Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 716
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 714

Følg bodybuilding.dk på

Hastighed på øvelser + flere spørgsmål

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej med jer herinde. Jeg har lige et par spørgsmål til jer. Jeg er lige starte med at styrketræne for ca 1 md siden, for at tabe mig og få muskler.

Spørgsmål 1.

Skal de øvelser man køre, tages hurtig eller langsomt

2)

Da jeg fil lavt program var de 3 stor ikke med, skal jeg ha den med næste gang jeg får lavet nyt program.

3) Jeg træner på 3 gang om ugen med vægte og cykler de andre dage - lørdag som er fridag. Kan jeg sætte det op til 4 eller mere

VH
Henrik K

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Til at starte med skal du nok være indstillet på at du ikke rigtigt får muskler mens du taber dig. Når du har smidt flæsket, gemmer der sig ikke en drømmekrop indenunder.

Øvelser skal generelt køres eksplosivt, men kontroleret, på vej op, og lidt langsommere på vej ned.

Ja dine programmer bør indeholde de 3 store, forudsat du bliver hjulpet igang med dem af en kompetent person.
Poor form in the gym is caused by insufficient yelling
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog

Ad 1: Du skal køre øvelserne kontrolleret. Du skal altså ikke tabe eller smide vægten. Når du løfter vægten giver du den bare fuld gas - kontrolleret. Nogle programmer foreskriver laaaangsom udførelse af repetitionerne, men lad være med at tænke på det for nu.

Ad 2: Det er en god idé at fokusere på de store øvelser, ja.

Ad 3: Du kan gøre hvad du har lyst til. Hvis du kan klare at træne 4 dage om ugen, så gør det. Det er ikke farligt.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Man kan ikke tabe sig og gaine musklemasse:D Gad jeg godt se i hvert fald:D
Hvis phillimus var en mus, ville jeg forgifte ham med rottegift.

Geografisk sted: århus

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

plaid skrev:Man kan ikke tabe sig og gaine musklemasse:D Gad jeg godt se i hvert fald:D

Det kan man faktisk godt. Det er bare meget besværligt, vil jeg tro :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Selvfølgelig kan man det. Plaid, hold op med at skrive sådan noget.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste

alfross skrev:Selvfølgelig kan man det. Plaid, hold op med at skrive sådan noget.

Du får det til at lyde som om det er ret lige til, med din post, hvilket det jo ikke er (hvis overhovedet muligt), med mindre man er meget overvægtig eller total nybegynder.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Det er det jo også. Træn hårdt, spis nok protein og hold et kalorieunderskud. Det er virkelig ikke rocket science og jeg gad godt vide hvornår den åndssvage idé at det ikke kan lade sig gøre er opstået.
Brugeravatar

Styrkeliste

alfross skrev:Det er det jo også. Træn hårdt, spis nok protein og hold et kalorieunderskud. Det er virkelig ikke rocket science og jeg gad godt vide hvornår den åndssvage idé at det ikke kan lade sig gøre er opstået.

:-s
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Altså.

...i starten vil det være muligt at tabe sig og tage på i muskelmasse pga. de "famøse" begyndergains. Men så vidt jeg ved er der en logik der hedder at kcal-underskud = vægttab og kcal-overskud = vægtøgning+muskelmasse.

Jeg vil gerne se kilderne på alfross' ide om at det sagtens kan lade sig gøre på længere sigt.
"DON'T HATE ME CUZ I'M STRONG & PRETTY"
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 125.00

Tak for de svar, indtil tråden løb af sporet

alfross skrev:Det er det jo også. Træn hårdt, spis nok protein og hold et kalorieunderskud. Det er virkelig ikke rocket science og jeg gad godt vide hvornår den åndssvage idé at det ikke kan lade sig gøre er opstået.

Det er nu ikke en åndssvag idé. Det er et fysiologisk faktum, at anabolisme (opbygning af muskelmasse og andet væv) og katabolisme (nedbrydning af fedtvæv, muskelvæv osv.), er to modstridende processer som IKKE kan foregå samtidig.

Det er altså en ret energikrævende proces for kroppen at opbygge ny muskelmasse. Det er netop derfor man anbefaler folk at være i kalorieoverskud, når de træner for at få større muskler. Det er ikke bare nok kun at få nok protein.

Men som nævnt så er der alligvel folk som formår at opbygge muskelmasse samtidig med at de smider fedtmasse. Det ses typisk ved utrænede eller meget overvægtige personer. Og det kan der jo være mange forklaringer på.

Det er bare dumt, at anbefale flertallet at de bare kan spise nok protein, så er de sikre på at de både kan vokse i muskelmasse og tabe i fedtmasse. Hvis man påstår det som en almen regel, så har man ikke forstået noget som helst omkring hvordan kroppen fungerer.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Thomas Jagd skrev:

Det er nu ikke en åndssvag idé. Det er et fysiologisk faktum, at anabolisme (opbygning af muskelmasse og andet væv) og katabolisme (nedbrydning af fedtvæv, muskelvæv osv.), er to modstridende processer som IKKE kan foregå samtidig.

Det er altså en ret energikrævende proces for kroppen at opbygge ny muskelmasse. Det er netop derfor man anbefaler folk at være i kalorieoverskud, når de træner for at få større muskler. Det er ikke bare nok kun at få nok protein.

Men som nævnt så er der alligvel folk som formår at opbygge muskelmasse samtidig med at de smider fedtmasse. Det ses typisk ved utrænede eller meget overvægtige personer. Og det kan der jo være mange forklaringer på.

Det er bare dumt, at anbefale flertallet at de bare kan spise nok protein, så er de sikre på at de både kan vokse i muskelmasse og tabe i fedtmasse. Hvis man påstår det som en almen regel, så har man ikke forstået noget som helst omkring hvordan kroppen fungerer.

Jeg er ikke uenig med dig, det er jeg i øvrigt slet ikke kvalificeret til, men jeg kan ikke se, at jeg har anbefalet flertallet at spise nok protein. Så vidt jeg kan se drejer det sig kun om trådsstarter, der specifikt skriver, at hans mål er at tabe sig. På den baggrund - og så fordi plaid skrev en helt fjollet, ubrugelig "haha"-kommentar, der ikke tjente andet formål end at få trådstarter til at miste motivationen - synes jeg det var en udmærket anbefaling.

Jeg har ikke en faglig baggrund så jeg kan udtale mig skråsikkert om ernæring, men jeg ved positivt at det kan lade sig gøre for "almindeligt" overvægtige at tabe sig og samtidig øge muskelmassen, så det er ikke grebet ud af den blå luft.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg læste et sted (kan desværre ikke huske hvor), at kroppen har en naturlig mængde muskelmasse som, for de flestes vedkommende, ikke er opnået uden træning. Når de så starter med at træne, selv i kcal underskud vel at mærke, gainer de til deres naturlige muskelmasse er opnået. Når man så efter et stykke tid har opnået omtalte masse, ja så er man vel bare nødt til at indtage flere kcal end man bruger for ikke at stagnere.

Noget jeg dog ikke forstår er at visse folk har formået at gaine under kcal underskud i væsentlige længere perioder end andre.

Hvordan kan man i barndomsårene vokse sig højere under kcal underskud? Det er vel også nyt væv der bliver bygget op?
Brugeravatar

Jamen det har intet at gæøre med at han skal miste motivation, men jeg vil gerne se dig smide kg og gaine masse og muskler

post endelig pics når du har gjort det.
Hvis phillimus var en mus, ville jeg forgifte ham med rottegift.

Geografisk sted: århus

Styrkeliste
- Squat: 110.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster