Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 942
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 940

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til kostplan til MEGET tynd dreng

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa,

Jeg er en UTROLIG tynd knægt på 17 år. Jeg er cirka 1.80 høj, men vejer kun cirka 46 kilo.

Er der nogle der vil hjælpe mig med en kostplan? Mit mål er, at tage så meget som overhovedet
muligt på til sommer, eller rettere sagt til sommerferien.

Jeg går hverken i skole, eller har arbejde. Jeg har taget et valg om, at jeg KUN vil passe min
kostplan, meeen... Har kun fået cirka 4-5 måneder. :verysad: Jeg træner ikke, og har heller ikke
lyst. Det eneste jeg vil, er bare at få fedt på min tynde kroppen, og dét skyldes at jeg har været meget tynd siden jeg var 13 år.

Med venlig hilsen,

"Speljsen".

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du har ikke brug for en kostplan. Du skal bare koncentrere dig om at spise ALT du kan komme i nærheden af.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)

Har du psykiske problemer, der forbinder sig med dit madindtag? Du skal nok være opmærksom på det - for du er ikke kommet ned på en vægt af 46 af sig selv.

Lyder faktisk som om du er farligt undervægtig... Spis du bar alt du overhovedet kan .. usundt og sundt ALT
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Wopper skrev:Har du psykiske problemer, der forbinder sig med dit madindtag? Du skal nok være opmærksom på det - for du er ikke kommet ned på en vægt af 46 af sig selv.

Nej, jeg har ikke psykiske problemer, men ender sikkert med det...

Så det I siger er, at en kostplan, og eksempelvis "Serious Mass" IKKE vil hjælpe mig?

I dit tilfælde skal der bare skovles ind med alt hvad rammer og tøj kan holde. Hvor tit spiser du? og hvorfor ikke skole?
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Jeg synes nu ikke en kostplan er så skidt en ide alligevel. Hvis man er vant til at spise meget lidt, skal der ofte mere til end man lige tror, for at få nok.

Derfor synes jeg du burde lave en kostplan, som sørger for at du er i kalorieoverskud - så ved du hvad du minimum skal spise hver dag. Udover den, skal du spise alt hvad du ellers kan rumme. Så det er sådan set bare for at sikre dig, at du får nok.

Jeg skal selv tage på, og jeg synes at "spis alt du kan" kan være ret abstrakt at forholde sig til.

For at bestemme mængden af kalorier, skal du beregne dit ligevægtsindtag.

Dit ligevægtsindtag, er den mængde kalorier, hvor du hverken taber dig eller tager på.

For at tage på, at det vigtigt at du ligger i kalorieoverskud; heraf er et kcal overskud på 500 nok det mest typiske.

Det ligevægtsindtag finder du via en beregner, disse er dog ikke helt nøjagtige, da vi genetisk ikke er ens. Så du er derfor nødt til at notere din vægt ned, for hver uge, og se om du tager på, hvis ikke, skal du spise mere mad! - bliv ved indtil du tager på.

Ligevægtsberegner: http://slettet af admin.dk/ligevaegtsindtag-beregner/

Og udover kostplanen, skal du spise alt det du ellers kan - så skulle du gerne tage på.
Sidst rettet af a34 21. jan 2011, 13:20, rettet i alt 3 gange.

Lyngbeck skrev:I dit tilfælde skal der bare skovles ind med alt hvad rammer og tøj kan holde. Hvor tit spiser du? og hvorfor ikke skole?

Ja, dét kan jeg regne ud. Men ville en kostplan ikke være god for mig?

Angående arbejde/skole: Da jeg var færdig med 9. klasse, ville jeg gerne holde et år fri, og arbejde lidt. Jeg fandt mig så et arbejde, men har valgt at sige op, da jeg tabte mig.

Ift. til en evt. kostplan, skal jeg ikke kunne sige, hvor meget dit kalorieindtag bør ligge på, så den vil jeg lige lade stå åben.

Du har ikke en stofskiftesygdom, vel?

jeg har selv været utrolig tynd.. Og at "spise så meget som muligt" er ikke noget der virkede for mig..
jeg led den gang af en blanding af Anoreksi/Bulumi og lige meget hvor meget jeg gerne ville, var det spiseforstyrrelserne der bestemte hvad jeg spiste..
Dog, da jeg fik fat på en der vidste noget om det, og fik en decideret kostplan, så kom kg'ene på..

mange folk her på boardet glemmer at "spise så meget man kan" er en naturlig del, for DEM, men ikke for folk der har spist lidt i længere tid.... :-s

og Splejsen, skriv til mig hvis du har noget at spørge om :)
vi skinny people må hjælpe hinanden :hihi:
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

a34 skrev:Du har ikke en stofskiftesygdom, vel?

Nej, det tror jeg ikke? Men min mor siger, at jeg har højtstofskifte.

Spejlsen skrev:

Okay, det er da værd at tjekke.

Har du set det jeg skrev længere oppe?, for så er det ellers bare med at få lavet en kostplan :)

a34 skrev:
Spejlsen skrev:

Okay, det er da værd at tjekke.

Har du set det jeg skrev længere oppe?, for så er det ellers bare med at få lavet en kostplan :)

Jeps, dét har jeg, og tak for din hjælp, du! Ved du, om der er nogle der så kan hjælpe mig med trin 2: kostplanen? :-)

Hvis jeg var dig, ville jeg bestille 10 kg Weight gainer 5 kilo kasein proteinpulver og 1 kg kreatin, omega 3-6-9 kapsler og vitamin piller, og spise så meget mad du kan få ned, og få en shake til hvert måltid. og begynd at styrketræne så det ikke bare sidder sig som fedt :D og drop fastfood, det gavner ikke din krop. inden sengetid tar du en shake med kasein proteinpulver så kroppen har noget at arbejde med om natten ;)

Geografisk sted: Sønderborg

Kostplan: Ingen kostplan

Vil gerne hjælpe dig med en kostplan, for i mine ører lyder det til at du er ektremt undervægtig som kan gå hen og blive livstruende :)

Jannik.R skrev:Vil gerne hjælpe dig med en kostplan, for i mine ører lyder det til at du er ektremt undervægtig som kan gå hen og blive livstruende :)

Jamen, det lyder jo perfekt. Altså kostplan. :) Det andet, altså livstruende, lyder bestemt ikke godt!

Jannik.R skrev:Hvis jeg var dig, ville jeg bestille 10 kg Weight gainer 5 kilo kasein proteinpulver og 1 kg kreatin, omega 3-6-9 kapsler og vitamin piller, og spise så meget mad du kan få ned, og få en shake til hvert måltid. og begynd at styrketræne så det ikke bare sidder sig som fedt :D og drop fastfood, det gavner ikke din krop. inden sengetid tar du en shake med kasein proteinpulver så kroppen har noget at arbejde med om natten ;)

Jeg har ikke rigtig lyst til, at træne med denne krop. Desværre.

Spejlsen skrev:Jeps, dét har jeg, og tak for din hjælp, du! Ved du, om der er nogle der så kan hjælpe mig med trin 2: kostplanen? :-)

Altså, jeg synes næsten du burde lave en herinde på siden, og så få den vurderet på forummet - på den måde får du det du godt kan lide og sådan, det er faktisk utrolig nemt!

Bare sørg for at have sunde ting med.

Her er en guide:
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?f=4&t=35128

Hvis du gerne vil have, at vi laver en til dig. Så skriv hvis der er nogle ting, du gerne vil have med, eller nogle ting, du ikke vil have med. Beregn dit ligevægtsindtag, (den beregner jeg linkede længere oppe) og skriv det, så kan vi give et skud :)

Jeg vil forslå at du skriver her hvad du typisk spiser på en dag (og i hvilke mængder og ca. hvornår på dagen)

Blot så vi kan få et indtryk af hvad du pt. får ind af mad, så er det nemmere at give forslag til hvor du kan spise mere eller lægge flere måltider.

Jeg tror det er en god idé at få lavet en kostplan, men det skal blot være en vejledende plan, som kan hjælpe dig med at huske at spise og få nok at spise. Det handler ikke nødvendigvis om at skulle følge den slavisk, men blot at få spist minimum den der står på den.
Så kan du stille og roligt vænne dig til at spise mere og oftere.

Du skal blot finde ud af hvad der fungere for dig. Måske er det bare at spise alt hvad du kommer i nærheden af (som nogle nævner) eller måske er det at følge en helt fast plan, eller en vejledende plan. Men når du har fundet ud af hvad der virker, så bliver det også langt nemmere.

Held og lykke med at få pakket nogle kg på, og husk nu at lave en masse små delmål, det hjælper ikke at tro at du er normalvægtig om 4-5 måneder, men hvis du til den tid har taget nogle kg på, evt. kommet over 50 kg, så er det et stort skridt i den rigtige retning.

(Har næsten været i samme situation som dig, omend ikke helt så galt, 1,85m og ~56 kg, men har efter mange år endelig fundet ud af hvad der fungerede for mig. Hvilket har været massere af styrketræning kombineret med en vejledende plan for min kost så jeg rent faktisk spiste en 6-7 gange om dagen, i stedet for 2-3 gange som jeg plejede)
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Jeg er gået i gang med at kigge på en kostplan til Spejlsen.

Ligevægtsindtaget er 1924 kcal.

Bør jeg, i hans (TS) tilfælde lave et større kcal. overskud, end de 500 kcal. I så fald, hvor meget?

Tror ikke hans ligevægt indtag ligger på 1924 kalorier, han må jo ha ektremt højt stofskifte med den vægt :p hvad spiser du til dagligt splejsen? ;)

Altså, det er sgu meget forskelligt hvad jeg spiser i løbet af én dag, men det er uden tvivl det forkerte, eller for lidt.

Jannik.R skrev:Tror ikke hans ligevægt indtag ligger på 1924 kalorier, han må jo ha ektremt højt stofskifte med den vægt :p hvad spiser du til dagligt splejsen? ;)

Hvorfor tror du ikke det? ens ligevægtsindtag hænger meget sammen med ens vægt.

Der er da intet der tyder på han skulle have et unaturligt højt stofskifte? Det er noget man skal få tjekket hos lægen, og have medicin imod, da det er en ganske alvorlig sygdom.
Han er mest af alt nok bare undervægtig grundet underernæring.

Spejlsen skrev:Altså, det er sgu meget forskelligt hvad jeg spiser i løbet af én dag, men det er uden tvivl det forkerte, eller for lidt.

prøv at skriv det her alligevel, bare det du lige kan huske på gefülen.

morgen:
100g havregryn.
300ml mælk

frokost.
2 skiver rugbrød med spejepølse

aftensmad.
lille potion af mors kartofler med frikadeller

Det behøver ikke være mere præcist end det,. Men hvis du kan komme med mængder på hvert måltid, ville det selvfølgelig gøre det noget nemmere at hjælpe..

Oploader her den kostplan jeg selv kører efter lige for tiden. Den passer nok næppe til dig, da sådan en skal laves personligt til en selv. Men så kan du se lidt hvordan sådan en kan se ud. Måske kan du bruge den lidt som inspiration, eller hjælp til hvordan din egen kan se ud.
JK Lean Bulk Jan-11.xlsm
(622.31 KiB) Downloadet 250 gange

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Spejlsen skrev:Jeg har ikke rigtig lyst til, at træne med denne krop. Desværre.

Træne behøver ikke nødvendigvis være med store vægte i et fancy center..

Når engang du får styr på din kost kan du starte småt ud med øvelser hvor du bruger din egen krops vægt .. Som Armstrækkere, mavebøjninger, rygbøjninger og mange flere..

Men kosten må hellere komme i første række, når du kommer i et kalorie overskud vil du sikkert også hurtigt få mere energi til lidt fysisk udfoldelse..

Anyways, held og lykke med det!
Solen skinner altid på korpsets hædersmænd!
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Kosten og psyken i første række, træningen i anden. Når man er stærkt undervægtig vil man have mindre energi og en nedsat testosteronproduktion, hvorfor træningen i værste fald bare vil give tilbagefald i form af yderligere vægttab (muskeltab) grundet øget kalorieforbrænding.

Jeg synes ikke der er nogen grund til at gøre det mere kompliceret end som så, du behøver ikke supplere med alle mulige kosttilskud. Dan dig i stedet et overblik over dit daglige indtag som Johannes foreslår, så vi kan hjælpe dig med at spotte, hvor du kan og bør fylde mere på - og hvor meget mere du nogenlunde skal spise. Dit vægttab skyldes måske også en forvrænget opfattelse af, hvad der er "meget mad".

Bulk på Mcdonalds.
"Greed is right. Greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms—greed for life, for money, for love, knowledge—has marked the upward surge of mankind."
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem
The Gym

Jeg forstår bare intet... Altså, alle mine venner ryger, og spiser næsten ingenting. Jeg fatter ikke, hvordan de kan være "normalvægtige"? [-( Jeg hverken ryger, eller spiser så lidt som dem.

a34 har hjulpet mig med en kostplan. Jeg poster den, når jeg har fået sat tingene på plads, og vil meget gerne have den vurderet. :)

Det kan godt være du selv synes du spiser meget, men lad os nu se hvad du spiser i løbet af en dag så kan vi bedre bedømme hvad du skal gøre. Så skriv ned hvad du spiser i dag eller f.eks hvad du spiste i går.

Hvordan ved din mor at du har højt stofskifte, er hun læge?
Brugeravatar

Geografisk sted: Aulum

Træner her: Fitness world Herning
AG Motion & Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 70.00

Galleri: Vis galleri (1)

Hvad siger I til dette produkt? "MassFusion" af Nutrabolics.

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster