Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1177
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1174

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til kyphosis-lordosis Holdning.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB

Jeg mistænker mig selv for at have denne kyphosis-lordosis holdning.

Hvilke øvelser kan jeg bruge til evt at rette op på dette problem?
Citius, Altius, Fortius
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har ikke erfaring med decideret hyphosis-lordosis, men jeg laver selv nogle øvelser for at forbedre min holdning. Jeg har lidt pelvic tilt, som er et lidt overdrevent buk ved bækkenet/hoftebøjen, så jeg strutter mere med røven og svajer i ryggen og skyder maven lidt frem. Jeg er vel egentlig også en smule pukkelrykkethed, så vores problemer er vist ikke så langt fra hinanden ;) Ej nu lyder det også så overdrevent. Altså jeg tror ikke at andre ville tænke, at jeg har en forkert holdning, men jeg kan godt selv se at min holdning ikke er god. Jeg tror det hænger sammen med at jeg sidder meget foran computeren og at jeg er lidt svajrygget. Nogle af de øvelser jeg bruger, tror jeg også ville kunne hjælpe dig- eller i hvert fald hjælpe dig på sporet af, hvad der måske kunne hjælpe for dig.

For det første er et godt stræk i ryggen vigtigt. Her bruger jeg en foam roller, som jeg placerer ved skulderbladene. Jeg har sat en tung kettlebell bagved mig, som jeg kan nå, når jeg strækker mine arme bagud. Det giver et helvedes godt stræk. Jeg har ikke kunnet finde en video med det, men ham her bruger også foam rolleren ret habilt og jeg tror det giver det samme, hvis ikke bedre :) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PExMvVPSfeo/youtube]

Dernæst laver jeg nogle lændeøvelser, og det er egentlig bare glad kat/sur kat (jeg burde virkelig lære det rigtige navn på den øvelse). Derudover øver jeg mig på at ramme gulvet med min lænd http://www.kiropraktor.com/behandlingsf ... deoevelser Den her øvelse minder om en, omend min er mindre avenceret.

Derudover arbejder jeg med hoften. Her laver jeg hip raises, planke og sideplanke og så laver den den her udstrækningsøvelse, som skeletfyren lige viser

.. Men noget af det vigtigste med kropsholdningen er også at være sig det bevidst gennem dagen. At rette sig op, spænde op, passe på med at sidde foroverbøjet foran computeren, sidde for meget ned og huske at spænde korrekt op under styrketræningsøvelserne.

Jeg vil lige nævne, at jeg ikke styrketræner på et seriøst plan, så min viden er ret begrænset, men jeg synes alligevel lige, at jeg ville komme med mit bidrag, og så kan du jo gøre med det, hvad du vil :)
Held og lykke med at få rettet op på kropsholdningen! :)
Vedhæftede filer
dscn0452.jpg
Skærmbillede 2014-12-10 kl. 21.16.45.png
Skærmbillede 2014-12-10 kl. 21.16.45.png (58.58 KiB) Vist 634 gange
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Har du et billede af det? Kunne være dejligt at se hvor udtalt det egentlig er.
Har du smerte i ryggen eller andre steder?
Et holdningsproblem er ikke sådan lige at rette op og er en længere proces.

Korrigering af problemet omhandler ofte Illiopsoas, Quadriceps, Erector Spinae, Trapezius, Occipital-musklerne, Øvre ryg, forsiden af nakken, External Obliques(og abs generelt) og baglåret.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 195.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online