Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

AndreasB91 skrev:Hej alle,
Jeg er en dreng på 22år som igennem flere år har styrketrænet regelmæssigt (gerne 3-4 gange ugentligt). Min styrke i generelt alle øvelser føler jeg ligger hvor den skal, dog halter bænkpres efter - og jeg aner ikke hvorfor.
Hvis jeg virkelig presser mig selv kan jeg køre sæt af 5, med 25kg pr. side + stangen, altså 70kg i alt. Ellers kører jeg gerne sæt af 10-12, med 20kg. pr side. Jeg ser ofte folk der er væsentlig mindre end jeg selv, og generelt med væsentlig mindre muskulatur, løfte op til 40kg mere end jeg selv, og selvfølgelig kan teknikken spille en rolle, men alligevel? Det skal siges at jeg igennem årene har øget kg. i alle andre løfter, blot ikke bænkpres.
Derfor vil jeg høre om nogen på bodybuilding.dk's forum har nogle tips eller idéer til generelt at øge sit løft i bænkpres? Umiddelbart er jeg ikke ude i at skulle køre specifikke programmer til formålet i 15-16 uger, men måske nogle har forslag til teknikker, eller specielle øvelser der styrker ens bænkpres evne?

deepsingh skrev:Sad også længe fast på det, og det var noget helvedes lort... men har i de seneste tre måneder kørt et program.. hvor min bænkpress er steget 10kg på en god dag.. ellers omkring 7,5kg
Mike O'hearns Power bodybuilding program (Jeg har ændret det en smule)
det kombinere styrkeløft med bodybuilding principper
3måneders program - hver fjerde uge, eller når du føler- så sætter du mere vægt på.. det virker
Dag1 bryst
styrke:
Incline benchpress - 6sæt - 5reps (brug alle kræfter) - 3-5min pause i mellem hvert sæt
størrelse:
Dumbell benchpress - 5sæt - 8-12reps - 1-2min pause (måske enda mindre.. smid egoet væk her, tog 22kg hver side lol)
Incline dumbell fly - 3 sæt - 8-12 reps - 1-1,5min pause
Dag 2 ben
styrke:
Squat- 7 sæt - 3 reps - 3-5min pause
størrelse:
Legpress - 5 sæt - 8-12reps - 1-2min pause
Leg extensions - 3 sæt - 8-12 reps - 30sek - 1min pause
Dag 3 skuldre
Standing military press - 3 sæt - 8-10reps - 1-2min pause
Wide grip upright row - 3 sæt - 8-10reps - 1-2min pause
Dumbell shrugs - 3 sæt - 8-10 reps - 1 min pause
lateral raises - 4 sæt - 8-12 reps - 1-1,5min pause
seated bent-over rear delt flyes - 4 sæt - 8-12 reps - 1-1,5min pause
Dag 4 arme
Biceps
Barbell curls - 3 sæt - 8-12reps - 1-1,5min pause
seated dumbell curls - 3 sæt 8-12reps - 1-1,5min pause
preacher curls - 3 sæt 8-12reps - 1-1,5min pause
Triceps
Closegrip benchpress - 4 sæt - 8-12reps - 1-1,5min pause
Skullchrusher - 4 sæt - 8-12reps - 1-1,5min pause
cable one arm tricep extensions - 5 sæt - failure (skiftevis hver arm) - burnout set
Dag 5 ryg
Styrke:
Dødløft - 7 sæt - 2 reps - 3-5 min pause
One arm dumbell row - 5sæt - 8-12reps - 1-1,5min pause
Wide grip lat pulldown - 3 sæt - 8-12reps - 1-1,5min pause
To dage fri og repeat

deepsingh skrev:program

WhiteHousePotential skrev:deepsingh skrev:program
Jeg tror bestemt ikke, at et 5split er vejen frem.
OT:
Hvis du vil bænkpresse meget, skal du bænkpresse meget.
Prøv et 2 split du kører 3 gange i ugen, så du får 3 ugentlige pas med bænkpres.
Derudover skal du ikke drukne dit program med brystøvelser - less is more

deepsingh skrev:@twisted
For mange ligegyldig øvelser?..

Twisted skrev:deepsingh skrev:@twisted
Yep... og 5-split.
) 
deepsingh skrev:Twisted skrev:deepsingh skrev:@twisted
Yep... og 5-split.
tja det virkede for mig.. men der er nok nogle inkl. dig, med mere erfaring end mig.. så det sgu fint)

mikej skrev:deepsingh skrev:Twisted skrev:deepsingh skrev:@twisted
Yep... og 5-split.
tja det virkede for mig.. men der er nok nogle inkl. dig, med mere erfaring end mig.. så det sgu fint)
Det program ville ikke "virke" for nogle.. Du ville have fået en meget bedre fremgang med større frekvens fra fx. 5x5..

deepsingh skrev:mikej skrev:deepsingh skrev:Twisted skrev:deepsingh skrev:@twisted
Yep... og 5-split.
Det program ville ikke "virke" for nogle.. Du ville have fået en meget bedre fremgang med større frekvens fra fx. 5x5..
Kan godt passe.. kommer an på mål.... men det er korrekt.. hvis mit mål KUN var at blive stærkere (som opretters).. så ville 5x5 være mere benefical..

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster