Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1258
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1256

Følg bodybuilding.dk på

HJÆLP TIL KOSTPLAN UNDER CUT NYBEGYNDER

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

hey BB'ere :mrgreen:

Jeg vil meget gerne havde jeres hjælp til omkring kost da jeg er ved at løbe tør for ider.

Jeg er en mand på 24 år og vejer 90Kg og er 1,75 høj.

Jeg må MAX få 2400kcal om dagen og skal havde 180g protein om dagen. Men kan simpelhen ikke finde på noget mad med massere af protein i. Så jeg håbede på at i kan hjælpe mig her inde. Jeg spiser stort set alt (har den indstilling FUCK hvordan det smager bare det hjælper. Stort set hehe.) så det bliver ikke noget problem. Jeg går i skole så det må meget gerne være noget jeg kan tage med der op. Håber i vil hjælpe mig. =D> =D>

her er min kostplan som jeg spiser efter.

Morgen
7-Morgen Havregryn 100g 350Kcal
Skummetmælk 0,1%,300g 105Kcal
Formiddag
Banan 100g 85 kcal
Pink Lady 100g 52 kcal
Agurk eller gulerod 100g
Middag
tomat 70G 18 kcal
Agurk 32g 4 kcal
kyllingefilet,neutralmarineret 100g 100 kcal
iceberg Salat 50g 8 kcal
forårsløg 20g 7 kcal
Økologisk spaghetti Fuldkorn (la pasta... 50g 171 kcal
Radise 70g 8Kcal
Eftermidag
2 skiver mørkt rugbrød med noget magert pålæg.
Aften
Det består af 100g Kylling eller oksekød af en art.
150G grønsager primært broccoli eller blomkål.
50-70G fuldkorns pasta eller vilde ris.
Og så træner jeg her. og der efter drikker jeg en shake som er Bodylab Whey 100 (Crispy Cookie) 35g blandet med vand.
Senaften
150G hytteost med kanel og lidt haselnødder.
Håber at i blev klogere on kan hjælpe mig lidt mere.
Sidst rettet af LexDK 7. aug 2012, 14:43, rettet i alt 3 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Har du prøvet med f.eks. kød og æg??

Reputation point: 65

ikke æg har hørt at der er mange KCAl i? Men kød det får jeg 2-3 gange dagligt. For det meste kylling det har jeg med i skole. Ellers bøffer eller sådan noget om aftnden.

Kunne godt tænke mig lidt inspiration til det jeg kanlder protein bombe udover protein pulver. Og så hvad man kunne lave til aftensmad og tage med i skolen. det ville være :dope:

Kidney bønner, tun og peanutbutter har et fint protein indhold

hytteost, skyr eller fromage fraiche.
I do it because I want to be the best I can be.
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 260.00

Logbog: Vis logbog

tryzze skrev:Kidney bønner, tun og peanutbutter har et fint protein indhold

Penautbutter? Hvor meget af det sådan ca. og hvad mærke :) ?? Tun spiser jeg også i skolen i min pastasalat (grov pasta selvfølgelig)

Palllen skrev:hytteost, skyr eller fromage fraiche.

Hytteost spiser jeg om aftnden med lidt hasselnøder og kanel ca. 200g hytteost.

Jeg køber min peanutbutter i den lokale døgnnetto, og næringsindholdet siger 23,6 g protein pr 100 g. Du skal dog være opmærksom på det høje indhold af fedt, der sætter kalorieindholdet til 592 kcal pr 100 gram

Start dog med at skriv hvad du spiser i løbet af sådan en dag. Så er det nemmere at hjælpe dig. Det her er jo bare en gætte konkurrence.

tryzze skrev:Jeg køber min peanutbutter i den lokale døgnnetto, og næringsindholdet siger 23,6 g protein pr 100 g. Du skal dog være opmærksom på det høje indhold af fedt, der sætter kalorieindholdet til 592 kcal pr 100 gram

Okay mange tak for det det vil jegf da kigge efter så :) ... Tænkte på jeg ligger normalt ca. 500-700Kcal under de der 2400kcal. er det fint nok eller hvordan er det?

ominator skrev:Start dog med at skriv hvad du spiser i løbet af sådan en dag. Så er det nemmere at hjælpe dig. Det her er jo bare en gætte konkurrence.

Så sandt så sandt det gør jeg så når jeg kommer hjem.

tryzze skrev:Jeg køber min peanutbutter i den lokale døgnnetto, og næringsindholdet siger 23,6 g protein pr 100 g. Du skal dog være opmærksom på det høje indhold af fedt, der sætter kalorieindholdet til 592 kcal pr 100 gram

Så nu har jeg købt en bøtte penutbuttrr fra kvikly men der er desværre kun 19g protein i per 100g og der er 660kcal pet 100g . Kan det godt gå alligevel?

Peanutbutter er da isoleret set en enormt dårlig kilde til protein, specielt under cut. Dette netop grundet det høje energiindhold. Gå i øvrigt efter de økologiske hvor der ikke er andet i end peanut og salt. I mange er der tilsat bl.a. sukker og palmeolie.

Stenalt skrev:Peanutbutter er da isoleret set en enormt dårlig kilde til protein, specielt under cut. Dette netop grundet det høje energiindhold. Gå i øvrigt efter de økologiske hvor der ikke er andet i end peanut og salt. I mange er der tilsat bl.a. sukker og palmeolie.

Pis!!! Så var det jo spild af penge det lort.

LexDK skrev:
Stenalt skrev:Peanutbutter er da isoleret set en enormt dårlig kilde til protein, specielt under cut. Dette netop grundet det høje energiindhold. Gå i øvrigt efter de økologiske hvor der ikke er andet i end peanut og salt. I mange er der tilsat bl.a. sukker og palmeolie.

Ja hvad man ikke har i hovedet må man have i pengepungen :wink:
Peanutbutter er stadig godt, man at vælge det grundet proteinindholdet giver ikke megen mening. Jeg tager det primært grundet smagen og det høje fedtindhold.

Æggehvider, hytteost, kyllingefilet, oksekød, svinekød, røde kidneybønner (i det hele taget bælgfrugter), tun (i vand), makrel, skummetmælk. Det var, hvad jeg lige kunne komme på :) og nå ja.. selvfølgelig også proteinpulver.

Stenalt skrev:
LexDK skrev:

Ja hvad man ikke har i hovedet må man have i pengepungen :wink:
Peanutbutter er stadig godt, man at vælge det grundet proteinindholdet giver ikke megen mening. Jeg tager det primært grundet smagen og det høje fedtindhold.

Hehe ja det er sandt nok :D .... Syndes selv det smager godt men viste ikke at man måtte æde det som sådan hehe :D ....

MartinDue skrev:Æggehvider, hytteost, kyllingefilet, oksekød, svinekød, røde kidneybønner (i det hele taget bælgfrugter), tun (i vand), makrel, skummetmælk. Det var, hvad jeg lige kunne komme på :) og nå ja.. selvfølgelig også proteinpulver.

Lækkert tak for det MartinDue :D ...
Men her er min kostplan som jeg spiser efter. Som sagt max 2400Kcal og skal havde 180G protein.

Morgen
7-Morgen Havregryn 100g 350Kcal
Skummetmælk 0,1%,300g 105Kcal
Formiddag
Banan 100g 85 kcal
Pink Lady 100g 52 kcal
Agurk eller gulerod 100g
Middag
tomat 70G 18 kcal
Agurk 32g 4 kcal
kyllingefilet,neutralmarineret 100g 100 kcal
iceberg Salat 50g 8 kcal
forårsløg 20g 7 kcal
Økologisk spaghetti Fuldkorn (la pasta... 50g 171 kcal
Radise 70g 8Kcal
Eftermidag.
2 skiver mørkt rugbrød med noget magert pålæg.
Aften
Det består af 100g Kylling eller oksekød af en art.
150G grønsager primært broccoli eller blomkål.
50-70G fuldkorns pasta eller vilde ris.
Og så træner jeg her. og der efter drikker jeg en shake som er Bodylab Whey 100 (Crispy Cookie) 35g blandet med vand.
Senaften
150G hytteost med kanel og lidt haselnødder.
Håber at i blev klogere on kan hjælpe mig lidt mere ville være :dope:

Prøv at skrive det ind i kostplansfunktionen her på siden.

Stenalt skrev:Prøv at skrive det ind i kostplansfunktionen her på siden.

Det prøver jeg liige om jeg kan finde ud af.

Så har jeg lagt kostplanen op her inde :D ... Det var jo ikke så svært hehe.. [-o<

Spis større måltider.. og æg, bønner, oksekød, mælk, yoghurt og peanutbutter/andre nødder, plejer at udgøre størstedelen af mine proteiner.

Bønner er billigt og nemt, især Baked Beans fra Xtra. De indeholder meget sukker/tomat"juice", men jeg plejer altid at tømme dem for safter...
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Thegame skrev:Spis større måltider.. og æg, bønner, oksekød, mælk, yoghurt og peanutbutter/andre nødder, plejer at udgøre størstedelen af mine proteiner.

Bønner er billigt og nemt, især Baked Beans fra Xtra. De indeholder meget sukker/tomat"juice", men jeg plejer altid at tømme dem for safter...

Okay det vil jeg gøre så mange tak for det. Har også lige været nede og købe nogle røde kidny bønner og æg. Det fik jeg at vide ville være godt :D ... Havde også tænkt mig at købe baked beans og så som du siger si tomaten fra :) ...

Du skal have mere protein hvis ud vil nå dit target. Du kan nok med fordel skrue lidt ned for kulhydratindtaget og op for indtaget af fedt, gerne af den sunde slags. Lidt mere af grove grøntsager ville absolut være en god ide.

Stenalt skrev:Du skal have mere protein hvis ud vil nå dit target. Du kan nok med fordel skrue lidt ned for kulhydratindtaget og op for indtaget af fedt, gerne af den sunde slags. Lidt mere af grove grøntsager ville absolut være en god ide.

Ja det med kulhydraterne har jeg hørt før men ved ikke lige hvad jeg skal skære ned? Ang. Fedt hvad kunne det være feks.? Skal lige siges at jeg også er i gang med at tabe mig :D ... Hvad kunne det være for nogle grønsager Stenalt? :D

LexDK skrev:
Stenalt skrev:Du skal have mere protein hvis ud vil nå dit target. Du kan nok med fordel skrue lidt ned for kulhydratindtaget og op for indtaget af fedt, gerne af den sunde slags. Lidt mere af grove grøntsager ville absolut være en god ide.

Ja det med kulhydraterne har jeg hørt før men ved ikke lige hvad jeg skal skære ned? Ang. Fedt hvad kunne det være feks.? Skal lige siges at jeg også er i gang med at tabe mig :D ... Hvad kunne det være for nogle grønsager Stenalt? :D

Fedt kunne du for eks. få fra peanutbutteren (økologisk, helst), eller avocadoer, eller andre nødder.. Ellers så er fedtet i ægge blommerne også en god ting.
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

LexDK skrev:

Din pasta er oplagt en skære ned på eller droppe. Gode fedtkilder er peanutbutter, fed fisk, nødder, mandler, avocado etc. Gode grøntsager er rodfrugter, gulerødder, broccoli blomkål etc. Hertil hører f.eks. alm. salat, tomater, agurk osv.

Okay så dropper jeg pastaen :-) .. Men har du så en god ide til hvad jeg så kan tage med og spise i skolen kl. 12 :-)

En salat af en art, med magert kød i, er vel oplagt? Det kræver heller ikke den store fantasi.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Nej det har du da ret i men syndes at det bliver lidt kedeligt. Så ville meget gerne prøve noget nyt hvis der var nogle foreslag :-D

Næste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster