10.

Er der nogen her, der står i samme situation som mig? Der stort set ikke kan ramme 70% af 1RM i set uden at gå kold? :P

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

For mig lyder det som om du bare ynker og finder på undskyldninger. Jeg og jeg ved en masse andre kan køre på fuld hammer, selv på 2000 kcal dagligt og ingen kulhydrater.
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Træner her: Anger Mangement

jep, din inkongruente tilgang til din træning og din kost er simpelthen dit problem. Du har den viden der skal til, du kan bare ikke stå ved det, når det så gør ondt eller er besværligt i praksis.

Tag dig sammen, 4000kcal er ingenting, jeg æder mellem 4500 og 5500 på en dag, og føler mig stadig jævnligt sulten. Din udholdenhed/mangel på workcapacity (du kan ikke klare den høje volumen) skyldes at du aldrig giver kroppen lov til at vænne sig til at træne meget, du holder jo pause, så snart du ikke er heeeeelt udhvilet.. Det kan man ikke være hver gang...

Du er sikkert forbistret bange for at overtræne, hvilket er MEGA svært i praksis (læs: du skal træne over, hvad kan krop kan kapere i FLERE MÅNEDER i streg, EFTER at du har ramt "krisepunktet", altså der hvor din krop begynder at vise tegn på for stor træthed, for at ramme overtræningspunktet)
Fordi du ikke kan løfte det samme som sidste gang, betyder det ikke, at du ikke er fuldt ud restitueret. Træningsudviklen hos en vil ALDRIG være lineær men have små og op og nedture undervejs.

Det her handler om dit fokus. Hvis du fixer dit fokus og noget stadig er galt, så æd mere, simple as that..
Brugeravatar

Reputation point: 145

Martin88 skrev:jep, din inkongruente tilgang til din træning og din kost er simpelthen dit problem. Du har den viden der skal til, du kan bare ikke stå ved det, når det så gør ondt eller er besværligt i praksis.

Tag dig sammen, 4000kcal er ingenting, jeg æder mellem 4500 og 5500 på en dag, og føler mig stadig jævnligt sulten. Din udholdenhed/mangel på workcapacity (du kan ikke klare den høje volumen) skyldes at du aldrig giver kroppen lov til at vænne sig til at træne meget, du holder jo pause, så snart du ikke er heeeeelt udhvilet.. Det kan man ikke være hver gang...

Du er sikkert forbistret bange for at overtræne, hvilket er MEGA svært i praksis (læs: du skal træne over, hvad kan krop kan kapere i FLERE MÅNEDER i streg, EFTER at du har ramt "krisepunktet", altså der hvor din krop begynder at vise tegn på for stor træthed, for at ramme overtræningspunktet)
Fordi du ikke kan løfte det samme som sidste gang, betyder det ikke, at du ikke er fuldt ud restitueret. Træningsudviklen hos en vil ALDRIG være lineær men have små og op og nedture undervejs.

Det her handler om dit fokus. Hvis du fixer dit fokus og noget stadig er galt, så æd mere, simple as that..

:goodpost:

Mange er ret hurtige til at postulere "overtræning"

Jeg tror bare TS mangler inspiration, og ikke fra en Charlotte Bircow DVD.

´Som jeg ser det, så skal du måske træde et skridt tilbage fra teorien, og så bare smadre derudaf i praksis i stedet for. Du burde jo have den fornødne viden, og at være nød til at tage 2 x 8-10 i stedet for 3 x 8-10 er noget pladder. Der skal muligvis mindre på stangen, nuvel. Men generelt så handler det måske mere om at banke det op på 4-5 x 8-10, med en passende vægt.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Haha! Ynk :P Den har jeg hørt mange gange, og jeg har også brugt meget tid af min træning på at træne efter hvordan andre sagde jeg skulle frem for selv at mærke efter hvad der virkede for mig.

For noget der virkeligt er indgroet inde i hovedet på amnge bodybuildere er netop det at man skal arbejde HÅRDT for at få muskler. Det skal man også, men ikke med hovedet under armen og ingen sands for realiteten.

Nok om det, jeg har hørt det før, jeg har været der, jeg har revurderet, jeg har endda taget latterlige og for mig intet givende diskustioner med folk om det. Sagen er at der er kæmpe forskel på folks fysiologi. Jeg har haft patienter som kunne tage ufatteligt meget alder taget i betragtning og folk der kunne tage ufatteligt lidt. Sådan er det bare.

Det jeg er ude efter er folk som har en kropstype som min (og nej, jeg sætter mig ikke i bås og ser begrænsninger bare pga. genetik, jeg skal ikke vinde noget) som har god erfaring inden for den slags træning.

Martin88: tak for blod på tanden. Selvom dit indlæg ikke rigtigt ramte alle tangenter så kom jeg stadig til at tænke over en masse andre ting ud fra hvad du skrev.

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00

Sandman skrev:Haha! Ynk :P Den har jeg hørt mange gange, og jeg har også brugt meget tid af min træning på at træne efter hvordan andre sagde jeg skulle frem for selv at mærke efter hvad der virkede for mig.

For noget der virkeligt er indgroet inde i hovedet på amnge bodybuildere er netop det at man skal arbejde HÅRDT for at få muskler. Det skal man også, men ikke med hovedet under armen og ingen sands for realiteten.

Nok om det, jeg har hørt det før, jeg har været der, jeg har revurderet, jeg har endda taget latterlige og for mig intet givende diskustioner med folk om det. Sagen er at der er kæmpe forskel på folks fysiologi. Jeg har haft patienter som kunne tage ufatteligt meget alder taget i betragtning og folk der kunne tage ufatteligt lidt. Sådan er det bare.

Det jeg er ude efter er folk som har en kropstype som min (og nej, jeg sætter mig ikke i bås og ser begrænsninger bare pga. genetik, jeg skal ikke vinde noget) som har god erfaring inden for den slags træning.

Martin88: tak for blod på tanden. Selvom dit indlæg ikke rigtigt ramte alle tangenter så kom jeg stadig til at tænke over en masse andre ting ud fra hvad du skrev.

beklager dude, du er opsat på at du er speciel og der gælder specielle regler for at bygge muskel og udvikle styrke for dig, sandheden er: det gør der ikke.

Skal man være helt korrekt, så er sandheden: der findes ikke specielle regler for dig, dog kan de sidste 5-10% af din maximale performance være baseret på individuelle parametre ift. dit sæt gener.

Ærligt: Luk røven og tag dig sammen, for at bygge muskelmasse og styrke behøver man ikke engang at være fuldt restitueret til hvert træningspas, tværtimod. Man kan træne med en urestitueret og kraftigt belastet muskel i 5-6 uger og stadig opleve muskelvækst. Styrken kommer ufra muskelstørrelse og neurale tilpasninger, så den kan man ikke bruge som indikator for noget som helst, da denne vil svinge og måske gå lidt tilbage i perioder, hvor man måske endda gør det meste rigtigt.

Beklager dude, du er på INGEN måde speciel, og du skal seriøst bare tage dig sammen.
Brugeravatar

hardgainer læsestof?

Stuart Mcrobert

Det er ikke "the truth" men det er fornuftigt nok imo.

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Min historie: Jeg var "hardgainer" havde intet fedt på kroppen, vejede 60kg og var 195 cm høj da jeg startede med at træne, jeg trænede noget tid, og der skete ingenting, indtil det gik op for mig, at kosten var vigtig. Jeg troede på dette tidspunkt, at jeg spiste alt det jeg skulle/kunne, men sandheden var, atj eg næsten skulle æde dobbelt så meget og måtte tvinge maden i mig. (jeg skød ikke skylden på mine gener, men gav det rent faktisk en chance)

og i dag står jeg her, vejer 110kg og kan æde langt mere end jeg har brug for :lol:

Sandheden, den eneste sandhed: DER ER IKKE HARDGAINERS, KUN FOLK DER IKKE FÅR NOK AT SPISE!!!!!!!!!!!!!!!

Og det er SANDHEDEN. Læg mærke til, at "sandhed" er gradbøjet til bestemt form, som understregning af, at det er den eneste sandhed.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster