Jeg synes nu ikke en kostplan er så skidt en ide alligevel. Hvis man er vant til at spise meget lidt, skal der ofte mere til end man lige tror, for at få nok.
Derfor synes jeg du burde lave en kostplan, som sørger for at du er i kalorieoverskud - så ved du hvad du minimum skal spise hver dag. Udover den, skal du spise alt hvad du ellers kan rumme. Så det er sådan set bare for at sikre dig, at du får nok.
Jeg skal selv tage på, og jeg synes at "spis alt du kan" kan være ret abstrakt at forholde sig til.
For at bestemme mængden af kalorier, skal du beregne dit ligevægtsindtag.
Dit ligevægtsindtag, er den mængde kalorier, hvor du hverken taber dig eller tager på.
For at tage på, at det vigtigt at du ligger i kalorieoverskud; heraf er et kcal overskud på 500 nok det mest typiske.
Det ligevægtsindtag finder du via en beregner, disse er dog ikke helt nøjagtige, da vi genetisk ikke er ens. Så du er derfor nødt til at notere din vægt ned, for hver uge, og se om du tager på, hvis ikke, skal du spise mere mad! - bliv ved indtil du tager på.
Ligevægtsberegner:
http://slettet af admin.dk/ligevaegtsindtag-beregner/Og udover kostplanen, skal du spise alt det du ellers kan - så skulle du gerne tage på.