Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 975
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 972

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til at komme igang (igen)

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg har i godt et år trænet i mit lokale motionscenter... Jeg har haft svært ved at finde motivation / holde motivationen samt holde mig i gang med træningen og har derfor opnået minimale resultater.

Her for en måned siden besluttede jeg mig så for at starte igen - denne gang skulle det være varigt!

Jeg går i et mindre træningscenter, hvor fri vægter desværre ikke er en del af faciliteterne. Grunden til jeg går i centeret, er at jeg har logistisk har sværere ved at komme til andre centre + jeg igennem job har medlemsfordele. Der er ret nye maskiner som dækker (vil jeg tro) samtlige muskelgrupper og derudover er der OK muligheder for cables øvelser.

Her for en måned siden begyndte jeg så som sagt igen med træningen og har holdt det lige siden. Jeg begyndte på et 3-splits program, som allerede var lavet i centeret. Det ser ud som følgende:

Dag 1: triceps (dips + cable øvelse) bryst (maskine som fungerer lidt ala bænkpres tror jeg? + flies med cables)

Dag 2: Ryg (3 maskiner + hvor jeg løfter mig selv op i en stang med kompenserende vægt under mig) + biceps (2 cables øvelser + underhåndsgreb hvor jeg løfter mig selv op i en stang med kompenserende vægt)

Dag 3: Ben (3 maskiner) + skulder (maskine) + mave (benløft + mavebøjninger)

Jeg har lidt svært ved at beskrive de øvelser jeg laver, da jeg ikke ved hvad mange af maskinerne hedder...

Jeg er ret spinkel - jeg vejer 65 kg og er 183 høj så målet er at tage muskelmasse på.

Jeg indtager kreatin (3g) og en proteinpulver i en shake umiddelbart efter træning.

Min morgenmad består af havregryn + rosiner + mandler

Næste måltid består af en sandwich med groft brød, masser af salat og tun / kylling

Næste måltid: Rugbrød med tun / kylling + hytteost 1,5 % fedt ELLER en omelet af 3-4 æg sammen med 1-2 stk. rugbrød.

Næste måltid: meget varieret men hovedsagligt godt med kød, grønsager og pasta/ris/kartofler.

Jeg satser ikke på at få lavet en 100% decideret kostplan, så energisk er jeg ikke indstillet på at gå ind i det, men jeg ville være meget glad for gode råd om min kost og evt. forslag til nødvendige ændringer.

Derudover ønsker jeg at vide, om det er helt håbløst det program jeg har gang i, og om det er spild af tid at træne uden vægte i det center jeg går i.

Efter min måneds træning er jeg gået op i vægt på samtlige maskiner, og jeg kan også godt spore at især min biceps + triceps er vokset en smugle.

Jeg håber, at nogle vil tage sig tid til at kommentere mit indlæg, som helt sikkert skriger af min uvidenhed inden for bodybuilding! :D

Jeg modtager meget gerne kritik og beklager på forhånd det lange indlæg. Har prøvet at forklare det hele så godt som jeg kan!

Venlig Hilsen
TheAce

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

TheAce skrev:Jeg har i godt et år trænet i mit lokale motionscenter... Jeg har haft svært ved at finde motivation / holde motivationen samt holde mig i gang med træningen og har derfor opnået minimale resultater.

Her for en måned siden besluttede jeg mig så for at starte igen - denne gang skulle det være varigt!

Jeg går i et mindre træningscenter, hvor fri vægter desværre ikke er en del af faciliteterne. Grunden til jeg går i centeret, er at jeg har logistisk har sværere ved at komme til andre centre + jeg igennem job har medlemsfordele. Der er ret nye maskiner som dækker (vil jeg tro) samtlige muskelgrupper og derudover er der OK muligheder for cables øvelser.

Her for en måned siden begyndte jeg så som sagt igen med træningen og har holdt det lige siden. Jeg begyndte på et 3-splits program, som allerede var lavet i centeret. Det ser ud som følgende:

Dag 1: triceps (dips + cable øvelse) bryst (maskine som fungerer lidt ala bænkpres tror jeg? + flies med cables)

Dag 2: Ryg (3 maskiner + hvor jeg løfter mig selv op i en stang med kompenserende vægt under mig) + biceps (2 cables øvelser + underhåndsgreb hvor jeg løfter mig selv op i en stang med kompenserende vægt)

Dag 3: Ben (3 maskiner) + skulder (maskine) + mave (benløft + mavebøjninger)

Jeg har lidt svært ved at beskrive de øvelser jeg laver, da jeg ikke ved hvad mange af maskinerne hedder...

Jeg er ret spinkel - jeg vejer 65 kg og er 183 høj så målet er at tage muskelmasse på.

Jeg indtager kreatin (3g) og en proteinpulver i en shake umiddelbart efter træning.

Min morgenmad består af havregryn + rosiner + mandler

Næste måltid består af en sandwich med groft brød, masser af salat og tun / kylling

Næste måltid: Rugbrød med tun / kylling + hytteost 1,5 % fedt ELLER en omelet af 3-4 æg sammen med 1-2 stk. rugbrød.

Næste måltid: meget varieret men hovedsagligt godt med kød, grønsager og pasta/ris/kartofler.

Jeg satser ikke på at få lavet en 100% decideret kostplan, så energisk er jeg ikke indstillet på at gå ind i det, men jeg ville være meget glad for gode råd om min kost og evt. forslag til nødvendige ændringer.

Derudover ønsker jeg at vide, om det er helt håbløst det program jeg har gang i, og om det er spild af tid at træne uden vægte i det center jeg går i.

Efter min måneds træning er jeg gået op i vægt på samtlige maskiner, og jeg kan også godt spore at især min biceps + triceps er vokset en smugle.

Jeg håber, at nogle vil tage sig tid til at kommentere mit indlæg, som helt sikkert skriger af min uvidenhed inden for bodybuilding! :D

Jeg modtager meget gerne kritik og beklager på forhånd det lange indlæg. Har prøvet at forklare det hele så godt som jeg kan!

Venlig Hilsen
TheAce

Du kan sagtens gaine muskelmasse ved brug af maskine. Noget helt andet er om det er optimalt. Mange basisøvelser er jo populære af en grund :P Ville selvfølgelige anbefale dig at skifte center, til et sted med vægte og bænke, men det er jo helt op til dig - heldigvis ;)

Det altafgørende når du træner er ikke nødvendigvis træningen i sig selv (det er klart at du skal rykke noget jern for at få resultater) men kosten betyder som regel mere end træningen gør. Prøv at læse nogle af artiklerne herinde omkring kost og træning .

artikler/

Der er meget god viden at hente og på nogenlunde kort tid kan du have styr på det basale.
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.

Geografisk sted: Nordjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Vis kostplan

Jeg vil ligge ud med et link hvor alt og jeg mener alt du behøver at vide står i
http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Og jeg kan da godt give dig et par ord med på vejen. Med hensyn til din kost, så er det umuligt at vurdere om du får indtaget nok føde, da du ikke vil bruge en kostplanlægger, kan dog sige at de ting du spiser er spot on, men spørgsmålet er om det er nok. Når du ikke gider bruge en kostplanlægger, jamen så må du jo se om din vægt stiger, hvis nej jamen så spiser du ikke nok og vil derved ikke opnå nogen særlig form for øget muskelmasse.

Det vil altid være bedre at bruge frivægt frem for maskiner, men når du mener at du ikke har andet valgt, så er det selvfølgelig stadig bedre at træne med maskiner end at sidde der hjemme og spille computer eller whatever.

Jeg vil mene at dit program mangler volumen, du skriver godt nok ikke hvor mange sæt du tager pr øvelse eller rep range. men det ser ikke ud af meget. Triceps før bryst er en no no, byt om på dem.
Du skriver heller ikke noget om hvor tit du træner, når man træner 3-spilt er vi ude i 5-6 gange om ugen.

Og til sidst så ja, kan du jo stille dig selv det spørgsmål om du overhovedet gider træne? eller du kun gør det fordi at du gerne vil ligne en eller anden du har set i et blad, hvis man vil ha noget ud af sin træning, så skal det være noget man virkelig vil og kan li, og ikke føles som en arbejdes opgave, men ikke rigtig gider. Husk at få en pæn og stræk krop er noget der kan tag mange år, selvfølgelig afhængig af hvad ens mål er.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Tak for svaret - vil få læst de artikler igennem!

Sakin skrev:Jeg vil ligge ud med et link hvor alt og jeg mener alt du behøver at vide står i
http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Og jeg kan da godt give dig et par ord med på vejen. Med hensyn til din kost, så er det umuligt at vurdere om du får indtaget nok føde, da du ikke vil bruge en kostplanlægger, kan dog sige at de ting du spiser er spot on, men spørgsmålet er om det er nok. Når du ikke gider bruge en kostplanlægger, jamen så må du jo se om din vægt stiger, hvis nej jamen så spiser du ikke nok og vil derved ikke opnå nogen særlig form for øget muskelmasse.

Det vil altid være bedre at bruge frivægt frem for maskiner, men når du mener at du ikke har andet valgt, så er det selvfølgelig stadig bedre at træne med maskiner end at sidde der hjemme og spille computer eller whatever.

Jeg vil mene at dit program mangler volumen, du skriver godt nok ikke hvor mange sæt du tager pr øvelse eller rep range. men det ser ikke ud af meget. Triceps før bryst er en no no, byt om på dem.
Du skriver heller ikke noget om hvor tit du træner, når man træner 3-spilt er vi ude i 5-6 gange om ugen.

Og til sidst så ja, kan du jo stille dig selv det spørgsmål om du overhovedet gider træne? eller du kun gør det fordi at du gerne vil ligne en eller anden du har set i et blad, hvis man vil ha noget ud af sin træning, så skal det være noget man virkelig vil og kan li, og ikke føles som en arbejdes opgave, men ikke rigtig gider. Husk at få en pæn og stræk krop er noget der kan tag mange år, selvfølgelig afhængig af hvad ens mål er.

Tak for kommentaren!

Jeg træner 6 gange om ugen og kører 3 sæt af 12, 10 og 8 gentagelser.

Jeg starter faktisk altid med bryst før triceps, fik bare lige skrevet det i den forkerte rækkefølge.

Mht. spørgsmålet om hvorvidt jeg gider at træne er svaret, at jeg nyder at træne. Især når jeg er inde i en god stime som jeg er lige nu. Jeg har det bedre med mig selv og når jeg er i centeret føler jeg det på ingen måde som "noget der bare skal overståes"

Jeg tror jeg vil prøve at begive mig ud i kostplanlæggeren.

Kostplan: Ingen kostplan

så energisk er jeg ikke indstillet på at gå ind i det,

-Det bliver du nødt til, hvis du vil opnå resultater. Jeg har prøvet at træne uden at have styr på kosten, og det var stort set spild af tid.

Hvis kostplanlægningen bliver for svær, så kan du altid bare kopiere en andens kostplan.(en i lignende størrelse/vægt)
Det gjorde jeg når jeg først startede, og det fungerede udmærket for mig.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog

du kan også bare tælle dine kcal og sørge for du ligger i kcal overskud med de rigtige fødevare så du ikke er forbundet til en kostplan :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster