Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 978
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 976

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp med program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er helt ny med det her styrketræning, så håber I kan hjælpe mig. Har læst en del af artiklerne og har prøvet at sætte et program sammen. Jeg vil gerne træne for større/mere masse.

Facts om mig:
Vægt: 70 kg
Højde: 192 cm
Alder: 16 år

Her er mit program:
Bænkpres 5*5
Military press 3*8
French press 3*8
Barbell curls 5*5
Bryst på skrå bænk 3*8
Ryg på skrå bænk, indtil jeg lærer at tage dødløft
Mave

Er bange for at ødelægge noget, når jeg tager dødløft, så den øver jeg stadig på med lav vægt - er det en dum idé?

Jeg spiller fodbold i min fritid, så jeg har ikke i sinde at træne ben - måske ku' det dog være en god idé, hvis jeg kan finde nogle øvelser, der giver noget styrke til de muskler, man bruger i fodbold..

Det skal i øvrigt siges, at jeg kun får tid til at træne ca. 2-3 gange om ugen - er det nok?

Håber I kan/vil hjælpe ;o)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du kan prøve nedenstående program bestående af basisøvelser :D
- udføres gerne tre gange om ugen

Squat
Dødløft
Bænkpres
BOR / Yates rows
Chinups
Military presses
Dips
+ mave

PS: Begynd bare med dødløft med det samme, men sørg for at lære teknikken ordentlig før du begynder at putte mange kg på!

PPS: Du skal selvfølgelig også træne ben, selvom du spiller fodbold! - Hvis du træner eksplosivt i ben, kan det faktisk gavne dig til din fodbold...
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

nu når du er ny, hvorfor tager du så ikke et program herinde fra eller fra en anden side :)?

syns du mangler bentræning.
ville også sætte det op på en anden måde :)

Geografisk sted: aalborg

Kostplan: Ingen kostplan

Jamen du må meget gerne anbefale mig et :)

jamen det kommer jo an på så meget :)

er det bodybuilding eller styrke du går målrettet efter? eller måske 50:50 ved begge. er du til fullbody eller 2 split osv. der er en del, men du kan da kigge i artikkel arkivet ved træningsprogrammer :)

Har du erfaring med et program, som du derved kunne anbefale til mig :roll: ?

tjo prøvede: 'større arme på 12 uger' men nåede kun fase 1 (5uger) fordi jeg ikke havde tid til 2 split mere.. det gav en masse styrke i armene..

idag er jeg begyndt på det der hedder ' the power of dropsets' og har kun varme hilsner fra det fra første træningsdag :)

Har lige været inde og kigge på artiklen, og det ser superspændende ud. Tror du, at det ville være optimalt for en newbie som mig at starte med sådan et program?

Jokeren han skriver at kun kan træne 2-3 gange i ugen så det er nok fullbody han burde gå efter. Også skriver han at han går efter at få mere masse/blive større.

Jeg ville foreslå noget i retning af det J-S-O skriver. Og du skal da bare igang med dødløft :D Det er bedre at løre den med lav kg end slet ikke at lave den så bare giv gas ;)
Brugeravatar

Geografisk sted: SønderJylland

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 141.00
- Dødløft: 155.00

Jeg er lidt i sammen situation som jokeren, da jeg også kun har tid til at træne 2-3 gange om ugen..

Diget skrev:Jeg er lidt i sammen situation som jokeren, da jeg også kun har tid til at træne 2-3 gange om ugen..

Du skal bare i gang med noget fundament træning,
og derfor synes jeg at du skulle tage et ekstra kig på mit første indlæg!

Det består af syv gode basisøvelser, som nok skal sikre dig en god fremgang!
IMO, bør du ikke begynde på soleringspjat...
Brugeravatar

Styrkeliste

tja det med dropsets er 3 gange om ugen og tager ca. en time lidt over hvis der er snak med :wink:
som nybegynder synes jeg sagtens du kan lave den, hvor længe har du trænet?, måske ville jeg lige tage 2 uger og starte med at lære øvelserne at kende og teknikken, ellers kan du jo som lau forslår tag normalt fullbody , synes bare di virker lidt kedelige :wink: , men smag og behag :)

Jokeren16 skrev:tja det med dropsets er 3 gange om ugen og tager ca. en time lidt over hvis der er snak med :wink:
som nybegynder synes jeg sagtens du kan lave den, hvor længe har du trænet?, måske ville jeg lige tage 2 uger og starte med at lære øvelserne at kende og teknikken, ellers kan du jo som lau forslår tag normalt fullbody , synes bare di virker lidt kedelige :wink: , men smag og behag :)

Nu er "Diget" jo fuldstændig nybegynder, og vil derfor opleve begyndergains, som alle andre. Derfor bør han selvfølgelig ikke begynde på et program som tager udgangspunkt i hans 1RM! Han bør køre med naturlig progression, altså øge når han kan, og ikke med planlagt progression! Fundamenttræning er og bliver det bedste for en nybegynder, IMO!
Brugeravatar

Styrkeliste

i min tekst spørger jeg også hvorlænge han har trænet da ahn bare skriver helt ny, det kan sagtens være 1 måned eller et par uger..

men ja selvfølgelig fundament træning er vejen frem for nybegynder, men progression kan han lige så godt starte med når han får øje for øvelserne og teknikken i orden efter min mening

efter min mening bør du ikke starte på et program som det jokeren snakker om endnu. Min begrundelse er meget enkelt. Efter min mening er du stadig for nybegynder. Vil mene at du først skal have lært at lave øvelserne rigtigt inden. Sådan at du er i stand til at smide lidt kg på stangen ;)
Brugeravatar

Geografisk sted: SønderJylland

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.00
- Squat: 141.00
- Dødløft: 155.00

Jokeren16 skrev:i min tekst spørger jeg også hvorlænge han har trænet da ahn bare skriver helt ny, det kan sagtens være 1 måned eller et par uger..

men ja selvfølgelig fundament træning er vejen frem for nybegynder, men progression kan han lige så godt starte med når han får øje for øvelserne og teknikken i orden efter min mening

Ja, han skriver helt ny og endvidere også:

Det skal i øvrigt siges, at jeg kun får tid til at træne ca. 2-3 gange om uge...

Altså, læst mellem linjerne lader det jo til at han er HELT ny - altså, ingen træning!

Selvom han skulle have trænet en uge eller sågar en måned, så har han højst sandsynlig ikke brugt et bedre program end det han postede i første indlæg, hvilket jo ikke skaber et særlig godt fundament! Jeg vil mene at man bør køre med naturligt progression de første seks måneder, hvorefter individet kan bedømme om man vil få større gang af progression eller ej!
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg er ikke helt fuldstændig nybegynder, har for længe siden kørt med et program med maskiner, som ikke gav en skid. Har også her for nylig prøvet nogle programmer lignende det som jeg lavede, men har ikke trænet fast 3 -4 gange om ugen. Derfor ved jeg godt, hvordan man eksempelvis tager bænkpres, military press, barbell curls, french press osv. Jeg har bare ikke taget dødløft af frygt for at ødelægge noget ved en forkert teknik. Ligeledes har jeg ikke taget squat, da jeg troede, at det var nok i sig selv at træne fodbold - hvilket jeg har opdaget er forkert.

Var i øvrigt inde og træne i går, hvor jeg fik øvet noget dødløft - hvor meget vil det være naturligt for en høj spinkel (192 cm høj, 70 kg) dreng som mig at tage til at starte med?

Diget skrev:Jeg er ikke helt fuldstændig nybegynder, har for længe siden kørt med et program med maskiner, som ikke gav en skid. Har også her for nylig prøvet nogle programmer lignende det som jeg lavede, men har ikke trænet fast 3 -4 gange om ugen. Derfor ved jeg godt, hvordan man eksempelvis tager bænkpres, military press, barbell curls, french press osv. Jeg har bare ikke taget dødløft af frygt for at ødelægge noget ved en forkert teknik. Ligeledes har jeg ikke taget squat, da jeg troede, at det var nok i sig selv at træne fodbold - hvilket jeg har opdaget er forkert.

Var i øvrigt inde og træne i går, hvor jeg fik øvet noget dødløft - hvor meget vil det være naturligt for en høj spinkel (192 cm høj, 70 kg) dreng som mig at tage til at starte med?

Okay, jeg synes bare du gav udtryk for at være helt ny
- men ja, synes stadig du skal i gang med programmet postet i mit første indlæg!

PS: Start med meget få kg i dødløft (teknikken er meget vigtig - efterlad ego'et i omklædsningsrummet!)
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er ikke til at sige et bestemt antal kilo men sørg for at udøve den rigtigt start med stangen også smid efterhånden som det går bedre og bedre og du føler dig mere sikker en smule mere kg på. Få nogle til at vise dig hvordan den skal udføres. Og som J-S-O siger så gem dit ego vi har alle startet med meget få kilo det er bare en opstartsface.

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Var som skrevet inde og træne i går - der trænede jeg med 40 kg - bare nogle få gange. Begynder at føle mig sikker i øvelsen.

Har spurgt en instruktør i Haraldslund (Aalborg), og han havde tydeligvis ikke forstand på det. Har læst artiklen, om hvordan man tager dødløft, og det er den jeg går ud fra.

Skal også have lært at tage squat.

Men tak for hjælpen =D>

Diget skrev:Var som skrevet inde og træne i går - der trænede jeg med 40 kg - bare nogle få gange. Begynder at føle mig sikker i øvelsen.

Har spurgt en instruktør i Haraldslund (Aalborg), og han havde tydeligvis ikke forstand på det. Har læst artiklen, om hvordan man tager dødløft, og det er den jeg går ud fra.

Skal også have lært at tage squat.

Men tak for hjælpen =D>

Okay, men sørg nu for ikke bare at smide 70 kg på næste gang! Det er vigtigt at man stille og roligt arbejder sig op ad... Man har ikke lært en ny øvelse på et træningspas, IMO...
Brugeravatar

Styrkeliste

Nej nej det skal jeg nok lade være med, det var også derfor jeg ville vide, hvor meget det ville være naturligt for en dreng som mig at tage.

Men det som jeg skal gøre er at følge det program som du lavede en 3-4 gange om ugen i 6 måneder, før jeg gør noget andet?

Diget skrev:Nej nej det skal jeg nok lade være med, det var også derfor jeg ville vide, hvor meget det ville være naturligt for en dreng som mig at tage.

Men det som jeg skal gøre er at følge det program som du lavede en 3-4 gange om ugen i 6 måneder, før jeg gør noget andet?

Det ville være meget fordelagtigt, og give dig et godt fundament at bygge videre på. Efter de seks måneder skal du måske i gang med noget progressionstræning, men det ser vi til, når tiden kommer :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Super! Tak for hjælpen =D> Tror sku jeg laver en log for selv at kunne holde styr over det..

I den periode, hvor du øver teknikken i dødløft kan du evt. lave hyperexstentions.

Når teknikken er på plads, så vil du højst sandsynligt opleve at du rimelig hurtigt stiger i belastning/vægt. En lækker oplevelse :) =D>
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

God idé som jeg allerede benytter mig af :wink: Jeg synes den er for let, så jeg holder sandsynligvis en 10-kilo-vægt mod brystet, når jeg træner den! Men god idé.

Diget skrev:Super! Tak for hjælpen =D> Tror sku jeg laver en log for selv at kunne holde styr over det..

Det var en meget god idé - så kan vi også komme med kommentarer, og du kan jo også selv stille spørgsmål deri...

Jeg synes du skulle læse jbh0007's "artikel" om logbogsføring! Den kan findes i "Artikel-Diskussion" boardet - mener den er nederst :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Du kan prøve nedenstående program bestående af basisøvelser Stort smil

Squat
Dødløft
Bænkpres
BOR / Yates rows
Chinups
Military presses
Dips
+ mave

Kommer helt i tvivl, hvad BOR/Yates rows er? Findes de i øvelsesbiblioteket?

Diget skrev:
Du kan prøve nedenstående program bestående af basisøvelser Stort smil

Squat
Dødløft
Bænkpres
BOR / Yates rows
Chinups
Military presses
Dips
+ mave

Kommer helt i tvivl, hvad BOR/Yates rows er? Findes de i øvelsesbiblioteket?

Ja, eller det gør BOR i hvert fald
- BOR er en forkortelse for "Bent Over Rows"

http://www.bodybuilding.dk/oevelsesbiblotek/#Bentover

Se eventuelt en video:
http://www.uwlax.edu/strengthcenter/videos/JimTrav/Bent-over%20BB%20Rows.mpg

Yates rows er en variation af BOR, hvor man står lidt mere oprejst, og hiver stangen op til det nederste af maven! Den skulle give lidt mere til vingerne, hvor BOR går mere i den generelle ryg...
Brugeravatar

Styrkeliste

Tror jeg vil bruge BOR så :P Men tak for hjælpen igen! Håber du vil følge med i min log, når jeg får oprettet sådan en!

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster