Her for en måned siden besluttede jeg mig så for at starte igen - denne gang skulle det være varigt!
Jeg går i et mindre træningscenter, hvor fri vægter desværre ikke er en del af faciliteterne. Grunden til jeg går i centeret, er at jeg har logistisk har sværere ved at komme til andre centre + jeg igennem job har medlemsfordele. Der er ret nye maskiner som dækker (vil jeg tro) samtlige muskelgrupper og derudover er der OK muligheder for cables øvelser.
Her for en måned siden begyndte jeg så som sagt igen med træningen og har holdt det lige siden. Jeg begyndte på et 3-splits program, som allerede var lavet i centeret. Det ser ud som følgende:
Dag 1: triceps (dips + cable øvelse) bryst (maskine som fungerer lidt ala bænkpres tror jeg? + flies med cables)
Dag 2: Ryg (3 maskiner + hvor jeg løfter mig selv op i en stang med kompenserende vægt under mig) + biceps (2 cables øvelser + underhåndsgreb hvor jeg løfter mig selv op i en stang med kompenserende vægt)
Dag 3: Ben (3 maskiner) + skulder (maskine) + mave (benløft + mavebøjninger)
Jeg har lidt svært ved at beskrive de øvelser jeg laver, da jeg ikke ved hvad mange af maskinerne hedder...
Jeg er ret spinkel - jeg vejer 65 kg og er 183 høj så målet er at tage muskelmasse på.
Jeg indtager kreatin (3g) og en proteinpulver i en shake umiddelbart efter træning.
Min morgenmad består af havregryn + rosiner + mandler
Næste måltid består af en sandwich med groft brød, masser af salat og tun / kylling
Næste måltid: Rugbrød med tun / kylling + hytteost 1,5 % fedt ELLER en omelet af 3-4 æg sammen med 1-2 stk. rugbrød.
Næste måltid: meget varieret men hovedsagligt godt med kød, grønsager og pasta/ris/kartofler.
Jeg satser ikke på at få lavet en 100% decideret kostplan, så energisk er jeg ikke indstillet på at gå ind i det, men jeg ville være meget glad for gode råd om min kost og evt. forslag til nødvendige ændringer.
Derudover ønsker jeg at vide, om det er helt håbløst det program jeg har gang i, og om det er spild af tid at træne uden vægte i det center jeg går i.
Efter min måneds træning er jeg gået op i vægt på samtlige maskiner, og jeg kan også godt spore at især min biceps + triceps er vokset en smugle.
Jeg håber, at nogle vil tage sig tid til at kommentere mit indlæg, som helt sikkert skriger af min uvidenhed inden for bodybuilding!

Jeg modtager meget gerne kritik og beklager på forhånd det lange indlæg. Har prøvet at forklare det hele så godt som jeg kan!
Venlig Hilsen
TheAce

Ville selvfølgelige anbefale dig at skifte center, til et sted med vægte og bænke, men det er jo helt op til dig - heldigvis ;)