Jeg har skrevet en tekst på dansk og forsøgt mig at oversætte den til engelsk, men hvis der er en som gider tage sig tid til at rette den vil jeg blive SUPER glad!!
Jeg ville normalt ikke bruge hjælp til mine opgaver, men da denne karakter er altafgørende for min standpunktskarakter, vil jeg gøre en undtagelse og bruge noget tid på at kigge på eventuelle fejl i finder?

DANSK:
If you have nothing to hide, you do not be concerned about increased surveillance - or what ...?
Man kan jo sige, at hvis man ikke har noget at skjule, har man ikke noget at være bange for, men omvendt, hvis ikke man har noget at skjule, hvorfor man så overvåges?
Folk ændrer adfærd, når de ved, de er under observation, og i højere grad bestræber sig på at blive ens og ikke skille sig ud fra mængden, hvilket skader kreativitet og forskellighed. Alle mennesker har desuden brug for at kunne trække sig tilbage fra fællesskabet og få ro til at være sig selv, uden nogen form for overvågning.
Jeg tror ikke at folk tænker over den overvågning vi i forvejen har i samfundet.
Det meste af den overvågning, vi udsættes for, er usynlig. Den foregår på internet og mobiltelefon, via databaser og i offentlige registre og er derfor skjult for borgerne til daglig. Selv kameraerne i det offentlige rum er anbragt så højt og diskret, at de færreste bemærker dem.
Vi bliver overvåget en masse steder som vi måske ikke tænker over i hverdagen, jeg vil derfor fremhæve et par eksempler:
Når vi logger ind på vores Hotmail så registreres al mail og internettrafik. Det ville i princippet svare til at alle vores breve blev udleveret til politiet, hvor de blev åbnet og registreret, før vi fik dem at se.
Og når der dukker kameraer op over alt, svarer det til at staten påbød alle gardiner i alle private boliger.
Når telefonselskaberne overvåger mobilsamtaler og sms, så svarer det jo til at myndighederne krævede udlevering af vores personlige dagbøger, notater om private aftaler, dates etc.
Når vi skal ind og ud af landet, skulle grænsekontrollen i Kastrup så også gennemlyste os med en særlig maskine, der ”klæder os af” og viser vores kroppe helt nøgne på en skærm? (En sådan maskine er allerede under afprøvning i England under navnet ”The Naked Machine”).
Vi kan selvfølgelig ikke undgå overvågning helt, da dette ville resultere i terrorangreb og meget mere kriminalitet, men behøver vi mere overvågning end vi har i forvejen?
min oversættelse (engelsk):
You can say that if you have nothing to hide, you have nothing to fear, but conversely, if you have nothing to hide, why then monitored? People alter behavior when they know they are under surveillance, and greater efforts to be similar and not stand out from the crowd, which hinders the creativity and diversity. Everyone also needs to withdraw from the community and get the peace to be them without any supervision. I do not think that people think about the surveillance, we already have in society. Most of the surveillance we are subjected are invisible. It takes place on the internet and mobile phone, through databases and public records and are therefore hidden from citizens every day. Although the cameras in public spaces are placed so high and discreet that few people notice them.
We surveyed a lot of places we might not think about every day, I will highlight a few examples: When we log into our Hotmail then recorded all mail and Internet traffic. It would in principle correspond to all our letters were handed to the police when they were opened and recorded before we got to see them. And when dolls cameras up everywhere, it means that the state ordered all the curtains in all private dwellings. When telephone companies monitor mobile calls and SMS, so it corresponds indeed to the authorities demanded the extradition of our personal diaries, notes on private agreements, dates, etc. When we are in and out of the country, would border controls in Kastrup also looked through called us with a special machine who "dress of" and shows our bodies totally naked on a screen? (Such a machine is already being tested in England under the name "The Naked Machine"). We obviously cannot avoid monitoring completely, as this would result in terrorist attacks and more crime, but we need more surveillance than we have already?